XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Prima training hoor. :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
En de laatste training van week 25 is ook alweer een feit.

Wat het met de squat is weet ik niet maar heb er een haat/liefde verhouding mee. Had er op voorhand helemaal geen zin in en wilde het rustig aan doen met de squat en het opgegeven gewicht van de app wilde ik even links laten liggen omdat mijn rechter knie wat gevoelig is. Maar eenmaal bezig word ik toch weer fanatiek en heb netjes de 3X5 met 90Kg gedaan. En technisch gezien op een manier waarvan ik dacht dat het nooit zou lukken met 90Kg, ben een stuk verder dan parallel gegaan qua diepte en dat had ik nog nooit gedaan op dit gewicht. Laatste keren ben ik tot parallel gegaan maar niet dieper, voelde nu dus een stuk zwaarder maar is wel gelukt en dat voelt toch wel weer erg goed :D

OHP is ook weer lekker gegaan. Laatste keer met dit gewicht begonnen met OHP en 2X5 + 1X6 gehaald. Nu met de squat begonnen en alsnog 2X5 + 1X7 gehaald.

Chin-up is zwaar met dit gewicht maar wel weer de 3X5 gehaald.

Dit was de hele training:

Squat
10X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
5X 80Kg
5X 85Kg
5X 90Kg (was niet de bedoeling om t/m 90Kg te gaan vandaar ook alle warming up's 5X gedaan :p)
5X 90Kg
5X 90Kg

OHP (Weer exact dezelfde routine aangehouden als de vorige keer met dit gewicht om de progressie goed te kunnen meten)
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 40Kg
5X 43.5Kg
5X 43.5Kg
7X 43.5Kg

Chin-up
5X BW
5X BW + 12Kg
5X BW + 12Kg
5X BW + 12Kg

Back extencions
3X 12X BW + 12Kg

Dumbbell curl met rotatie
3X 12X 14Kg

Facepull
3X 12X 30Kg

Cable fly
3X 12X 20Kg aan beide zijden

Tricep rope pull down
3X 12X 42.5Kg

Cable shoulder raise
3X 12X 5Kg

Dat was hem alweer in een tijd van 1 uur en 45 minuten.

Herkenbaar die haat/liefde verhouding met de squats....... maar als het dan goed gaat is het ook zo geweldig om te doen! Lekkere training hoor

Weer een aardig lekkere training gehad. I doe het tegenwoordig een tikkie rustiger aan tussen de diverse setjes en oefeningen dus de tijd van de trainingen zijn behoorlijk toegenomen.

Dit was hem vandaag:

Squat:
10X20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
5X 80Kg
5X 85Kg
3X 87.5Kg
5X 90Kg
5X 90Kg
5X 90Kg (doordat ik nu minder snel gewicht verhoog voelt het allemaal wel een stuk beter, ik hou dit tempo meer ff aan)

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
3X 60Kg
2X 62.5Kg
5X 63.5Kg
5X 63.5Kg
8X 63.5Kg (aanzienlijk meer volume in de warming up dan de laatste keer met dit gewicht én nu gestart met de squat maar des ondanks toch +2 reps :D )

Row
5X 30Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 60Kg
5X 65Kg
5X 65Kg
7X 65Kg

Back extencions
3X 12X bw+12Kg

Cable fly's
3X 12X 20Kg per kant

Facepull
3X 12X 30Kg

En toen zat mijn vriendin alweer te wachten omdat ze al een poosje klaar was met de groepsles :o

Alles met elkaar ben ik hier nu 1:27 mee bezig geweest

Gistermiddag trouwens ook nieuwe velgen en banden laten monteren, ben er echt super blij mee.
IMG_20180625_182840.jpg

Vanochtend op tijd uit de veren om s'ochtends te kunnen trainen aangezien ik een middag/avond dienst heb, desondanks wel een lekkere training gehad.

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 40Kg
5X 44.5Kg
5X 44.5Kg
6X 44.6Kg (yesss, zelfs een extra rep, hopelijk ga ik de volgende keer de 45Kg pakken. Laatste keer failde ik op dat gewicht.)

Chinup
5X BW
5X BW + 12Kg
5X BW + 12Kg
5X BW + 12Kg

Deadlift
5X 70Kg
5X 90Kg
4X 100Kg
3X 110Kg
5X 115Kg (grip bij dubbeloverhands loopt nu wel echt tegen de max van zijn kunnen, lichaam kan wel meer maar 5 reps was echt de max qua grip)

Facepull
3X 12X 30Kg

Cable fly
3X 12X 20Kg

Tricep rope pull down
3X 12X 42.5Kg

Dembbell curl met rotatie
3X 12X 14Kg

En klaar was ie alweer in een tijd van 1:27

Gister weer een matige training gehad, was echt zo ontzettend moe hé...

Met de squat begonnen. Niet veel zin maar toch mijn best gedaan het beste er uit te halen. Rustig de gewichten opgebouwd en uiteindelijk kwam tog de drang om door te gaan. 5X90Kg ging zonder enig probleem en voelde goed. Dus dacht, die 92.5Kg moet nu gaan lukken, maar bij de tweede rep verdomme weer mijn knie die zeer ging doen. Ik snap er niks van, 3X5X90Kg gaat zonder enig probleem zonder ook maar een knie te voelen en met 92.5 gaat het mis.Nou ben ik met 90Kg al meer dan tevreden dus een enorm probleem is het voor mij niet maar vind het wel vreemd.

Helaas had die zere knie wel gevolgen voor de ROW want in die houding deed de knie ook zeer dus heb die oefening niet helemaal gedaan.

Dit was de gehele training:

Squat
10X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
5X 80Kg
5X 85Kg
5X 90Kg (wou het bij 3X 5X 90Kg laten maar 90Kg voelde zo goed dat ik toch ben door gegaan naar 92.5Kg
2X 92.5Kg (maar dat was geen goeie set, weer mijn knie die met dit gewicht zeer ging doen...)

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 60Kg
5X 64.5Kg
5X 64.5Kg
7X 64.5Kg (+2 reps t.o.v. de laatste keer met dit gewicht. 8ste rep met hulp van de pinken van de spotter... Maar dat telt niet)

ROW
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 60Kg (gevoelig aan de knie dus hier bij gelaten)

Dumbbell curl met rotatie
12X 16Kg (van 14kg naar 16kg gegaan omdat ik baalde van de squat en de row)
12X 16Kg
12X 16Kg (en nog 3x 12x gelukt ook :flexing:)

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg

Cable fly
12X 20Kg (beide zijden)
12X 20Kg
12X 20Kg

En omdat ik ook nog een verjaardag had moest ik nu echt stoppen... Ben ongeveer een uurtje bezig geweest.

Ik zou doorgaan totdat je moet deloaden bij je BP of OHP en dan switchen naar een ander schema.

En wat zou een goed, 3 daags, fullbody en bodybuilding gericht schema zijn?

Toch moet ik zeggen dat als ik de squat een beetje op eigen inzicht blijf doen ik de rest best wel lekker vind gaan. Deadlift, OHP en bech press vind ik echt super leuk om te doen en chinup en row zijn ook geen straf. En de rest van de oefeningen zijn sowieso al vrijwillig door mezelf toegevoegd omdat ik ze leuk en voor mijn gevoel effectief vind.

Gister kreeg ik op een verjaardag van mensen die me al een poosje niet hadden gezien superleuke complimenten over hoe ik qua lichaam was veranderd in zo'n relatief korte tijd. Het principe wat ik dus momenteel gebruik lijkt dus erg goed te werken voor mij. Ik vind het ook lastig om een schema te vinden waarop ik over zal willen gaan, er zijn zo enorm veel en binnen no time zie je door de bomen het bos niet meer.

Mijn oog is op onderstaande schema gevallen en lijkt me wel wat, enige wat ik eigenlijk echt mis is de deadlift in dit schema. Hoewel ik denk dat ik met een fullbody schema welke ik gewoon 3 keer per week sneller progressie kan maken lijkt me dit split schema op de langere termijn beter vol te houden omdat er veel meer afwisseling in zit door het split principe.

Mijn vraag aan jullie is hoe ik op dag 1 (benen/schouder dag) de deadlift het beste zou kunnen in passen.

Welk onderstaan schema? :)

Natuurlijk kan je ook naar eigen inzicht de squat blijven doen en verder GS blijven volgen, maar het zal niet lang duren voordat je ook met de andere oefeningen op het zelfde punt komt als je squat. Je kan natuurlijk blijven deloaden en opbouwen volgens GS, maar er is een reden dat je daar vanaf gestapt bent met de SQ. Denk je dat je het met de andere oefeningen wel zo gaat doen?

Oeps, helemaal vergeten om de link te plakken :o

Ging om dit schema:

https://blog.xxlnutrition.com/3-dagen-split-schema-voor-massa/

De reden dat ik bij de squat van dat principe ben af gestapt is omdat ik daar niet mee verder kom v.w.b. mijn knieën. Daarbij is die oefening ook niet mijn hobby dus vind het bij de squat wel goed zo, ben er trots op dat ik 1.5X mijn BW nu goed en gecontroleerd kan uitvoeren en daar ben ik trots op. Opzich beleef ik aan de andere oefeningen van GS erg veel plezier dus die wil ik wel graag blijven doen al dan niet volgens het exacte GS principe. Grootste voordeel voor mij persoonlijk van genoemde schema is de grote verscheidenheid aan oefeningen door het split principe, geen training is het zelfde in de week en dat maakt het dat het denk ik veel langer is vol te houden.

Wel ben ik voornemens om op de deadlift, ohp en bp de progressieve overload te blijven volhouden omdat daar nog wel wat te winnen valt en ik die oefeningen het lekkerste vind. Wil dus feitelijk een soort mix maken van een stukje GS principe i.c.m. de rest van het schema.

Ik vind dat niet zo’n geweldig schema, als je (tijdelijk) op zo’n manier wilt trainen zou ik een push pull leg schema volgen.

Oke, eigenlijk is het niet bedoeld voor tijdelijk. Als jij zegt dat dit schema geen 100 punten verdient ga ik hem niet volgen. Ik wil een juiste balans tussen een schema wat veel afwisseling biedt gecombineerd met goede potentie tot massa bouw (bodybuilding gericht dus)

Een drie dagen bro split....man, daar ga je je zuurverdiende gains op inleveren. Onthoud goed dat je als natty twee tot drie keer per week je spieren moet en kunt trainen voor het beste resultaat. Bekijk anders eens dit UB/LB schema:

Een drie dagen bro split....man, daar ga je je zuurverdiende gains op inleveren.

Dat kan de bedoeling natuurlijk niet wezen na al dat trainen, ik wil vooruit, breder, gespierder en nog wat sterker worden... Heerlijk om zo'n warhoofd te zijn, dan wil ik dit, dan wil ik dat, terwijl hetgeen wat ik doe bewijst dat het super goed werkt... Waarom dan toch die twijfel af en toe en denken dat het beter kan?? 4 daagse split zoals een UB/LB heeft mijn hoofd ook al vaker de revue gepasseerd maar ik ben bang dat ik 4 dagen i.c.m. met onregelmatige diensten en de andere nodige verplichtingen niet vol ga houden. Daarom wil ik het sowieso bij 3 dagen trainen houden... Eigenlijk weet ik donders goed dat ik als natty gebaad ben bij 3 daagse full body om zo de spieren maximaal te prikkelen in de week.

Wie durft het hardop tegen me te zeggen dat ik moet stoppen met zeiken en gewoon moet gaan trainen??? :o

Nee, zonder gekheid... GS duurt natuurlijk niet voor eeuwig en zal over niet al te lange tijd wel klaar zijn. Vanaf dat moment wil ik wel weten hoe ik verder wil gaan. Ik heb 3 dagen de tijd per week en wil echt heel graag de bodybuilding kant op... 3 dagen in de week maximaal presteren beteken dus eigenlijk automatisch dat je 3 dagen full body pakt. Ik merk dat de variatie van een split me erg aantrekt dus ik zou kunnen denken aan een gevarieerde 3 daagse fullbody. Dus niet 3 dagen exact dezelfde training maar wel elke training het volledige lichaam aanpakken. Is dat geen mogelijkheid??

Een drie dagen bro split....man, daar ga je je zuurverdiende gains op inleveren. Onthoud goed dat je als natty twee tot drie keer per week je spieren moet en kunt trainen voor het beste resultaat. Bekijk anders eens dit UB/LB schema:

Zelf ben ik allergisch voor mensen als Andy Baker die er niet uitzien en toch advies willen geven. Mark Rippetoe is misschien wel de ergste van allemaal.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven