MuscleMeat

Underglows log: Building mass and strength

Ik wou zeggen om je bench te uppen, aangezien je gewoon 5x5 hebt gehaald, maar als ik dat zo lees over je schouders dan misschien niet doen. Ik heb in het verleden met benchen zelfs last veroorzaakt in mijn schouders. Bij het uitstoten gingen mijn schouders nog effe naar binnen om de stang nog hoger te krijgen. Totaal overbodig. Sinds ik dat niet doet, gaat het een stuk beter. Alleen trap ik er steeds in dat ik mijn schouder (met name links) overbelast met andere oefeningen, bijv. incline dumbbell flyes en vandaag dips. Gelukkig niet zo erg ;) Vreemd genoeg veel minder met schouderoefeningen!

Iets anders wat ik mezelf probeer aan te leren is met het aantrekken van jas/trui/overhemd eerst mijn linkerarm te doen en dan rechts. Vaak moet ik een gekke hoek maken en ik voelde mijn schouder dus ook bij het aankleden... Misschien merk je hetzelfde bij jou.

• Topic Starter Topic Starter
Ik wou zeggen om je bench te uppen, aangezien je gewoon 5x5 hebt gehaald, maar als ik dat zo lees over je schouders dan misschien niet doen. Ik heb in het verleden met benchen zelfs last veroorzaakt in mijn schouders. Bij het uitstoten gingen mijn schouders nog effe naar binnen om de stang nog hoger te krijgen. Totaal overbodig. Sinds ik dat niet doet, gaat het een stuk beter. Alleen trap ik er steeds in dat ik mijn schouder (met name links) overbelast met andere oefeningen, bijv. incline dumbbell flyes en vandaag dips. Gelukkig niet zo erg ;) Vreemd genoeg veel minder met schouderoefeningen! Iets anders wat ik mezelf probeer aan te leren is met het aantrekken van jas/trui/overhemd eerst mijn linkerarm te doen en dan rechts. Vaak moet ik een gekke hoek maken en ik voelde mijn schouder dus ook bij het aankleden... Misschien merk je hetzelfde bij jou.
Gisteravond en vandaag deed ongeveer alles pijn in mijn schouders. Dit in combi met behoorlijke spierpijn in heel mijn bovenlichaam was niet echt geweldig.:p Ik hoop dat een paar dagen rust genoeg zijn om mijn lichaam weer 100% fit te krijgen.:o

Ja lekker rust pakken, beetje los rollen, warm douchje.....

Erg sterke bench heb jij! Heb ff je logje doorgelezen, want ik was wel benieuwd hoe jij het benchen aanpakte. Goede sets per training, je pakt het flink serieus aan en dat pakt ook goed uit, zoals te zien aan de groei die je erop maakt.

Je hebt idd erg veel volume op je deadlifts, lijkt me vrij intensief. Werkt dat prettig? Wel gekke verhouding tussen bp/dl/sq. Aan je laatste trainingen te zien zit er echter toch flinke groei in je squats ondanks je onderrug. Mooizo, keep em coming!

Wat doe je qua voeding op het moment? Body weight is zo te lezen al omhoog gegaan in vergelijking tot de openingspost, dus dat gaat goed. Voor wanneer wil je die 80 kg ongeveer gaan halen?

Leuk om te lezen wat hier gebeurt. Balen van die schouders. Voorlopig even rustig aan doen en dan weer knallen. Zet hem op de komende tijd!

