XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

TS heeft gewoon niet gelijk als hij veronderstelt dat hij nadelig is door zijn lengte en daar bijhorend gewicht tov van iemand met 2 meter bijvoorbeeld, die automatisch zwaarder is doordat hij langer is.
Waar kan een groter motorblok in? een Fiat Panda, of een Dodge Ram?

Dit is helaas wel het niveau ja. Feiten doen er blijkbaar niet meer toe. Ik wordt nu neergezet als de "vijand".
TS heeft gewoon niet gelijk als hij veronderstelt dat hij nadelig is door zijn lengte en daar bijhorend gewicht tov van iemand met 2 meter bijvoorbeeld, die automatisch zwaarder is doordat hij langer is.

Hij heeft een leuke achterban blijkbaar, het siert ook wel dat jullie voor hem opkomen, maar je kan ook gewoon toegeven dat hij op dat punt fout zit.. Jeetje zeg het is wat.
laatste wat ik hierover zeg: als iemand van 1,60 ga je nooit de sterkste man van nederland worden, daar is je frame simpelweg niet groot genoeg voor. je zult het in perspectief moeten plaatsen

het werd pas echt grappig toen je na meerdere posts met uitleg kracht maal arm nog steeds verkeerd interpreteerde

Dit is helaas wel het niveau ja. Feiten doen er blijkbaar niet meer toe. Ik wordt nu neergezet als de "vijand".

Hij heeft een leuke achterban blijkbaar, het siert ook wel dat jullie voor hem opkomen, maar je kan ook gewoon toegeven dat hij op dat punt fout zit.. Jeetje zeg het is wat.
Waarom denk je dat jongen zoals Hafthor, Kirill, Eddie hall etc, de wereld records zetten? Gaat er echt geen lampje branden?

laatste wat ik hierover zeg: als iemand van 1,60 ga je nooit de sterkste man van nederland worden, daar is je frame simpelweg niet groot genoeg voor. je zult het in perspectief moeten plaatsen

het werd pas echt grappig toen je na meerdere posts met uitleg kracht maal arm nog steeds verkeerd interpreteerde

Ja klopt, ik las het verkeerd, ik vond het ook al een rare opmerking. Helemaal mijn fout hoor.
Maar wat daarvoor grappig was, dat snap ik dan even niet.

Waarom denk je dat jongen zoals Hafthor, Kirill, Eddie hall etc, de wereld records zetten? Gaat er echt geen lampje branden?
Dit snap ik ook wel, maar dit is een hele andere discussie.
Een groter frame = meer spiermassa = meer kracht.

Maar wat denk je nou, als die gasten nu 20kg PUUR vet erbij krijgen, dat ze meer liften? Nee natuurlijk niet..

De potentie van iemand ligt dus inderdaad hoger bij een lang iemand tov een kort iemand, maar dat heeft alleen te maken met de potentiele spiermassa dat je op je frame kan aanmaken.
Dat heeft niets te maken met lichaamsgewicht en lengte. Als jij op 10% staat, dan is jou ratio bench / lichaamsgewicht toch veel hoger dan wanneer je aan het bulken bent en op bijv 15% staat.

Het feit dus dat Vissertje klein en licht is, geeft niet aan over de prestatie van een 100kg bench tov iemand van 2 meter met 85kg. Die van 85kg heeft gewoon een groter lichaam en dus zwaarder..

van benchen naar strongman, out.

.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.049
Einde van de middag weer getraind en ging lekker.

Dit was de train:

NSuns 5-1

Bench press
10x 20kg WU
5x 40kg WU
3x 50kg WU
8x 57,5kg
6x 65kg
4x 75kg
4x 75kg
4x 75kg
5x 70kg
6x 65kg
7x 62,5kg
10x 57,5kg (8+2 was erg easy)

Ohp
10x 20kg WU
6x 27,5kg
5x 32,5kg
3x 37,5kg
5x 37,5kg
7x 37,5kg
4x 37,5kg
6x 37,5kg
8x 37,5kg

Bicep curl ez
12x lege stang
12x plus 10kg
12x plus 20kg
12x plus 20kg
12x plus 20kg (yes... 3x12)

Tricep pull down smal stangetje
12x 28,75kg
12x 28,75kg
12x 28,75kg (flink gegrom maar allemaal strict)

Facepull
12x 21,25kg
12x 21,25kg
12x 21,25kg

Einde van de middag weer getraind en ging lekker.

