Ben afgelopen herfst met 3 vrienden naar belgische kust geweest en daar ook wat gezelligs meegemaakt.
We gingen, na 3 flessen sterke drank en bier soldaat gemaakt te hebben, naar een nabije club (of dancing noemen ze dat in belgie?). Wij een beetje chillen daar, 2 franse chicks om ons heen hangen beetje lol maken.. Opeens zeggen ze dat ze gaan, maar ze waren echt zwaar zat, dus wij op een afstandje achter ze aan gelopen om te zien hoe ze gingen. MET DE AUTO dus. Dat was echt een van de meest komische dingen die ik ooit gezien heb, eerst knalden ze tegen de auto voor hun, daarna tegen de auto achter en op het einde reden ze slingerend weg. Wij terug naar binnen, waarna we ons opsplitsen in 2 x 2 man om de club te verkennen, harstikke gezellig tot op een gegeven moment een maatje van mij zich omdraait omdat hij aangetikt wordt door een meisje, dus hij zegt "hey ik ben xx" waarna dat meisje hem raar aankijkt en nee schudt, dus hij draait zich om en wij beginnen wat te lachen en maken wat opmerkingen (die ze niet kon horen). Tien minuten later kijk ik waar onze andere maatjes zijn en opeens zie ik dus dat maatje die net die aanvaring met die chick had langs me vliegen (best een komisch gezicht eerlijk gezegd). Dus ik pak hem vast en help hem overeind en vraag wat er aan de hand is, hij zegt "weet ik veel, opeens krijg ik een duw", staat er een belg (waal?) wat frans/belgisch te schreeuwen naar hem, vriend van mij maakt een gebaar met "ik versta je niet".. Die gast knikt iets in de trant van "OK".
Wij dachten, oke dat is opgelost. Tot opeens uit het niets een uitsmijter naar mijn maatje toekomt en zegt "meekomen jij". Ik kijk om me heen en dacht haha wie is er nu weer aan het knokken, dus opeens zie ik mijn maatje verdwijnen samen met die uitsmijter, ik snel de andere twee jongens gezocht en ze gezegd dat "x" met een uitsmijter naar buiten verdween. Bleek dat die kerel vriendjes was met de uitsmijter. Wat we ook probeerden, wij mochten naar binnen, maar hij niet. Uitsmijter werd zelfs agressief en begon hem te duwen, dus ik zeg "ok boys, naar huis of afterparty?". Maatje van mij stond erop dat we bleven wachten om het uit te praten met die kerel (we kwamen er wel eens vaker, vandaar).
Enfin, wij daar wachten. Die kerol komt naar buiten met 5 maatjes en nog 2 chicks. Maatje loopt ernaartoe maar die kerel begint meteen te vegen (mis, dat wel). Uitsmijter snelt toe en haalt ze uit elkaar, wij lopen verder om een sigaartje te scoren en ik stel voor dat we naar huis gaan (vorig jaar ben ik met een ander maatje @ belgische kust geweest waar ook grote vechtpartijen uitbraken met als resultaat hoop nederlanders in de bak). Dus wij lopen naar huis komen we die kerel alleen met zijn vriendin tegen. Ik had zoiets van hier doe ik niet aan mee. Maatje loopt erop af en wilt vragen wat er aan de hand is, wij trekken hem mee en het lijkt vlotjes te verlopen.. Dus ik ben met een maatje nog wat grappen aan het maken over die franse chicks tot ik opeens een schreeuw hoor: "JA, NU, PAK ZE, ALLEZ". Ik kijk verbaasd om om te zien dat 2 van ons groepje naar ze toegelopen waren (op zon 100m afstand), en ze toch maar de vuisten ten strijde hebben geroepen. Dus wij rennen. Weliswaar was het 2vs2, die ene ruziezoeker was echt een beer, makkelijk ver over de 100kg en dat maatje van mij weegt net 70kg. Ik zie hem wankelen terwijl die kerel nog wil uithalen en ik weet nog net er tussen te komen en leg die kerel in een RNC waarna zijn vriendin begint te schreeuwen. Op dat moment wist ik dat ik moest kappen want de politie in belgie is niet zo mild met dit soort praktijken, dus ik laat hem los en gebaar mijn maatjes om terug te trekken. Uiteindelijk komt politie tussen beide, waarna we het zeer (voor onze staat dan) kundig hebben opgelost met lastig taalgebruik terwijl deze walen alleen maar "putain" en "ta mere" konden uitbrengen.
Resultaat
2 schoffies konden met hun bebloede bakkesjes mee naar het bureau.