MuscleMeat

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
Toch nog even een vraagje over de oefeningen die ik doe en de manier waarop ik ze indeel in mijn trainingen.

Vinden jullie dat ik het op een logische manier doe of hebben jullie tips om er wat meer structuur in aan te brengen. Ik vind het best lekker allemaal om het te doen maar wil natuurlijk wel graag het maximale uit de trainingen halen. Opzich voelt 3 keer in de week ook alm best wel lekker, zeker i.c.m. een onregelmatige baan is 3 keer al best pittig vind ik.

Kan je wat meer info over je werkdagen geven en eventuele andere verplichtingen?

Toch nog even een vraagje over de oefeningen die ik doe en de manier waarop ik ze indeel in mijn trainingen.

Vinden jullie dat ik het op een logische manier doe of hebben jullie tips om er wat meer structuur in aan te brengen. Ik vind het best lekker allemaal om het te doen maar wil natuurlijk wel graag het maximale uit de trainingen halen. Opzich voelt 3 keer in de week ook alm best wel lekker, zeker i.c.m. een onregelmatige baan is 3 keer al best pittig vind ik.
Ik denk dat je trainingen vrij goed gestructureerd zijn en zolang je gains blijft maken (wel even die KCals uppen!) zou ik er weinig aan veranderen. Ik denk dat je meer hebt aan 3 kwaliteitstrainingen dan aan 4 of 5 trainingen die je af moet raffelen wegens tijdsgebrek of waarvan je minder goed hersteld.

Thanx voor jullie reactie's mannen.

Voor mijn werk draai ik als monteur vroege, late en nachtdiensten. Naast het sporten heb ik ook nog modelbouw en fotografie als hobby en wordt er zo nu en dan wat geklust en verbouwd aan het huis plus de nodige onderhoudswerkzaamheden die van tijd tot tijd aan een koophuis moeten gebeuren.

Eerlijk gezegd denk ik bij nader inzien dat, wil ik op de lange termijn net zo veel plezier houden in het sporten zoals ik het nu heb, 3 keer per week wel de max is voor mij. Waar ik voornamelijk benieuwd naar was dat is wat jullie van mijn trainingen als geheel vinden, als ik de reactie van Starx zo lees hoef ik me daar niet al te veel zorgen om te maken dat is een fijne bevestiging.

De Kcals gaan de goede kant op... Voor een autist als ik kost het altijd wat meer tijd dan voor een normaal iemand om dergelijke zaken correct tussen de oren te krijgen maar het gaat goed. Heb gister en vandaag netjes 2500 Kcal gegeten/gedronken en dat ga ik voorlopig ook volhouden, dat heb ik mezelf verplicht. Mijn collega had laatst de mooie uitspreek tegen mij uitgesproken: "je wilt je motor opvoeren maar je wilt er geen extra brandstof in stoppen, dat gaat vroeg of laat fout" En daar heeft ie denk ik een heel goed punt, die uitspraak naast die van jullie verplichten mij wel om meer te gaan eten en het lijkt er op dat de schakelaar in de kop langzaamaan om gaat :D

Ik denk dat ik qua trainingen gewoon lekker doorga zoals ik het nu doe.

Ik ben ook wel benieuwd naar je rooster en of er dagen zijn waar je moeite mee hebt. Ik zelf loop 222 en heb daar wat ouderschapsverlof doorheen gepland. Zelf heb ik wat moeite met mijn ochtenddiensten, maar ik kan gelijk trainnen als ik thuis kom, dan heb ik daar nog wel energie voor, na het eten eigenlijk niet meer. De enige dag dat ik echt moeite heb om te trainen is na mij laatste nacht als ik maar een paar uur heb geslapen. Ik train dus ook niet op vaste dagen, maar gewoon 1 dag trainen en 1 dag rust en pak af en toe als het zo uitkomt een extra rustdag.

Ik ben ook wel benieuwd naar je rooster en of er dagen zijn waar je moeite mee hebt. Ik zelf loop 222

Helaas draai ik geen 2-2-2-4 rooster, ik heb dat drie maand gedaan bij ons in de werkplaats en dat is naar mijn mening zo ongeveer het fijnste wat je kan draaien als je onregelmatig werkt. Het rooster wat ik draai daar is eigenlijk geen chocola van te maken en dat maakt het soms echt lood zwaar. Daarbij draaien we ook nog eens onderbezet momenteel (eigenlijk al langere tijd) waardoor er ook nog eens een hoop geschoven wordt met de diensten.

Om je een indicatie te geven hoe onmogelijk de diensten soms zijn: Ik heb vandaag en morgen nachtdienst, ben het weekend vrij, maandag en dinsdag weer nachtdiensten, woensdag en donderdag weer vrij en dan het weekend weer nachtdiensten. Dan ben ik 3 dagen vrij en heb dan 2 vroege diensten waarbij de wekker om 4.30 gaat... Dan ben ik wel zo ongeveer naar de kloten...

Als ik na een vroege dienst thuis kom en meteen naar de sportschool ga dan wil het opzich wel maar als ik even ga zitten dan ben ik de sjaak en is de kans groot dat ik in slaap val op de bank. Wat jij zegt heb ik ook wel, na de laatste nachtdienst van een reeks zet ik de wekker extra vroeg, dan is het sporten ook wel wat zwaarder. Vaak merk ik wel dat als je eenmaal bezig bent in de gym het toch vaak wel lekkerder gaat dan je van te voren dacht. Wel heb ik vaak dat ik in de pauzes tussen de sets begin te gapen en dat is wel eens wat vervelend. Je staat immers telkens 3 minuten tussen de sets wat om je heen te loeren en als je dan al wat vermoeid bent is dat wel eens lastig.

Ik denk dat ook dat wel een reden is dat ik wel eens naar andere manieren van trainen zit te kijken hoor, een manier waarbij ik gewoon lekker door kan en niet steeds van die lange rusten nodig ben. Ik vind het alleen voor mezelf wel erg belangrijk om mijn kracht eerst goed op orde te hebben alvorens ik naar een andere manier van trainen ga... Keuzes keuzes en nog eens keuzes :p

Ja zo'n "rooster" is drama

Je kracht is al goed op orde in mijn ogen en ik denk dat je vooral moet doen wat je zelf leuk vind en waardoor je gemotiveerd blijft. 3 dagen FB is prima voor nu, maar ook voor de komende tijd, maar als je je gaat storen aan het vele rusten kan je eens nadenken over het gebruik maken van super-/giant sets. Van je laatste training zou je bijvoorbeeld van de OHP en chin-up een super sets kunnen maken, de bakcextensions en facepulls ook en biceps triceps kan je altijd makkelijk als superset doen.

Van je laatste training zou je bijvoorbeeld van de OHP en chin-up een super sets kunnen maken, de bakcextensions en facepulls ook en biceps triceps kan je altijd makkelijk als superset doen.

Dat is een goeie om er supersets van te maken. Zeg maar in de rust van de ene oefeningen andere spieren te pakken op een andere oefening. Ik doe dat nu wel eens met de extencions en de tricep rope pull down. Maar ik denk dat de indeling zoals jij het opsomt beter en logischer is.

Ik ben wel benieuwd of ik dan op de OHP de 3x5 nog haal met de huidige gewichten maar het is het proberen wel waard.

De training van zometeen wil ik met jou tips als volgt gaan inrichten:

Bench press
Bor
deadlift

Back extencions SS Facepull

bicep curl SS tricep rope pull down

Bench vind ik momenteel erg zwaar dus die laat ik even solo. Eventueel zou bij de BOR nog wel een supersetje kunnen maar weet niet zo goed welke ik daarbij zal doen.

Ik denk dat ook dat wel een reden is dat ik wel eens naar andere manieren van trainen zit te kijken hoor, een manier waarbij ik gewoon lekker door kan en niet steeds van die lange rusten nodig ben. Ik vind het alleen voor mezelf wel erg belangrijk om mijn kracht eerst goed op orde te hebben alvorens ik naar een andere manier van trainen ga... Keuzes keuzes en nog eens keuzes :p
Dit is heel verleidelijk inderdaad. Maar rust tussen de zware sets is wel een belangrijke factor om consequent gains te blijven maken en heel te blijven. Supersetten kan inderdaad uitkomst bieden:

Bench + dumbbell rows of facepulls/rear lateral raises
OHP + chins
Squats + bicep curls (je traint toch full body)
Deadlift + triceps

Dit is heel verleidelijk inderdaad. Maar rust tussen de zware sets is wel een belangrijke factor om consequent gains te blijven maken en heel te blijven. Supersetten kan inderdaad uitkomst bieden:

Bench + dumbbell rows of facepulls/rear lateral raises
OHP + chins
Squats + bicep curls (je traint toch full body)
Deadlift + triceps
Laatst ergens een artikel gelezen over supersets en in hoeverre het behalve qua tijd efficiënt kan zijn, wist ik nog maar waar...

Werd een duidelijk onderscheid gemaakt tussen 3 soorten en de effecten ervan:
SS met tegengestelde spier/beweging (voor de Brian Alsruhe fanclub: push/pull)
SS met dezelfde spier/beweging (idem: squats/jumps, dl/swings)
SS met iets heel anders (squat met pull of push of armen)

Ik noem BA al doet die natuulijk Giant Sets.

