MuscleMeat

vetpercentage weer omlaag! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

over twee weken word ik weer gemeten dus mocht dit dieet negatief aanslaan dan krijg ik weer een ander schema en in twee weken kan de schade(mocht dat het geval zijn) niet al te groot zijn, het is gewoon even uittesten hoe je lichaam erop reageert, maar begrijp jullie reacties wel mijn vriend die zelf ook aan bodybuilding doet begreep het ook niet helemaal melkprodukten, pasta voor afvallen maar wie weet daalt mijn vetpercentage er wel weer van. Ik laat het jullie weten als ik weer gemeten ben groetjes astrid.
 
over twee weken word ik weer gemeten dus mocht dit dieet negatief aanslaan dan krijg ik weer een ander schema en in twee weken kan de schade(mocht dat het geval zijn) niet al te groot zijn, het is gewoon even uittesten hoe je lichaam erop reageert, maar begrijp jullie reacties wel mijn vriend die zelf ook aan bodybuilding doet begreep het ook niet helemaal melkprodukten, pasta voor afvallen maar wie weet daalt mijn vetpercentage er wel weer van. Ik laat het jullie weten als ik weer gemeten ben groetjes astrid.

Misschien is het om de stofwisseling te verhogen..Je hebt geen hoge en lage dagen?
 
Als Marjolein zoiets adviseert dan is dat niet zonder reden!
 
het dieet met de melkprodukten en pasta is inderdaad maar 2 dagen dus denk dat je gelijk hebt miss f groetjes astrid.
 
Als Marjolein zoiets adviseert dan is dat niet zonder reden!

Dit vind ik een rare opmerking. Ook profs zijn niet alwetend.
 
Hiermee suggereer ik ook niet dat profs alwetend zijn.
Maar dat ze over kennis omtrent training en voeding beschikken dat mag je toch wel aannemen.
Dus de reden dat Marjolein dit adviseert zou kunnen zijn dat: of ze heeft het beste met haar medesporters voor of ze vreest de concurrentie en hoopt dat haar medesporters er als plumpuddingen bij komen te lopen.
In beide gevallen echter is er wel degelijk gehandeld met enige kennis!

En een volgende keer zal ik me bescheidener uitdrukken met de mededeling dat ik denk dat ze het niet zonder reden adviseert!

Excuses voor mijn naïviteit.
 
Laatst bewerkt:
en ben je er al achter waarom het nu was? Hoe gaat het nu?
 
'k Heb de Tanita BC 545 besteld bij http://www.health-systems.nl/...leek me de PERFECTE weegschaal. Wel ff een aanschaf, maar ik hoop dat ik er veel aan heb. Overigens heb ikmop verschillende andere sites gekeken waar hij overal 30 euro duurder kost. Bij health-systems ook geen verzendkosten en betale bij aflevering eveneens mogelijk zonder extra kosten!
Vetpercentage wordt met Tanita weegschalen tot 0,1 % nauwkeurig gemeten! Ik heb nu echt een ouderwets geval met wijzer die op 100 'gram nauwkeurig' is.


...en dit boek

TITEL: HET COMPLETE HANDBOEK SPORTVOEDING
ISBN: 9044701932
EAN: 9789044701937
Uitvoering: Paperback, 176 pag.
AUTEUR: ANITA BEAN

De praktische raadgever voor:

een optimale conditie
een verhoogde dosis energie
betere prestaties


Voor iedereen die een sport beoefent of een fitnessprogramma volgt, is dit handboek de ideale raadgever. Het legt op een praktische manier uit hoe u door een aangepaste en doordachte voeding uw prestaties en algemene conditie aanzienlijk kunt verbeteren. Het boek biedt u uitgebalanceerde voedingsschema’s en trainingsdiëten. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan de juiste dosering van vitaminen, mineralen, koolhydraten, proteïnen en voedingssupplementen. U krijgt tal van praktische tips om uw ideale gewicht te bereiken en te behouden. Tot slot bespreekt het boek ook alle praktische vragen die sportbeoefenaars zich stellen. Een waardevol boek waarmee u uw conditie en prestaties écht kunt verbeteren!


Leek me wel goed boek. Zijn er overigens meer leden die een Tanita weegschaal hebben?
 
Laatst bewerkt:
'k Heb de Tanita BC 545 besteld bij http://www.health-systems.nl/...leek me de PERFECTE weegschaal. Wel ff een aanschaf, maar ik hoop dat ik er veel aan heb. Overigens heb ikmop verschillende andere sites gekeken waar hij overal 30 euro duurder kost. Bij health-systems ook geen verzendkosten en betale bij aflevering eveneens mogelijk zonder extra kosten!
Zijn er overigens meer leden die een Tanita weegschaal hebben?

Als je mensen op forum vraag, zullen meeste gaan voor de huidplooimeting.. maar je kan jezelf moeilijk meten, dus als je jezelf alleen daar op weegt.. heb je een graatmeter.. Je kan iemand vragen je te meten via huidplooi en daarna GELIJK op de Tanita meten (dezelfde omstandigheden) en kijken wat uitkomst is..

Succes..
 
