MuscleMeat

Underglows log: Building mass and strength

OHP is zeker lekker voor die boulder shoulders :) Bench, pull up, ohp lijkt me wel een lekkere volgorde, hebben je schouders ook nog ff rust van je bench.
Doe je die hammer curls 8 per arm of totaal?
Nog steeds jelly op die pull ups haha :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Tnx voor je reactie. Ik denk idd dat bench, pull up, ohp en daarna de 2de borst,rug en schouder oefeningen de handigste volgorde is.

De hammercurls zijn gewicht per arm :) en de pull ups gaan nog steeds lekker!:D

nice train, flink wat burns

Daar ben ik weer!:)

Vandaag was het weer upperbody day.

Upperbody:

Warming up: rotator cuffs

Benchpress:
10x20kg
5x50kg
4x60kg
3x70kg
5x77,5kg (wow! ging super easy :eek!:)
5x77,5kg
5x77,5kg
5x77,5kg (flinke grinder.. )
5x77,5kg (ging net als het eerste setje easy!)

Volgende week +2,5kg!

Pull ups:
8xbw (lekkere hold bovenin)
8xbw
6xbw (gvdddd!!!!.. :mad: Ik moet omhoog springen om bij de stangen te komen en verloor aan een kant mijn grip. Ik slingerde hierdoor tegen een stang aan en verrekte mijn rug.. :()

5min staan rekken om de pijn te verminderen.

Kon geen ohp doen, omdat die bezet was.

Cable side raises:
15x4kg
15x4kg
15x4kg (lekker!)

Rope pushdown:
12x18kg
12x18kg
12x18kg (lekkere pomp!)

Strict dumbbell curls:
8x14kg
8x14kg
8x14kg (ging 10x makkelijker dan vorige week)

Volgende week de 16kg's.

De pijn in mijn rug werd wat minder en kon eindelijk ohp doen.

Ohp:
8x20kg
8x25kg
8x25kg
8x25kg(vond dat wel prima met mijn rug op dat moment en was al bek af van de vorige oefeningen :p)

Done.

Ps: zie nu pas dat ik maar 1 borst en rug oefening heb gedaan. Ik ben die helemaal vergeten door de kramp in mijn rug.:( Mijn rug voelt nu (flink wat uren later) al een stuk beter, dus hoop dat ik morgen gewoon kan deadliften.

ondanks je rug nog wel een aardige training gedraaid lijkt me.

ondanks je rug nog wel een aardige training gedraaid lijkt me.

Thanks! Ja klopt, heb het gelukkig aardig snel kunnen oppakken. Heb iets meer op pomp getraind dan normaal en ben wat oefeningen vergeten, maar dat maakt opzich niet zoveel uit. :rolleyes:

Lowerbody day!!

Was ontzettend druk in de gym vandaag, dus moest helaas best lang wachten tussen de deadlifts en squatten. Mijn rug voelde ik nog wel wat van gisteren, maar gelukkig is de pijn bijna weer voorbij.:D

Warming up:
Stretchen

Deadlifts:
5x40kg
5x60kg
4x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg, Vpr! Deadlifts voelde lekker en krachtig! Volgende keer +5 of +10kg!

Paused squats:
10x20kg
5x40kg
5x50kg
3x60kg
8x62,5kg
8x62,5kg
8x62,5kg Vpr! Moest erg lang wachten tussen de deadlifts en squats,
dus dat zorgde voor minder focus. Squats voelde wel lekker, dus volgende keer weer +2,5kg!

Dumbbell calve raises:
20x14kg
20x22kg
20x26kg
20x26kg (auuuwww!!:fire:)

Ben nu met twee benen op een houten blok gaan staan, ene hand een paal beet en de andere de dumbbell. Langzaam en 2 sec hold bovenin= optimale mind mossel connectie! :D

Nog wat leg raises.

Done.

Yeaah gainz were made! :cool:

2x een vpr dat is wel netjes,, die paused squats zullen wel hebben gebrand.

Goeie train neergezet! Vpr's altijd lekkur :)

Lekker bezig man, volgende week 80kg benchen :D

Leuke log, weer een jonge gast die serieus bezig is. Goed hoor.
Hoe waren de kuiten een dag later? Mijn ervaring is dat kuiten wel acuut pijn doen, maar dat je er later niet zoveel last van hebt.