Als je denkt op korte termijn nog veel winst te kunnen pakken op DL, SQ, OHP en BP zou ik nog even op deze manier doorgaan, zo niet dan kan je 10-15% deloaden en wat supersets introduceren met minder rust.

Als je denkt op korte termijn nog veel winst te kunnen pakken op DL, SQ, OHP en BP zou ik nog even op deze manier doorgaan, zo niet dan kan je 10-15% deloaden en wat supersets introduceren met minder rust.
Ik zou eerlijk gezegd eerder voor een intermediate programma gaan. Lineaire progressie duurt niet voor altijd.

Thanx weer voor jullie reacties

Maar rust tussen de zware sets is wel een belangrijke factor om consequent gains te blijven maken en heel te blijven.

En daar sla je natuurlijk wel weer de spijker exact op zijn kop... En ontkennen heeft voor mij geen zin want ik heb er al heel wat winst mee geboekt.

Als je denkt op korte termijn nog veel winst te kunnen pakken op DL, SQ, OHP en BP zou ik nog even op deze manier doorgaan

Dat is het nou juist, volgens mij zit er nog best wat ruimte voor mij op de grote compounds.

Ik denk dat ik wat minder wispelturig moet zijn en niet te snel willen. Ik kijk veel te veel naar foto's en stats van anderen en denk de hele tijd "zo wil ik morgen ook wakker worden" maar geduld is nu eenmaal een schone zaak heb ik al heeeeeeeeel vaak moeten aanhoren van vele mensen in mijn leven

De isolatie oefeningen die ik er bij doe hou ik er lekker in want aan jullie reacties te merken heb ik ze redelijk goed ingericht dus dat geeft een goed gevoel.

De training ging weer onvoorstelbaar lekker. Had goed geslapen en goed gegeten voor de training, heb zelfs niet één keer gegaapt :D

Dit was hem:

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 64.5Kg
5X 64.5Kg
5X 64.5Kg (Die gains blijven maar gaan, bij 60Kg dacht ik al "dit was het voorlopig, komende training moet wel een fail worden" Maar inmiddels zelfs deze gehaald:flex:

BOR
5X 58.5Kg
5X 58.5Kg
9X 58.5Kg

Deadlift
5X 70Kg
5X 90Kg
8X 102.5Kg (waanzin dit... een maand geleden kreeg ik 102.5 niet eens omhoog en toen ook nog eens in een rek waardoor de stang 3 cm hoger lag, nu gewoon van de grond)

Back extencions SS Tricep rope pull down
12X bw + 12Kg / 12X 42.5Kg
12X bw + 12Kg / 12X 42.5Kg
12X bw + 12Kg / 8X 42.5Kg

Facepull SS Barbell curl
12X 25Kg / 10X 30Kg
12X 25Kg / 10X 30Kg
12X 25Kg / 12X 20Kg (linker onderarm werd gevoelig dus ff een setje met een lege barbell gedaan)

Shoulder cable fly
12X 5Kg
12X 5Kg
12X 5Kg

Alles met elkaar weer 1 uur en 5 minuten bezig geweest

Ik zou eerlijk gezegd eerder voor een intermediate programma gaan. Lineaire progressie duurt niet voor altijd.
TS heeft wel aangegeven maar zijn geïntereseerd in BB dan in kracht, bij GS is kracht het voornaamste. Al denk ik dat je met alle manieren en varianten waarop je GS kan invullen (plug-ins) heel lang vooruit kan.

Terugkomend op Supersets, Trisets, Giantsets, ze kunnen ook helpen je werkcapaciteit te vergroten. Aan de andere kant is dat misschien slecht te combineren met wisselende diensten.

@Vissertje1980, je hebt een prima fysiek voor de tijd dat je weer bezig bent.

Vraagje, hoe voelt DL na BOR?

TS heeft wel aangegeven maar zijn geïntereseerd in BB dan in kracht, bij GS is kracht het voornaamste. Al denk ik dat je met alle manieren en varianten waarop je GS kan invullen (plug-ins) heel lang vooruit kan.
Waarom zou je dan geen intermediate programma kunnen doen? Greyskull LP houdt uiteindelijk ook op. Kracht en progressive overload zal echter altijd de basis blijven om groter en sterker te worden. Niemand is ooit beter geworden van jaar in jaar uit 3 sets van 10 reps met dezelfde gewichten te blijven benchen. Powerbuilding schema's zijn ook interessant vanwege de combi van kracht en hypertrofie.

Terug
Naar boven