XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Middels google translate probeer ik me er door heen te worstelen, het kwartje valt niet in één keer maar door bepaalde stukken een paar keer telezen probeer ik me de materie toch wat beter eigen te maken. Ik kom er tijdens het lezen wel achter dat het hele GS principe erg doordacht is en absoluut niet puur PL gericht is. Het is een flexibele manier van trainen en slechts de basis compounds zijn een vast gegeven, daaromheen kan je de hele workout personaliseren middels diverse voorgeschreven plugins.

Dat van de oefeningen op de rustdagen (de push ups en chin ups) Dat hoeft volgens mij niet persé maar is wel een aanbeveling. Bij bijvoorbeeld "GSLP with Greyskull Gladiator Linebacker Focus" wordt het specifiek in het schema opgenomen maar bij andere weer niet.

Ik hoop dat jullie nog niet zat zijn van mijn gezeur :bang:
Goed dat je het ondanks de taal toch je erin verdiept!
===
Zelf denk ik dat het doen van het huiswerk 6 dagen in de week bij alle templates verondersteld wordt, het is immers "zwaar aanbevolen", "misschien wel het belangrijkste", JP wil het nog wel eens omdraaien en zeggen dat je het liften moet zijn als de assistentie bij het bodyweight werk.

Je kan het ook zo interpreteren: bij een aantal staat expliciet de Frequency Method voorgeschreven, bij de andere kun je ook de Ladder of Total Work methodes gebruiken.
===
Uiteindelijk mag je het zelf weten en haal je voorlopig zonder het huiswerk prima resultaten!
===
Al zou het gezeur zijn, als dat in je eigen log al niet meer mag....

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb inmiddels het schema verwerkt in een Exel bestand waarin de komende 4 weken zijn verwerkt en kan daarna gewoon worden gekopieerd voor de daarop volgende 4 week.

Dit is het bestand geworden:

Bijlagen

Zoveel mensen zoveel meningen en dals je gekk van me word moet je het zeggen, dan houd ik het commentaar voor me.

Als eerst de behind the neck press, niet iedereen gaat er klachten door ontwikkelen, maar wat is de meerwaarde t.o.v. de "standaard" OHP buite het feit dat het een variatie is, i.m.o. niets. Ik zou er niet voor kiezen, de risc/benefit ratio is gewoon erg hoog.

Verder snap ik niet dat er geen kritiek geleverd wordt op de verdeling van dit schema, ik heb het even bekeken en per 4 trainingen kom ik uit op:
UB compound push 32 sets (misschien iets minder, maar dan krijg je er veel triceps isolatie bij)
Borst isolatie 4 sets
UB coumpound pull 9 sets
Schouder isolatie 3 sets
Biceps isolatie 6 sets
Squats 6 sets
Deadlifts 4 sets

Als het geen GS plugin zou zijn, gewoon door iemand zelf bedacht dan zou het denk ik afgebrand worden.

Zoveel mensen zoveel meningen en dals je gekk van me word moet je het zeggen, dan houd ik het commentaar voor me.

Tuurlijk wordt ik niet gek van je man, het feit dat je energie steekt in het helpen van iemand vind ik juist tof en kan ik erg warderen :thumbs:

Als je inderdaad door de 4 dagen heen gaat waaruit het schema is opgebouwd kom je inderdaad op een, naar verhouding, grote hoeveelheid upper body gerichte oefeningen en feitelijk maar twee lower body gerichte oefeningen (squat en deadlift)

Daarbij zijn, nu je het zo zegt en ik het schema weer eens rustig doorneem, het merendeel van de oefening push oefeningen en zitten er bijna geen pull oefeningen in. Wellicht zou ik de neck press kunnen wijzigen in bijvoorbeeld een ROW oefening, is dat een idee?

Wat zou je zelf het liefst willen, een geschikt GS schema vinden ergens op het , of een geschikt GS schema maken, door de basis op een slimme manier op/aan te vullen?

Laat ik het zeggen dat ik dit schema als een soort basis zou willen beschouwen maar niet als een heilig iets ofsow. Dus als een bepaalde oefening vervangen wordt door een andere oefening waardoor het een beter schema wordt juich ik dat alleen maar toe.

In de exel zit trouwens nog een fout merk ik net, in week 30 klopt de training van dag 5 niet.Daar heb ik een B1 dag staan maar moet een A1 zijn

Als eerst de behind the neck press, niet iedereen gaat er klachten door ontwikkelen, maar wat is de meerwaarde t.o.v. de "standaard" OHP buite het feit dat het een variatie is, i.m.o. niets. Ik zou er niet voor kiezen, de risc/benefit ratio is gewoon erg hoog.

Verder snap ik niet dat er geen kritiek geleverd wordt op de verdeling van dit schema, ik heb het even bekeken en per 4 trainingen kom ik uit op:
UB compound push 32 sets (misschien iets minder, maar dan krijg je er veel triceps isolatie bij)
Borst isolatie 4 sets
UB coumpound pull 9 sets
Schouder isolatie 3 sets
Biceps isolatie 6 sets
Squats 6 sets
Deadlifts 4 sets

Als het geen GS plugin zou zijn, gewoon door iemand zelf bedacht dan zou het denk ik afgebrand worden.
Goede eerste zin!

Goed punt ook over het evenwicht van het schema.
Veel GS-schema's hebben meer borst dan rug, meer biceps dan triceps, ik denk dat dit te maken heeft met het huiswerk.
Als je het huiswerk NIET doet, dan zal je op een andere manier het schema in evenwicht moeten brengen.

