Hi,
Ik ben gisteravond(zaterdag) uitgeweest in Nijmegen.
Opzich leuk alleen op de terug weg kregen we problemen.
We fietsten met drie man terug naar huis en in buurt van een fietsbrug word een maat van mij door twee man van zijn fiets getrapt.
Ik en een andere vriend stoppen om hem te helpen, ik loop naar hem toe om te kijke hoe hij er aan toe is en ondertusse komen vier anderen gastjes eraan.
Was dus in een keer zes tegen drie. Wij zochten duidelijk geen problemen en dat zeide we ook.
Die vriend die op de grond lag kreeg nog wat klappen, de andere werd door twee man op de grond geslagen, dit gebeurde allemaal in 20 seconden.
Bij mij werd de keel dicht geknepen en ik probeerde die gast van me af te douwen, er kwamen direct 2 man bij om die gast te helpen die me keel dicht kneep, ik kreeg meteen een kopstoot en me hele gezicht zat onder het bloed waardoor die gaste hem aftaaide.
Ik lag op de grond stond op, vriend overeind geholpen en hebben de politie gebeld, en die konden de dader niet meer vinden.
Er waren mensen die langs fietsten maar die deden geen ****, keken gewoon de andere kant op, zelfs de mensen die bij het spoor aan het werk waren deden gewoon niks.
Nu wou ik weten, hoe reageren jullie op zoeits. Je bent al in de minderheid dus wat doe je dan.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
En als jullie zoiets zien gebeuren, negeer je het dan ook gewoon of help je.