AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
Ben er ook best trots op :p

Vandaag wederom een super lekkere training gehad. Wat er met me aan de hand is weet ik niet maar de progressie gaat echt in sneltreinvaart en kan het bijna niet geloven dat het zo goed gaat. Vandaag zelfs de benchpress gehaald met 67Kg terwijl ik er echt 100% van overtuigd was dat het een fail zou worden omdat het de vorige keer echt al super zwaar was.

Dit was de volledige training:

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 67Kg
5X 67Kg
5X 67Kg

BOR
5X 62Kg
5X 62Kg
6X 62Kg (wordt eindelijk weer een beetje zwaar :D)

Deadliften
5X 70Kg
5X 90Kg
6X 107.5Kg (ondanks zweterige handjes toch een rep extra :pressing:)

Back extensions
12X bw + 12Kg
12X bw + 12Kg
12X bw + 12Kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Cable shoulder raises
12X 5Kg
12X 5Kg
12X 5Kg

cable fly chest
12X 15Kg aan beide kanten
12X 15Kg
12X 15Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg

Standing bicep cable curl
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
8X 42.5Kg

Dat was hem weer, had de app niet gestopt dus de exacte tijd weet ik niet maas was ongeveer een uurtje.

Netjes hoor en dat doe je allemaal best nog snel, doe je buiten deze sets geen warming up? Dus de BOR begin je gelijk met 62kg?

Thanx, Alleen de BOR doe ik altijd gelijk zo. De rest doe ik wel warming up.

Progressie gaat nog steeds als een trein. Gewoon omdat het kan even je oude schema erbij pakken en dan vergelijken met wat je nu allemaal lift:

Squat, 30Kg 3x 12X
Seated calfrais 65 Kg 3X 12X
Leg Curl 50Kg 3X 12X

Pull up/cable pull down. De bedoeling is hier dat ik me zo vaak mogelijk op trek met de kin tot boven de stang. En dat aantal vul ik met de cable pull down aan tot 12X Dat laatste doe ik met 45Kg

Seated shoulder press, dumbells van 10 Kg 3X 12X

Bench press 50Kg 12X dan 10X en dan 8X
Landmine press op de knieën, 15Kg aan de stang 3X 12X

Bench Dips 3X 12X
Arm curl met de kabel van voren 5Kg 3X 12X

Rotation curl met dumbells van 10Lg 3X 12X
barbell curl totaal gewicht 25 Kg

:D

En dan warming up zoals je het hier opschrijft? Prima als dat voor jou werkt, maar mijn schouders hebben wat meer nodig.

De sets en reps zoals ik altijd omschrijf zijn inderdaad exact zoals ik ze gedaan heb. Ik heb verder nergens last van ofzow, zelfs de spierpijn wordt steeds minder. In het begin liep ik soms twee dagen met spierpijn terwijl ik al weer begon met de volgende training maar dat is helemaal voorbij en het gaat nu gewoon super lekker. Opzich zit ik met de BOR nu wel op een gewicht dat 1 of 2 warming-up setjes opzich geen kwaad zouden kunnen, dat ben ik wel met je eens.

9 oefeningen waarvan 3 compound in een uur? Is dit niet veel te snel :eek:, hoeveel rest neem je tussen je Bench en DL?

9 oefeningen waarvan 3 compound in een uur? Is dit niet veel te snel :eek:, hoeveel rest neem je tussen je Bench en DL?

Ik neem eigenlijk geen rust tussen de oefeningen. Alleen de rust die door de greyskull app wordt aanbevolen tussen de setjes binnen een oefeningen. Als ik bijvoorbeeld klaar ben met benchen dan ruim ik de schijven op en ga ik in één keer door met de BOR en als dat klaar is en de spullen zijn opgeruimd ga ik meteen deadliften. De rest van oefeningen gaan ook gewoon in één keer door.

Zolang dat goed gaat gewoon zo blijven doen.

Ik neem eigenlijk geen rust tussen de oefeningen. Alleen de rust die door de greyskull app wordt aanbevolen tussen de setjes binnen een oefeningen. Als ik bijvoorbeeld klaar ben met benchen dan ruim ik de schijven op en ga ik in één keer door met de BOR en als dat klaar is en de spullen zijn opgeruimd ga ik meteen deadliften. De rest van oefeningen gaan ook gewoon in één keer door.
PAS DAAR mee op young men.. Nu kun je dat nog doen maar als je dadelijk sterker bent zul je zien dat overbelasting dan niet lang op zich laat wachten... Ik heb mijn rust echt nodig, tuurlijk is dat wel anders als ik ''pompsetjes'' doe of zo...

