- Waardering
- 7.244
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 96kg
Ah! Jij volgt het bekende HIT schema, maximale gains met een half uurtje in week! Veel goede dingen over gehoord.30 minuten per week sinds kort, gains van mijn leven.
![]()

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah! Jij volgt het bekende HIT schema, maximale gains met een half uurtje in week! Veel goede dingen over gehoord.30 minuten per week sinds kort, gains van mijn leven.
![]()

Ik denk dat je trainingen vrij goed gestructureerd zijn en zolang je gains blijft maken (wel even die KCals uppen!) zou ik er weinig aan veranderen. Ik denk dat je meer hebt aan 3 kwaliteitstrainingen dan aan 4 of 5 trainingen die je af moet raffelen wegens tijdsgebrek of waarvan je minder goed hersteld.Toch nog even een vraagje over de oefeningen die ik doe en de manier waarop ik ze indeel in mijn trainingen.
Vinden jullie dat ik het op een logische manier doe of hebben jullie tips om er wat meer structuur in aan te brengen. Ik vind het best lekker allemaal om het te doen maar wil natuurlijk wel graag het maximale uit de trainingen halen. Opzich voelt 3 keer in de week ook alm best wel lekker, zeker i.c.m. een onregelmatige baan is 3 keer al best pittig vind ik.

Goeie collega, die moet je in de buurt houden!Mijn collega had laatst de mooie uitspreek tegen mij uitgesproken: "je wilt je motor opvoeren maar je wilt er geen extra brandstof in stoppen, dat gaat vroeg of laat fout"

Ik ben ook wel benieuwd naar je rooster en of er dagen zijn waar je moeite mee hebt. Ik zelf loop 222

Van je laatste training zou je bijvoorbeeld van de OHP en chin-up een super sets kunnen maken, de bakcextensions en facepulls ook en biceps triceps kan je altijd makkelijk als superset doen.
Dit is heel verleidelijk inderdaad. Maar rust tussen de zware sets is wel een belangrijke factor om consequent gains te blijven maken en heel te blijven. Supersetten kan inderdaad uitkomst bieden:Ik denk dat ook dat wel een reden is dat ik wel eens naar andere manieren van trainen zit te kijken hoor, een manier waarbij ik gewoon lekker door kan en niet steeds van die lange rusten nodig ben. Ik vind het alleen voor mezelf wel erg belangrijk om mijn kracht eerst goed op orde te hebben alvorens ik naar een andere manier van trainen ga... Keuzes keuzes en nog eens keuzes![]()
Laatst ergens een artikel gelezen over supersets en in hoeverre het behalve qua tijd efficiënt kan zijn, wist ik nog maar waar...Dit is heel verleidelijk inderdaad. Maar rust tussen de zware sets is wel een belangrijke factor om consequent gains te blijven maken en heel te blijven. Supersetten kan inderdaad uitkomst bieden:
Bench + dumbbell rows of facepulls/rear lateral raises
OHP + chins
Squats + bicep curls (je traint toch full body)
Deadlift + triceps
Ik zou eerlijk gezegd eerder voor een intermediate programma gaan. Lineaire progressie duurt niet voor altijd.Als je denkt op korte termijn nog veel winst te kunnen pakken op DL, SQ, OHP en BP zou ik nog even op deze manier doorgaan, zo niet dan kan je 10-15% deloaden en wat supersets introduceren met minder rust.
Maar rust tussen de zware sets is wel een belangrijke factor om consequent gains te blijven maken en heel te blijven.
Als je denkt op korte termijn nog veel winst te kunnen pakken op DL, SQ, OHP en BP zou ik nog even op deze manier doorgaan

TS heeft wel aangegeven maar zijn geïntereseerd in BB dan in kracht, bij GS is kracht het voornaamste. Al denk ik dat je met alle manieren en varianten waarop je GS kan invullen (plug-ins) heel lang vooruit kan.Ik zou eerlijk gezegd eerder voor een intermediate programma gaan. Lineaire progressie duurt niet voor altijd.
Waarom zou je dan geen intermediate programma kunnen doen? Greyskull LP houdt uiteindelijk ook op. Kracht en progressive overload zal echter altijd de basis blijven om groter en sterker te worden. Niemand is ooit beter geworden van jaar in jaar uit 3 sets van 10 reps met dezelfde gewichten te blijven benchen. Powerbuilding schema's zijn ook interessant vanwege de combi van kracht en hypertrofie.TS heeft wel aangegeven maar zijn geïntereseerd in BB dan in kracht, bij GS is kracht het voornaamste. Al denk ik dat je met alle manieren en varianten waarop je GS kan invullen (plug-ins) heel lang vooruit kan.