Bij ons op de sportschool hebben ze ook een tanita weegschaal en je moet dat echt zien als een graadmeter. Want als ik twee verschillende weegschalen gebruik krijg ik ook echt twee verschillende uitkomsten. Maar als het je alleen om een lijdraad gaat(omhoog of omlaag) dan is die prima. Wil je echt precies weten dan is de huidplooi beter.
Succes met kiezen
 
Bij ons op de sportschool hebben ze ook een tanita weegschaal en je moet dat echt zien als een graadmeter. Want als ik twee verschillende weegschalen gebruik krijg ik ook echt twee verschillende uitkomsten. Maar als het je alleen om een lijdraad gaat(omhoog of omlaag) dan is die prima. Wil je echt precies weten dan is de huidplooi beter.
Succes met kiezen

De huidplooimeting komt ook vrij secuur dacht ik. Iets te ver afgeweken van de juiste plaats en het resultaat zal anders zijn. Ik wil het inderdaad als graadmeter gebruiken. Deze weegschaal claimt echter het volgende:

Tanita weegschaal BC 545

Waarom dient u uw lichaamsvet te meten?

We hebben allemaal lichaamsvet nodig om gezond te zijn. Het is van vitaal belang voor de basislichaamsfuncties zoals lichaamstemperatuur, de opslag van vitaminen en de bekleding en bescherming van gewrichten en organen. Maar te veel vet kan de gezondheid schaden en kan een groter risico op het ontstaan van serieuze medische problemen opleveren. Zo kan teveel vet bijdragen aan hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, type 2-diabetes en sommige vormen van kanker.

Visceraal vet (buikvet) is het vet dat de organen in het maag/buikgebied omvat. Een hoog visceraal vetgehalte kan het risico op hoge bloeddruk, hartziekten en type 2-diabetes verhogen. Verlaging van het viscerale vetgehalte kan de aanmaak van insuline stabiliseren en zo het risico op diabetes verlagen.

Lichaamsvet is niet altijd zichtbaar met het blote oog. Je kunt een acceptabel gewicht en figuur hebben en toch meer lichaamsvet hebben dan u denkt. Gewicht alleen maakt geen onderscheidt in gewicht uit vetmassa, spiermassa en botmassa. Dat is waarom u een Tanita Body Composition Monitor nodig heeft. U kunt dan regelmatig uw lichaamvet checken en u helpen in de gezonde zones te blijven.

Het reduceren van uw lichaamsvet zal u helpen uw figuur en voorkomen te verbeteren. U voelt zich beter, ziet er beter uit, bent meer zelfverzekerd en u zult genieten van een beter, fitter en kwalitatief beter leven.

ALGEMENE EIGENSCHAPPEN
(alle modellen hebben deze eigenschappen plus hun unieke eigenschappen)

  • Weegvermogen 150 kg / 100 g indeling
  • Fraai uitgevoerd weegplateau
  • Weergave vetpercentage 0,1% nauwkeurig
  • Weergave lichaamsvocht 0,1% nauwkeurig
  • 4 geheugentoetsen voor gegevensopslag van 4 personen
  • Functie "alleen wegen"
  • Gaststand
  • Ook voor kinderen vanaf 7 jaar (i.v.m. bepalen vetpercentage)
    vergelijking van het gemeten lichaamsvetpercentage met de gemiddelde waarde van een overeenkomstig gezond persoon in dezelfde leeftijdscategerie
UNIEKE EIGENSCHAPPEN

  • Segmentele uitlezing van elk lichaamsdeel, arm , been en romp ( 4 punts meting!)
  • Vetpercentage
  • Vochtpercentage
  • Orgaanvetwaarde
  • Botmassa
  • Ruststofwisseling
  • Stofwisselingsleeftijd
  • Spiermassa
  • Fysieke conditie
  • Atleetstand
  • Gezonde range voor kinderen
  • Vergelijking met vorige meetgegevens (recall)
  • Plus algemene eigenschappen

N.B.: Deze weegschaal niet te gebruiken door personen die een inwendig elektronisch apparaat dragen, zoals bijv. een pacemaker. Deze weegschaal kan de werking van een dergelijk apparaat beïnvloeden.

De unieke eigenschappen spreken mij wel aan. 'k Heb twee kids van 8 en 6 die overigens volkomen gezond en goed gebouwd zijn maar ik vind het wel leuk om hun eigen gegevens in te voeren en zo hun groei ook van binnen te kunnen volgen. Mijn zoontje was als baby als zichtbaar gespierd. Deze eigenschappen heeft hij voor 2/3 van zijn vader. Als peuter in zwembroek was dat altijd grappig in vergelijking met andere peuters in zwembroek.

k Zal eens een foto inscannen en plaatsen, echt grappig.