Dit was de train:

NSuns 5-1

Bench press
10x 20kg WU
5x 40kg WU
3x 50kg WU
8x 57,5kg
6x 65kg
4x 75kg
4x 75kg
4x 75kg
5x 70kg
6x 65kg
7x 62,5kg
10x 57,5kg (8+2 was erg easy)

Ohp
10x 20kg WU
6x 27,5kg
5x 32,5kg
3x 37,5kg
5x 37,5kg
7x 37,5kg
4x 37,5kg
6x 37,5kg
8x 37,5kg

Bicep curl ez
12x lege stang
12x plus 10kg
12x plus 20kg
12x plus 20kg
12x plus 20kg (yes... 3x12)

Tricep pull down smal stangetje
12x 28,75kg
12x 28,75kg
12x 28,75kg (flink gegrom maar allemaal strict)

Facepull
12x 21,25kg
12x 21,25kg
12x 21,25kg
Hoe bevalt nsuns? Ik zit er ook aan te denken dit te volgen.
Lukt het je makkelijk om elke week nog te verhogen of loop je snel vast?

Elke week bekijk je dus tijdens je 1RM set hoeveel gewicht je de week erop bij je TM (is 90% van je 1RM?) erbij op gooit?

Alsof lengte en lichaamsgewicht een grote invloed hebben op je bench.. lol.
Meer lichaamsgewicht door meer SPIERmassa. Ja dat helpt natuurlijk je bench, dat lijkt me logisch. Dus om jou gewicht en lengte erbij te halen om een 100kg een goede prestatie te noemen is grote onzin.
Ding ding ..... troll alarm :D

Ja klopt, ik las het verkeerd, ik vond het ook al een rare opmerking. Helemaal mijn fout hoor.
Maar wat daarvoor grappig was, dat snap ik dan even niet.

Dit snap ik ook wel, maar dit is een hele andere discussie.
Een groter frame = meer spiermassa = meer kracht.

Maar wat denk je nou, als die gasten nu 20kg PUUR vet erbij krijgen, dat ze meer liften? Nee natuurlijk niet..

De potentie van iemand ligt dus inderdaad hoger bij een lang iemand tov een kort iemand, maar dat heeft alleen te maken met de potentiele spiermassa dat je op je frame kan aanmaken.
Dat heeft niets te maken met lichaamsgewicht en lengte. Als jij op 10% staat, dan is jou ratio bench / lichaamsgewicht toch veel hoger dan wanneer je aan het bulken bent en op bijv 15% staat.

Het feit dus dat Vissertje klein en licht is, geeft niet aan over de prestatie van een 100kg bench tov iemand van 2 meter met 85kg. Die van 85kg heeft gewoon een groter lichaam en dus zwaarder..
Ik weet niet waar jij aan zit maar geef mij ook wat.

Ik had de laatste 5 bladzijden wel kunnen overslaan.... mijn eerste gevoel was goed :D
wel grappig om te lezen, dat wel.
gewoon een ander inzicht, daar houden we het maar op.

maakt ook niet uit, feit blijft dat ons vissertje lekker gaat op dat nsuns :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.059
Hoe bevalt nsuns? Ik zit er ook aan te denken dit te volgen.
Lukt het je makkelijk om elke week nog te verhogen of loop je snel vast?