Ja lekker rust pakken, beetje los rollen, warm douchje.....
Het gaat alweer een stuk beter!:D
Erg sterke bench heb jij! Heb ff je logje doorgelezen, want ik was wel benieuwd hoe jij het benchen aanpakte. Goede sets per training, je pakt het flink serieus aan en dat pakt ook goed uit, zoals te zien aan de groei die je erop maakt. Je hebt idd erg veel volume op je deadlifts, lijkt me vrij intensief. Werkt dat prettig? Wel gekke verhouding tussen bp/dl/sq. Aan je laatste trainingen te zien zit er echter toch flinke groei in je squats ondanks je onderrug. Mooizo, keep em coming! Wat doe je qua voeding op het moment? Body weight is zo te lezen al omhoog gegaan in vergelijking tot de openingspost, dus dat gaat goed. Voor wanneer wil je die 80 kg ongeveer gaan halen? Leuk om te lezen wat hier gebeurt. Balen van die schouders. Voorlopig even rustig aan doen en dan weer knallen. Zet hem op de komende tijd!
Welkom Harm! Altijd leuk als er weer nieuwe mensen meelezen. :) Bench gaat idd erg goed, zit nu weer op mijn oude niveau van voor mijn pauze (begin zomer). Ik ben dmv 5x5 flink omhoog gegaan met benchen en probeer nu met paused bench extra explosiviteit te ontwikkelen. Qua deadlifts ben ik er nog niet helemaal uit wat ik fijn vind. Ik vind deadlifts nog steeds niet fijn, ben nog steeds zoekende naar een goed voelende manier. In mijn oude sportschool hadden ze geen fatsoenlijk squatrek, dus ik kon nooit echt squaten. Ik merk dat mijn squat nu echt snel omhoog gaat!:D

Voeding op dit moment wisselt een beetje. Mijn basis qua voeding is: een grote ochtendshake met melk, ultra fine oats en whey + 2-3 boterhammen met pindakaas. Voor overdag: 6 boterhammen met pindakaaas, vlees of kaas +0,5L melk en meestal nog een broodje gezond derbij. Avondeten wisselt per dag en einde vd dag een dikke bak yoghurt+ een kleine snack. Ik probeer 3000kcal of meer te eten.

Ik denk met een maandje wel de 80kg aan te tikken. :rolleyes:

Update over mijn schouders: Schouders zijn zo goed als pijnvrij, ze doen alleen nog pijn als ik er flink wat druk opzet. Maandag ben ik sws weer 100%!:p

Update!:D

Vandaag EINDELIJK weer getraind!

Rechterschouder is weer 100% en linkerschouder gaat ook weer richting de 100%.

Vandaag en morgen train ik weer in mijn oude gym, dus heb niet alles tot mijn beschikking maar goed.

Warming up:
Elastiek rotator cuffs

Bench:
10x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg, allemaal easy en gecontroleerd. Ik durfde nog niet heel explosief omhoog te drukken ivm schouder. Eerste setje voelde en beetje stroef, maar daarna voelde de setjes goed.

Pull ups:
8xbw
8xbw
7xbw
6xbw
Dit was een optrekstang uit zo'n speeltuin. Ik had hiermee bijna geen grip en het was hierdoor een stuk moeilijker. Wel een flinke pomp in mijn lats. :)

Ohp:
8x20kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg, schouders waren al behoorlijk moe..

Face pulls:
12x10kg
12x10kg
12x10kg, allemaal super stricte form. Voelde goed!

Machine fly's:
3 setjes van 15-20 reps met optimale mmc en langzame rom.

Leaning side raises:
15x4kg
15x4kg
15x4kg, pff zwaar.

Hammer curls:
8x16kg
8x16kg
8x16kg, nicee! Vorm bleef erg netjes.:D

Triceps pushdown:
15x20kg
12x25kg
8x25kg->5x20kg->4x15kg->4x10kg (auwww!!!)

Done.

Fijn om mezelf weer eens met een pomp te zien. Lekker buff enz!:p

Hopelijk heb ik morgen weinig last van mijn schouder en kan ik het vanaf hier weer oppakken.

Morgen LEGDAY! :cool:

Flinke training maar, lkkre bp en pullups. Well done

Prima training om er weer in te komen! Een week rust kan soms wonderen doen! Zou het zelf misschien ook moeten doen, maar in het algemeen gaat het lekker :)

Mooi van die schouder!

Lekkere volume!

Tijd voor een Update!:D

Flinke poos geleden dat ik wat heb gepost, lees echter wel elk dag het forum. :p

Heb in totaal 2 maanden geen ub kunnen trainen vanwege mijn schouderblessure en heb tussendoor ook nog wat darmproblemen gehad, dus de bulk liep anders dan gehoopt...

Laatste tijd weer regelmatiger aan het trainen en de voeding strakker ingepland.

Ga volgende week beginnen met een korte cut, want ik ben niet tevreden over mijn shape atm.

