MuscleMeat

Vissertje zijn blog

Ik kan je zeggen dat NSuns me echt onwijs goed bevalt en me volgens mij ook wel wat opkeverd. Soms is het wel veel werk omdat je veel met verschillende gewichten werkt. Maar als je het systeem eenmaal door hebt gaat ook dat eigenlijk als vanzelf. Het idee is dat je op de setjes waar een + achter het aantal herhalingen staat je zo veel mogelijk reps doet als kan, aan de hand daar van verhoog je training max voor de week er op. Omdat ik het rustig aan wil doen doe ik slechts 2 reps extra en verhoog ik de training max niet meer dan 2.5kg per week en daar ga ik momenteel erg goed op.
Bedankt voor de informatie. Ik ga a.s. maandag dan beginnen met de 5 daagse variant!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.062
Bij welke set doe je de belt om?

Vaak zie je dat bij de zware werksets of laatste warmupset voor zware werksets, mij leek dat de standaard zodat je ook nog wat zonder doet bij warmup en volumewerk?

# dtv
De WU setjes t/m 40kg zonder gedaan en zag toen een belt liggen. Was wel benieuwd hoe dat zou zijn. Dus toen gaan stoeien met belt. Dus nu kijken hoe ik er het beste mee om kan gaan.

Bij deze nog een filmpje van de 6x 100kg

De WU setjes t/m 40kg zonder gedaan en zag toen een belt liggen. Was wel benieuwd hoe dat zou zijn. Dus toen gaan stoeien met belt. Dus nu kijken hoe ik er het beste mee om kan gaan.

Bij deze nog een filmpje van de 6x 100kg

Heb nog wel 1 voor je liggen. Help me herinneren dan neem ik m mee;)

Volgens mij zie je het zelf ook wel, maar toch:
Misschien helpt het om je heupen iets meer naar achteren te gooien én de stang iets meer vast te 'trekken' maw. echt je bovenrug aanspannen. Je 'valt' nog een beetje voorover en met name onderin de squat zie je de stang echt naar je tenen gaan.

Ga ervan uit dat @natty87 een betere belt heeft, die weightlift riemen zijn echt niet chill voor squatten en deadliften :p.

Tempo zit er wel in, denk dat je nog echt veel over hebt, helemaal met wat technische tweaks :thumbs:.

In hoeverre heeft zo'n belt nut/voordeel bij het liften?

Ga ervan uit dat @natty87 een betere belt heeft, die weightlift riemen zijn echt niet chill voor squatten en deadliften :p.
Noch om iemand af te vallen of op te hemelen, is mijn inschatting onderstaande.

Sterker nog, ik ga er vanuit dat ze een betere alles heeft:
1. Betere belt;
2. Betere squat;
3. Betere tips and tricks over bovenstaande punten.

Je bent een bofkont, @Vissertje1980! En volgens mij heb je dan ook nog @Furryx94 en @RockOfAges in de buurt.

• #2.074
Noch om iemand af te vallen of op te hemelen, is mijn inschatting onderstaande.

Sterker nog, ik ga er vanuit dat ze een betere alles heeft:
1. Betere belt;
2. Betere squat;
3. Betere tips and tricks over bovenstaande punten.

Je bent een bofkont, @Vissertje1980! En volgens mij heb je dan ook nog @Furryx94 en @RockOfAges in de buurt.

Help @natty87 !!! Ik wil ook zo goed als jou kunnen squatten.... Dacht dat ik het redelijk deed maar er is weer veel voor verbetering vatbaar... Wanneer ga je me squat les geven?

Help @natty87 !!! Ik wil ook zo goed als jou kunnen squatten.... Dacht dat ik het redelijk deed maar er is weer veel voor verbetering vatbaar... Wanneer ga je me squat les geven?
LOL, ik zei nog zo dat ik niemand wilde afvallen. Het ging me vooral om het gebruik van een belt, dat andere kwam er een beetje bij door de post waar ik op reageerde.

Als je een slechtere squat hebt dan de mensen die ik in eerste en tweede instantie noemde, kan je voor zover mijn inschatting reikt nog steeds een verdomd goede squat hebben en die van jou is niet onaardig.

Ik hoop dat je reet vol zit, want m'n veren zijn op! :p

• #2.077
Zeker niet preventief gaan gebruiken, blessures voorkom je met een gepaste load en goede form, niet met een riem ;).
Dat was ook zeker niet mijn bedoeling, meer voor zware topsets en misschien de zware wu sets maar daarnaast zo veel mogelijk zonder belt om de rug wel voldoende te blijven trainen

Ik heb ook maar een poezensquat. Matige form ook. Leuke coach helpt vooral

Terug
Naar boven