AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Niet meteen gaan schelden (fucking 100kg), maar heel erg goed man die squats. Ook zeer goede close grip BP! Probeer eens hele zware hammer curls, dat is mijn "geheime" tip voor een fenomenale grip. Mijn zoon is ook 60kg en heeft daarmee een enorme handkracht ontwikkeld, die pakt tegenwoordig net zulke zware schijven op als ik zelf en ik weeg 2x zo zwaar.
 
Niet meteen gaan schelden (fucking 100kg)

Sorry, ben soms een beetje erg enthousiast :o

Maar thanx voor je compliment. Die hammer curls ga ik absoluut doen, zal ik ze in plaats van de barbell curls in het schema zetten?
 
Sorry, ben soms een beetje erg enthousiast :o

Maar thanx voor je compliment. Die hammer curls ga ik absoluut doen, zal ik ze in plaats van de barbell curls in het schema zetten?

Ik zie dat je me serieus neemt en zou adviseren barbell curls en hammer curls af te wisselen (doe ik zelf ook). Een andere "killer" op het gebied van handkracht is zware dumbbell rows. Ik ben een groot voorstander van functionele kracht en die oefeningen maken je echt sterk in je handen. Toen ik voor het eerst een deadlift deed (met 220kg) was handkracht dan ook geen enkel probleem.
 
Thanx voor de tips, nu eerst maar ff slapen voor de nachtdienst.
 
Dit gaat de training van maandag worden.

Incline barbell press wordt incline dumbbell press. Was een tip van een instructeur omdat ik bij bankdrukken mijn rechter arm verder laat zakken dan links. Dat verklaart ook waarom ik altijd fail op de rechter kant, die wil altijd als eerste niet meer. Zijn tip was daarom om eens met dummbells te gaan pressen zodat de linker en rechter arm elkaar niet kunnen beïnvloeden, en dan komt eventueel krachtverschil ook beter aan het licht t.o.v. de stang.

De cable ROW zou ik misschien nog kunnen vervangen door one arm dumbbell row, vind je dat een goed idee Schwarzeneggertje ?

Afhankelijk van de tijd die ik bezig ben kan er eventueel nog wat bij. Mijn gevoel zegt namelijk dat er een oefening of 2 bij kunnen om tussen de 1:15 en 1:30 te komen.

Training maandag 16-7.jpg
 
Als basis oefening zou ik binnen GS geen (incl) DB press doen. Ten eerste kan je daar lastiee progressive overload mee doen omdat de stappen tussen de DB’s vaak te groot is. Ten tweede is het vrij lastig om (zonder spotter) een dusdanig zwaar gewicht te pakkeb dat je er net 5 reps mee kunt doen.

Als basis gewoon barbell oefeningen aan houden (muv. misschien DB rows), de aanvullende oefeningen kan je wel met DB’s en zelf per arm uitvoeren.
 
Daar heb je inderdaad ook wel weer gelijk in.
 
Die incline is trouwens in deze als aanvullende oefening bedoeld en hoeft niet perse als 2X5 + amrap bedenk ik me net.

In deze training is alleen de Deadlift als GS oefening opgenomen die ik op die manier wil aanpakken. Dus met deloaden en verhogen enzo.

Heb hem ff een beetje aangepast ook qua volgorde

Training maandag 16-7.jpg
 
Je moet vooral doen wat je zelf wilt, maar je wijkt zo steeds verder af van de essentie van GS. Niet dat je GS trouw móet blijven volgen, maar ik dacht dat je dat wilde.
 
Ik wil in ieder geval de compounds er in houden, en op die compounds het principe van de lineaire verhogingen en het de-load principe aanhouden. Ik ben nu blij dat ik "iets" heb om me aan vast te houden in de vorm van een schema die naar mijn vermoeden redelijk gaat werken. Maar er valt denk ik nog best wel wat te tweaken de komende tijd.

Maar ik sluit ook niet uit dat ik uiteindelijk denk "hé dit is het toch niet helemaal" en dat ik weer terug keer naar de standaard GS trainingen. Wie zal het zeggen??
 
Ik wil in ieder geval de compounds er in houden, en op die compounds het principe van de lineaire verhogingen en het de-load principe aanhouden. Ik ben nu blij dat ik "iets" heb om me aan vast te houden in de vorm van een schema die naar mijn vermoeden redelijk gaat werken. Maar er valt denk ik nog best wel wat te tweaken de komende tijd.

Maar ik sluit ook niet uit dat ik uiteindelijk denk "hé dit is het toch niet helemaal" en dat ik weer terug keer naar de standaard GS trainingen. Wie zal het zeggen??

Misschien kan je i.d.d. beter voornamelijk halter- i.p.v. dumbbelloefeningen doen, zoals Steks ook opmerkte. Dat hammercurl voorstel van mij was eigenlijk alleen bedoeld als voorstel om je gripkracht te verbeteren op de deadlift. Die dumbbell row ook. Zelf denk ik dat cable rows voor de meeste mensen beter is voor een volledige ontwikkeling van je rug, (zware) hammer curls en halter curls zijn waarschijnlijk ongeveer even goed voor de ontwikkeling van je biceps.
 
Thanx voor je reactie, ik hou het bij de cable row/barbbell row en de curls als pure bicep oefening hou ik op dumbbell/barbbell afwisselend.

Ik kreeg een poosje geleden trouwens in de gym de tip om met zo zwaar mogelijke dumbbells rondjes door de gym te gaan lopen tussen bepaalde oefeningen door om grip te trainen. Dat leek me ook wel een leuke optie als grip training.

Nou denk ik trouwens zelf dat met het de-loaden en terug opbouwen op de deadlift de grip ook wel redelijk getraind wordt, zal het niet? Al het andere is puur extra vermoed ik, of niet? want volgens mij worden bij veel andere oefeningen de grip onbewust best veel mee getraind heb ik het gevoel, zoals chin-ups en pull-ups. Of curls in het algemeen.

Altijd als ik de bicep curls met rotatie heb gedaan dan heb ik na de laatste set altijd gruwelijk lamme onderarmen en kan ik de dummbell nog maar nauwelijks vast houden.
 
Thanx voor je reactie, ik hou het bij de cable row/barbbell row en de curls als pure bicep oefening hou ik op dumbbell/barbbell afwisselend.

Ik kreeg een poosje geleden trouwens in de gym de tip om met zo zwaar mogelijke dumbbells rondjes door de gym te gaan lopen tussen bepaalde oefeningen door om grip te trainen. Dat leek me ook wel een leuke optie als grip training.

Nou denk ik trouwens zelf dat met het de-loaden en terug opbouwen op de deadlift de grip ook wel redelijk getraind wordt, zal het niet? Al het andere is puur extra vermoed ik, of niet? want volgens mij worden bij veel andere oefeningen de grip onbewust best veel mee getraind heb ik het gevoel, zoals chin-ups en pull-ups. Of curls in het algemeen.

Altijd als ik de bicep curls met rotatie heb gedaan dan heb ik na de laatste set altijd gruwelijk lamme onderarmen en kan ik de dummbell nog maar nauwelijks vast houden.

In het ideale geval groeit handkracht mee met andere aspecten van kracht, maar in de praktijk valt dat vaak tegen en "moet" je er specifiek op trainen.
 
Ik kreeg een poosje geleden trouwens in de gym de tip om met zo zwaar mogelijke dumbbells rondjes door de gym te gaan lopen tussen bepaalde oefeningen door om grip te trainen. Dat leek me ook wel een leuke optie als grip training.

Farmer's walks is perfect voor het trainen van de grip imho, doe ze zelf ook regelmatig (omdat ik het leuk vind en extra trap werk nooit verkeerd is). Echter denk ik dat in de meeste gevallen dumbells te licht zijn. Ook tussen bepaalde oefeningen door lijkt me niet verstandig, aangezien het gewoon een intensieve oefening is, naar mijn mening niet iets om 'ff tussendoor' te doen.
 
Farmer's walks is perfect voor het trainen van de grip imho, doe ze zelf ook regelmatig (omdat ik het leuk vind en extra trap werk nooit verkeerd is). Echter denk ik dat in de meeste gevallen dumbells te licht zijn. Ook tussen bepaalde oefeningen door lijkt me niet verstandig, aangezien het gewoon een intensieve oefening is, naar mijn mening niet iets om 'ff tussendoor' te doen.

Dat denk ik ook allemaal.
 
Oke. de oefening opzich is dus best wel prima maar moet niet onderschat worden door hem "even" tussen de oefeningen door te doen maar moet echt als oefening opzich gezien worden. Bij ons gaan de dumbbells t/m 40 kilo, ik vermoed dat voor mij dat eerst wel voldoende is :p
 
Oke. de oefening opzich is dus best wel prima maar moet niet onderschat worden door hem "even" tussen de oefeningen door te doen maar moet echt als oefening opzich gezien worden. Bij ons gaan de dumbbells t/m 40 kilo, ik vermoed dat voor mij dat eerst wel voldoende is :p

Onderschat jezelf niet, als je echt gaat overloaden kun je veel meer dan 40kg hebben. Maak de stukken niet te lang, ben zelf fan van korte tot middellange afstanden met zwaar gewicht, een gewicht waarbij je echt goed moet knijpen om hem vast te houden is ideaal. Een beetje hetzelfde gevoel als een zware deadlift waar je grip het bijna opgeeft moet je kunnen creëren en dat vasthouden, dat lukt je niet met 40kg. Bij ons gaan de DB's tot 60kg, maar pak alsnog de farmers handles + gewicht, dat red jij dan ook makkelijk (als je geen farmers handles hebt moet je wat creatiever zijn denk ik).

Maar als je een kwartier rond wil lopen met 40kg ben ik de laatste die je tegenhoud, tis een beetje wat je zelf wil.
 
Een kwartier rond sjouwen met dumbbells door de gym heb ik niet echt veel zin in :p Van die speciale farmer handels hebben we helaas niet dus zal wat moeten verzinnen...

Is het ook een idee om bijvoorbeeld gewoon een deadlift te doen met bijvoorbeeld 60 á 70% van je 1RM en die zo lang mogelijk vast houden? En dat zo vaak mogelijk met kleine pauzes totdat je de stang geen seconde meer in de lucht kan houden?
 
Een kwartier rond sjouwen met dumbbells door de gym heb ik niet echt veel zin in :p Van die speciale farmer handels hebben we helaas niet dus zal wat moeten verzinnen...

Is het ook een idee om bijvoorbeeld gewoon een deadlift te doen met bijvoorbeeld 60 á 70% van je 1RM en die zo lang mogelijk vast houden? En dat zo vaak mogelijk met kleine pauzes totdat je de stang geen seconde meer in de lucht kan houden?

Heb je ook geen trap (hex) bar beschikbaar?
 
Owwww, volgens mij wel, das een goeie inderdaad :thumbs:
 
Back
Naar boven