Lees ook even het stukje
"Part 2 –The intermediate reset- Why the GSLP is infinitely adaptable":
https://www.tigerdroppings.com/rant/health-fitness/the-greyskull-methods--a-primer/70504728/
Middels google translate probeer ik me er door heen te worstelen, het kwartje valt niet in één keer maar door bepaalde stukken een paar keer telezen probeer ik me de materie toch wat beter eigen te maken. Ik kom er tijdens het lezen wel achter dat het hele GS principe erg doordacht is en absoluut niet puur PL gericht is. Het is een flexibele manier van trainen en slechts de basis compounds zijn een vast gegeven, daaromheen kan je de hele workout personaliseren middels diverse voorgeschreven plugins.
Dat van de oefeningen op de rustdagen (de push ups en chin ups) Dat hoeft volgens mij niet persé maar is wel een aanbeveling. Bij bijvoorbeeld "
GSLP with Greyskull Gladiator Linebacker Focus" wordt het specifiek in het schema opgenomen maar bij andere weer niet.
Ook kom ik verderop een aantal uitgewerkte workouts tegen gebaseerd op bepaalde doelen en één daarvan sprong er uit voor mij:
LSU777 GSLP for Hypertrophy with Rotating Lifts
Week 1:
• Monday- A1
o Press-2x5,1x5+
o DB Arnold Press-4x10-12
o Weighted Chin-3x6-8
o Weighted Dips-3x6-8
o Squat-2x5,1x5+
• Wednesday- B1
o Barbell Bench-2x5,1x5+
o Incline DB Press-4x10-12
o Barbell Curl- 3x10-12
o Close Grip Bench-3x8-10
o Deadlift-1x5+
• Friday- A2
o Seated Behind the Neck Press-2x5,1x5+
o Superset of DB Side Lateral Raise with Face Pulls-3x15-20
o Wide Neutral Grip Pulldown-3x6-8
o Weighted close grip pushups-3x10-15
o Squat-2x5,1x5+
Week 2:
• Monday-B2
o Incline Barbell Bench-2x5,1x5+
o Ring Flyes or Flat DB Flyes-4x10-12
o DB Preacher Curl-3x10-15
o Reverse grip bench on smith machine-3x10-12
o Racked Deads-3x6-8
• Wednesday-Day A1
• Friday- Day B1
Enige wat mij hier opvalt is dat er naast de deadlift en squat geen verdere aandacht aan de benen wordt besteed. Wat is jullie mening daarover in dit schema? Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu naast die oefeningen ook niks aan de benen doe maar ze lopen totaal niet achter. Sterker nog, ik heb momenteel kuiten waar ik al jaren van droom, ze zijn nog niet super groot ofsow maar wel heerlijk gespierd en hard als ik de spieren aanspan.
Hoewel het voor mijn gevoel "MAAR" 5 oefeningen per training zijn is het wel een mooi afwisselend schema waar ik wel zin in heb om te gaan volgen. Het volledige GS principe van de basis lifts blijft behouden met de daarbij behorende progressieve overload en dat is toch wel een erg verslavende manier van trainen moet ik eerlijk zeggen.
Ik hoop dat jullie nog niet zat zijn van mijn gezeur