PAS DAAR mee op young men.. Nu kun je dat nog doen maar als je dadelijk sterker bent zul je zien dat overbelasting dan niet lang op zich laat wachten... Ik heb mijn rust echt nodig, tuurlijk is dat wel anders als ik ''pompsetjes'' doe of zo...

Thanks voor je reactie, het is wel iets om in de toekomst over na te denken.

Vandaag een redelijke training gehad, hadden niet veel tijd dus ben na de ochtenddienst meteen door gegaan naar de gym, en dat bevalt eigenlijk nooit echt heel erg goed. Maar soms is het even niet anders.

OHP helaas fail, maar ik ben al best trots op waar ik nu sta dus ga volgende keer terug naar 41Kg en vanaf daar gewoon weer opbouwen.
Squat, geen PR qua gewicht maar als ik kijk naar de techniek en vorm van hoe het nu gaat met 85Kg kan ik echt merken dat ik stappen heb gemaakt.
Chin up, geen gewicht verhoging maar op de derde set wel weer een extra rep.

Ook heb ik wat te veel staan kletsen met een powerpifter die flink bezig was, ik was daar dusdanig van onder de indruk dan de training dit keer wat minder snel ging, dat i.c.m. weinig tijd hebben zorgt er voor dat er wat minder oefeningen zijn gedaan dit keer :D

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 40Kg
2X 42,5Kg
5X 45Kg (alleen hier was ik al trots op :p)
4X 45Kg (heb de stang en seconde of 10 halverwege gehouden in de hoop dat er nog een kleine explosie in zat, maar helaas ging de stang echt niet verder)
4X 45Kg

Squat
10X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
3X 80Kg
2X 82,5Kg
5X 85Kg
5X 85Kg
5X 85Kg

Chin up
5X BW + 10Kg
5X BW + 10Kg
6X BW + 10Kg

Back extencions
12X BW + 12Kg
12X BW + 12Kg
12X BW + 12Kg

Seated isolated dumbbell curl
12X 12Kg
10X 12Kg
10X 12Kg

Dips
12X BW
12X BW
12X BW

Dat was hem, en met al dat geklets er ook nog eens bijna 1,5 uur over gedaan :rolleyes:

Dus je gaat binnenkort toch maar powerliften? :D

Dus je gaat binnenkort toch maar powerliften? :D

Hahaha, ik had al een beetje zo'n reactie van jou verwacht :p Maar nee, echt puur powerliften zal het niet worden maar ik ben me er wel steeds meer van doordrongen dat die basis oefeningen voor mij erg goed werken als het gaat om een stuk basiskracht. Vooral de Squat ben ik wel eens zat omdat die oefening niet mijn favoriet is, maar als ik zie wat ik daarom inmiddels heb bereikt voelt het resultaat wel erg lekker. Zoals ik al zei, qua gewicht heb ik een stapje terug gedaan maar als ik zie hoe diep en netjes ik de 85 Kg nu doe kan ik heel duidelijk zien dat daar gewoon een stuk pure winst zit.

Zelfde geldt eigenlijk ook voor de rest van de compounds, ik vind ik het best bizar als ik naar mezelf kijk wat je met beter eten en goed trainen in zo'n relatief korte tijd kan bereiken, met de meeste standaard schema's gecombineerd met de standaard 8-12 reps methode die worden gehanteerd in sportscholen red je dat niet. En dan is met mijn onregelmatige diensten mij rust soms ook nog eens een drama, als ik gewoon een baan had gehad van 8-5 en goede rust zou hebben, waar had ik dan wel niet gestaan???

Dat heeft mij ook doen besluiten om de combinatie zoals ik het nu doe, dus de compounds aangevuld met wat isolatie oefeningen, er voorlopig zo in te houden. Het voelt gewoon goed. En het extra voordeel van de compounds is dat het je een goede indruk geeft van je overall kracht zoals weergegeven op symmetric strength en ik zou liegen als ik zou zeggen dat dat niks met mijn ego doet :D

Nog double overhand op de deadlifts?

Terug
Naar boven