'k Heb de weegschaal dus gekocht voor mezelf als graadmeter en deels dus voor de fun;)

[Link niet meer beschikbaar]

Mijn space
 
hallo allemaal!
Ben laatst weer wezen meten en wat blijkt ben ietsiepietsie omhoog gegaan in vetpercentage flink balen zeg!!!! van 20,3 naar 20,7 procent ik weet het is niet veel omhoog gegaan maar toch je hoopt altijd dat het iets lager is i.p.v. iets hoger!.En waar lag het aan???? aan me rug!!!! Mijn rug was van 12 naar 16 gegaan! balen hoor maargoed we gaan gewoon door. Marjolein zei me ook dit is het punt waar de meeste mensen stoppen en waar je juist door moet gaan. Mijn dieet is dus weer aangepast en mijn lekkere botherammetje met pindakaas 2 keer in de week is er uit gehaald:eek!: maargoed daarvoor in de plaats tonijnsalade met yogonaise en dat smaakt me ook erg goed moet ik zeggen en dan maar hopen dat mijn vetpercentage weer omlaag schiet! Hou jullie op de hoogte!!!! groetjes astrid.
 
Laten we dan inderdaad maar gewoon kijken wat je kleding en de spiegel zegt, nietwaar?

Ik geloof best dat het niet echt betrouwbaar is maar dat zijn etiketten op voedingsmiddelen ook niet 100%.

Zoveel mogelijk gezond, (zonder etiketjes) en lichaamsbeweging en zo nu en dan op de weegschaal gaan staan.
 
Wel balen voor je, maar nu niet afhaken hoor. Ga door met waar je mee bezig bent en hou ons op de hoogte. Succes:thumbs:
 
:( Wat baal ik zeg!
ben weer omhoog gegaan deze keer met vetpercentage en kilo's!!!!! Dit gaat niet goed!!!! zit nu weer op 22 procent vetpercentage:eek: had laatst een dieet gekregen met melkprodukten, cashewnoten, pasta nou dat vond mijn lichaam schijnbaar te lekker!!!!!Dus wat wordt het nu..... nou vooral even doorbijten.... heb nu 2 dagen in de week een appeldag dat houdt in ongeveer 7 appels per dag 2/3 cup a soup en thats it!!!! Nu moeten het toch lukken om mijn vetpercentage in ieder geval omlaag te krijgen..... laat jullie weten hoe het is gegaan groetjes astrid.
 
:( Wat baal ik zeg!
ben weer omhoog gegaan deze keer met vetpercentage en kilo's!!!!! Dit gaat niet goed!!!! zit nu weer op 22 procent vetpercentage:eek: had laatst een dieet gekregen met melkprodukten, cashewnoten, pasta nou dat vond mijn lichaam schijnbaar te lekker!!!!!Dus wat wordt het nu..... nou vooral even doorbijten.... heb nu 2 dagen in de week een appeldag dat houdt in ongeveer 7 appels per dag 2/3 cup a soup en thats it!!!! Nu moeten het toch lukken om mijn vetpercentage in ieder geval omlaag te krijgen..... laat jullie weten hoe het is gegaan groetjes astrid.

Dus je gaat leven op appels en cup a soup? ???

Zeg maar dag tegen je spiermassa :eek: Je moet gewoon goed en schoon blijven eten. Je weet wat niet werkt, zoek uit wat wel voor je werkt.
 
Ik heb zelf hele goeie ervaringen met proargi9 een produkt dat pas in mai officieel in Europa op de markt komt....en het vetpercentage blijft ook laag.

Is wetenschappelijk bewezen en gepatenteerd en kent geen bijwerkingen. Er zit een heleboel filosofie achter het produkt en nu begrijp ik pas hoe het menselijk lichaam werkt.

Laat je niet gekmaken met allerlei ongezonde dieten, we pijnigen onszelf alleen maar.
 
je hebt toch een dietist? Als ze jou een appeldag voorschrijft moet je direct op zoek naar iemand die wel verstand heeft van dieeten. Met die melkproducten en pasta had ik al mn twijfels maar dit slaat alles.
 
dit is denk ik niet hoe Marjolein erover zal denken.. dat is haar trainster..
maar moet zeggen dat ik het van het ene naar het andere uiterste elke keer gaat.. begrijp niet helemaal wat Marjolein ermee wil bereiken..

Uitbalanseren met 2/3 hoge dagen erin lijkt me een betere oplossing..
 
daar ben ik weer eens,
ik schijn gewoon een heel moeilijk lichaam te hebben, ieder dieet werkt bij iedereen anders, en inderdaad marjolein is bezig mijn lichaam te leren kennen, en dat schijnt niet zo makkelijk te zijn want zoals ik al zei heb een moeilijk lichaam zet heel erg gauw aan maar baal nog steeds want nu heb ik dus 2 weken lang 2 dagen in de week 6/7 appels op een dag avondmaal is een warme appel met kanneel erin en 2 cup a soup en vind het best wel zwaar, dus 2 dagen appeldieet, 3 dagen dieet met o.a. nutrix, waza, rauwkorst, tonijnsalade(met yogonaise) en als avondeten 4 rijstewafels met gebakken kipfilet en na trainen whey shake en een blikje annanas en ik moet zeggen dat is nog wel te doen in vergelijking met het appeldieet maargoed over 2 weekjes krijg ik vast weer wat anders en dan maar hopen dat mijn vetpercentage inderdaad weer omlaag is! want daar doen we het voor! groetjes astrid
 
Back
Naar boven