XXL Nutrition

Vortexx's Log (The Rise Of A Titan)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nice vpr

• Topic Starter Topic Starter
Pff twee dike LB trainingen achter elkaar. Hardcore brah!

Hoe doe je die bulgarian squats trouwens (twee dumbbells, enkele dumbbell goblet, of met stang)?

Haha thanx brah, maar die training die ik zondag het gepost is van de vrijdag dus ff wat minder hardcore:D
De bulgarian SQ doe ik met twee dumbbells om een goede balans te houden.

Thanx bro :)

UB 1

Bench press (wendler)

5x65
3x75
6x85 VPR :) ss 10x60

BOR

20x50
15x50
15x50
15x50

Incline db press

12x20
12x20
10x20
08x20

Close grip cable pulldown

20x46
15x55
15x55
15x46

Dips

10xBW
10xBW
08xBW
07xBW

EZ-barbell curl

15x30
15x30
15x30
12x30

Shoulder press (machine)

12x35
12x35
10x35
10x35

Note

M'n reps op de BP kunnen maken zoals ik wou, dus zeer tevreden.
De BOR net als vorige week tot net onder de knie en met licht gewicht om m'n linker arm niet te veel te belasten.
Voor de rest een lekkere pomp in de lats en biceps vanwege het volume.

Mooi man, die 6x85
Wendler kicks in!

Welke cyclus zit je ondertussen, hoeveel reps hoop je te bereiken?

Dit is mijn 1e cyclus, maar ik zit met de meeste oefeningen nu dichter bij m'n max. dan dat ik vorige keer Wendler deed.
Op de DL hoop ik minimaal 6 reps te halen, want dan mag ik de volgende cyclus in de 3e week 160 KG doen.
Die 6 reps wordt dan ook weer een VPR, want ik heb op 155 KG nog nooit meerdere reps gemaakt :D

p.s. vanochtend na wc-bezoek 94,1 KG

LB 2

Deadlift

5x120
3x140
6x155 VPR :)

Bulgarian squat

10x22
12x18
15x16

Lying leg curl

12x40
12x40
12x40

Leg extensions

12x69
12x69
12x69

Standing calf raises in smith

20x70
20x70
20x70

Hanging leg raises

10xBW
10xBW
10xBW

Note

Ik had gisteren nog behoorlijk spierpijn in m'n hamstrings en m'n arm begon na de eerste werkset al te zeuren en het was smerig warm in de zaal.
Toch nog de beoogde 6 reps gehaald met behulp van wat magnesium.

Mooi VPR man!

Thanx brah :)

Moest eigenlijk ook de MP nog doen vandaag of morgen, maar vanwege m'n arm laat ik die deze cycle ff schieten.
Bij m'n nieuwe sportschool kan ik dan ook op hoogte beginnen i.p.v. op de grond.
Volgende week eerst de deload en dan hopen dat ik weer helemaal fit ben voor de volgende cycle.

Rep-out 3e week volgende cycle:

MP 60 KG
BP 87,5 KG
SQ 115 KG
DL 160 KG

Heb ook besloten om de laatste 8 weken (cutten) voor de vakantie terug te grijpen naar P.H.A.T. schema (aangepast) en na de vakantie (clean bulk) weer verder te gaan met Wendler.
Ik weet van mezelf dat ik tijdens cutten minder sterk ben en dat werkt bij het wendler-schema niet echt motiverend, dus vandaar de switch.

Kon je nu niet gewoon pressen uit een (squat) rack dan?

Jammer dat je wendler niet in je cut door gaat zetten, was namelijk wel benieuwd hoe dat zou gaan ;) Ik denk dat ik dat wel ga doen.

Je gaat rustig cutten neem ik aan (gezien 8 weken) ? Zo hoog zit je toch niet.

Heb ook besloten om de laatste 8 weken (cutten) voor de vakantie terug te grijpen naar P.H.A.T. schema (aangepast) en na de vakantie (clean bulk) weer verder te gaan met Wendler.
Ik weet van mezelf dat ik tijdens cutten minder sterk ben en dat werkt bij het wendler-schema niet echt motiverend, dus vandaar de switch.

Jammer dat je wendler niet in je cut door gaat zetten, was namelijk wel benieuwd hoe dat zou gaan ;) Ik denk dat ik dat wel ga doen.

Sterk bro, die repouts!
Begrijp wel dat je dan zou overschakelen, zeker omdat Wendler zich net focust op progressief trainen. Het zou mij mentaal ook niet meevallen om de verwachte reps niet te kunnen halen.
Kwam je niet net uit een cut bro? Hoe is de volledige planning net ivm DBB Forum Contest? :)

Waar ik nu train hebben ze alleen een squat cage en die heeft dwarsbalken (dak) aan de bovenzijde waardoor ik niet volledig kan pressen.
Volgende week begin ik bij m'n nieuwe sportschool en die hebben wel een squat rack dus dan is dat geen probleem meer.

Ik was ook liever verder gegaan met wendler, maar zoals ik al zei zou dat alleen maar frustraties opleveren voor mijzelf omdat ik tot nu toe tijdens de cut altijd zwakker ben geweest.
En met P.H.A.T. kan ik met het oog op spierbehoud specifieker op kracht trainen dan dat ik dat nu doe met wendler.

Je gaat rustig cutten neem ik aan (gezien 8 weken) ? Zo hoog zit je toch niet.

