Vissertje1980
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 5.294
- Lengte
- 1m63
- Massa
- 67kg
- Vetpercentage
Dus als hij 20kg vet erbij krijgt, is zijn bench sterker..? Dat snap ik even neit.
Oke, nu snap ik je eerdere reactie beter, je interpreteert het namelijk exact verkeerd om.
De gewichten die iemand verplaatst dien je altijd in relatie te zien tot iemand zijn/haar gewicht. Van een zwaarder iemand mag je verwachten dat hij meer kan verplaatsen. Daarom wordt er ook vak gekeken naar hoeveel X BW iemand verplaatst. Stel dat ik dus met mijn BW 100Kg bench komt dat neer op ongeveer 1.5XBW. Dan zou je van iemand die 100Kg weegt verwachten dat hij 150Kg kan bechen. Dan zijn we verhoudingsgewijs even sterk. Als iemand 100KG weegt van voornamelijk vet zal hij die 150Kg niet gaan benchen en is hij dus naar verhouding minder sterk dan mij.
Dit heeft alles te maken met het volume van je spieren. Iemand die langer is met dezelfde bouw heeft langere spieren die daardoor meer volume bevatten en daardoor in de basis al meer kracht hebben. Dat is de reden dat je altijd moet relativeren als je gaat kijken naar wat de prestaties van iemand zijn.

?