MuscleMeat

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
Vreemd... Maar goed, ik had hem nog wel gelezen en ga zoals gezegd de eerste 4 week het schema doen zoals ie in de basis is. En dan maar eens de balans opmaken hoe het bevalt en voelt.

@Starx6673 , wellicht heb je gereageerd in je verdwenen post, maar wat vind je van de verdeling?

Verder snap ik niet dat er geen kritiek geleverd wordt op de verdeling van dit schema, ik heb het even bekeken en per 4 trainingen kom ik uit op:
UB compound push 32 sets (misschien iets minder, maar dan krijg je er veel triceps isolatie bij)
Borst isolatie 4 sets
UB coumpound pull 9 sets
Schouder isolatie 3 sets
Biceps isolatie 6 sets
Squats 6 sets
Deadlifts 4 sets

Als het geen GS plugin zou zijn, gewoon door iemand zelf bedacht dan zou het denk ik afgebrand worden.

Ook daar vind ik dat je te veel push en te weinig pull oefeningen doet, je tweede training heeft geen enkele pull oefening

Velen raden minimaal even veel pull als push oefeningen. Dus voor elke set OHP een set chins of pulldowns en voor elke set BP een set rows. Als je daarnaast nog wat facepulls oid doet zit je al snel redelijk goed.

@Starx6673 , heb je het excelbestand bekeken, dat wijkt aardig af van het GS linebacker schema die ik kan vinden op het net.

Het eerste exel bestand is exact de training zoals hij in het boek staat (twee pagina's terug te zien als copy paste). De tweede is een door mij aangepaste.

Ik zal morgen even kijken in boek, ben benieuwd watvoor huiswerk en conditioning daarbij hoort.

Even voor de zekerheid, ik heb het nu over dit schema. Ik ben het trouwens wel met je eens dat er veel meer push in zit dan pull. Ik zou in de A1 de DB press kunnen vervangen voor een ROW. En bi de A2 de push up voor een pull oefening. Is dat een idee?

LSU777 GSLP for Hypertrophy with Rotating Lifts

Week 1:
• Monday- A1
o Press-2x5,1x5+
o DB Arnold Press-4x10-12
o Weighted Chin-3x6-8
o Weighted Dips-3x6-8
o Squat-2x5,1x5+

• Wednesday- B1
o Barbell Bench-2x5,1x5+
o Incline DB Press-4x10-12
o Barbell Curl- 3x10-12
o Close Grip Bench-3x8-10
o Deadlift-1x5+

• Friday- A2
o Seated Behind the Neck Press-2x5,1x5+
o Superset of DB Side Lateral Raise with Face Pulls-3x15-20
o Wide Neutral Grip Pulldown-3x6-8
o Weighted close grip pushups-3x10-15
o Squat-2x5,1x5+

Week 2:
• Monday-B2
o Incline Barbell Bench-2x5,1x5+
o Ring Flyes or Flat DB Flyes-4x10-12
o DB Preacher Curl-3x10-15
o Reverse grip bench on smith machine-3x10-12
o Racked Deads-3x6-8

• Wednesday-Day A1
• Friday- Day B1

Ff wezen stoeien om de push pull balans te verbeteren.

Week 1:
• Monday- A1
o Press-2x5,1x5+
o ROW variant 4x10-12 (i.p.v. DB press)
o Weighted Chin-3x6-8
o Weighted Dips-3x6-8
o Squat-2x5,1x5+

• Wednesday- B1
o Barbell Bench-2x5,1x5+
o Barbell Curl- 3x10-12
o Lat pull down-3x8-10 (i.p.v. close grip bench)
o Deadlift-1x5+

• Friday- A2
o Squat-2x5,1x5+

Week 2:
• Monday-B2
o Racked Deads-3x6-8
- J rope pull (extra toegevoegd)

• Wednesday-Day A1
• Friday- Day B1

Een andere optie is gewoon wat pull oefeiningen toevoegen aangezien 5 oefeningen voor mijn geen overdaad aan oefeningen zijn, vaak doe ik er nu al standaard meer.

Ff wezen stoeien om de push pull balans te verbeteren.

Week 1:
• Monday- A1
o Press-2x5,1x5+
o ROW variant 4x10-12 (i.p.v. DB press)
o Weighted Chin-3x6-8
o Weighted Dips-3x6-8
o Squat-2x5,1x5+

• Wednesday- B1
o Barbell Bench-2x5,1x5+
o Barbell Curl- 3x10-12
o Lat pull down-3x8-10 (i.p.v. close grip bench)
o Deadlift-1x5+

• Friday- A2
o Squat-2x5,1x5+

Week 2:
• Monday-B2
o Racked Deads-3x6-8
- J rope pull (extra toegevoegd)

• Wednesday-Day A1
• Friday- Day B1

Visser, is dit ook de volgorde waarin je de oefeningen gaat uitvoeren (ik doel natuurlijk op de squats en deadlifts aan het eind van je training)?

Ook nu vind ik het geen gewieldige verdeling, A1 heeft een pull en een row, B2 geen van beiden. Kijk nog eens naar mijn voorbeelden van UB en LB oefeningen en maak daar eens een schema mee (zit nu niet achter een computer en op een iPad het uitwerken is lastig). Dus UB1+LB1, UB2+LB2, UB1+LB1, UB2+LB1 enz. Dus UB om en om en en LB 2 maal per week SQ en 1 maal per week DL. Om variatie toe te vorm kan je dus om en om de oefeningen pakken die tussen haakjes staan.

Visser, is dit ook de volgorde waarin je de oefeningen gaat uitvoeren (ik doel natuurlijk op de squats en deadlifts aan het eind van je training)?

Dat is de visie van Greyskull, eerst UB en dan pas LB in een training, persoonlijk zou ik de twee zware UB compound doen, dan de zware LB compound, dan de overige UB oefeningen en dan de overige LB oefeningen.

Ook nu vind ik het geen gewieldige verdeling, A1 heeft een pull en een row, B2 geen van beiden. Kijk nog eens naar mijn voorbeelden van UB en LB oefeningen en maak daar eens een schema mee (zit nu niet achter een computer en op een iPad het uitwerken is lastig). Dus UB1+LB1, UB2+LB2, UB1+LB1, UB2+LB1 enz. Dus UB om en om en en LB 2 maal per week SQ en 1 maal per week DL. Om variatie toe te vorm kan je dus om en om de oefeningen pakken die tussen haakjes staan.

Dat is de visie van Greyskull, eerst UB en dan pas LB in een training, persoonlijk zou ik de twee zware UB compound doen, dan de zware LB compound, dan de overige UB oefeningen en dan de overige LB oefeningen.

Dan klopt die visie van GS niet. Serieuze deadlift en squats aan het eind van je training is op zijn zachts gezegd onverstandig.

En toch kan je ook goede argumenten bedenken waarom het (tijdelijk) wel verstandig is.

Nogmaals: houdt gewoon het schema aan zoals voorgeschreven. Johnnie Pain is echt geen idioot als het op programmeren aankomt. Wij denken het altijd beter te weten.

Is dat schema wel door JP gemaakt en niet door LSU777? Maar als het echt een JP schema is, dan zal het een schema zijn waarbij je volgens hem ook nog eens 6 dagen per week BW-oefeningen hoort te doen en wat additioneel cardio werk. ;)

Ja, daar heb je natuurlijk een punt. Dit is de Linebacker versie van de derde editie:

Monday
• AM: Fasted walking (20-30 min)
• Throughout day: Frequency Method Push-ups and Chins
• Burpee workout (VC 1)
• PM: Weight training
• Press 2 x 5, 1 x 5+
• Weighted chins 2 x 6-8
• Squat 2 x 5, 1 x 5+
• Neck harness 4 x 25

Tuesday
• Burpee workout (VC 1)

Wednesday
• Burpee workout (VC 1)
• Bench press 2 x 5, 1 x 5+
• EZ curl bar curl 2 x 10-15
• Deadlift 5+
• Neck harness 4 x 25
• High intensity conditioning session

Thursday
• Burpee workout (VC 1)

Friday
• Burpee workout (VC 1)
• Press 2 x 5, 1 x 5+
• Weighted chins 2 x 6-8
• Squat 2 x 5, 1 x 5+

Saturday
• Burpee workout (VC 1)
• High intensity conditioning session

We zijn weer thuis van een weekend je Scheveningen en zit ff mijn draadje te bekijken of er nog ergens op gereageerd is... Nou en dat is er :D

Ik zie dat de mening unaniem is en dat is dat het schema zoals ik hem had gevonden dus ook is bedoeld om hem te volgen zoals het Linebacker schema daar het nders niet compleet is... Aangezien ik wil inzetten op een schema die opzichzelf als volledig full body schema met 3 keer trainen in de week kan worden beschouwd valt het het door mij aangehaalde schema dus af.

Ik laat het even op me inwerken en moet even kijken wat ik morgen middag voor training ga doen... Maar ik ga eens kijken of ik zelf een schema kan bouwen met de oefeningen en tips zoals Steks heeft benoemd.

Heb de UB-LB oefeningen zoals Steks ze had opgesomd als voorbeeld verwerkt in een schema (eigenlijk redelijk copy paste :o) maar heb er dit van gemaakt.

Bijlagen

Doe je expres elke training nu iets anders, of zie ik het reperterende niet wat er wel in zou (moeten) zitten?

Terug
Naar boven