tankthefrank
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 58
- Lengte
- 2m11
- Massa
- 124kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik wou zeggen om je bench te uppen, aangezien je gewoon 5x5 hebt gehaald, maar als ik dat zo lees over je schouders dan misschien niet doen. Ik heb in het verleden met benchen zelfs last veroorzaakt in mijn schouders. Bij het uitstoten gingen mijn schouders nog effe naar binnen om de stang nog hoger te krijgen. Totaal overbodig. Sinds ik dat niet doet, gaat het een stuk beter. Alleen trap ik er steeds in dat ik mijn schouder (met name links) overbelast met andere oefeningen, bijv. incline dumbbell flyes en vandaag dips. Gelukkig niet zo erg
Vreemd genoeg veel minder met schouderoefeningen!
Iets anders wat ik mezelf probeer aan te leren is met het aantrekken van jas/trui/overhemd eerst mijn linkerarm te doen en dan rechts. Vaak moet ik een gekke hoek maken en ik voelde mijn schouder dus ook bij het aankleden... Misschien merk je hetzelfde bij jou.
Vreemd genoeg veel minder met schouderoefeningen!Iets anders wat ik mezelf probeer aan te leren is met het aantrekken van jas/trui/overhemd eerst mijn linkerarm te doen en dan rechts. Vaak moet ik een gekke hoek maken en ik voelde mijn schouder dus ook bij het aankleden... Misschien merk je hetzelfde bij jou.

Ik hoop dat een paar dagen rust genoeg zijn om mijn lichaam weer 100% fit te krijgen.

Bench gaat idd erg goed, zit nu weer op mijn oude niveau van voor mijn pauze (begin zomer). Ik ben dmv 5x5 flink omhoog gegaan met benchen en probeer nu met paused bench extra explosiviteit te ontwikkelen. Qua deadlifts ben ik er nog niet helemaal uit wat ik fijn vind. Ik vind deadlifts nog steeds niet fijn, ben nog steeds zoekende naar een goed voelende manier. In mijn oude sportschool hadden ze geen fatsoenlijk squatrek, dus ik kon nooit echt squaten. Ik merk dat mijn squat nu echt snel omhoog gaat!