XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Thanks man. Ik ben wel erg benieuwd hoeveel verhogingen ik nog vol ga houden op deze manier. Maar ik wil echt zo lang mogelijk de dubbele overhandse grip vast houden zonder hulpmiddelen.

Is imo ook het beste, vind het zelf veel gebalanceerder en stabieler voelen dan mixed grip. Mocht je bij het maxen ed. wel grip problemen krijgen is hookgrip wel aan te raden.
Ohja en bij het warme weer is een blokje magnesium geen overbodige luxe :D

• Topic Starter Topic Starter
Magnesium mag helaas niet in de gym. Maar die powerlifter had ook een flesje met vloeibare kalk meende ik en dat mocht wel, werkte volgens hem ook wel goed. En na die tijd even een vochtig doekje over de stang en het is weer schoon.

Magnesium mag helaas niet in de gym. Maar die powerlifter had ook een flesje met vloeibare kalk meende ik en dat mocht wel, werkte volgens hem ook wel goed. En na die tijd even een vochtig doekje over de stang en het is weer schoon.

Werkt idd ook prima, geef zelf de voorkeur aan de blokken, maarja, niet iedereen heeft de luxe dat rustig te mogen gebruiken :D

Je gaat goed, omgerekend naar je lichaamsgewicht ben je met flinke gewichten bezig en ik zie gestage vooruitgang. Dat je grip goed is betekent dat je goed in je vel zit (niet overtraint).

Je gaat goed, omgerekend naar je lichaamsgewicht ben je met flinke gewichten bezig en ik zie gestage vooruitgang. Dat je grip goed is betekent dat je goed in je vel zit (niet overtraint).

Dit vind ik altijd zo gaaf om te lezen hé, ik heb bij dit soort berichten meteen de neiging om een vreugde dansje te maken :rocknana:

Ik merk ook dat daardoor mijn zelfvertrouwen echt sprongen heeft gemaakt de laatste maanden, toch een stukje bevestiging dat ik het best goed doe. In mijn tiener jaren wel eens naar een sportschool geweest maar was nooit zo sterk en voelde me vaak een sulletje. Maar nu sta ik gewoon lekker zelfverzekerd mijn ding te doen in de gym en behoor absoluut niet meer tot de zwakkeren zal ik maar zeggen. En juist die trots en zelfvertrouwen zorgt er volgens mij ook voor dat je in een super positieve fibe terecht komt wat er weer voor zorgt dat het nóg beter gaat.

Sommige mensen belanden wel eens in een negatieve vicieuze cirkel waar ze het liefst uit willen stappen maar de vicieuze cirkel waar ik zit blijf ik juist het liefst zo lang mogelijk in gangen :D... Echt hé, sinds ik me hier heb aangemeld ben ik met jullie hulp zo ver gekomen hé, dat is één van de betere stappen in m'n leven geweest om dit te doen.

Zojuist na het opstaan meteen op de weegschaal gestaan, 59,6Kg gaf ie aan en dat is een plus van 1,4 Kg t.o.v. 21 Mei. Ik ga maar ff door op deze manier want voel me er goed bij en de spiegel blijft erg vriendelijk tegen me :p

Bij deze nog de log van de training van gisteravond;

Ik was voornemens om te gaan starten met de bench omdat ik daar zo veel mogelijk energie in wilde steken. Helaas waren bij aankomst alle bankjes bezet, waar ik al een beetje van baalde, maar ben daarom maar begonnen met squatten. Helaas nu een fail op de bench waar ik om eerder genoemde reden toch stiekem een klein beetje van baal. Vooral omdat het echt maar nét een fail is geworden, de laatste rep was ik op de helft van het uitstoten en toen wilde het niet meer. Kon de stang een poosje op die positie houden in de hoop dat er nog een uitspatting in zat maar mijn rechterarm begon uiteindelijk te zakken, toen heeft de spotter toch maar ingegrepen.

De rest was steeds een beetje wachten en rond kijken wat ik kon doen omdat het redelijk druk was, dan ben je toch wel eens blij dat je onregelmatige diensten werkt en daardoor vaak smiddags kan trainen in alle rust :D

Dit was hem:

Squat
5X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
3X 80Kg
2X 85Kg
5X 87,5Kg (was heerlijk zwaar om dit gewicht zo maximaal diep te doen, kreeg er zelfs een rooie kop van :fire:)
5X 87,5Kg
5X 87,5Kg (maar weel weer gelukt :D)

Bench
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 67,5Kg
5X 67,5Kg
4X 67,5Kg (Volgende keer terug naar 61 en gewoon weer opbouwen)