Stats:
-lengte:180cm
-gewicht:~79kg
-vet: gok 15% (laat het zaterdagochtend even meten via zo'n bodyscan)

Doel: procentje of 11-12, kijken hoe mijn shape verandert over de komende weken.
Verwacht een kilotje of 75-76 te zijn aan het einde van de cut en vanaf daar cleanbulken.

Bench vorm flink aangepast na mijn blessure. Kracht gaat langzaam weer omhoog.

Krachtstats van dit moment:
Bench= dinsdag 80kg voor 4x4 gedaan, dit ging best easy, zit binnen een paar weken weer op 5x5 met 85kg..
Squat= paar weken geleden 5x100 kg gedaan, wat easy ging, maar moet weer vaker gaan squatten.
Deadlift= 5x5 met 100kg, ben erg aan het sleutelen met mijn vorm, maar heb nu het idee dat ik een goede stance etc heb gevonden.

Aanpak van de training tijdens de cut:
-Veel compounds
-Hopelijk kracht gainen tijdens cut (verwacht dit wel vanwege aantal weken weinig trainen)

Pics komen waarschijnlijk zaterdag;);)

Leuk dat je weer terug bent! Ik volg :)

welcome back

Leuk dat je weer terug bent! Ik volg :)

Welkom! :D

Had niet verwacht dat ik vnv kon trainen, maar kon gelukkig een korte gymsessie doen.

Sldl:

15x60
12x70
12x80
12x80, ging lekker!! Langzaam uitgevoerd voor een lekkere stretch in de hammies.

Leg extensions:

12x45
12x45

One legged extensions:

10x25
10x25
10x25, leg extensions allemaal rustig uitgevoerd met een hold bovenin :fire:

Back extensions (volgens mij heet die oefening zo)

20xbw
12x17,5
12x17,5
12x17,5 Tussen elke rep de stang op de grond leggen en bovenin een hold

Calves:

Op een bankje staan met een dumbbell in mijn handen. Links en rechts achter elkaar.
20x20kg
20x20kg
20x20kg met beide benen

Reverse fly's met trx:

12xbw
12xbw
12xbw

Abs:
5 min

Ook op zo'n bodyscan gestaan.
Gaf 11,3% aan... Zit een stuk hoger maar goed. Ga elke week vrijdag op dat ding staan om een referentiepunt te hebben.

Weet niet of er morgen pics komen, want mijn broertje kan niet mee gymen..:(

Upperbody day!!!

Heerlijke training :D

Benchpress:
10x40
8x60
5x70
5x80
5x80
5x80, geen grinders en voelde goed

BOR:
12x60
12x70
10x80, vorm werd iets minder, maar nog steeds tevreden

Standing dumbbell press:
12x18
12x20
12x20, dumbbells gaan maar tot 20kg (is een gym meer gericht op ouderen etc.)
Voelde super easy allemaal

Machine fly's:
15x50
15x60
15x60, langzaam en gecontroleerd, flinke pomp

Wide lat pulldown:
12x50
12x50
12x50

Triceps pushdown ss hammercurls:
12x20 - 12x18
12x20 - 10x20
12x20 - 10x20

One arm cable pushdown
12x7,5
12x7,5
12x7,5

En done. Training duurde 45-50min.

Stond goed vol.
Heb nog wel 2 foto's (zonder pomp btw) die ik later vandaag zal toevoegen. :)

---------- Toegevoegd om 17:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:22 ----------

Jongens, hoe post ik pics? ???:p

in, nice bor man, en traini jij zo snel? ik zou daar echt anderhalf uur overdoen haha. foto op photobucket uploaden en dan bij plaatje toevoegen de link intypen.

in, nice bor man, en traini jij zo snel? ik zou daar echt anderhalf uur overdoen haha. foto op photobucket uploaden en dan bij plaatje toevoegen de link intypen.

Welkom! Ik train meestal met een flink tempo erin!:D

Erbij de foto's, zijn niet geweldig (heb een hemd aan i know).
Hopelijk volgende week betere pics met pomp :p
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------

Pics:

IMG_20150418_201919[1].jpg

IMG_20150418_202637[1].jpg

Goeie armen en delts

Terug
Naar boven