Vissertje1980
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 5.294
- Lengte
- 1m63
- Massa
- 67kg
- Vetpercentage
Vissertje heeft natuurlijk meer keus, die zou eens "moeten" meetrainen met mannen die bijvoorbeeld de 100kg barrière aan het doorbreken zijn met bankdrukken. Mijn zoon van net over de 60kg is door het trainen met mij ook belachelijk sterk voor zijn (vrij beperkte) mogelijkheden geworden, die drukt nu ook ruim 1,5x zijn lichaamsgewicht en heeft een een ijzeren greep ontwikkeld en veel functionele kracht.
Wat bedoel je met "Vissertje heeft meer keus" ?? Ik ken niemand in mijn omgeving die op deze manier met trainen bezig is. Mensen genoeg in de gym, daar niet van, maar de meesten doen netjes hun ronde met de voorgeschreven gewichten en lijken het wel prima te vinden.
Daarbij ook nog de vraag, maakt het nog uit of je puur krachtgericht traint of meer bodybuilding gericht? Ik vind het natuurlijk leuk om sterk te zijn, ik zou liegen als ik zeg dat me dat niks doet, maar ik hoef niet de sterkste 60Kg wegende man te zijn van de gym. Ik ben (bij wijze van spreken) liever de meest gespierde/strakste van de gym en voor mij persoonlijk speelt mijn fysiek hierin een belangrijkere rol dan de absolute kracht. Ik begrijp dat die twee opzich wel nauw aan elkaar verbonden zijn en je het één ook weer niet los kan zien van het ander, maar als ik bijvoorbeeld naar "de sterkste man" kijk dan hoef ik absoluut niet de sterkste te zijn. Kijk ik bijvoorbeeld naar @Punjab dan denk ik regelmatig "potverdomme als ik daar toch eens een heel klein beetje bij in de buurt zou kunnen komen... " (puur even als voorbeeld om aan te geven wat globaal mijn doelen van het sporten zijn)

Opzich heeft de manier van trainen me tot dusver best wel wat gebracht, en eigenlijk voor de korte tijd dat ik het doe ook meer dan verwacht. Met de drie compounds ben ik al dik 3 kwartier bezig incl alle warming-up sets dus dan loopt de tijd snel op. Wat ik me afvraag als drie werksets per compound verre van optimaal is dan zou dus greyskull geen ideaal principe zijn want die is slechts gericht op drie compounds per training met 3X3 werksets van minimaal 5 reps. Volgens mij is greyskull toch een zeer beproefd principe van trainen of bedoel je dat het puur voor hypertrofie in deze form minder ideaal is?