MuscleMeat

Vissertje zijn blog

Die jongen zit op een normale manier te discussiëren met jullie. Zo te zien is hij aan de winnende kant en kijk jullie reactie hierop :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.023
Jeetje, ongeloofwaardig. Ik vertel je feiten. Laat mij een artikel zien waaruit blijkt dat kracht maal arm in het voordeel werkt bij het benchen.

Wanneer jouw arm langer is, heb je meer gewicht nodig om hetzelfde moment te creëren op het draaipunt... Dat wordt zelfs op het LBO al geleerd.

Nu deze vertalen naar de bench (omdat we het daar nu specifiek over hebben). Wanneer je armen langer zijn (wat toch wel vaak zo is je langer bent) zul je een groter draaimoment moeten hebben (lees kracht) om hetzelfde gewicht naar boven te gaan verplaatsen. Dat laat dus zien dat je BW ratio (wat ik ook eerlijk heb toegegeven in meerdere posts) niet 1 op 1 zijn te vergelijken en dat kleiner zijn ook voordelen kan hebben

Maar als je zegt dat BW helemaal niks te maken heeft met iemand z'n kracht en dat je van iemand van 65Kg het zelfde mag verwachten dan iemand van 130Kg... Dan snap je het echt niet helemaal.

Wanneer jouw arm langer is, heb je meer gewicht nodig om hetzelfde moment te creëren op het draaipunt... Dat wordt zelfs op het LBO al geleerd.

Nu deze vertalen naar de bench (omdat we het daar nu specifiek over hebben). Wanneer je armen langer zijn (wat toch wel vaak zo is je langer bent) zul je een groter draaimoment moeten hebben (lees kracht) om hetzelfde gewicht naar boven te gaan verplaatsen. Dat laat dus zien dat je BW ratio (wat ik ook eerlijk heb toegegeven in meerdere posts) niet 1 op 1 zijn te vergelijken en dat kleiner zijn ook voordelen kan hebben

Maar als je zegt dat BW helemaal niks te maken heeft met iemand z'n kracht en dat je van iemand van 65Kg het zelfde mag verwachten dan iemand van 130Kg... Dan snap je het echt niet helemaal.

Ja leuk dat je dat op LBO hebt gehad. Je hoeft niet bij de hand te gaan doen. Als je gelijk hebt vind ik het ook prima hoor, maar tot heden heb je mij nog niet kunnen overtuigen.

Ja dus heb je nou meer of minder voordeel bij lange armen? Want dat haal ik niet uit jou uitleg. Houd jij ook rekening mee dat het bewegings pad langer wordt als je lange armen hebt?
Daarom gaat het mij niet specifiek om die natuurkundige wet, maar om de bench press. Als je arm langer is, en meer kracht kan zetten (blijkbaar, nou bedankt dat heb ik dan geleerd). Maar dan moet je ook over een
grotere afstand die kracht zetten, aangezien je ROM groter is.

Om terug te komen op je lichaamsgewicht, Nee jou bodyweight heeft helemaal niet te maken met iemand zn kracht tussen iemand van 65kg en iemand van 130kg.

Als ik 65kg weeg met 10kg spiermassa op 165cm en iemand heb van 130kg met 10kg spiermassa op 165cm (dus persoon 2 heeft heel veel vet), dan benchen die beide ongeveer het zelfde.
Het is echt niet zo dat die van 130kg met al dat vet ineens 140kg bencht en die gene van 65kg 80kg bijv. Nee. Het draait om de spiermassa die die personen hebben.

Wat ik wil zeggen dus, dat lichaamsgewicht opzichzelf NIETS zegt.
Jij veronderstelt: Jij bent 130kg dus jij bent sterk.
Ik ben 65kg dus ik ben slap. NEE NEE NEE.

Iemand op jou lengte, die helemaal shredded is en 65kg weegt en lang getraind heeft (en dus veel spiermassa heeft), die zou heel wat kunnen benchen. Dat komt dan door zijn SPIERMASSA.
Vet gaat jou op geen enkele manier helpen om het gewicht omhoog te krijgen.

E46DCB88-E543-49CA-8547-E6FE6DA4CD13.png

Ja leuk dat je dat op LBO hebt gehad. Je hoeft niet bij de hand te gaan doen. Als je gelijk hebt vind ik het ook prima hoor, maar tot heden heb je mij nog niet kunnen overtuigen.

Ja dus heb je nou meer of minder voordeel bij lange armen? Want dat haal ik niet uit jou uitleg. Houd jij ook rekening mee dat het bewegings pad langer wordt als je lange armen hebt?
Daarom gaat het mij niet specifiek om die natuurkundige wet, maar om de bench press. Als je arm langer is, en meer kracht kan zetten (blijkbaar, nou bedankt dat heb ik dan geleerd). Maar dan moet je ook over een

Om terug te komen op je lichaamsgewicht, Nee jou bodyweight heeft helemaal niet te maken met iemand zn kracht tussen iemand van 65kg en iemand van 130kg.

Als ik 65kg weeg met 10kg spiermassa op 165cm en iemand heb van 130kg met 10kg spiermassa op 165cm (dus persoon 2 heeft heel veel vet), dan benchen die beide ongeveer het zelfde.
Het is echt niet zo dat die van 130kg met al dat vet ineens 140kg bencht en die gene van 65kg 80kg bijv. Nee. Het draait om de spiermassa die die personen hebben.

