AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Dat was ook zeker niet mijn bedoeling, meer voor zware topsets en misschien de zware wu sets maar daarnaast zo veel mogelijk zonder belt om de rug wel voldoende te blijven trainen
Doe je nog steeds kreunen en steunen bij de squat? Als je goed bracet met je buik en rugspieren hoor je niets en krijg je alleen uitpuilende nekaderen en oogbollen :D
 
Gewoon wat commentaar dat ik zou geven moest ik mijn broertje zien squatten. Heb helemaal geen broertje dus dan maar aan vissertje.

Bovenaan je squats heb je chicken wings, zou proberen daar iets aan te doen. Bij mij heeft t geholpen smallere grip te nemen en echt op te letten dat ik ellebogen beetje naar voor trek (richting borst kant). Zal je direct veel meer tightness in je rug voelen.

Als ik goed kijk (bij 1e rep tenminste) breek je eerst vanuit je knieen. Het is veel stabieler om eerst je heup te breken en dan pas te zakken.
En als laatste denk ik dat je belt ook nog 1 gaatje strakker mocht.
 
Gewoon wat commentaar dat ik zou geven moest ik mijn broertje zien squatten. Heb helemaal geen broertje dus dan maar aan vissertje.

Bovenaan je squats heb je chicken wings, zou proberen daar iets aan te doen. Bij mij heeft t geholpen smallere grip te nemen en echt op te letten dat ik ellebogen beetje naar voor trek (richting borst kant). Zal je direct veel meer tightness in je rug voelen.

Als ik goed kijk (bij 1e rep tenminste) breek je eerst vanuit je knieen. Het is veel stabieler om eerst je heup te breken en dan pas te zakken.
En als laatste denk ik dat je belt ook nog 1 gaatje strakker mocht.
Visser moet sowieso die belt niet gebruiken!
 
Training van vanmiddag ging weer lekker. Ook de 82,5kg op de bench ging erg lekker. Helaas pakte de spotter bij de 5de rep de stang wat te snel vast dus kan die rep niet mee tellen.

Dit was de train:

NSuns 5-3

Bench press
10x 20kg WU
5x 40kg WU
3x 50kg WU
5x 65kg
3x 75kg
4x 82,5kg (lekkerrrrr)
3x 80kg
5x 75kg
3x 70kg
5x 65kg
3x 62,5kg
7x 57,5kg (5+2 was wederom erg easy)

Close grip bench press
10x 20kg WU
6x 35kg
5x 45kg
3x 52,5kg
5x 52,5kg
7x 52,5kg
4x 52,5kg
6x 52,5kg
8x 52,5kg

Bicep Dumbbell curl hammer grip
12x 16kg
12x 16kg
12x 16kg

Facepull
12x 21,25kg
12x 21,25kg
12x 21,25kg
 
Training van vanmiddag ging weer lekker. Ook de 82,5kg op de bench ging erg lekker. Helaas pakte de spotter bij de 5de rep de stang wat te snel vast dus kan die rep niet mee tellen.

Dit was de train:

NSuns 5-3

Bench press
10x 20kg WU
5x 40kg WU
3x 50kg WU
5x 65kg
3x 75kg
4x 82,5kg (lekkerrrrr)
3x 80kg
5x 75kg
3x 70kg
5x 65kg
3x 62,5kg
7x 57,5kg (5+2 was wederom erg easy)

Close grip bench press
10x 20kg WU
6x 35kg
5x 45kg
3x 52,5kg
5x 52,5kg
7x 52,5kg
4x 52,5kg
6x 52,5kg
8x 52,5kg

Bicep Dumbbell curl hammer grip
12x 16kg
12x 16kg
12x 16kg

Facepull
12x 21,25kg
12x 21,25kg
12x 21,25kg
gewoon mee tellen als je zeker weet dat hij zou lukken :)
 
Inderdaad, wat de mensen voor mij al zeiden. Wat ook kan helpen, is je lats in je broekzak trekken (net als bij deadlifts) en inderdaad maximaal die ellebogen naar voren blijven duwen.
Verder zou ik iets gecontroleerder zakken (daarvoor kun je evt. temposquats gebruiken).

Maar lekker bezig hoor!
 
Inderdaad, wat de mensen voor mij al zeiden. Wat ook kan helpen, is je lats in je broekzak trekken (net als bij deadlifts) en inderdaad maximaal die ellebogen naar voren blijven duwen.
Verder zou ik iets gecontroleerder zakken (daarvoor kun je evt. temposquats gebruiken).

Maar lekker bezig hoor!
temposquats zijn nooit de oplossing.
 
Even een kleine update.

Deze week helaas niet kunnen sporten wegens een onverwachte wending in m'n leven. Mijn vriendin is afgelopen week bij me ingetrokken (deels wegens omstandigheden en deels omdat we het zelf heel erg graag wilden) en ben deze week daarom druk bezig geweest met het opknappen van een kamer voor haar zoontje zodat die ook regelmatig kan komen logeren. Inmiddels is het meeste werk klaar en vanaf maandag komt ie voor het eerst een paar nachten bij ons slapen.

Vanaf komende week ga ik wel weer gewoon sporten want heb het wel gemist deze week.

Tot horens lieve volgers :heart:
 
Even een kleine update.

Deze week helaas niet kunnen sporten wegens een onverwachte wending in m'n leven. Mijn vriendin is afgelopen week bij me ingetrokken (deels wegens omstandigheden en deels omdat we het zelf heel erg graag wilden) en ben deze week daarom druk bezig geweest met het opknappen van een kamer voor haar zoontje zodat die ook regelmatig kan komen logeren. Inmiddels is het meeste werk klaar en vanaf maandag komt ie voor het eerst een paar nachten bij ons slapen.

Vanaf komende week ga ik wel weer gewoon sporten want heb het wel gemist deze week.

Tot horens lieve volgers :heart:
Het is je gegund! Geniet er van 😘
 
Even een kleine update.

Deze week helaas niet kunnen sporten wegens een onverwachte wending in m'n leven. Mijn vriendin is afgelopen week bij me ingetrokken (deels wegens omstandigheden en deels omdat we het zelf heel erg graag wilden) en ben deze week daarom druk bezig geweest met het opknappen van een kamer voor haar zoontje zodat die ook regelmatig kan komen logeren. Inmiddels is het meeste werk klaar en vanaf maandag komt ie voor het eerst een paar nachten bij ons slapen.

Vanaf komende week ga ik wel weer gewoon sporten want heb het wel gemist deze week.

Tot horens lieve volgers :heart:
Kan me voorstellen dat dat veel drukte met zich meebrengt! Fysiek, maar mentaal zeker niet minder!

Hoop dat alles zich snel een weg vindt, en jullie een beetje structuur krijgen qua sport/werk/privéleven. Heel veel geluk samen en we zien de trainingen vanzelf weer voorbij komen!
 
Back
Naar boven