MuscleMeat

Vermoedelijk ruggenwervel in bovenrug geblokkeerd

Bezoekers in dit topic

jehowi

Novice
Lid geworden
11 sep 2015
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Allen,

het is nu al de tweede keer dit jaar dat het me voorvalt, en ik vraag me af wat ik eraan kan doen. Deze voormiddag voelde ik tijdens de derde reeks squatten, uit het niets, een wervel in mijn bovenrug blokkeren. Ik ben onmiddellijk gestopt, het is me namelijk al eens eerder voorgevallen enkele maanden geleden, toen was het terwijl ik rechtstaand halters aan het heffen was voor biceps. De pijn situeert zich iets boven het midden van de rug, tussen de schouderbladen. Het is niet ontzettend pijnlijk en de vorige keer ging het over na een vijftal dagen, maar het is vooral erg vervelend en ik vraag me af hoe ik het kan voorkomen, aangezien ik meerdere keren per week oefeningen doe om mijn bovenrug te trainen. Wellicht voer ik de oefening verkeerd uit, waardoor ik mijn rug te zwaar belast, doch dit gebeurt onbewust. Heeft iemand tips? Ik wil namelijk niet om de zoveel weken door mijn rug gaan zakken, ook al gaat de pijn vrij snel over. En mag ik gaan joggen met deze rugpijn, aangezien ik hiervoor twee verschillende verhalen hoor? Sommigen zeggen dat je best helemaal niets doet, andere zeggen juist dat beweging belangrijk is...
 
Waarom bestaan er dokters en fysiotherapeuten? Om mensen zoals jou te helpen. Op een forum krijg je weer 10 verschillende antwoorden waarvan er misschien één juist is. En wat is een geblokkeerde ruggewervel? Bestaat dat ook al?
 
Waarom bestaan er dokters en fysiotherapeuten? Om mensen zoals jou te helpen. Op een forum krijg je weer 10 verschillende antwoorden waarvan er misschien één juist is. En wat is een geblokkeerde ruggewervel? Bestaat dat ook al?

Het is absoluut niet zwaar genoeg om voor naar de dokter te gaan, het is zoals ik zei eerder hinderlijk. En ja, een wervel kan toch uit zijn oorspronkelijke plaats schieten? Hoe noem jij dat dan?
 
morgen ff langs de quickfit joh
 
Het is absoluut niet zwaar genoeg om voor naar de dokter te gaan, het is zoals ik zei eerder hinderlijk. En ja, een wervel kan toch uit zijn oorspronkelijke plaats schieten? Hoe noem jij dat dan?
Een wervel die uit zijn oorspronkelijke plaats schiet? Daar heb ik nog van gehoord. Je bedoelt misschien een tussenwervelschijf, maar dat zal dan meer pijn doen dan wat hinderlijk.
 
Als je bij deze oefeningen al last hebt zou je toch het beste naar een manueel therapeut kunnen gaan.
Mogelijk zit er een bewegingsfunctiestoornis in je wervelkolom ( een gewricht beweegt niet zoals het zou moeten)
of je techniek is ruk
of je ego te groot en moet je minder gewicht gaan pakken
of een combinatie van die hierboven gegeven opties.
 
Back
Naar boven