Iemand op jou lengte, die helemaal shredded is en 65kg weegt en lang getraind heeft (en dus veel spiermassa heeft), die zou heel wat kunnen benchen. Dat komt dan door zijn SPIERMASSA.
Man man man

meer of minder voordeel bij lange armen
puur volgens de natuurwetten kan iemand met precies dezelfde kracht en hetzelfde spiervolume met langere armen minder benchen, vandaar dat er ook al is toe gegeven dat de verhoudingen niet helemaal rechtlijnig door te trekken zijn
(verbeter mij als ik fout zit, heel veel ken ik er ook niet van :) )

Bij bankdrukken verdeeld het gewicht zich over het totale oppervlakte. Meer vet = meer oppervlakte = lagere druk per oppervlakte eenheid (vierkante CM bijvoorbeeld). Dus vet gaat wel degelijk helpen.

1601392775314.png

Bij deze nogmaals, kijken of je nu wel leest;

Tim Henriquez (ofzo, ken die vent niet), heeft daar wel een interessant stukje over;
"The truth is that your joints are very sensitive to their internal stability, we have proprioceptors inside our body that sense and detect things for us. Your body can detect when a joint is stable or not. When it is not stable, the body will inhibit (shut down) some of the muscle force that can act on that joint. You can see this very easily by performing a pull-up and then use one less finger each time to grasp the bar. Most people when they get down to 2-3 fingers are no longer able to do a pull-up. The weight didn’t change (your bodyweight), your lats didn’t change, but the stability did change and now you can’t perform the exercise.

What is the most flexible joint in the body? The shoulder. Because it is so flexible it isn’t very stable, and it relies on muscle and surrounding tissues to derive some of its stability. As you gain weight by adding muscle you will increase that stability. Honestly even adding fat will serve as a wrap which add stability to the shoulder girdle and thus increase the potential force that can cross it. I am not a proponent of them but this is one reason why bench shirts work so well, they surround the shoulder joint and greatly add to the stability which is one reason why they add so dramatically (about 30-50% if you can believe that) to the lift."

Hoe de wetenschap hier over denkt weet ik niet, dus het blijft gissen, maar ik ben van mening dat zelfs fat gains je bench sterker maken.

Sorry voor de logvervuiling @Vissertje1980

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.032
Kap alsjeblieft met deze onzin in mijn log. Ben er wel klaar mee. Er wordt slecht gelezen door Dennie en wat je ook zegt... Hij verdraaid het telkens weer op zo'n manier dat de hele discussie weer wordt verdraaid... Als je iets toe geeft wordt er wel weer een nieuwe discussie van gemaakt.

Kap alsjeblieft met deze onzin in mijn log. Ben er wel klaar mee. Er wordt slecht gelezen door Dennie en wat je ook zegt... Hij verdraaid het telkens weer op zo'n manier dat de hele discussie weer wordt verdraaid... Als je iets toe geeft wordt er wel weer een nieuwe discussie van gemaakt.
Jammer dat je dit zegt, ik probeer juist overal inhoudelijk op in te gaan. Ik dacht dat je eerder zei dat je door korte armen minder voordeel had dan lange armen. Maar je zei het andersom dus dan klopt het wel, daar ontstond wat verwarring wat betreft de lengte van je armen. Maar over de discussie over bodyweight heb je nog niet één fatsoenlijk argument kunnen geven wat bijv 30 kilo vet jou gaat helpen om meer gewicht te verplaatsen.

Vandaar dat ze in de Open Klasse PL en OL allemaal lekker shredder zijn natuurlijk!
Nee, de meeste mensen die daar heen gaan, zijn natuurlijk compleet opgebulkt. Dan ben je namelijk op je sterkst.
Maar het maakt nogal verschil of je met 2 meter ben opgebulkt, of met 1.60 meter.

Ook zit natuurlijk er een groot verschil in de mate dat je opgebulkt bent. Iemand met 25% weegt natuurlijk weer meer dan 20%.

Lezen is voor sommigen best moeilijk. Inb4 topic ban van Dennie

Meeste vet gaat sws niet in de schouders zitten, Dus heel veel gaat het je niet helpen bij het benchen ;). Ook staat er niet bij hoeveel het helpt. Dus lijkt me ook compleet verwaarloosbaar.
@Jespertie Waarom nou weer een dislike, ik ga er inhoudelijk op in. Ik wil je best gelijk geven hoor, maar kom dan met goede argumentatie en bronnen.

Jammer dat je dit zegt, ik probeer juist overal inhoudelijk op in te gaan. Ik dacht dat je eerder zei dat je door korte armen minder voordeel had dan lange armen. Maar je zei het andersom dus dan klopt het wel, daar ontstond wat verwarring wat betreft de lengte van je armen. Maar over de discussie over bodyweight heb je nog niet één fatsoenlijk argument kunnen geven wat bijv 30 kilo vet jou gaat helpen om meer gewicht te verplaatsen.
1601394264391.png

gewoon je bek houden

Dit is helaas wel het niveau ja. Feiten doen er blijkbaar niet meer toe. Ik wordt nu neergezet als de "vijand".
TS heeft gewoon niet gelijk als hij veronderstelt dat hij nadelig is door zijn lengte en daar bijhorend gewicht tov van iemand met 2 meter bijvoorbeeld, die automatisch zwaarder is doordat hij langer is.

Hij heeft een leuke achterban blijkbaar, het siert ook wel dat jullie voor hem opkomen, maar je kan ook gewoon toegeven dat hij op dat punt fout zit.. Jeetje zeg het is wat.

Terug
Naar boven