AndroidHealthClinic

Verdomd het te aspireren!

inVorm

Colossal Veteran
Elite Member
20 jaar lid
wappie
10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
11.763
Lengte
1m71
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Ik heb dus een kennis en die kwam bij mij een injectie zetten (omdat ik nog wat spuiten had liggen) en ik had al es met die gozer erover gehad dat je altijd MOET aspireren want als je in een ader zet je echt zeer vervelende gevolgen kan krijgen. Die gozer zet dus in zn schouder en ik zie em inderdaad niet de zuiger terug trekken. Ik heb em gevraagd of ie niet helemaal goed bij zn paasei is en dat als ik em dat nog een x zie doen hij maar lekker thuis zet. Maar die gozer zegt tegen mij, makkelijk als ie is, ik heb nog nooit iemand zien tergutrekken joh.
Maar ik heb hier toch gelijk in en het IS toch ook russische roulette om dat niet te doen?

Russisch roulette is ook weer een groot woord denk ik.

Idd....je wordt er niet blij van als je in een ader zit en ik aspireer zelf ook ALTIJD(het is een kleine moeite)maar je zal er niet dood van gaan ofzo...

Ik hoor steeds vaker dat mensen niet meer aspireren....vaag!

gewoon aspireren als je in een bloedvat of ader injecteerd zal je je zeer beroerd gaan voelen en als je veel olie injecteerd kunnen er allerlei problemen op gaan treden. denk aan longembolie en dat soort zaken.

• Topic Starter Topic Starter
Pcies, ik zat idd aan die longembolie te denken. Ik snap niet waar dat niet aspireren zoals testo ook al aangeeft vandaan komt. Gemakzucht ofzo? Het is inderdaad geen moeite.

inVorm zei:
Pcies, ik zat idd aan die longembolie te denken. Ik snap niet waar dat niet aspireren zoals testo ook al aangeeft vandaan komt. Gemakzucht ofzo? Het is inderdaad geen moeite.

Wellicht omdat ze dom zijn. :p

inVorm zei:
Wellicht omdat ze dom zijn. :p

Dubbel zo dom:D ;)

wat bedoelen jullie precies met aspireren, ik wil binnenkort zelf ook aan de injects beginnen en probeer er nog zoveel mogelijk informatie bij te winnen

maar hoe zit dat nou want als je trenhoest krijgt is er tog ook AS in een ader gekomen?

foutje
aspireren d8 asperientjes nemen :P

Laatst bewerkt:
erik_sportief zei:
ik aspireer ook met aspirines van het merk bayer is wel duur maar wel goed
tabletjes van 100 mg ik neem sochtens 1 en savonds 1

Gozer wat jij nu zegt is echt het domste wat ik hier ooit gelezen heb!
Aspireren is het wegzuigen van bloed, braaksel of secreten met als mogelijk doel :

een vrije luchtweg te verkrijgen en te vermijden dat bij inademing of beademing deze in de lagere luchtwegen zouden komen;
de stemspleet beter zichtbaar te brengen zodat een intubatie vlotter kan verlopen;

Dat doe je dus niet met ASPIRINES! :D

:eek:

Die Lange zei:
Gozer wat jij nu zegt is echt het domste wat ik hier ooit gelezen heb!
Aspireren is het wegzuigen van bloed, braaksel of secreten met als mogelijk doel :
een vrije luchtweg te verkrijgen en te vermijden dat bij inademing of beademing deze in de lagere luchtwegen zouden komen;
de stemspleet beter zichtbaar te brengen zodat een intubatie vlotter kan verlopen;
Dat doe je dus niet met ASPIRINES! :D

uhm is aspireren niet wat inhoud door de spuit spuiten zodat er geen lucht inzit?

roxxe zei:
uhm is aspireren niet wat inhoud door de spuit spuiten zodat er geen lucht inzit?

Nee, in dit geval is het het terugtrekken van de spuit als je al met de naald in je spier zit en dan kijkt of er luchtbelletjes (=goed) of bloed (=niet goed) de spuit inkomt. Je wilt namelijk niet in een ader injecteren maar in de spier.

Je ziet niet altijd luchtbellen bij het aspireren. Op zich geen probleem, zolang er maar geen bloed inzit kan je het veilig inspuiten.

Nou die 3 seconden die het extra tijd in beslag neemt.. ik aspireer altijd!! Stom om het niet te doen.. ik injecteer ook graag in de schouders.. maar heb toch wel eens in een bloedvat gezeten.. als ik al die keren gewoon doorgedrukt had... moet er niet aan denken aan de hoest buien en de rest...

denk dat als je 2ml tren in een ader zet je echt wel een probleem hebt:)
verder is asp. een kleine moeite. neemt niet weg dat je door een bloedvat-baan heen kunt prikken en bij het terugtrekken van de naald er dus heel veel bloed uitkomt. heb ik weleens gehad maar niets om je zorgen over te maken. als je goed asp. wetet je toch dat je niet in een ader zit

Hoe werkt asprireren nou precies..:)
Kan iemand het duidelijk uitleggen, ik word er hier niet veel wijzer van.. :o

Terug
Naar boven