MuscleMeat

Bezoekers in dit topic

30min - intu-flow (beginner)
Clubbell warming up routine

Clubbell external mill
0,35kg x 15 x 5

Clubbell internal mill
0,35kg x 15 x 5

Squat
20kg x 8
30kg x 8
42,5kg x 8 x 5

Slamball OH slams
7kg x 10 x 2

Slamball OH rotation slams
7kg x 10 x 2

Kettlebell around the world swing
8kg x 12 x 3

Barbell torso twist walk
15kg x 20 x 4 (10 forwards/10 backwards)

Squat wil ik iedere twee weken met 2,5kg omhoog halen. Wanneer ik geen negatieve gevolgen hiervan ondervind wil ik hiermee doorgaan tot einde van het jaar. Ik zou dan op 100kgx8x5 uitkomen.
 
Laatst bewerkt:
Maandag 23 januari
30min - intu-flow (beginner)
Cupping - quads
Bezoek fysio. Ondanks minder spanning in de billen bleef ik last houden van spanning rondom mijn knie. Moest dus elders vandaan komen. Dry-needling Vastus Lateralis en voor het eerst in de Vastus Medialis (deed gruwelijk veel pijn). Bekken rand gluteus en linker enkel.

Dinsdag 24 januari
30min - intu-flow (beginner)
 
Laatst bewerkt:
30min - intu-flow (beginner)
Clubbell warming up routine

Clubbell external mill
0,35kg x 15 x 4

Clubbell internal mill
0,35kg x 15 x 4

Slamball OH slams
7kg x 10 x 3

Slamball OH rotation slams
7kg x 10 x 3

Wallball wall torso twist
5kg x 12 x 3

Wallball side chest press
5kg x 20 x 3 (10 left/10 right)

Kettlebell pendulum rotation swing
8kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell pendulum jump swing
8kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell around the world swing
8kg x 12 x 4

Barbell torso twist walk
15kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Vorm van de oefeningen gaat goed vooruit. Around the world swings verlies ik geen balans meer en de barbell torso twist walk nauwelijks meer balans problemen.
De ballistische oefeningen zijn ook een stuk explosiever geworden. Kan er meer kracht inzetten.
 
Hehe needlen in de vastus medialis is inderdaad niet zo lekker. Een revalidatie log waar ik me wel in kan vinden. Je doelen zijn op meerdere manieren te bereiken natuurlijk (die "vastgeroeste" gewrichten weer mobiel krijgen), maar juist omdat je wat minder bekende oefeningen gebruikt die 90% van het forum nog nooit heeft gezien, leuk om te volgen. :thumbup:
 
Hehe needlen in de vastus medialis is inderdaad niet zo lekker. Een revalidatie log waar ik me wel in kan vinden. Je doelen zijn op meerdere manieren te bereiken natuurlijk (die "vastgeroeste" gewrichten weer mobiel krijgen), maar juist omdat je wat minder bekende oefeningen gebruikt die 90% van het forum nog nooit heeft gezien, leuk om te volgen. :thumbup:
Ik heb door de jaren heen al heel wat geprobeerd om mijn lichaam weer mobiel te krijgen. Nu was het punt gekomen om een volledig andere weg in te slaan waar ik voorheen zelf niet voor open stond.
Ik heb in mijn handtekening een koppeling geplaatst van alle 'onbekende' oefeningen die ik momenteel doe.
 
Laatst bewerkt:
mooi dat het weer de goede kant op gaat.

Dry-needling Vastus Lateralis en voor het eerst in de Vastus Medialis (deed gruwelijk veel pijn

komen slechte herinneringen naar boven toen ik dit las.
 
Hehe needlen in de vastus medialis is inderdaad niet zo lekker.

srs? ik vond dit best lekker, alleen wel enorm veel zweten for some reason (en ja was in de vastus medialis)

 
Donderdag 26 januari
30min - intu-flow (beginner)
Dexterity balls hand rotations (2 ballen 50mm / 0,5kg)
Cupping - rechter quad

mooi dat het weer de goede kant op gaat.
Idd en dank
 
Laatst bewerkt:
Clubbell warming up routine

Clubbell inward shoulder cast
0,35kg x 20 x 4 (10 left/10 right)

Clubbell external mill
0,35kg x 15 x 4

Clubbell internal mill
0,35kg x 15 x 4

Squat
20kg x 8
30kg x 8
42,5kg x 8 x 5

Slamball OH slams
7kg x 10 x 3

Kettlebell swings
8kg x 12 x 4
 
Laatst bewerkt:
Intu-flow evaluatie (1 maand / 16 trainingen)
De spanning rondom mijn knie na de training van gisteren is een stuk minder dan vorige week na een soortgelijke training.
Ben nu ongeveer een maand bezig met decompress trainingen en het bevalt erg goed. Spanning neemt af en bewegingen worden steeds vloeiender.
Intu-flow (16x gedaan nu) gaat ook goed vooruit. Voorheen veel moeite met de bewegingen van mijn pols en nek en zijkant romp. Die laatste bewegingen maken weinig progressie maar heb daar nauwelijks aandacht aan besteed bij de fysio. Ik zal de komende maand doorgaan met het beginner niveau wel wil ik binnenkort eens per week starten intermediate niveau. Kijken hoe me dat afgaat.
 
Laatst bewerkt:
Die Baoding Balls zijn toch voor stress en voorkomen van artritis die kan je volgens mij rustig meerdere keren per dag doen terwijl je op de bank zit.Het is niet iets wat ik in een training zou doen
 
Dit zijn geen boading ballen maar dexterity ballen. Deze ballen komen uit de gripsport en moeten niet verward worden met de chinese ballen, ze hebben een andere functie. Deze zijn van massief staal (rollager) en geen holle ballen met een geluidje erin. 50mm is een 0,5kg en twee samen zijn dus 1kg wat je met je vingers alleen moet roteren in je hand. Niet super zwaar maar een heel verschil met holle balletjes. Ik heb dexterity ballen van 1kg, 2kg en 3 of 4 kg per stuk.

Intu-flow is ook ter voorkoming van stress en het verbeteren van de mobiliteit van al je gewrichten dat is ook geen krachttraining. Binnen mijn rehab en dus dit log nemen ze beide een belangrijke plaats in en worden daarom ook hier vermeld.
 
Maandag 30 januari
30min - intu-flow (beginner)
Dexterity balls hand rotations (2 x 50mm / 2 x 0,5kg)
 
Baoding balls heb je ook in verschillende maten en gewichten.Maar het gewicht is minder belangrijk want dat vermoeid voornamelijk de arm.Het zegt ook niet veel omdat je ze horizontaal verplaatst. De wrijving verhogen zal de oefening wel verzwaren zonder de arm te belasten.John brookfield deed bv tape om de ballen.
Dexterity betekent ook behendigheid.






Intu-flow is dat van scott sonnon?
 
Laatst bewerkt:
Baoding balls heb je ook in verschillende maten en gewichten.Maar het gewicht is minder belangrijk want dat vermoeid voornamelijk de arm.Het zegt ook niet veel omdat je ze horizontaal verplaatst. De wrijving verhogen zal de oefening wel verzwaren zonder de arm te belasten.John brookfield deed bv tape om de ballen.
Dexterity betekent ook behendigheid.
Klopt ik heb dat (e-)boek van John Brookfield gelezen en hij geeft daarin het belang aan van deze oefening. Ik ben sinds begin 2015 ook veel met grip bezig geweest en heb een account op gripboard.com waar nog veel meer informatie hierover te vinden is. Die tape ben ik nog niet aan toe, na 30 sec roteren met deze ballen schiet de kramp al in mijn onderarm. Ook kun je deze rotaties maken met je hand verticaal of palm naar beneden.

Edit: je onderschat wat gewicht van die ballen doet want de bal verplaatst zich horizontaal omdat de vingers verticaal bewegen. Iedere vinger duwt de bal omhoog en in een vloeiende harmonieuze beweging roteert de bal langs al je vingers. Met een golfbal van 42 of 45mm voel ik helemaal niks en kan ik minuten doorgaan maar met de 0,5kg ballen lukt dit zeker niet en moeten de extensors harder werken.
Earlier this year, I purchased and began to read The Grip Master's Manual by John Brookfield. In chapter 2, John has a section called "Ball rotation: taking your grip to a new level". In this section, John discusses one aspect of dexterity ball training. The idea is that you hold two or more metal balls in one hand and rotate them. One direction is much easier than the other; for the right hand with palm up, clockwise is the easier direction. (It's reversed for the left hand.) Anyway, you rotate the balls in your hand. This is fairly easy to do with palm facing upward.

John describes various ways to make this exercise harder. The first thing you can do is to turn your hand vertical and rotate the balls. Once you master that, you can work on doing it with your palm down. You can also work on doing it without letting the balls touch. When that gets too easy, you can use larger and heavier balls. John describes wrapping duct tape around them to make the exercise even more difficult by making them even bigger with the added challenge of increasing the friction between them.

Later in the book, John revisits the matter and describes other exercises that one can do with dexterity balls, such as rotating them in the opposite direction, as well as several other maneuvers. There's [Link niet meer beschikbaar]. I haven't done many of the other exercises yet, but I do plan to get to them eventually.

Intu-flow is dat van scott sonnon?
Yup, in de OP staat ook een filmpje van hem.
 
Laatst bewerkt:
Clubbell warming up routine

Clubbell inward shoulder cast
0,35kg x 20 x 4 (10 left/10 right)

Clubbell external mill
0,35kg x 15 x 4

Clubbell internal mill
0,35kg x 15 x 4

Slamball OH rotation slams
7kg x 10 x 3

Wallball wall torso twist
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum rotation swing
8kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell pendulum jump swing
8kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell around the world swing
8kg x 12 x 4

Barbell torso twist walk
15kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)
 
Dit geeft weer nieuwe inzichten.

 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven