AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Dat kan de bedoeling natuurlijk niet wezen na al dat trainen, ik wil vooruit, breder, gespierder en nog wat sterker worden... Heerlijk om zo'n warhoofd te zijn, dan wil ik dit, dan wil ik dat, terwijl hetgeen wat ik doe bewijst dat het super goed werkt... Waarom dan toch die twijfel af en toe en denken dat het beter kan?? 4 daagse split zoals een UB/LB heeft mijn hoofd ook al vaker de revue gepasseerd maar ik ben bang dat ik 4 dagen i.c.m. met onregelmatige diensten en de andere nodige verplichtingen niet vol ga houden. Daarom wil ik het sowieso bij 3 dagen trainen houden... Eigenlijk weet ik donders goed dat ik als natty gebaad ben bij 3 daagse full body om zo de spieren maximaal te prikkelen in de week.

Wie durft het hardop tegen me te zeggen dat ik moet stoppen met zeiken en gewoon moet gaan trainen??? :o

Nee, zonder gekheid... GS duurt natuurlijk niet voor eeuwig en zal over niet al te lange tijd wel klaar zijn. Vanaf dat moment wil ik wel weten hoe ik verder wil gaan. Ik heb 3 dagen de tijd per week en wil echt heel graag de bodybuilding kant op... 3 dagen in de week maximaal presteren beteken dus eigenlijk automatisch dat je 3 dagen full body pakt. Ik merk dat de variatie van een split me erg aantrekt dus ik zou kunnen denken aan een gevarieerde 3 daagse fullbody. Dus niet 3 dagen exact dezelfde training maar wel elke training het volledige lichaam aanpakken. Is dat geen mogelijkheid??
Natuurlijk is dat mogelijk:

https://www.bodybuilding.com/content/the-best-3-day-plan-work-out-less-get-more-ripped.html
https://www.t-nation.com/workouts/3-days-a-week-is-all-you-need
https://www.t-nation.com/workouts/lift-3-days-a-week-and-grow

Dit is allemaal meer BB gericht, maar wel gewoon 3x per week FB. Goed bij deze: niet zeiken en gewoon trainen! :D

Zelf ben ik allergisch voor mensen als Andy Baker die er niet uit zien en toch advies willen geven. Mark Rippetoe is misschien wel de ergste van allemaal.
Dan ben je wel erg kortzichtig hierin eerlijk gezegd. Als je af zou moeten gaan op al degenen die waarschijnlijk aan jouw standaard voldoen dan praat je op een enkele uitzondering na waarschijnlijk over juicende BB-ers die meestal niet met de beste adviezen komen wat trainen voor een natty betreft. Goed advies is goed advies, waar het ook vandaan komt. Dat Andy Baker vooral voor kracht traint en iets minder op zijn KCals en zijn vetpercentage let is een persoonlijke keuze, waarin je hem niet hoeft te volgen. Dat doe ik zelf ook niet, maar zijn trainingsmethoden zijn goed.

Mwa, Rip viel denk ik best mee in zijn PL dagen...

mark-rippetoe-starting-strenght.png

Natuurlijk is dat mogelijk:

https://www.bodybuilding.com/content/the-best-3-day-plan-work-out-less-get-more-ripped.html
https://www.t-nation.com/workouts/3-days-a-week-is-all-you-need
https://www.t-nation.com/workouts/lift-3-days-a-week-and-grow

Dit is allemaal meer BB gericht, maar wel gewoon 3x per week FB. Goed bij deze: niet zeiken en gewoon trainen! :D

Dan ben je wel erg kortzichtig hierin eerlijk gezegd. Als je af zou moeten gaan op al degenen die waarschijnlijk aan jouw standaard voldoen dan praat je op een enkele uitzondering na waarschijnlijk over juicende BB-ers die meestal niet met de beste adviezen komen wat trainen voor een natty betreft. Goed advies is goed advies, waar het ook vandaan komt. Dat Andy Baker vooral voor kracht traint en iets minder op zijn KCals en zijn vetpercentage let is een persoonlijke keuze, waarin je hem niet hoeft te volgen. Dat doe ik zelf ook niet, maar zijn trainingsmethoden zijn goed.

Ok, maar ze moeten het niet te gek maken qua postuur.

Of trainingsmethoden al dan niet goed zijn lijkt me erg moeilijk te bepalen. Ik lees wel eens dat mensen hier zich zorgen maken of ze een mm van het Candito programma zijn afgeweken, alsof het een nieuwe strenge godsdienst is. Zag zijn vader 9x100kg drukken op youtube, dus die heeft i.i.g. niet geluisterd. Jonnie is zelf ook niet zo erg sterk op de bank. Bovendien zijn (bijna?) al die guru's, als ze tenminste zelf aan krachtsport doen/hebben gedaan en zelf iets hebben gepresteerd, ook doping gebruikers.

Af en toe ben ik gewoon een beetje kritisch.

Waarom zou iemand jou betalen voor advies terwijl er niet te achterhalen is wat jouw kennis en kunde is op het gebied van trainingsadvies en er heel veel goed advies voor niets te vinden is op het internet?

Wat maakt kennis nou uit als je een goed fysiek hebt? Dan ben je toch een goede bron?

Waarom zou iemand jou betalen voor advies terwijl er niet te achterhalen is wat jouw kennis en kunde is op het gebied van trainingsadvies en er heel veel goed advies voor niets te vinden is op het internet?

Het antwoord zou te confronterend zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Man o man o man wat kan ik gestoord worden van mezelf... altijd weer dat getwijfel van zal ik dit of zal ik dat en nooit rust in mijn hoofd... Vandaag weer gemerkt dat GS eigenlijk veel te verslavend is om mee te stoppen... Vandaag de OHP gehaald met 45Kg met zelfs een rep extra in de amrap set en dan maak je toch even een klein vreugde sprongetje zo trots ben je dan op jezelf dat het na een deload nu wel gelukt is, en die extra rep voelt als de kers op de taart...

Dit was hem vanochtend:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 40Kg
2X 42.5Kg
5X 45Kg
5X 45Kg
6X 45Kg

Chinup (voor het eerst met een belt waar je gewichten aan kan hangen, werkt een stuk fijner dan dumbbells tussen je enkels klemmen)
5X BW
5X BW + 10Kg schijf aan de belt
5X BW + 12.5Kg
5X BW + 12.5Kg
5X BW + 12.5Kg

Squat (zonder de druk van meer gewicht moeten pakken voelt het wel fijner moet ik eerlijk zeggen)
10X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
5X 80Kg
5X 90Kg
5X 90Kg
5X 90Kg

Back extencions
3X 12X BW + 12Kg

Facepull
3X 12X 30Kg

Dumbbell curl met rotatie
3X 12X 16Kg (Heerlijk pomp in de laatste set, de aderen stonden dik over de hele armen... Best mooi om te zien in de spiegel :p )

Tricep rope pull down
3X 12X 50Kg (zwaaaaar maar wel super goed gelukt zonder de bovenarmen te bewegen

Cable shoulder raise
3X 12X 10Kg (ook verhoogd en voelt weer lekker, 5Kg werd wel een beetje erg ligt en voelde er eigenlijk niet veel van tijdens de oefening)

Cable fly's
3X 12X 20Kg

Toen was het welletjes geweest. Ben alles met elkaar 1:45 bezig geweest.

Nee, zonder gekheid... GS duurt natuurlijk niet voor eeuwig en zal over niet al te lange tijd wel klaar zijn. Vanaf dat moment wil ik wel weten hoe ik verder wil gaan. Ik heb 3 dagen de tijd per week en wil echt heel graag de bodybuilding kant op... 3 dagen in de week maximaal presteren beteken dus eigenlijk automatisch dat je 3 dagen full body pakt. Ik merk dat de variatie van een split me erg aantrekt dus ik zou kunnen denken aan een gevarieerde 3 daagse fullbody. Dus niet 3 dagen exact dezelfde training maar wel elke training het volledige lichaam aanpakken. Is dat geen mogelijkheid??
Waarom zou je niet 3x p/w UB/LB doen en dan in net iets meer dan een week ieder lichaamsdeel 2x pakken?

Heb je het boek over GS, daarin staat ook beschreven dat je kan afwisselen wat de oefeningen betreft, je hoeft dus niet constand de basis SQ, DL, BP en OHP te doen. Als je van alle 4 1 of 2 variaties toevoegd kan je ook wat varieren kwa intensiteit.

Waarom zou je niet 3x p/w UB/LB doen en dan in net iets meer dan een week ieder lichaamsdeel 2x pakken?

Er wordt vaak gesteld dat het meest ideale is om elke spiergroep 3 x per week te stimuleren met tenminste 48uur rust er tussen in. Bij een UB/LB gaat die frequentie per spiergroep dus omlaag en zal progressie minder snel gaan (althans, dat is hoe ik de diverse onderzoeken interpreteer)

Heb je het boek over GS, daarin staat ook beschreven dat je kan afwisselen wat de oefeningen betreft, je hoeft dus niet constand de basis SQ, DL, BP en OHP te doen. Als je van alle 4 1 of 2 variaties toevoegd kan je ook wat varieren kwa intensiteit.

Het boek heb ik. Opzich nu de druk van de ketel is v.w.b. squat is het al een stuk leuker geworden hoor. Misschien moest ik ook mijn gevoel even van me af praten want heb vanochtend weer best genoten van de training. Maar misschien dat ik wel eens ga kijken of ik de squat kan afwisselen met een andere benen oefening, dat kan natuurlijk geen kwaad om er op die manier wat meer afwisseling in te bouwen.

Er wordt vaak gesteld dat het meest ideale is om elke spiergroep 3 x per week te stimuleren met tenminste 48uur rust er tussen in. Bij een UB/LB gaat die frequentie per spiergroep dus omlaag en zal progressie minder snel gaan (althans, dat is hoe ik de diverse onderzoeken interpreteer)

Het boek heb ik. Opzich nu de druk van de ketel is v.w.b. squat is het al een stuk leuker geworden hoor. Misschien moest ik ook mijn gevoel even van me af praten want heb vanochtend weer best genoten van de training. Maar misschien dat ik wel eens ga kijken of ik de squat kan afwisselen met een andere benen oefening, dat kan natuurlijk geen kwaad om er op die manier wat meer afwisseling in te bouwen.

Ik denk dat plezier in de training/lol met je trainingspartners de enige manier is om vorderingen te blijven maken.

Ik denk dat plezier in de training/lol met je trainingspartners de enige manier is om vorderingen te blijven maken.
Ik ook, maar het gevaar is dat fuckarounditis op de loer ligt, waardoor je stagneert of zelfs achteruit gaat. Je moet wel een beetje verstandig omgaan met het "leuk maken" van je trainingen. Dit zeg ik uit eigen ervaring.

Trainingspartners zijn een beetje een vloek en een zegen, ze kunnen je verder helpen, maar soms ook afremmen of demotiveren. Ik heb ze zelf eigenlijk niet nodig, ik kom om te trainen en lullen doe ik wel in de kroeg.

Ik ook, maar het gevaar is dat fuckarounditis op de loer ligt, waardoor je stagneert of zelfs achteruit gaat. Je moet wel een beetje verstandig omgaan met het "leuk maken" van je trainingen. Dit zeg ik uit eigen ervaring.

Misschien zit daar ook wel een deel van mijn angst, ik wil absoluut geen verkeerde stappen zetten en hetgeen wat ik tot dusver heb opgebouwd wil ik natuurlijk niet verkloten als gevolg van verkeerde beslissingen.

Trainingspartners zijn een beetje een vloek en een zegen, ze kunnen je verder helpen, maar soms ook afremmen of demotiveren. Ik heb ze zelf eigenlijk niet nodig, ik kom om te trainen en lullen doe ik wel in de kroeg.

Een trainingspartner heb ik niet en train altijd alleen, daar heb ik gelukkig geen moeite mee. Af en toe een praatje in de gym vind ik best leuk maar vind ik ook wel erg fijn om me goed te concentreren op de oefening.

Vervolgens lees ik dat ik ook weer niet te lang moet door gaan met GS wat ik ergens ook wel weer begrijp maar dan beginnen meteen de raderen in mijn hoofd weer te draaien en en loop ik vast in de vraag "maar wat dan?" Ik vind 1001 schema's op internet en in elke schema zitten zowel leuke als minder leuke oefeningen, maar met mijn beperkte kennis kan ik niet beoordelen welk schema ik dan het beste kan kiezen en zodoende zit ik weer uren achtereen te lezen en te malen...

Als natural is (kracht)sport enorm frustrerend. Zelfs iemand met veel natuurlijk testosteron die ook nog eens voortdurend grenzen opzoekt (iemand zoals ik dus) loopt al gauw vast omdat omdat de mogelijkheden zo beperkt zijn. Mijn armen worden bijvoorbeeld dunner als ik niet voortdurend met hele zware gewichten train, met alle risico's van dien. Zonder inspirerende trainingspartner, in mijn geval een vergevorderde enhanced athlete, kom je echt nergens. Nu mijn zoon gaat verhuizen ben ik daarom op zoek naar een hardcore sportschool waar mooie voorbeelden op het gebied van kracht en spierontwikkeling te vinden zijn.

In het verleden heb ik altijd met betere en sterkere atleten getraind, hoogtepunten waren Robby Robinson gedurende diens Europese periode, Alwin Djaoen, Bob Esprit en de powerlifters rond Cees de Vreugd. Vissertje heeft natuurlijk meer keus, die zou eens "moeten" meetrainen met mannen die bijvoorbeeld de 100kg barrière aan het doorbreken zijn met bankdrukken. Mijn zoon van net over de 60kg is door het trainen met mij ook belachelijk sterk voor zijn (vrij beperkte) mogelijkheden geworden, die drukt nu ook ruim 1,5x zijn lichaamsgewicht en heeft een een ijzeren greep ontwikkeld en veel functionele kracht.

Terug
Naar boven