Elke week bekijk je dus tijdens je 1RM set hoeveel gewicht je de week erop bij je TM (is 90% van je 1RM?) erbij op gooit?
Ik kan je zeggen dat NSuns me echt onwijs goed bevalt en me volgens mij ook wel wat opkeverd. Soms is het wel veel werk omdat je veel met verschillende gewichten werkt. Maar als je het systeem eenmaal door hebt gaat ook dat eigenlijk als vanzelf. Het idee is dat je op de setjes waar een + achter het aantal herhalingen staat je zo veel mogelijk reps doet als kan, aan de hand daar van verhoog je training max voor de week er op. Omdat ik het rustig aan wil doen doe ik slechts 2 reps extra en verhoog ik de training max niet meer dan 2.5kg per week en daar ga ik momenteel erg goed op.

Had vanmorgen helaas niet veel tijd. Maar voor het eerst sinds lange tijd weer eens super veel zin in squatten. Dus ben toch maar heen gegaan alleen om te squatten (en uiteindelijk nog 2 extra oefeningen gedaan)

Squatten ging super, voor het eerst met een belt gesquat, had ik eerder moeten gaan doen. Wat een heerlijke ondersteuning voor de onderrug is dat. Ga denk ik niet meer zonder belt squatten😇

Dit was hem:

NSuns 5-2

Squat
10x 20kg WU
5x 40kg WU
5x 60kg WU
3x 70kg WU
5x 80kg
3x 90kg
6x 100kg (1+5 zonder veel moeite... Eindelijk)
3x 95kg
3x 90kg
3x 85kg
5x 80kg
5x 72,5kg
7x 67,5kg (5+2 was erg easy)

Snatch grip Deadlift
Geskipt wegens weinig tijd

Standing calf raises in Smith devicit
12x 20kg
12x 50kg
12x 70kg
12x 70kg
12x 70kg

Decline crunches
12x plus 10kg
12x plus 10kg
12x plus 10kg

En nu snel omkleden en naar huis... Vanmiddag weer werken helaas.

Ik kan je zeggen dat NSuns me echt onwijs goed bevalt en me volgens mij ook wel wat opkeverd. Soms is het wel veel werk omdat je veel met verschillende gewichten werkt. Maar als je het systeem eenmaal door hebt gaat ook dat eigenlijk als vanzelf. Het idee is dat je op de setjes waar een + achter het aantal herhalingen staat je zo veel mogelijk reps doet als kan, aan de hand daar van verhoog je training max voor de week er op. Omdat ik het rustig aan wil doen doe ik slechts 2 reps extra en verhoog ik de training max niet meer dan 2.5kg per week en daar ga ik momenteel erg goed op.

Had vanmorgen helaas niet veel tijd. Maar voor het eerst sinds lange tijd weer eens super veel zin in squatten. Dus ben toch maar heen gegaan alleen om te squatten (en uiteindelijk nog 2 extra oefeningen gedaan)

Squatten ging super, voor het eerst met een belt gesquat, had ik eerder moeten gaan doen. Wat een heerlijke ondersteuning voor de onderrug is dat. Ga denk ik niet meer zonder belt squatten😇

Dit was hem:

NSuns 5-2

Squat
10x 20kg WU
5x 40kg WU
5x 60kg WU
3x 70kg WU
5x 80kg
3x 90kg
6x 100kg (1+5 zonder veel moeite... Eindelijk)
3x 95kg
3x 90kg
3x 85kg
5x 80kg
5x 72,5kg
7x 67,5kg (5+2 was erg easy)

Snatch grip Deadlift
Geskipt wegens weinig tijd

Standing calf raises in Smith devicit
12x 20kg
12x 50kg
12x 70kg
12x 70kg
12x 70kg

Decline crunches
12x plus 10kg
12x plus 10kg
12x plus 10kg

En nu snel omkleden en naar huis... Vanmiddag weer werken helaas.
Bij welke set doe je de belt om?

Vaak zie je dat bij de zware werksets of laatste warmupset voor zware werksets, mij leek dat de standaard zodat je ook nog wat zonder doet bij warmup en volumewerk?

# dtv

Terug
Naar boven