XXL Nutrition

Vierdaagse werkweek | Nieuwe standaard?

Soms gaan mensen erop achteruit als ze meer gaan werken.

Net op Nieuws of Journaal een mevrouw die niet kon gaan werken, want de kosten voor de Kinderopvang zouden hoger zijn dan wat het zou opleveren.
Moeten ze ander werk zoeken. Gewoon geen subsidie voor parttimers 😑

Net op Nieuws of Journaal een mevrouw die niet kon gaan werken, want de kosten voor de Kinderopvang zouden hoger zijn dan wat het zou opleveren.
Dat is bijna bij iedereen het geval als je 2 kinderen of meer hebt is de toeslag zo afgestemd dat een dag werken ongeveer gelijk is aan toeslag voor een dag opvang.

Heb voor dit jaar nog 400+ vrije uren staan die ik nooit meer op kan maken. Waar is mijn extra geld?

Ik zou het wel lekker vinden, maar krijg mijn werk wss niet in vier fatsoenlijke dagen gedaan.

Is dat in jouw geval geheel voor eigen rekening, of is het deels doorbetaald?
De eerste 10 weken betaald (75%) en erna nog +- 20 weken onbetaald. Omdat mijn dochter nu 1 is krijg ik 55% en dat gaat ergens in oktober over op 0%.

Kan jij dat hard maken met cijfers? Zo op het oog lijkt me dit niet mogelijk.
Dat is natuurlijk de pest, dan roepen er allerlei en expertologen en proffundigen totaal verschillende dingen en dan kom je er eigenlijk niet helemaal achter.

De eerste 10 weken betaald (75%) en erna nog +- 20 weken onbetaald. Omdat mijn dochter nu 1 is krijg ik 55% en dat gaat ergens in oktober over op 0%.
Ik zie dat je veel (leuke) activiteiten met haar doet en geloof me dit zeggen veel mensen. Maar de tijd vliegt en zou je willen dat ze nog zo lekker klein zijn! Elke leeftijd is mooi, maar het gaat soms er hard. Wel leuk om je in die rol te zien ✌🏻

Ik zie dat je veel (leuke) activiteiten met haar doet en geloof me dit zeggen veel mensen. Maar de tijd vliegt en zou je willen dat ze nog zo lekker klein zijn! Elke leeftijd is mooi, maar het gaat soms er hard. Wel leuk om je in die rol te zien ✌🏻
Mooiste wat er is, for sure:heart:

• Bicep
Waarderingen: GruX
Als er in de zorg bovengemiddeld veel burn outs zijn, dan is dat wel iets wat je linksom.of rechtsom wilt oplossen. Burn outs zijn nogal duur en uitval vergroot de druk op de rest van de collega's.

Mensen die in de zorg werken zijn in mijn beleving ook dusdanig dienstverlenend, dat ze niet makkelijk voor zichzelf opkomen. Want juist een burn out is toch vaak een gevolg van zichzelf te lang wegcijferen?

Ligt de ervaren problematiek dan bij het werk, of bij de gemiddelde werknemer die voor dat werk kiest? Het moeilijk voor zichzelf opkomen vind ik ook wel lastig te rijmen met het vele geklaag en de frequente stakingsdreiging.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is natuurlijk de pest, dan roepen er allerlei en expertologen en proffundigen totaal verschillende dingen en dan kom je er eigenlijk niet helemaal achter.
Jij had het niet over AH, maar het voorbeeld van AH van een ander was volgens mij wel de aanleiding tot deze discussie, AH heeft in NL 125.000 werknemers, hoeveel FTE dat is kan ik zo snel niet vinden, maar laten we dat stellen op 60.000 als die allemaal slecht een minimumloon verdienen komt dat uit op ca €1,73 miljard, dan kan je zeggen dat er veel jongeren werken, maar ik laat alle overige kosten die een werkgever moet betalen ook achterwege. Ik vraag me af op bonussen en dividend een grotere druk op de balans hebben dan een redelijk loonsverhoging van zeg 5% (€86 miljoen) meer dan de inflatiecorrectie. In heel Europa ligt de winst van Ahold Delhaize op zo'n €800 miljoen per jaar.

12 weken per jaar. En nog een eigen bedrijf waarin ik veel uren steek. Dus eigenlijk heb ik nooit vakantie. Wat is precies je punt?
Ik snap je insteek, maar vind de wijze waarop jij je eigen bedrijf in deze discussie betrekt altijd lastig. Niet specifiek op jouw gericht, maar wel op het type werk wat het is, een uit de hand gelopen hobby waarvan je financieel (nog) niet afhankelijk bent. Hoe is dat anders dan iemand die veel tijd en energie in een hobby of andere bezigheid stopt maar er geen geld mee verdient. Iemand die daar vol voor gaat en financieel rondkomt met een parttimebaan is die dan wel lui?

Ik snap je insteek, maar vind de wijze waarop jij je eigen bedrijf in deze discussie betrekt altijd lastig. Niet specifiek op jouw gericht, maar wel op het type werk wat het is, een uit de hand gelopen hobby waarvan je financieel (nog) niet afhankelijk bent. Hoe is dat anders dan iemand die veel tijd en energie in een hobby of andere bezigheid stopt maar er geen geld mee verdient. Iemand die daar vol voor gaat en financieel rondkomt met een parttimebaan is die dan wel lui?
Fijn dat je doorvraagt. Ik vind vooral mensen lui die 4 of minder dagen per week werken en verder geen andere bezigheden erop nahouden. Dan ook nog eens zeuren dat ze het zo zwaar hebben. Dat is een beetje wat ik bedoel met mietjes maatschappij want zulke mensen lopen veel rond. Van die mensen die zich ziek melden om niks of zich zelfs laten afkeuren. Ken toevallig iemand die dit gedaan heeft en ondertussen nachten lang zit te gamen op zijn zolderkamer, elk festival af gaat en behoorlijk wat drugs gebruikt. Als je dat allemaal kunt, zou je ook prima kunnen werken.

Fijn dat je doorvraagt. Ik vind vooral mensen lui die 4 of minder dagen per week werken en verder geen andere bezigheden erop nahouden. Dan ook nog eens zeuren dat ze het zo zwaar hebben. Dat is een beetje wat ik bedoel met mietjes maatschappij want zulke mensen lopen veel rond. Van die mensen die zich ziek melden om niks of zich zelfs laten afkeuren. Ken toevallig iemand die dit gedaan heeft en ondertussen nachten lang zit te gamen op zijn zolderkamer, elk festival af gaat en behoorlijk wat drugs gebruikt. Als je dat allemaal kunt, zou je ook prima kunnen werken.
Fijn dat je het uitlegt, ik ben het daar helemaal mee eens.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven