Fitness Seller

Vechtsport en krachttraining

misschien een beetje laat maar toch,

ik denk dat voor veel mensen met deze vraag er beter verwezen kan worden naar de fitness sectie van DBB. Hier kan vele malen beter uitleg worden gegeven over plyometrische trainingen, krachtcircuits en krachttraining specifiek gericht op vechtsporten. Begrijp me niet verkeerd ik denk dat de 2 sporten goed met elkaar zijn te combineren maar het een zal op den duur wel het andere tegen gaan staan. Prio's stellen is dan ook de kunst en durf jezelf eens af te vragen wat je nu eigenlijk wilt: Sterk worden of een betere kicksbokser?

Volgens mij is het wel goed te combineren.

Kijk maar naar de topvechtsporters. Die doen hun vechtsporttraining, conditietraining en ook hun krachttraining.

Ik combineer Kyokushin Karate met krachtsport.

Kijk maar naar de topvechtsporters. Die doen hun vechtsporttraining, conditietraining en ook hun krachttraining.

Ik combineer Kyokushin Karate met krachtsport.

je moet voor de grap eens gaan kijken hoe hun krachttraining doen

http://www.youtube.com/watch?v=UaUp0If1pI8

http://www.youtube.com/watch?v=lV1zlbpL-Os

ik pak nu effe express deze 2 voorbeelden omdat het 2 heavyweights zijn en vooral op kracht werken. Zoals je ziet doen beide heren meer plyometrische training i.p.v. de klassieke krachttraining zoals wij het kennen.

nog een voorbeeld is onze eigen ''reem''. Als je zijn documentaire hebt gekeken zie je dat ook hij meer geneigd is om dit soort trainingen te doen. Opmerkelijk genoeg schijnt hij ook goede resultaten te boeken met strongman trainingen.

Ik doe eigenlijk een combinatie van plyometrische training en gewone krachttraining. Sommige oefeningen die ik snel zoals tate press en anderen doe ik weer iets trager zoals squat en benchpress.

Ik combineer ook vaak oefeningen. Tijdens twee oefeningen van verschillende spiergroepen de sets onderling afwisselen. Eigenlijk geen rust nemen tussen de sets door. Voor meer explosiviteit op te bouwen. Ik moet zeggen dat ik dit al lang doe en er goede resultaten mee boek. Maar ondertussen is er ook al een tijd geen progressie meer. Maar voorlopig is dit ook niet nodig want ik heb wel progressie met de vechtsport. Zolang ik bij één van de twee vooruit ga is het goed voor mij.

Ik was ook al eens aan het denken om over te gaan op een crossfit schema ipv het krachttrainingschema dat ik nu doe.

op zich geen verkeerd idee robo, crossfit zou denk ik wel het beste aansluiten op vechtsporten

klopt,maar wel met behulp van wat extra vitamientjes ;)

en heel veel inzet,opofferingen,bloed,zweet en tranen .

Terug
Naar boven