Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Maandag 20 februari
25min - intu-flow (beginner)

. Deze is dan interessanter om te bekijken mbt swings. Vooral die gekleurde jori met spijkers erin van ik dacht 17kg per stuk. :eek:


Die mannen zijn met deze oefeningen gruwelijk sterk, als wij dat met die jori en gada doen dan hebben we direct ernstige schouder en elleboog blessures. Ook wil je niet worstelen met deze mannen.

.
Ze trainen daar ook erg veel buik zie ik:D
 
Jij moet langzamerhand toch al stilletjes lek geprikt zijn, is een spijkerbed geen optie ? Past ook weer goed bij de geest van die clubbels :P
:o
Ze trainen daar ook erg veel buik zie ik:D
Ja, het zijn eckte mooiboys daar. :cool:
Waarom denk je dat ze die jori niet voor hun lichaam rondzwaaien. :D
 
Laatst bewerkt:
25min - intu-flow (beginner)
Clubbell warming up routine

Clubbell inward shoulder cast
0,9kg x 20 x 4 (10 left/10 right)

Clubbell external mill
0,35kg x 15 x 4

Clubbell internal mill
0,35kg x 15 x 4

Slamball OH slams
7kg x 12 x 4

Squat
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 8
47,5kg x 8 x 5

Wallball wall torso twist
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum rotation swing
8kg x 20 (10 forwards/10 backwards)
10kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell around the world
8kg x 14
10kg x 14 x 3

10kg kettlebell binnen veel beter met een 2kg tussenstap. Around the world swings voelen een flink stuk zwaarder ondanks dat het maar 2kg verschil is.
Verder de eerste 10kg aan mijn squat toegevoegd daar ik in de maand maart aan de slag ga met 50kg. Mobiliteit enkel is beter geworden en dat merk ik wel, gaat stuk soepeler.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang ben je ongeveer bezig met zo'n workout?
 
Ik hou de tijd nooit zo precies in de gaten maar zonder de intu-flow zal dat op ongeveer 75 minuten uitkomen.

Zaterdag 25 februari
25min - intu-flow (beginner)
 
Laatst bewerkt:
25min - intu-flow (beginner)
Clubbell warming up routine

Clubbell inward shoulder cast
1,2kg x 20 x 4 (10 left/10 right)

Clubbell external mill
0,35kg x 15 x 4

Clubbell internal mill
0,35kg x 15 x 4

Slamball OH rotation slams
7kg x 10 x 4

Kettlebell suitcase deadlift
12kg x 8
16kg x 8 x 3

Wallball side chest press
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum jump swing
10kg x 20 x 4 (10 forwards/10 backwards)

Barbell torso twist walk
17,5kg x 20 x 4 (10 forwards/10 backwards)
 
Maandag 27 februari
35min - intu-flow (intermediate)
 
25min - intu-flow (beginner)

Slamball OH slams
7kg x 12 x 4

Squat
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 8
50kg x 8 x 5

Wallball wall torso twist
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum rotation swing
10kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell around the world
10kg x 14 x 3

Warmup squats voelen niet fijn, pas bij 40kg gaat het een stuk beter.
 
Vrijdag 3 maart
35min - intu-flow (intermediate)
Dexterity balls hand rotations (2 x 50mm / 2 x 0,5kg)

Twee intu-flow intermediate sessies binnen een week en geen merkbare toename van spanning in mijn lichaam, uitgezonderd rechter infraspinatus maar dat staat los van deze laatste sessie. Rotaties die je met je hoofd moet maken zijn apart om te doen, voel de spieren achter in mijn nek gewoon kraken (gelukkig niet pijnlijk). Mobiliteit weer een grote stap vooruit gezet. Het testen van progressie blijft altijd een risico maar het is een belangrijk onderdeel binnen de rehab. De club swings gecombineerd met de vele mobiliteitsoefeningen voor de schouders bij intu-flow is net iets te veel geweest voor mijn rotator cuff. Cupping gecombineerd met massage heeft de spier gelukkig weer wat laten ontspannen.

Onlangs nog wat foto's van mijn posture gemaakt en ook daarin zie ik kleine verbeteringen. Schouders en hoofd staan minder naar voren. Bekken kantelt duidelijk minder naar voren en stand linker been is ook verbeterd. Het is allemaal nog steeds niet perfect maar zichtbaar en voelbaar verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
25min - intu-flow (beginner)

Slamball OH rotation slams
7kg x 12 x 4

Kettlebell suitcase deadlift
16kg x 8 x 4

Wallball side chest press
5kg x 12 x 4

Kettlebell pendulum jump swing
10kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Barbell torso twist walk
17,5kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)
 
Zondag 5 maart
25min - intu-flow (beginner)

Maandag 6 maart
35min - intu-flow (intermediate)
 
Laatst bewerkt:
Ga je zeker volgen!
Welke oefeningen hebben het meeste geholpen met je rug, nek en schouders?
 
Om te beginnen welkom in mijn log. Ik denk dat het beste wat ik onlangs heb gedaan voor mijn rug, nek en schouders is het stoppen met reguliere (compressie) krachttrainingen.
Verder kan ik geen specifieke oefening aanwijzen die mij nu helpen mijn lichaam te herstellen omdat ik op een holistische wijze train. Elke oefening die ik doe pakt mijn hele lichaam aan, ik train en denk niet in spiergroepen.
Intu-flow helpt ook maar daarin denk/werk je vanuit je gewrichten en niet je spieren.
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen welkom in mijn log. Ik denk dat het beste wat ik onlangs heb gedaan voor mijn rug, nek en schouders is het stoppen met reguliere (compressie) krachttrainingen.
Verder kan ik niet een specifieke oefening aanwijzen die mij nu helpen mijn lichaam te herstellen omdat ik op een holistische wijze train. Elke oefening die ik doe pakt mijn hele lichaam aan, ik train en denk niet in spiergroepen.
Intu-flow helpt ook maar daarin denk/werk je vanuit je gewrichten en niet je spieren.

