XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Waarom zijn er dan bij alle krachtsport wedstrijden gewichtsklassen?
Verschillende bouw van lichamen, lengtes etc.

Vaak bij hogere gewicht klasses zijn ze vaak ook meer bulky dan bij lagere gewichtklasses of ze zijn veel groter.
Dat maakt het mogelijk om op een redelijk vetpercentage eerlijk te concurreren tegen iemand anders.
Anders krijg je iemand die op 13% staat die moet concurreren tegen iemand die op 20% vet staat en flink aan het bulken is.

Verschillende bouw van lichamen, lengtes etc.

Vaak bij hogere gewicht klasses zijn ze vaak ook meer bulky dan bij lagere gewichtklasses of ze zijn veel groter.
Dat maakt het mogelijk om op een redelijk vetpercentage eerlijk te concurreren tegen iemand anders.
Anders krijg je iemand die op 13% staat die moet concurreren tegen iemand die op 20% vet staat en flink aan het bulken is.
Oh ja, duidelijk nu begrijp ik het.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.007
Edit; de andere kant op is ook lastig. Denk dat iemand van jouw lengte en gewicht relatief gezien makkelijker 'sterker' is tov mij bijvoorbeeld. 130kg squatten op 165cm/65kg is (denk ik) makkelijker dan 200kg op 2m/100kg.

Dit is ook absoluut een goed punt en ben ook zo eerlijk dat toe te geven. Bij mij zijn de armen en benen een stuk korter waardoor ik met veel minder moment dezelfde gewichten kan verplaatsen (in het kader van, moment is kracht maal arm)

Natuurkunde boek van de HAVO.
Ik vind niet één artikel als ik dit intyp op google. Laat mij het dan zien.
Dat zou betekenen dat iedereen met lange armen potentieel zwaarder zouden moeten kunnen benchen? Nou volgens mij is het juist tegenovergesteld want hun hebben een veel langere range of motion.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.014
Dat zou betekenen dat iedereen met lange armen potentieel zwaarder zouden moeten kunnen benchen? Nou volgens mij is het juist tegenovergesteld want hun hebben een veel langere range of motion.

Oke, nu heb je je echt volledig ongeloofwaardig gemaakt en beschouw ik je instelling slechts als Trollen.... Maar trol dan ff niet in mijn log

Wat lul jij allemaal dan

Ben je gefrustreerd dat je mogelijk naar verhouding minder lift dan deze kleine kut ecto ofsow?
Nee hoor, je veronderstelt iets wat niet waar is. Daar wijs ik je op.

Ik wil je toch (goed bedoeld) een advies meegeven. Krijg meer zelfvertrouwen, en schuil je niet achter objecten die er helemaal niet zijn.
Jij hebt geen beperkingen omdat je klein bent. Met hard werk bench jij ook over 3 jaar 140kg. Dat zou iedereen moeten kunnen halen.
Ik zit gewoon met verbazing te lezen als iemand van 40 jaar zichzelf als een klein kind schuilt achter het feit dat hij klein is, dat hij daarom iets niet zou kunnen bereiken.
Iets wat feitelijk niet eens waar is lol.

Iemand met een groter/breder skelet van nature. Kan ten alle tijden meer massa pakken en dus sterker worden, dan iemand die een tenger postuur van zichzelf heeft.
Zie ook transvrouwen in vrouwensport, maar laten we die afslag links laten liggen.

Oke, nu heb je je echt volledig ongeloofwaardig gemaakt en beschouw ik je instelling slechts als Trollen.... Maar trol dan ff niet in mijn log
Jeetje, ongeloofwaardig. Ik vertel je feiten. Laat mij een artikel zien waaruit blijkt dat kracht maal arm in het voordeel werkt bij het benchen.

Terug
Naar boven