Vissertje1980
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 5.294
- Lengte
- 1m63
- Massa
- 67kg
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
er zijn gewichtsklasses omdat het gewoon niet te vergelijken is, en als je het dan al wil proberen zijn bw ratio's wel echt de slechtst mogelijke manier omdat het altijd ten voordele van de lichtere personen zal zijn. beter iets als wilks/ipf points dan als je toch graag wil proberen te vergelijkenAls het werkelijk allemaal niks zou uitmaken waren die gewichtsklassen er niet, dus ondanks dat het misschien sarcastisch was bedoeld zit er weldegelijk een kern van waarheid in.
In ponden gerekend is het nog sterker.Of dat al die ratio‘s nu wel of niet helemaal kloppen...
snap niet dat het hier voor enkelen zo moeilijk is toe te geven dat het gewoon een sterke bench is...
Mag je ook zijn,Ach, wat een ander ook vind.... Ik ben er onverminderd trots op en dat is waar het om gaat.
Aaah, dus 305 kg benchen is net zo moeilijk voor mij als dat voor Maddox is.Mag je ook zijn,
maar jij veronderstelt dat mede jou lengte en lichaamsgewicht het knapper zou zijn dat je 100kg zou kunnen benchen.
Dat is dus fout, dat boeit helemaal niets. 100kg voor iemand van 2 meter en 80kg is net zo moeilijk als voor jou met 65kg en 1.60.
Dat lijkt me toch ook hartstikke logisch.. Als je langere benen hebt, wegen die ook meer. Denk je dat dat jou gaat helpen met de bench? Nee.
er zijn gewichtsklasses omdat het gewoon niet te vergelijken is, en als je het dan al wil proberen zijn bw ratio's wel echt de slechtst mogelijke manier omdat het altijd ten voordele van de lichtere personen zal zijn. beter iets als wilks/ipf points dan als je toch graag wil proberen te vergelijken
zeker! ik ga mijn wielrentijden ook niet vergelijken met mannen van 65 kgBen het met je eens dat je het ook niet zo eenvoudig kan vergelijken. Maar waar het om gaat is dat gewicht wel degelijk een belangrijke graadmeter is. En zoals je zelf zegt kan je het niet 1 op 1 vergelijken.... Maar je kan nu eenmaal niet van iemand van 65Kg en 1.63 verwachten die hetzelfde gaat liften als iemand 1.95 en 128Kg... Zie jij mij bijvoorbeeld ooit 300Kg deadlift doen? Zou niet heel realistisch zijn.
Ik heb in het begin dat ik op dit forum zat mezelf redelijk omlaag gepraat omdat de meeste veel meer liftten dan mij... Er is toen vaak zat tegen me gezegd dat het niet reëel is mijzelf als klein en licht ventje te gaan vergelijken met mensen zoals bijvoorbeeld jij.... Ik heb toen maar al te vaak te horen gekregen dat ik het wel moest zien in het perspectief van iemands BW.... Dat je de ratio's dan niet 1 op 1 kan vergelijken ben ik het volledig mee eens maar het kan wel een hulpmiddel zijn om het voor jezelf een beetje te relativeren en het heeft er voor gezorgd dat ik wel een stuk trotser ben geworden op mezelf ook lift ik lang niet de meeste gewichten van dit forum

Hahaha, precies dit. Alles in het leven is relatiefzeker! ik ga mijn wielrentijden ook niet vergelijken met mannen van 65 kg![]()
Ik zei net ook tegen mijn dochter dat ze een mooie tekening heeft gemaakt.Ik heb in het begin dat ik op dit forum zat mezelf redelijk omlaag gepraat omdat de meeste veel meer liftten dan mij... Er is toen vaak zat tegen me gezegd dat het niet reëel is mijzelf als klein en licht ventje te gaan vergelijken met mensen zoals bijvoorbeeld jij.... Ik heb toen maar al te vaak te horen gekregen dat ik het wel moest zien in het perspectief van iemands BW.... Dat je de ratio's dan niet 1 op 1 kan vergelijken ben ik het volledig mee eens maar het kan wel een hulpmiddel zijn om het voor jezelf een beetje te relativeren en het heeft er voor gezorgd dat ik wel een stuk trotser ben geworden op mezelf ook lift ik lang niet de meeste gewichten van dit forum

Ben het met je eens dat je het ook niet zo eenvoudig kan vergelijken. Maar waar het om gaat is dat gewicht wel degelijk een belangrijke graadmeter is. En zoals je zelf zegt kan je het niet 1 op 1 vergelijken.... Maar je kan nu eenmaal niet van iemand van 65Kg en 1.63 verwachten die hetzelfde gaat liften als iemand 1.95 en 128Kg... Zie jij mij bijvoorbeeld ooit 300Kg deadlift doen? Zou niet heel realistisch zijn.
Ik heb in het begin dat ik op dit forum zat mezelf redelijk omlaag gepraat omdat de meeste veel meer liftten dan mij... Er is toen vaak zat tegen me gezegd dat het niet reëel is mijzelf als klein en licht ventje te gaan vergelijken met mensen zoals bijvoorbeeld jij.... Ik heb toen maar al te vaak te horen gekregen dat ik het wel moest zien in het perspectief van iemands BW.... Dat je de ratio's dan niet 1 op 1 kan vergelijken ben ik het volledig mee eens maar het kan wel een hulpmiddel zijn om het voor jezelf een beetje te relativeren en het heeft er voor gezorgd dat ik wel een stuk trotser ben geworden op mezelf ook lift ik lang niet de meeste gewichten van dit forum
Doet mij een beetje denken aan die sketch van hans teeuwenIk zei net ook tegen mijn dochter dat ze een mooie tekening heeft gemaakt.
![]()

Nee je snapt het niet. Rock of ages lift meer omdat hij meer spiermassa heeft en daardoor zwaarder is gaan wegen.Ben het met je eens dat je het ook niet zo eenvoudig kan vergelijken. Maar waar het om gaat is dat gewicht wel degelijk een belangrijke graadmeter is. En zoals je zelf zegt kan je het niet 1 op 1 vergelijken.... Maar je kan nu eenmaal niet van iemand van 65Kg en 1.63 verwachten die hetzelfde gaat liften als iemand 1.95 en 128Kg... Zie jij mij bijvoorbeeld ooit 300Kg deadlift doen? Zou niet heel realistisch zijn.
We zijn wel wat gewend, maar dit is er weer eentje van de buitencatagorie.sorry maar die wedstrijd win jij met verve, ouwe huilebalk
Iemand met een groter/breder skelet van nature. Kan ten alle tijden meer massa pakken en dus sterker worden, dan iemand die een tenger postuur van zichzelf heeft.Nee je snapt het niet. Rock of ages lift meer omdat hij meer spiermassa heeft en daardoor zwaarder is gaan wegen.
300kg haalt overigens bijna niemand, maar 200kg+ deadlift zou iedereen wel moeten kunnen halen, daarin speelt lengte echt geen rol.
Denk jij nou serieus dat jij "beperkt" bent omdat je klein bent ? Nee natuurlijk niet.
Ik vind ook dat je een aardig jank gehalte hebt. Je zoek zowat excuses om niet zwaar te liften omdat je klein bent, en daardoor lichter.
Denk je nou echt dat iedereen die klein is, nooit zwaar kan liften? Jezus gast, kijk eens naar Jeff Nippard, die is volgens mij nog kleiner dan jou.
Trouwens in ratio's van BW is natuurlijke PURE KOLDER.
Als ik op 13% sta of 20% maakt wel een GROOT verschil. Op 13% kan ik nog steeds net zoveel liften dan op 20% maar weeg ik veel minder. Dan is mijn ratio dus ook compleet anders.
Spiermassa (gewicht) is het enigste wat jou gaat helpen om zwaarder te benchen. Daarin ben jij niet meer beperkt dan een ieder ander omdat jij klein zou zijn, of omdat jij licht zou zijn.
Jij wordt vanzelf zwaarder naarmate je meer spiermassa krijgt.. Maar jij zou ALTIJD lichter blijven met 20kg spiermassa dan iemand van 2 meter met 20kg spiermassa.
vergeet niet uitermate veel talent en een knappe kopNee je snapt het niet. Rock of ages lift meer omdat hij meer spiermassa heeft
Vandaar ook wilks.Edit; de andere kant op is ook lastig. Denk dat iemand van jouw lengte en gewicht relatief gezien makkelijker 'sterker' is tov mij bijvoorbeeld. 130kg squatten op 165cm/65kg is (denk ik) makkelijker dan 200kg op 2m/100kg.
Waarover jank ik dan?sorry maar die wedstrijd win jij met verve, ouwe huilebalk
Wellicht kun je er inhoudelijk op in gaan.sorry maar die wedstrijd win jij met verve, ouwe huilebalk