Oké bedankt voor je reactie! Denk dat ik me maar eens zal verdiepen in intu-flow, gezondheid van gewrichten (blessure preventie) etc heeft bij mij namelijk ook een redelijk hoge prioriteit in mijn training.
 
Oké bedankt voor je reactie! Denk dat ik me maar eens zal verdiepen in intu-flow, gezondheid van gewrichten (blessure preventie) etc heeft bij mij namelijk ook een redelijk hoge prioriteit in mijn training.
Bijzonder dat iemand van jouw leeftijd hier zo mee bezig is, daar ga je op de lange termijn alleen maar voordeel van krijgen.
Ik heb hier nog een pdf bestand over intu-flow/mobility http://commando_bonus_offer.s3.amazonaws.com/mobilityebook.pdf.

25min - intu-flow (beginner)

Slamball OH slams
7kg x 12 x 4

Squat
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 8
50kg x 8 x 5

Wallball wall torso twist
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum rotation swing
10kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell around the world
10kg x 14 x 3

Squat vandaag ging vandaag super.
 
Bijzonder dat iemand van jouw leeftijd hier zo mee bezig is, daar ga je op de lange termijn alleen maar voordeel van krijgen.
Ik heb hier nog een pdf bestand over intu-flow/mobility http://commando_bonus_offer.s3.amazonaws.com/mobilityebook.pdf.

25min - intu-flow (beginner)

Slamball OH slams
7kg x 12 x 4

Squat
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 8
50kg x 8 x 5

Wallball wall torso twist
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum rotation swing
10kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Kettlebell around the world
10kg x 14 x 3

Squat vandaag ging vandaag super.

Bedankt!
 
Donderdag 9 maart
25min - intu-flow (beginner)
Update fysio: Dry-needling nek, schouders, boven trapezius, borst en infraspinatus.

Vrijdag 10 maart
35min - intu-flow (intermediate)
 
Laatst bewerkt:
25min - intu-flow (beginner)

Slamball OH rotation slams
7kg x 12 x 3

Kettlebell suitcase deadlift
16kg x 8 x 3

Wallball side chest press
5kg x 12 x 3

Kettlebell pendulum jump swing
10kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)

Barbell torso twist walk
17,5kg x 20 x 3 (10 forwards/10 backwards)
 
Zondag 12 maart
35min - intu-flow (intermediate)
Gister avond zelf maar weer eens een intensieve deep tissue massage gedaan ditmaal aan de trapezius (boven) en borst spieren. Was namelijk verrast van de heftige reactie van deze spieren op de dry-needling van afgelopen donderdag. Niet doorgehad dat hier nog flink veel knopen zitten daar ik hier geen pijnsignalen ontving maar wel wat mobiliteit restricties bemerkte. Ik merk dat ik het palperen ook steeds beter onder de knie krijg. Waarbij ik voorheen alleen nog maar een algemene verdikkingen of grove spierstrengen kon opsporen voel ik nu steeds beter de losse strengetjes en knoopjes in de spieren.

De intensiteit van de behandelde delen van mijn lichaam bij de fysio gaan we ook weer verder afbouwen. Vorig jaar behandelde we elke week de meest ernstige gebieden en sinds enkele maanden kwamen deze om de 2 weken aan bod. Behandelingen werden toen verdeeld in alles onder de heup en boven de heup. Nu gaan we het lichaam opdelen in 3 gebieden waardoor alles om de 3 weken zal worden behandeld. Behandelingen verdelen we nu in (nek, borst, schouders en boven traps) de week daarop (infraspinatus, achterkant schouders, ruggenwervel vanaf nek tot SI) en tot slot (SI tot aan mijn voeten).

Maandag 13 maart
25min - intu-flow (beginner)
 
Laatst bewerkt:
Zondag 12 maart
35min - intu-flow (intermediate)
Gister avond zelf maar weer eens een intensieve deep tissue massage gedaan ditmaal aan de trapezius (boven) en borst spieren. Was namelijk verrast van de heftige reactie van deze spieren op de dry-needling van afgelopen donderdag. Niet doorgehad dat hier nog flink veel knopen zitten daar ik hier geen pijnsignalen ontving maar wel wat mobiliteit restricties bemerkte. Ik merk dat ik het palperen ook steeds beter onder de knie krijg. Waarbij ik voorheen alleen nog maar een algemene verdikkingen of grove spierstrengen kon opsporen voel ik nu steeds beter de losse strengetjes en knoopjes in de spieren.

De intensiteit van de behandelde delen van mijn lichaam bij de fysio gaan we ook weer verder afbouwen. Vorig jaar behandelde we elke week de meest ernstige gebieden en sinds enkele maanden kwamen deze om de 2 weken aan bod. Behandelingen werden toen verdeeld in alles onder de heup en boven de heup. Nu gaan we het lichaam opdelen in 3 gebieden waardoor alles om de 3 weken zal worden behandeld. Behandelingen verdelen we nu in (nek, borst, schouders en boven traps) de week daarop (infraspinatus, achterkant schouders, ruggenwervel vanaf nek tot SI) en tot slot (SI tot aan mijn voeten).

Als ik het goed begrijp heb jij bij jezelf een massage gedaan? Zo ja, hoe? En is dry-needling iets wat je bij je fysiotherapeut laat doen?
Goed nieuws dat je alles nu minder vaak hoeft te behandelen!
 
Back
Naar boven