Of tewijl ik moet op zoek gaan naar een goede tricep en rug oefening om het schema mee aan te vullen. Ik zal niet zeggen dat ik NOOIT tijd heb voor de huiswerk oefeningen maar ben regelmatig wel al lang blij dat ik 3 dagen tijd heb om naar de gym te gaan, de rest zal er met grote regelmaat bij in gaan schieten dus wil dat niet in de basis mee nemen. In de basis moet het schema zoals ik hem nu wil gaan bouwen cq aanpassen alle spieren voldoende prikkelen verdeld over de 4 dagen waaruit het schema bestaat.

Als extra rug oefening zou ik bijvoorbeeld een ROW variant kunnen toevoegen want er zit geen enkele ROW meer in het schema. Als tricep zou ik de One Arm Cable Extension kunnen toevoegen.

Ik zou het als volgt doen, als je geen huiswerk doet en afgaande van je foto's (armen en vooral shouders vind ik voor lopen op de rest)

Wat UB oefeningen betreft:
UB1
OHP 3x5 (eventueel afgewisseld met behind the neck)
Chin-up 3x5 (eventueel afgewisseld met pull-ups)
Dips 3x8-12 (eventueel afgewisseld met push-ups, of close grip BP)
Facepulls 3x8-12
Iets voor je obliques

UB2
BP 3x5 (eventueel afgewisseld met Incline BP)
BOR 3x5 (eventueel afgewisseld met T-bar of cable row)
Chest flye's 3x8-12 (eventueel afgewisselen, cable en dumbbell)
Biceps curls 3x8-12 (omdat je die toch wil doen :D)
Iets voor je abs

Wat LB betreft:
LB1
Back squat 3x5
Bulgarian split squat 3x8-12

LB2
Deadlift 1x5 (persoonlijk zou ik meer sets doen op een lagere intensiteit, nu ik 5 relatief lichte sets doe gaat mijn techniek met grote stappen vooruit)
GHR 3x8-12 (of legcurls en back extensions)

Ik ben even flink aan het stoeien geweest en heb dit schema er van gebrouwen:

Bijlagen

Vandaag de laatste training in de huidige vorm, maandag begin ik met een nieuw schema.

Ik heb me wat verdiept in het feit waarom mijn knieën steeds zeer gingen doen wanneer ik boven de 90Kg ging squatten en na wederom veel filmpjes kijken kwam ik er achter dat ik mijn voeten iets te ver naar buiten draaide. Heb me daar nu goed op gefocust en nu de 3X 5X 92.5Kg gehaald :D

Ook de OHP op 46Kg was een succes, super zwaar maar de 3X 5X wel gehaald :wl:

De chinup met 13Kg aan de belt was helaas te veel, 2X5 en 1X4 was de max.

Verder zat er niet veel energie in, heb 4 nachtdiensten gehad en heb deze week zowat niet kunnen slapen dus het kaarsje is nu echt uit. Het weekend ga ik helemaal niks doen en alleen lekker genieten van ons weekendje weg in Scheveningen. Heb een hotel aan het strand geboekt waar we zaterdag en zondag heerlijk gaan genieten, wordt ook wel weer eens tijd aangezien we beide onregelmatige diensten draaien waardoor we elkaar de laatste maandag vaker niet dan wel zien.

Dit was de training:

OHP:
10X 20Kg
4X 30Kg
3X 40Kg
2X 42.5Kg
5X 46Kg
5X 46Kg
5X 46Kg

Chinup:
5X BW
5X + 10Kg
5X + 13Kg
5X + 13Kg
4X + 13Kg (helaas fail :( )

Squat:
10X 20Kg
5X 60Kg
4X 80Kg
3X 90Kg (omdat ik nu serieus naar de 92.5Kg wilde gaan heb ik ook de warming-up beter ingericht)
5X 92.5Kg
5X 92.5Kg
5X 92.5Kg

Facepull
3X 12X 15Kg (Kwam er achter dat bij deze machine de aangegeven gecorigeerd zijn t.a.v. het gebruikte katrol. Uiteindelijk pak je dan dus maar de helft.

Barbell curl
3X 12X 25Kg

En het lichte ging uit....

Inclusief praatje maken ben ik 1:10 in de gym geweest. Hopelijk maandag weer wat fitter en kunnen we dan de 1:30 á 1:45 weer volhouden.

Wtf, mijn hele post dat je gewoon het linebacker schema kunt volgen zonder aanpassingen is verdwenen!

Wtf, mijn hele post dat je gewoon het linebacker schema kunt volgen zonder aanpassingen is verdwenen!

Maar ik had hem gister nog wel gelezen en ook op gereageerd ;) Viel mij ook al op dat die laatste posts zijn verdwenen met de update van het forum.

IK ga hem ook de eerste 4 week gewoon volgen zoals het schema in de basis is, dan ga ik de balans opmaken van hoe het bevalt en kan ik eventueel wat schaven en veilen.

Wat houdt dat interactieve in dan? ik merk niet dat er veel veranderd is behalve dan dat er wat posts verdwenen waren.

Ik denk dat het puur toeval is geweest dat de laatste posts hier van vlak voor de update waren verdwenen want er zat weinig misleidends aan doe posts... Maar goed, we gaan gewoon door alsof er niks gebeurd is ;)

Ik denk dat het puur toeval is geweest dat de laatste posts hier van vlak voor de update waren verdwenen want er zat weinig misleidends aan doe posts... Maar goed, we gaan gewoon door alsof er niks gebeurd is ;)

Die opmerking zat blijkbaar net op het randje.

Terug
Naar boven