2x een vpr dat is wel netjes,, die paused squats zullen wel hebben gebrand.
Goeie train neergezet! Vpr's altijd lekkur :)
Lekker bezig man, volgende week 80kg benchen :D
Thanks allemaal! En zijn om weer 5x5x80kg te kunnen benchen :D
Leuke log, weer een jonge gast die serieus bezig is. Goed hoor. Hoe waren de kuiten een dag later? Mijn ervaring is dat kuiten wel acuut pijn doen, maar dat je er later niet zoveel last van hebt.
Welkom! Haha voel mijn kuiten nu nog, maar ze doen idd echt pijn tijdens het trainen.:p

Upperbody day:

Warming up:
Rotator cuffs

Was weer lekker druk... daarom met pull ups begonnen.

Pull ups:
8xbw
8xbw
8xbw, meh.. voelde niet heel lekker :(

Ohp:
8x20kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg, pfffoee schouders stonden goed vol! Reps gingen allemaal easy, dus volgende week +5kg!

Paused bench press:
10x20kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg, lekkkurr! Had ff zin in pause bench(waren allemaal lui competitie stijl aan het benchen), allemaal easy reps met 2-3sec pause. Flinke chest pump!

Rear delt fly's:
20x7kg
15x7kg
15x7kg, slow negatives:fire: (weer een goede mind mossel connectie)

Dumbbell rows:
8x22kg
8x26kg
8x32kg, was een paar maanden geleden dat ik deze oefening voor het laatst gedaan had. Moest daarom beetje gewicht aanvoelen, maar zal volgende keer beginnen met 32kg.

Decline cable fly's:
15x9kg
15x9kg
15x9kg, slow reps met een goede hold (burn!)

Incline cable fly's:
15x6kg
15x6kg
15x6kg, same story

Hammer curls:
8x16kg
8x16kg
8x16kg, deze keer alle reps strict, dus volgende week aan de 18kg's beginnen!

Overhead rope extention:
12x9kg
12x9kg
12x9kg, eerste keer dat ik deze deed en voelde echt lekker. Weer rustige reps met een hold bovenin (optimale tricepspomp! :cool:)

Done.

Wat begon als een kut training werd uiteindelijk echt een lekkere training!

Most muscular in de kleedkamer zag der ook echt bruut uit! :p

flink volume, lkkre training, paused bench is altijd lekker.

Je bent goed bezig. Lekker fanatiek en veel gevarieerde oefeningen :)

Als je schouders je zwakke plek zijn, dan zou ik proberen om hiermee te beginnen met je trainingen. Mijn schouders waren dramatisch (met name presses), maar sinds ik schouders als 1e spiergroep train, zijn ze stukken sterker geworden. I.i.g. goed dat je rotator cuff oefeningen doet als warning up!

flink volume, lkkre training, paused bench is altijd lekker.
Dank u!
8xbw voelde niet lekker, wel focke you :p Lekkere train man, mooi hoe trainingen soms slecht beginnen maar steeds beter worden :thumb:
Hahaha, ach die pull ups komen vanzelf! En inderdaad lekker als je in een keer in je flow komt. :cool:
Je bent goed bezig. Lekker fanatiek en veel gevarieerde oefeningen :) Als je schouders je zwakke plek zijn, dan zou ik proberen om hiermee te beginnen met je trainingen. Mijn schouders waren dramatisch (met name presses), maar sinds ik schouders als 1e spiergroep train, zijn ze stukken sterker geworden. I.i.g. goed dat je rotator cuff oefeningen doet als warning up!
Welkom Frank! Ja, miss zou het strength wise wel slimmer zijn om schouders eerst te doen. Zal is ff kijken hoe de komende weken gaan. :p

Daar is die dan: de Update! :D

Zal ff een korte samenvatting geven van de afgelopen dagen:
Vrijdag niet kunnen trainen ivm drukte rond de studie. Vrijdagavond mooi feest gehad, heb hierbij wel mijn pols en schouders verrekt (alcohol is bad:p). Zondag epic bulk day gehad, eerst brunchen bij de van der valk: 3 borden eten+ 1 bord toetjes en als avondeten bijna 2k calorieën gegeten bij de mac!:D

Update gewicht: 76,7kg en stond goed droogc(zondagochtend, lege maag en toiletbezoek) Gains!!