Chin up
5X BW + 12Kg (wil ik hem aftikken in de app... Hey, ik moet helemaal geen chin-up doen, ik moet de BOR doen:o)

BOR (dus maar verder gegaan met de BOR :D)
5X 63,5Kg
5X 63,5Kg
6X 63,5Kg (best zwaar maar gaat nu wel veel meer gecontroleerd dan de vorige keer dat ik dit gewicht deed)

Back extencions
12X bw+12Kg
12X bw+12Kg
12X bw+12Kg

Dumbell curl met rotatie
12X 14Kg
12X 14Kg
12X 14Kg

Incline ez bar tricep extencion
10X lege EZ bar (geen idee hoe zwaar ze hier zijn, gaan wel gewoon 50mm schijven op omdat de verdikkingen op de uiteinden zitten)
12X stang + 10Kg
12X stang + 12,5Kg
12X stang + 12,5Kg

Dips
12X bw
10X bw
8X bw

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Cable shoulder raise
12X 5Kg
12X 5Kg
12X 5Kg

Fly's (ding was eindelijk een keer vrij dus toch maar eens geprobeerd)
12X (geen idee hoe zwaar, had de pin op 50 staan maar daar boven zat een draaiknop met 3 standen, 0kg, 2.5kg en 5kg maar heb geen idee wat dat betekend)
11X

Toen was het wel genoeg geweest :o Alles met elkaar 1 uur en 45 minuten (het was gezellig zal ik maar zeggen :huilen: )

Dat is nou het mooie aan Greyskull: de volgende keer kan je je oude VPR crushen op de AMRAP set bij benchen. Even gespiekt en dat was 7x61 kg. Daar ga je echt wel over heen!

Ik dacht dat GS voorshrijft om na falen het nog 1 keer te proberen met hetzelde gewicht, niet dat dat heel veel zal uitmaken op de lange termijn.

Dat is nou het mooie aan Greyskull: de volgende keer kan je je oude VPR crushen op de AMRAP set bij benchen. Even gespiekt en dat was 7x61 kg. Daar ga je echt wel over heen!

Das idd waar, ben ook best benieuwd wat ik ga doen de volgende keer op 61Kg

Ik dacht dat GS voorshrijft om na falen het nog 1 keer te proberen met hetzelde gewicht, niet dat dat heel veel zal uitmaken op de lange termijn.

De app geeft gelijk een deload aan, bij stronglifts kon je wel meerdere keren proberen op hetzelfde gewicht.

Voor de GS is het idd ideaal, zo weet je exact welke gewichten en welke oefening je moet doen binnen het GS schema.. De rest hou ik bij als kladblok aantekeningen op de telefoon. Voor elke training maak ik een nieuw bestandje aan zodat ik thuis exact weet wat ik gedaan heb.

Gister niet kunnen trainen dus de training van de woensdag naar vandaag verschoven (en de vrijdag gaat naar de zaterdag) Vanochten dom 8 uur de wekker gezet om optijd in de gym te kunnen zijn, heb namelijk vanmiddag weer een middag/avond dienst.

Hij ging weer lekker :lifter:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 41Kg
5X 41Kg
8X 41Kg (de laatste keer haalde ik op dit gewicht 6 reps, dus toch ff lekker 2 reps gewonnen :flexgrin:)

Chinup
5X BW + 10Kg
5X BW + 10Kg
6X BW + 10Kg (wil qua reps nog niet echt omhoog gaan)

Deadlift
5X 70Kg
5X 90Kg
3X 100Kg
2X 105Kg
6X 110Kg (de 2X BW kom wel erg dichtbij :p)

Back extencions
12X bw + 12kg
12X bw + 12kg
12X bw + 12kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg

Dumbbell curl met rotatie
12X 14Kg
12X 14Kg
12X 14Kg

Cable shoulder raise
12X 5Kg
12X 5Kg
12X 5Kg

Chest cable fly
12X 15Kg aan beide zijden
12X 15Kg
12X 15Kg

En dat was hem al weer in een tijd van 1 uur en 25 minuten

Jemig wat een kut training dit keer... Ik was moe en kon echt totaal niet in de flow komen. Normaal, als ik één keer bezig ben dan heb ik al zin in de volgende oefening terwijl ik nog bezig ben met de vorige... Maar vandaag wilde het echt totaal niet...

En dat is dan nog wel een lichtpuntje van deze training, ben naar 9X 61Kg gegaan, dat voelt wel lekker moet ik eerlijk zeggen.

Dit was hem:

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 61Kg
5X 61Kg
9X 61Kg (PR)

BOR (Maar eens begonnen met warming-ups op deze oefening)
10X 20Kg
10X 40Kg
5X 60Kg
5X 64.5Kg
5X 64.5Kg
5X 64.5Kg (moet op m'n techniek gaan letten, iemand tipte mij dat links een grotere ROM maakt dan rechts.)

Squat
5X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
5X 80Kg
3X 85Kg
5X 90Kg
2X 90Kg (concentratie miste volledig en viel bij de 3de rep bijna voorover met stang en al...dus ben er maar mee gestopt om ongelukken te voorkomen.
0X 90Kg (ik denk dat ik maandag de 90Kg gewoon opnieuw ga proberen als ik dan wel fit ben)

Back extencions
3X 12X bw + 12Kg

En toen had ik geen zin meer :mad:

snel vergeten, en volgende keer weer vol erin

Vandaag ging het alweer een heel stuk lekkerder.

Mijn schouders zijn echt gruwelijk veel sterker geworden de laatste tijd, vandaag een erg lekkere PR gezet op de OHP. De vorige keer met dat gewicht was ik met die oefening begonnen omdat ik die 42Kg al super zwaar vond en was trots dat ik de 3X5 haalde... Vandaag met de squat begonnen dus was de eerste energie al kwijt.. Maar toch op de OHP 2X5 plus 1X8 neer gezet #ikbenbestweltrotsopmezelf :D

Op de squat laat ik trouwens het GS principe even voor wat het is, het begint me op die oefening echt tegen te staan en de lol raakt er een beetje af v.w.b. de squat. Ik kijk per training gewoon hoever ik kom en ga mezelf gewoon uitdagen als ik er zin in heb, misschien wel eens kijken hoever ik kan gaan met bijvoorbeeld 3 reps, ik noem maar wat. Maar ff geen verplichting op die oefening om 3X5 met een voorgeschreven gewicht te moeten doen. De rest laat ik wel gewoon zo door gaan want daar heb ik veel meer plezier in.

Dit was hem vandaag:

Squat:
10X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
5X 80Kg
5X 82.5Kg
5X 85Kg
5X 87.5Kg
5X 87.5Kg
5X 87.5Kg

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 35Kg
3X 40Kg (Ook de waming up exact hetzelfde gedaan als de vorige keer)
5X 42Kg
5X 42Kg
8X 42Kg (hebben jullie dan ook altijd even zo'n WAUW momentje??? :p )

Chin-up
10X BW
12X BW + 12Kg
12X BW + 12Kg
12X BW + 12Kg (toch gelukt met 12Kg extra)

Facepull
12X 25Kg
12X 30Kg
12X 30Kg (25 Kg werd erg makkelijk, 30 voelt weer lekker)

dumbbell curl met rotatie
12X 14Kg
12X 14Kg
12X 14Kg

Fly's
12X 57.5Kg
12X 57.5Kg
10X 57.5Kg (dat brandde lekker :fire:)

dumbbell shoulder raise op schuin bankje (cable was bezet, maar die vind ik wel fijner)
12X 4Kg
12X 6Kg (toch iets te zwaar voor m'n gevoel)
12X 4Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
10X 42.5Kg

Sinds kort hangt er een dik touw in de zaal, heb ook nog ff met alleen de armen omhoog geklommen, was wel heel erg leuk:haha:

Dat was hem alweer, ben de app vergeten te stoppen maar ben ongeveer 1 uur en 15 á 30 minuten bezig geweest.

Bij deze de training van vanavond.

Bench press (laatste keer met dit gewicht was uiteindelijk 3X5)
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
3X 60Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg
8X 62.5Kg (BAM, 3 reps winst :flexgrin: )

ROW
10X 40Kg
5X 50Kg
5X 60Kg
5X 65Kg
5X 65Kg
5X 65Kg (uitvoering nu wel beter dan de vorige keer, maar wel erg zwaar)

Deadlift
5X 70Kg
5X 90Kg
3X 100Kg
3X 105Kg
2X 110Kg
5X 112.5Kg (Grip had het dit keer wel zwaar maar ging wel netjes verder, nog steeds gewoon dubbel overhands zonder hulpmiddelen)

Facepull
12X 30Kg
12X 30Kg
12X 30Kg

Cable shoulder raise
12X 5Kg
12X 5Kg
12X 5Kg

Cable chest fly's
12X 15Kg (aan beide zijden)
12X 20Kg
12X 20Kg

Omdat we visite kregen wat minder oefeningen. Maar wel wat meer tijd in de compounds gestoken en daardoor toch nog 1:15 bezig geweest

Terug
Naar boven