Diegenen met een gemiddeld 40 jaar durend rechterkant-loonstrook trauma?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als de tekorten puur en alleen door het werk zouden komen, dan zou er onder bijvoorbeeld vuilnismannen een bovengemiddeld groot tekort moeten zijn.Ik moet hier toch nog even goed over nadenken. Gevoelsmatig geef ik je direct gelijk, maar hoe langer ik er over nadenk kom ik er achter dat dit niet voor alle werkzaamheden opgaat en dan voornamelijk voor de werkzaamheden waar de arbeidsmigranten op af komen. Dus als ieder deze visie volgt vergroot dat het probleem juist.
De mensen waar jij het over hebt staan aan de zijlijn. Oudere Somaliërs in de bijstand, zijn geen arbeidskrachtenYes.
Die geven (net als ze vele ouderen) wel extra druk op de gezondheidszorg en woningtekort. Er is geen tekort aan mensen, er is een overschot aan mensen die wel hulpbehoevend zijn en niets en niets meer (want twee verschillende groepen) bijdragen.
Nee. Er lopen inmiddels nogal wat verschillende discussies door elkaar.
Vuilnisman vind ik in verhouding tot beroepen waar ik aan denk best relaxed, maar ik had me ook verkeken op postbode.Als de tekorten puur en alleen door het werk zouden komen, dan zou er onder bijvoorbeeld vuilnismannen een bovengemiddeld groot tekort moeten zijn.
Nee, er is een overschot aan oudere en vooral nutteloze mensen
Dus hier gaat het je om nutteloze oudere Somaliërs, dat was de vraag namelijkEr is een tekort aan kinderen is zo ongeveer heel Europa. Kinderen zijn de voorzetting van je land en cultuur. De oplossing van de VN is "replacement migration", ik durf dat niet naar het Nederlands te vertrouwen.
Voortbouwend op de vraag van @Steks, waarom zou het krijfen van kinderen iets zijn wat eigenlijk alleen de rijkeren zich kunnen veroorloven?
Wie haat jouw wagen duwen, wie rijdt jou door de stad?
(Naar: Youp van 't Hek)
Ja slimmerik.Dus hier gaat het je om nutteloze oudere Somaliërs, dat was de vraag namelijk
Maar zoals gezegd zijn dat geen arbeidskrachten, dus werken niet. Bespreken in een topic over werkuren is dan nutteloos.Ja slimmerik.
Er is geen tekort. Er is een overschot aan mensen die wel hulpbehoevend zijn, maar zelf niets bijdragen.
Dus als die werkloze Somaliërs verdwijnen hebben we geen arbeidsmigranten nodig?Ja slimmerik.
Er is geen tekort. Er is een overschot aan mensen die wel hulpbehoevend zijn, maar zelf niets bijdragen, en daardoor de druk op oa de zorg (zijn laatste zin over wagen duwen) verhogen.

Leuk hoor, dat gepapegaai van je. Maar blijkbaar begrijp je het hele punt niet.Maar zoals gezegd zijn dat geen arbeidskrachten, dus werken niet. Bespreken in een topic over werkuren is dan nutteloos.
Dat beweer ik nergens.Dus als die werkloze Somaliërs verdwijnen hebben we geen arbeidsmigranten nodig?![]()
Dat zal het zijn jaLeuk hoor, dat gepapegaai van je. Maar blijkbaar begrijp je het hele punt niet.
Je bedoelt allochtone meer dan autochtone Nederlanders, denk ik.Er worden al jaren te weinig kinderen geboren, dus dam raakt het uit verhouding.
Ik heb 5 kinderen, maar het vruchtbaarheidscijfer was 1.62 in 2021.
Dan moet je ook nog rekenen dat autochtonen meer kinderen krijgen dan Nederlanders
Correct, en ja bij hen wordt het ook minder. Het is niet meer dat er in Nederland grote gezinnen ontstaan, én we leven in een verzorgingsstaat net als in veel Europese landen.Je bedoelt allochtone meer dan autochtone Nederlanders, denk ik.
Dat effect vlakt wel wat af na een paar generaties en die zitten ook al in dat 1.62 cijfer. Dus bij de Nederlanders met roots voor 1950 is het nog veel lager.
Alhoewel ik van wikipedia begrijp dat door arbeidsmigratie 98% van de Nederlanders een herkomst elders heeft.
Minder arbeidskrachten die ook nog eens minder uren gaan werken, om maar weer even aan te haken bij de 4-daagse werkweek.Correct, en ja bij hen wordt het ook minder. Het is niet meer dat er in Nederland grote gezinnen ontstaan, én we leven in een verzorgingsstaat net als in veel Europese landen.
Als je zo een paar decennia geleden ook dacht over parttime werken en dat daardoor niet van de grond was gekomen hadden we nooit het huidige welvaartsniveau gehaald.Minder arbeidskrachten die ook nog eens minder uren gaan werken, om maar weer even aan te haken bij de 4-daagse werkweek.
Op individueel niveau met goede redenen of te begrijpen, maar voor de samenleving als geheel en behoud van de welvaart een slecht idee.
Want hoe is het voor de maatschappij beter dat we nu grote aantallen parttimers hebben die volop toeslagen ontvangen en daarnaast nog grote aantallen opvreters die überhaupt maatschappelijk niets toevoegen?Als je zo een paar decennia geleden ook dacht over parttime werken en dat daardoor niet van de grond was gekomen hadden we nooit het huidige welvaartsniveau gehaald.
Er worden te weinig kinderen geboren om de massale migratie bij te houden. Je kunt mensen lastig verplichten kids te nemen maar je kunt wel wat doen aan de overvloed aan nuttelozen die binnen worden gehaald.Er worden al jaren te weinig kinderen geboren, dus dam raakt het uit verhouding.
Ik heb 5 kinderen, maar het vruchtbaarheidscijfer was 1.62 in 2021.
Dan moet je ook nog rekenen dat autochtonen meer kinderen krijgen dan Nederlanders