Haha weet op het moment niet echt precies hoe hoog ik zit, want voeding is de laatste weken nogal een probleem bij mij.
Ik ga vanaf maandag wel weer strict volgens voedingsschema eten om overtollig vocht alvast kwijt te raken en te zien hoe ik er precies bij sta.
Welke deficits ik in die 8 weken ga hanteren ben ik nog aan het overdenken, maar het zal wel weer de richting opgaan van carbcyclen/refeeds

---------- Post toegevoegd 26 April 2013 om 13:46 ----------

Sterk bro, die repouts!
Begrijp wel dat je dan zou overschakelen, zeker omdat Wendler zich net focust op progressief trainen. Het zou mij mentaal ook niet meevallen om de verwachte reps niet te kunnen halen.
Kwam je niet net uit een cut bro? Hoe is de volledige planning net ivm DBB Forum Contest? :)

Thanx brah, MP & BP mogen alleen wel een stuk omhoog :o
De globale planning staat hierboven (nothing fancy)

Gisteren behoorlijk brak van Q-day, vanavond weer aan de slag (UB deload)

Hèhè soms ook effe genieten he! Doelen op korte termijn?

Ben erg benieuwd hoe je uit de cut komt!

Hèhè soms ook effe genieten he! Doelen op korte termijn?

Zeker, a.s. donderdag nog een festival en dan gaat het feest beginnen voor het forum contest dit jaar.
Hopen dat ik dit jaar niet weer laatste eindig :o

Waar blijft die training? :mad:

Ongetwijfeld Forum Contest.
DBB DreamTeam present!

Het zijn twee fullbody trainingen geworden op donderdag/vrijdag om alle apparaten wat te testen in mijn nieuwe sportschool.
BrahBrah is present, maar wacht nog ff met inschrijven om een foto te schieten van z'n logge lijf.

Ben erg benieuwd hoe je uit de cut komt!

Haha ik eigenlijk ook, ben wel droger als vorig jaar maar weeg ook minder.
Ik hoef dus niet zo lang meer te cutten en dat vind ik wel fijn, misschien dat ik dit jaar in kilo's wat lager kom te staan maar wel met single digits.

LB1

Squat (wendler)

5x80
5x90
8x105 (belt)

SLDL

12x60
10x80
08x100

Leg press

15x stand 10
12x stand 13
10x stand 16

Seated calf raises

20x35
20x35
20x35
20x35
20x35

Glutus isolater :o

15x stand 4
15x stand 4
15x stand 4

Crunches

20x
20x
20x
20x
20x
20x

Abduction

15x50
15x50
15x50

Note

Was ff wennen om zwaar te squatten vanuit een squatrek, omdat ik de stang nu lager moet pakken en het rek wat voorover staat.
Wel lekker diep gesquat en 3 reps meer dan de vorige cycle, moest eigenlijk 102,5 squatten maar ze hebben geen 1,25 gewichtjes :(

Achteraf gezien de SLDL te licht gepakt, dus volgende week met die 100 KG 3x8-10 in de planning.
De leg press daar is nogal apart en lijkt semi-hack met een ijzeren plaat + scharnier die je weg moet duwen.
Haha ze hebben geen lying leg curl dus die glutus isolater was het dichtst wat er bij in de buurt kwam.
Het is zeg maar zo'n kick back beweging alleen focus ik meer op de hamstrings.

Zag toevallig naast mij iemand bezig op een machine en dat bleek een semi-pecdeck te zijn alleen heet hij hier butterfly o.i.d. maar die ga ik morgen dus ook maar eens uitproberen.

UB 1 (dinsdag)

Bench press (wendler)

5x60
5x70
6x80

Incline db press

8x26
8x30
7x30
7x26

Seated cable row

12x stand 10
10x stand 10
08x stand 10

Chin-ups (smal & onderhands)

5xBW
5xBW
5xBW
5xBW

Lateral cable raise

10x5
10x5
10x5

E-Z barbell curl

12x30
10x40
10x40
12x30

Tricep cable pushdowns (boven/onderhands)

12x20
12x20
10x20
10x20

Note

De BP is ff wennen, omdat het bankje smaller is moet ik beter letten op m'n balans en de haken zitten ook wat lager bij het terug leggen dus moet ik extra tegen gas geven.
Misschien dat ik wat meer winst kan maken door niet een complete lock-out te maken bij elke rep.

Chin-ups lekker hoog boven de stang en onderin de lats goed naar buiten duwen, dus weggebleven bij faillure maar wel een dikke pomp.

LB2 (woensdag)

Deadlift

5x110
5x130
5x145

Front squat

12x60
10x60
10x60
12x60

Seated leg curl

15x45
12x45
15x45

Leg extensions

12x65
12x65
12x65

Decline crunches

10xBW
10xBW
10xBW
10xBW

Note

De Deadlift alleen gedaan wat moest, vanwege linkerarm en vergeten magnesium.
Ik ben eigenlijk net te lang voor de leg extension, waardoor de nadruk meer op de vastus medialis komt te liggen dan m'n quads.
Beneden hebben ze ook een plate loaded versie, dus volgende week maar eens kijken hoe die werkt.
Niks voor de kuiten gedaan, want ik kreeg gisteren de after-shock van de nieuwe kuit oefening die ik maandag had gedaan.
Lopen doet nu nog redelijk pijn als ik te lang stil blijf zitten, maar ik kan i.i.g. normaal lopen vandaag.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven