AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
Heb alle 4 dagen er nu op zitten van het nieuwe schema en bevalt me tot dus ver hartstikke goed en ben er echt blij mee. Doordat nu de extra oefeningen op een logische manier in het schema zijn verwerkt voelt het gewoon beter en heb ik ook een stok achter de deur om netjes te doen wat er in het schema staat, alleen dat idee voelt psychisch gewoon al beter.

De seated behind the neck press is niet mijn favoriet maar dat is dan ook de enige oefening in het hele schema waar ik twijfels bij heb.

Alles met elkaar ben ik je erg dankbaar voor dit schema :thumbs:

Jij wilde de behind the neck press, niet ik. :p

Ik lees dat je het in een smith machine doet, je kan nog proberen het met een losse barbell te doen en als het rot blijft voelen zou ik het gewoon switchen voor een andere oefening. Ik weet niet of ze in je gym een swiss bar hebben?

B34DFC2C-48A5-4A2D-9499-5858EF575C08.jpeg

Jij wilde de behind the neck press, niet ik. :p

Willen is een groot woord ;), hij zat in een standaard schema die ik had gevonden en kende de oefening verder niet. Heb hem nu twee keer gedaan en hou hem nog een poosje aan. Als ie me dan nog niet bevalt zet ik de gewone OHP denk ik weer op die plak, of... Die stang die je laat zien hebben ze niet in de gym.

Het is in ieder geval wel een oefening waar veel discussie over te vinden is op internet :D Ook de instructeur van de gym was er geen liefhebber van, hij gaf aan dat de rom een stuk kleiner is dan bij de "gewone" ohp en wat mij zelf is opgevallen dat er best veel spanning op de schouder komt als je hem zo diep mogelijk laat zakken achter je hoofd en dat voelt niet zo lekker.

Heb je dan de OHP vervangen met de behind-the-neck-press of hoe moet ik dat zien?
Zou IMO nooit de OHP vervangen met zulke minderwaardige oefening.

Ze worden om en om gedaan. Maar twijfel een beetje om het weer bij alleen de ohp te houden.

Dit is het volledige schema in een blok van 4 week

Bijlagen

Ik zou hem niet vervangen door een standaard OHP, houd de variatie er in. Je kan hem ook zittend doen, of als Z-press zittend op de grond, als rack scraper press (kan je ook de smith machine voor gebruiken), met gewichten die met powerbands aan de stang hangen, met een pauze van 5 sec bovenin, als push press. En als dat allemaal niet kan, niet lekker voelt, dan kan je ook een machine press of dumbbell press doen.

Dus de variatie er in houden van het om en om doen is wel het beste zeg maar. Dan doen we dat :thumbs:

Maar ik wil niet te snel de handdoek in de ring gooien v.w.b. de behind the neck dus ga hem sowieso nog een paar keer doen hoor. Wil het wel een kans geven, een oefening die niet meteen goed voelt betekend niet automatisch dat ie ook niet goed is. Ik vind de Split Squat ook vreselijk maar hij is volgens mi wel super goed en voelde de laatste training alweer beter dan de eerste keer dat ik hem deed.

Ik snap je en het siert je ook dat je niet een oefening vervangt omdat hij niet zo lekker aanvooelt, maar er is een wezenlijk verschil tussen een spilt squat en een BTNP, de eerste is op veel punten echt een meerwaarde in je schema en dat wordt door velen ook erkend, de tweede heeft heel veel tegenstanders en de personen die zeggen dat je hem wel zonder problemen kunt uitvoeren kunnen er geen echte voordelen van opnoemen.

Oké, dan toch meer eens kijken wat ik met de btnp ga doen. Welke zou jouw voorkeur hebben v.w.b. de beste aanvulling op mijn huidige schema?

Mijn voorkeur gaat opzich wel uit naar zo veel mogelijk free weight oefeningen omdat je daar toch ook vaan een stuk stabiliteit mee traint waardoor je meer dan één spier traint. De dumbbell press lijkt me wat dat betreft geen rare alleen die is niet zo goed te implementeren qua GS gedachte omdat ik die alleen maar per 2Kg per dumbbell kan verhogen.

Ik zit met het zelfde probleem, ik “moet” vrijdag ook een tweede press toevoegen, in eerste instantie hoop ik dat ik met globegripz
https://www.fitness-seller.nl/globe-gripz/
in een neutrale handpositie kan pressen. Lukt dat niet, dan zal het de Z-press of de press met powerbands worden. Ik zou in jouw geval de Z-press een kans geven.

Top, wordt het de Z-press :thumbs:

Wat een bijzondere dingen die globegrip bollen. Is dat puur om de positie en/of vorm van de handen te veranderen om zo de spieren op een iets andere manier te triggeren?

Top, wordt het de Z-press :thumbs:

Wat een bijzondere dingen die globegrip bollen. Is dat puur om de positie en/of vorm van de handen te veranderen om zo de spieren op een iets andere manier te triggeren?

Ik wilde eigenlijk fatgripz bestellen om mijn grip wat te trainen, maar ik hoop dat dat hiermee ook kan en ik ben verder gewoon benieuwd op je hier ook mee kunt (bench)press met wat minder stress op de polsen, ellebogen en schouders.

Ik denk trouwens dat 70-80% van je OHP een mooi startgewicht voor je Z-press is.

Vanochtend ben ik een beetje niet zo handig geweest...

Al enige tijd heb ik ontzettend veel stress en spanning van bepaalde zaken en onzekerheden op het werk... Vanochtend brandde mijn havermoutpap aan en ik flipte volledig, een aantal onderdelen hebben dat helaas niet overleeft zoals onder andere de weegschaal... Heb als één of andere randdebiel op de weegschaal staan stampen met als gevolg dat mijn rechter voet aan de onderkant van de bal nu erg zeer doet, vermoedelijk wat gekneusd.

Ik heb vandaag o.a. deadlift op papier staan, ik denk dat ik die maar even oversla en voor de rest maar zien wat wel en niet wil... Meeste zal wel lukken daar ben ik niet zo bang voor.

Zo dat moest ik even kwijt :loony:

:D

Gewoon met je deadlift warming up sets beginnen, wie weet gaat het toch goed.

Terug
Naar boven