Vandaag kon ik helaas niet mijn training afmaken ivm college.:(

Upperbody day:

Warming-up: rotator cuffs

Benchpress:
10x20kg
5x50kg
3x60kg
3x70kg
1x75kg
5x80kg (knalde omhoog! :))
5x80kg (same.)
5x80kg (same.)
5x80kg (same.)
5x80kg (alleen laatste rep ging minder krachtig, maar geen grinder ofzo)

Ow yeahhh! 5x5x80kg en het voelde een stuk makkelijker dan de 77,5kg vorige week! Volgende week weer +2,5kg. Insane chest pomp! Rechterpols voelde wel een beetje kut, maar dat had ik wel verwacht.

Pull ups (various grips):
8xbw (lekkere hold bovenin)
8xbw (also)
8xbw (also)

Pull ups voelde lekker en alle reps met lekkere hold bovenin :fire:

Ohp:
8x20kg
8x27,5kg
8x27,5kg
8x27,5kg

Schouders voelde niet 100%, net zoals mijn pols (feestje..:p). Schouders waren sws beetje moe van de bench.

High to low cable fly's:
15x9kg
15x9kg
15x9kg, lekker easy, maar wel een heerlijke mmc.

Side raises:
3 setjes met 5 kg tot failure. (wou niet meer gewicht doen ivm verrekte schouders)

Strict dumbbell curls:
8x16kg
8x16kg, voelde zwaar, maar lekker!

Geen tijd meer, dus dit was het voor vandaag.

Ondanks mijn heerlijke bench en pull ups, voelde deze training niet geweldig. Hoop dat mijn schouders en pols weer snel pijn vrij zijn! :o

Ik durf bijna niet te vragen wat je met die pols en schouders hebt uitgevreten (flinke smakkert gemaakt of zo...) maar toch goeie training weer. Geen wonder dat schouders 'een beetje moe' waren.

De bench en de pull ups waren zogezegd duidelijk de kers op de appelmoes van deze training ;) *kuch*
Ik zit trouwens precies op hetzelfde niveau met de bench. Hebben alleen nog geen 2x1,25 kg schijfjes, dus ik mag woensdag gelijk met 85 kg aan de bak :) Morgen rustdag, teambuilding van het werk, dus vreten!

Lekkere bench man :) Nog ff en je gooit 100 rond

Ik durf bijna niet te vragen wat je met die pols en schouders hebt uitgevreten (flinke smakkert gemaakt of zo...) maar toch goeie training weer. Geen wonder dat schouders 'een beetje moe' waren.
Haha dat mag je zeker vragen hoor. :p Was een beetje dom aant dansen met een meisje en ze flikkert voren en ik moest mezelf opvangen (pols klapte dubbel :(). Ik denk ook dat al het typen van de laatste tijd voor kramp in mijn pols zorgt.
De bench en de pull ups waren zogezegd duidelijk de kers op de appelmoes van deze training ;) *kuch* Ik zit trouwens precies op hetzelfde niveau met de bench. Hebben alleen nog geen 2x1,25 kg schijfjes, dus ik mag woensdag gelijk met 85 kg aan de bak :) Morgen rustdag, teambuilding van het werk, dus vreten!
Haha, achja volgende training hopelijk wel pijnloos trainen. De gewichten waren prima, maar het gevoel niet altijd. Succes met de 85kg, een dagje lekker vreten kan je hierbij zeker helpen! ;)
Lekkere bench man :) Nog ff en je gooit 100 rond
In before dit jaar 5x5x100kg :rolleyes:. Ah, ik denk dat ik sws 100 voor 1 kan benchen, pr van een paar maanden geleden(voordat ik voor een paar maanden ben gestopt) stond op 95kg. Zat toen met 5x5 op hetzelfde gewicht, alleen ging het toen heel wat moeizamer.

Terug
Naar boven