Gast 174776
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 7.692
Het geld druiloor.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het geld druiloor.
Jij krijgt het ook van de belastingbetaler

Ja maar ik werk er voor. En vind dat ik meer verdien.
Heb je dat kenbaar gemaakt bij een salarisbespreking?
Ga al meer verdienen binnenkort. Aankomende maand een verhoging en volgend jaar weer. Plus een aantal eenmalige uitkeringen.Heb je dat kenbaar gemaakt bij een salarisbespreking?
Eigenlijk niets te klagen dus.Ga al meer verdienen binnenkort. Aankomende maand een verhoging en volgend jaar weer. Plus een aantal eenmalige uitkeringen.

Ja echt wel. Wil altijd meer hebben.
Hoewel je dat met mijn stemgedrag niet zou verwachten en ik het lang niet altijd met de visie van het FNV eens ben ben ik wel al lid zolang ik werk.Vroeger wel lid van de FNV geweest. Maar als er niet genoeg werknemers lid zijn, doen ze niets voor je. Zelfs niet als je twee maand geen loon krijgt. Uiteindelijk zelf faillissement aangevraagd voor dat bedrijf, zo moeilijk is dat allemaal niet.
Sindsdien geen FNV meer voor mij
Ik schat jou wel in als het type dat abonnementen en dergelijke nooit opzegt. Klopt dat? Of is het een bewuste keuze om nog altijd lid te zijn?Hoewel je dat met mijn stemgedrag niet zou verwachten en ik het lang niet altijd met de visie van het FNV eens ben ben ik wel al lid zolang ik werk.
Nee, ik ga amper abonnementen aan, ik vind een vakbond gewoon een bepaald maatschappelijk nut hebben. Zelfs als ze mijn belangen niet direct behartigen denk ik beter af te zijn met een vakbond dan zonder.Ik schat jou wel in als het type dat abonnementen en dergelijke nooit opzegt. Klopt dat? Of is het een bewuste keuze om nog altijd lid te zijn?
Welke nut heeft het in jouw ogen dan? En wordt dat in deze tijd, waar personeelstekorten nog altijd groot zijn, niet deels opgelost door een kwestie van vraag en aanbod?Nee, ik ga amper abonnementen aan, ik vind een vakbond gewoon een bepaald maatschappelijk nut hebben. Zelfs als ze mijn belangen niet direct behartigen denk ik beter af te zijn met een vakbond dan zonder.
Op dit exacte moment zie weinig nut, maar historisch hebben ze veel gedaan voor ons allemaal en ik bang voor een aftakeling van onze rechten als de bonden verdwijnen, individueel heb je gewoon niet zo veel te eisen. Een aantal “prive” voorbeelden. Mijn vader heeft nog op zaterdagochtenden moeten werken en zijn gehoor was al heel jong ernstig beschadigd door het werken in de metaalindustrie zonder de juiste voorzorgsmaatregelen. Ik heb met reeds gepensioneerde collega's gewerkt die in een 4 ploegendienst van 7 diensten achter elkaar en dan 2 of 3 dagen vrij hebben moeten werken, zelf heb in begin deze eeuw in een ploegendienst moeten met 5 aaneengesloten nachtdiensten (iets wat nu ook niet zondermeer mag), ook de mate van en het type overwerk gekoppeld aan ploegendiensten worden steeds meer aan banden gelegd.Welke nut heeft het in jouw ogen dan? En wordt dat in deze tijd, waar personeelstekorten nog altijd groot zijn, niet deels opgelost door een kwestie van vraag en aanbod?
Ik ben daar altijd sceptisch over, dat zogenaamde vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.Welke nut heeft het in jouw ogen dan? En wordt dat in deze tijd, waar personeelstekorten nog altijd groot zijn, niet deels opgelost door een kwestie van vraag en aanbod?
Hier heb ik eigenlijk nog niet op gereageerd, maar als dat werklijk zo is, hoezo loopt het dan niet lekker in zorg?En wordt dat in deze tijd, waar personeelstekorten nog altijd groot zijn, niet deels opgelost door een kwestie van vraag en aanbod?
Omdat 'deels'.Hier heb ik eigenlijk nog niet op gereageerd, maar als dat werklijk zo is, hoezo loopt het dan niet lekker in zorg?
Ja, denk je dat het beter zal uitpakken voor de patienten en het personeel met of zonder vakbonden? Ik denk met.Omdat 'deels'.
Je kan moeilijk beweren men daar niets probeert
Ik denk dat de gevolgen van nijpend personeelstekort een werkgever eerder dwingt, dan een vakbond. Maar die gedachte zal sterker zijn in de commerciële sectorJa, denk je dat het beter zal uitpakken voor de patienten en het personeel met of zonder vakbonden? Ik denk met.
Moe(s)ten die dingen werkelijk, of ging men er zelf maar in mee?Op dit exacte moment zie weinig nut, maar historisch hebben ze veel gedaan voor ons allemaal en ik bang voor een aftakeling van onze rechten als de bonden verdwijnen, individueel heb je gewoon niet zo veel te eisen. Een aantal “prive” voorbeelden. Mijn vader heeft nog op zaterdagochtenden moeten werken en zijn gehoor was al heel jong ernstig beschadigd door het werken in de metaalindustrie zonder de juiste voorzorgsmaatregelen. Ik heb met reeds gepensioneerde collega's gewerkt die in een 4 ploegendienst van 7 diensten achter elkaar en dan 2 of 3 dagen vrij hebben moeten werken, zelf heb in begin deze eeuw in een ploegendienst moeten met 5 aaneengesloten nachtdiensten (iets wat nu ook niet zondermeer mag), ook de mate van en het type overwerk gekoppeld aan ploegendiensten worden steeds meer aan banden gelegd.
Ik ben geen complotdenker, maar besef me wel dat er iets nodig is om zo nu en dan weerstand te bieden tegen het kapitalisme en de inhalige overheid. Leerplicht is er niet alleen voor de ontwikkeling van het kind ten gunste van het individu, de overheid is gebaat bij een productieve burger en de zomervakantie is niet bedacht om de kinderen lekker buiten te laten spelen in het mooie weer of om de leraren hun “welverdiende” rust te gunnen, maar om de kinderen mee te laten helpen op het boerenland.
Moe(s)ten die dingen werkelijk, of ging men er zelf maar in mee?
Kun je bij zulke fysieke gevolgen niet afmelden (vanwege de veiligheid!) of ziekmelden en daaruit je recht halen? Wat zou er gebeuren als iedereen dat eerlijk zou doen?
In plaats van maar doorzetten en hopen dat een vakbond iets regelt wat zolang het werk gedaan wordt eigenlijk niet nodig (b)lijkt.