Fitness Seller

Ultimate Deload 2.0

• Topic Starter Topic Starter
Uhh, goede training... denk ik. Krijg er tbh echt geen idee bij als ik dit zo lees :P

Succes met carbloaden iig :)
Haha, thanks. Ik vind dit maar vreemd trainen, maar goed. Merk wel dat alles makkelijker ging dan vorige week en zolang ik afval en kracht behoud werkt deze ongein. Vind het alleen lang niet zo leuk als de powertrainingen.

Nice incline dumbbell press!

Je draaid beste volumes met beste gewichten voor een deload... of heb ik dat verkeerd?

Best wel een gay gym dan, geen dumbbells hoger dan 30kg

Repost

Laatst bewerkt:
Carb load gehad, power training en vandaag onderhouds-voer( ga er eenmalig iets boven zitten ).

Carb load voer:
Avond na tension; 200gr. pancakemix+400ml melk+50gr. Jam
Ontbijt; 200gr. pancakemix+400ml melk+50gr. Jam
Lunch; 2cups instant-basmati+teriyaki saus+kip
Avondeten; 200gr. spaghetti+tomaten saus+kip

Uit voeding: Kcal:4167 E:226,7 K:741,8 V:30,4

+supplementatie: Kcal: 6210,68 E:350,7 K:1097,8 V:30,4

Dan de powertraining. Voelde me slap, duurde veel te lang.

UD2 Powertraining 2:

Squat:
8xbar
5x50
5x90
3x120
3x140
1x150

3x155
3x155
3x155
3x155
3x155
3x155
3x155
3x155
8x3x155=VPR

Bench (superset met chins):
Durf het bijna niet weg te loggen zo hard schaam ik me..

8xbar
5x40
5x50
3x60
3x70
3x80

1x90
1x90

3x80
3x80
3x80
3x80
3x80
3x80
3x80
3x80

Chins (superset met bench):
3xbw

3xbw+10kg
3xbw+10kg
3xbw+10kg
3xbw+10kg
3xbw+10kg
3xbw+10kg
3xbw+10kg
3xbw+10kg
8x3xbw+10kg=VPR

Comments:
K*t. Leuk die VPR's op squat en chins, maar die bench is dramatisch slecht( vorige week 8x3x87,5 met ruimte na elke triple ).

Voelde me aanzienlijk minder sterk dan vorige week, weet nog niet hoe het komt. Ik ga dit nog een week aanzien en tijdens mn carbload de volgende keer iets meer carbs eten( voelde me nog vrij depleted toen ik wakker werd en tijdens de training) als er geen verbetering in komt gaan we wat meer dingen aanpassen.

Squats; Werden beter naar mate de sets vorderden, maar voelde zwaarder dan dat het zou moeten.

Bench; K*t, techniek was raar, voelde me depleted en me kop stond er niet naar( waren overigens ook al 1,5u aan het squatten geweest ). 90kg reppen is voor mij nog steeds een soort mentale muur.
Technische shizzle; set-up beter, eerste rep was steeds hard en de tweede rep stallde vrij hoog. Heb dus een erg hoge sticking point. Misschien een tijdje gaan closegrippen als main-press oefening?

Chins; Geen instructeurs; dus geen dip-belt. Moest met een DB tussen mn voeten chinnen wat vrij k*t was. Volgende keer 12,5 met belt.

Schouders/armen overgeslagen, belachelijke lange en k*tte training. Zat er niet lekker in vandaag. Als ik de energie kan vinden doe ik vanavond nog wel wat DB werk voor schouders/armen.

Die bench is een heel duidelijk teken dat je teveel hooi op de vork neemt.

Misschien moet je je volume wat naar beneden brengen bij de powertraining en niet teveel focussen op volume PRs maar op 'normale' PRs ;)
Lyle raadt zelf aan tussen de 3-6 sets te pakken deze training, 8 is mss een beetje teveel van het goede.

Tweede tip is de rustpauze tijdens depletion training te verminderen. In de tijd waarin jij 1 depletion training voltooid zou je ze allebij moeten kunnen doen. Ik zie een half uur rust tussen de twee sessies en dat je met een trainingspartner trained dus daarom ook in totaal langer doet over deze training. Het idee is de rust echt te minimaliseren zodat je niet hoeft over te geven, maar wel echt duizelig in de gym staat.
Wanneer je jezelf teveel rust geeft tussen de oefeningen en sessies geef je je lichaam namelijk teveel tijd om op krachten te komen waardoor je zwaardere gewichten blijft tillen die meer spierschade opleveren en maken dat je langer herstel nodig hebt. Pak max 10 min tussen 2 sessies en net genoeg tijd om bij adem te komen tussen de verschillende oefeningen + blijf ver weg van failure.

Zeker een kleinere spiergroep zoals borst (in vergelijking met benen en rug) zal snel oververmoeid raken.

Laatst bewerkt:
Toch lekkere training bodybuilder!

Die bench is een heel duidelijk teken dat je teveel hooi op de vork neemt.

Misschien moet je je volume wat naar beneden brengen bij de powertraining en niet teveel focussen op volume PRs maar op 'normale' PRs ;)
Lyle raadt zelf aan tussen de 3-6 sets te pakken deze training, 8 is mss een beetje teveel van het goede.

Tweede tip is de rustpauze tijdens depletion training te verminderen. In de tijd waarin jij 1 depletion training voltooid zou je ze allebij moeten kunnen doen. Ik zie een half uur rust tussen de twee sessies en dat je met een trainingspartner trained dus daarom ook in totaal langer doet over deze training. Het idee is de rust echt te minimaliseren zodat je niet hoeft over te geven, maar wel echt duizelig in de gym staat.
Wanneer je jezelf teveel rust geeft tussen de oefeningen en sessies geef je je lichaam namelijk teveel tijd om op krachten te komen waardoor je zwaardere gewichten blijft tillen die meer spierschade opleveren en maken dat je langer herstel nodig hebt. Pak max 10 min tussen 2 sessies en net genoeg tijd om bij adem te komen tussen de verschillende oefeningen + blijf ver weg van failure.

Zeker een kleinere spiergroep zoals borst (in vergelijking met benen en rug) zal snel oververmoeid raken.
Ik was al van plan de powertrainingen iets aan te passen en ik ga zeker je andere tips toepassen. Thanks, zal straks het nieuwe schema van de powertraining posten.
Toch lekkere training bodybuilder!
Moet dat? :p

Oké het voorbeeldschema uit het boek:
A1 Squat/DL 2-3 x 3-6
A2 Calf raise 2-3 x 3-6

B1 Flat Bench 2-3 x 3-6
B2 Bent o row 2-3 x 3-6

C1 Incl Bench 1-3 x 3-6
C2 Pd. / chin 1-3 x 3-6

D Fsq/Legpress 1-3 x 3-6

E1 OH press 2-3 x 3-6
E2 Rear Lateral 2-3 x 3-6

F1 BB curl 1-2 x 3-6
F2 CGBP 1-2 x 3-6

Waar ik over nadenk;

Squat 3x3

Bench 3x3

Deadlift 3x3

Incline BP 3x5
Chin ups 3x5

OH Press 2x6
Upright row 2x6

CGBP 2x6
BB curl 2x6

Sq/Be/DL dus apart afwerken, de andere paren oefeningen supersetten met elkaar.

Wel redelijk wat suikers in je carbload als ik het zo zie (pannekoekmix, jam, teriyaki saus en pasta saus) die je voor een deel waarschijnlijk beter gewoon uit witte rijst/pasta oid kan halen. Misschien dat je hier nog wat mee kan spelen en kijken of het echt verschil maakt met hoe je je voelt die dag erna, had ik wel in ieder geval. Veel meer het slappe/depleted gevoel bij enorme bergen jam na de carb up

Wel redelijk wat suikers in je carbload als ik het zo zie (pannekoekmix, jam, teriyaki saus en pasta saus) die je voor een deel waarschijnlijk beter gewoon uit witte rijst/pasta oid kan halen. Misschien dat je hier nog wat mee kan spelen en kijken of het echt verschil maakt met hoe je je voelt die dag erna, had ik wel in ieder geval. Veel meer het slappe/depleted gevoel bij enorme bergen jam na de carb up
Pannekoekenmix heeft nauwelijks suikers, is gewoon meel/witte brood idee.

Ga er wel wat mee spelen komende carbload.

Wat vind jij trouwens van dit andere krachtschema? Denk dat ik deze ga gebruiken namelijk, kan ik ook wat aandacht besteden aan mn deadlift en kan ik wat bench-assistance doen.

On another note, vandaag gemeten; 87,3kg, 16,5%BF nuchtere maag en 3-punts vetmeting.

16,5%, kijk is aan. Je dacht dat het eerst veel hoger lag toch? Gaat de prima kant op dus. Dat schema kunnen we wel ff op msn bespreken ofzo

16,5%, kijk is aan. Je dacht dat het eerst veel hoger lag toch? Gaat de prima kant op dus. Dat schema kunnen we wel ff op msn bespreken ofzo
Ja, dacht inderdaad dat t nog hoger zou liggen. Maar heb er nu ook al 2 cycles op zitten. Spreek je over schema wel op msn ja.

Beetje gek, maar vandaag voel ik me pas sterk. Zoals ik vorige week op de vrijdag had.. Ga es kijken wat ik gister nu precies anders heb gegeten..

Op msn met Leo nog even over schema gehad, komt erop neer dat ik in elk geval komende week gewoon nog 8x3 blijf doen.

Denk ook dat ik nu weet waarom mn carbload minder goed was dan vorige keer en ik per gevolg dus ook slapper was afgelopen vrijdag.

Tijdens de eerste carbload had ik in plaats van een tweede dextrose+whey shake ( 170gr. dex 70gr. whey ) een vaste maaltijd bestaande uit 200gr. (ongekookt) basmati rijst+teriyaki+kip. Wat aanzienlijk minder suikers bevat. Dat heeft waarschijnlijk de afgelopen carbload een beetje verkloot. Ga het deze week proberen te doen zoals ik het de eerste week ook deed. Mocht ik dan weer het gevoel hebben dat de carbload minder goed gegaan is, dan pas ga ik andere dingen aanpassen.

Vandaag de eerste depletion van deze cycle. Details niet bij gehouden, maar het ging prima.

Rd1: 45min
Rust: 10min
Rd2: 45 min

sneller dan voorheen wat de sets dus wat zwaarder maakte, heb tussen een minuut en 90sec gerust tussen sets. Wel prima.

Wat een lange training, wat een volume!
Eerste weken met cutten is altijd aankloten, ik zou niet teveel gaan veranderen, wie weet trekt het nog wel bij. Ik heb sowieso het idee dat je graag dingen naar je eigen hand wil zetten. Dat kan ook in je nadeel werken.

Maargoed, stats zijn prima en je komt er wel.

PS: Nu je BB gericht traint, ga je dan ook foto's posten ;) (no homo)

wtf 8 x 3 x 155 kg.... damn Matthijs!

Gaat je ultimate deload naar wens zoon?

Terug
Naar boven