Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vanochtend ben ik een beetje niet zo handig geweest...
Al enige tijd heb ik ontzettend veel stress en spanning van bepaalde zaken en onzekerheden op het werk... Vanochtend brandde mijn havermoutpap aan en ik flipte volledig, een aantal onderdelen hebben dat helaas niet overleeft zoals onder andere de weegschaal... Heb als één of andere randdebiel op de weegschaal staan stampen met als gevolg dat mijn rechter voet aan de onderkant van de bal nu erg zeer doet, vermoedelijk wat gekneusd.
Ik heb vandaag o.a. deadlift op papier staan, ik denk dat ik die maar even oversla en voor de rest maar zien wat wel en niet wil... Meeste zal wel lukken daar ben ik niet zo bang voor.
Zo dat moest ik even kwijt![]()
Welkom terug maat! Het was dus even een stukje minder allemaal, maar je bent langzaam aan weer op aan het krabbelen begrijp ik.
Soms overkomen dit soort dingen je gewoon. Je gaat door en door en op een moment kom je zover dat je letterlijk tegen een muur aanloopt. Laat je dan ontspanning toe dan komt er in ene een soort van crash dat alles eruit komt. Je baalt maar weet eigenlijk ook wel dat je net te ver gegaan bent. Hoe kut dat ook is. De yoga kan je enorm veel rust geven omdat je dan echt de ontspanning op gaat zoeken. In het begin kan het zelfs soms de spanning groter maken om het daarna minder te laten worden.
Het duurt vaak wel een tijdje eer je echt alle energie terug zal hebben. Maar langzaam aan beginnen en vooral niet forceren kan je ook weer wat energie geven. Maar blijf vooral goed naar je lijf luisteren. Lukt het niet.. dan even een stapje terug. Gewoon trainen wat kan en accepteren dat het soms minder gaat en soms wat beter. Je kan het nu beter langzaam en goed opbouwen dan te snel willen gaan. Ook dat stukje accepteren is erg lastig.
In ieder geval goed dat je het weer oppakt. Sterkte.
mentale struggles zijn altijd verdomde lastig, je kan soms helemaal niet inschatten welke kant het op schiet.
trainen kan zeker helpen, gewoon doen wat je kan, niks forceren
en denk erom, koppie omhoog houden !!
Het toegeven/inzien dat er een probleem is, is vaak heel moeillijk. Het is alvast een grote stap dat je al genomen hebt. Goed dat je binnenkort bij een psycholoog gaat, ik hoop dat je daar wat aan hebt en langzaam kunt timmeren aan de weg 'omhoog'. Krachttraining opnieuw aanvatten kan zeker een goede uitlaatklep zijn, iets waar je voldoening uit kan halen.
Sterkte!
Heb je een idee wat de oorzaak is? Regelmatig gaf je aan dat het erg druk was op je werk en dat icm. een slecht continue rooster is natuurlijk dramatisch.
De oorzaken komen wel redelijk aan het licht. Op het moment dat ik hier 5 week geleden flipte en bij de huisarts kwam te zitten leek het erg werk gerelateerd te zijn allemaal. Maar na een week had ik weer een afspraak met de huisarts en de opdracht die ik had mee gekregen was om in die week zo veel mogelijk op te schrijven wat me regelmatig bezig houdt in mijn hoofd... Tot haar grote verbazing kwam ik met 7 vol getypte A4tjes aan zetten en in die gehele 7 A4tjes is met geen woord gerept over het werk...
Ik ben ontzettend onzeker over mezelf en heb nog minder zelfvertrouwen dan een boomstam... Ik ben een waanzinnige controle freak en kan het heel erg moeilijk accepteren als dingen in m'n leven anders gaan dan hoe ik het wil. Ik kan me extreem obsessief vast bijten in dingen en daar extreem in doorslaan... Kijk maar naar het trainen, in korte tijd was ik extreem veel bezig met dingen uitzoeken, eten wegen, exact bijhouden wat ik aan calorieën binnen kreeg en zelfs boos worden als het een dag niet lukte... Ik ben altijd ontzettend bang om dingen fout te doen en door anderen te worden afgekeurd...
Om het laatste vond ik het zo tof dat ik dit draadje was begonnen, jullie reageren altijd super tof en ik kreeg zelfs complimenten dat ik het goed deed, als ik het draadje nu ook eens zit door te lezen geeft me dat een erg goed gevoel.
Ik moet dus ontzettend gaan werken aan mijn zelfvertrouwen, ik moet leren accepteren dat je niet altijd over alles in het leven controle kan hebben en dat er soms dingen om je heen gebeuren die je niet wilt of niet tof vindt. Ik moet leren om me niet altijd zo obsessief in dingen vast te gaan bijten (als ik bijvoorbeeld een nieuwe camera wil kopen kan ik maanden achtereen als een kluizenaar aan de computer vast genageld zitten omdat ik alles tot op de bodem uitgezocht wil hebben. Bij wijze van spreken weet ik op het laatst met wel type soldeertin de elektronica is gesoldeerd...)
Ik denk dat wanneer het me lukt om hier controle over te krijgen dat ik een heel eind op weg ben in de goede richting.
En over het werk, ik heb opzich helemaal geen hekel aan m'n werk en doe het ook wel met plezier. Ik merk alleen dat ik de laatste (lange) tijd fysiek wel compleet ben uitgeput door de onmogelijke diensten als gevolg van ziekte en personeelstekorten. En die fysieke uitputting heeft natuurlijk wel weer gevolgen voor het feit hoe je je psychisch voelt, dus het één heeft in die zin wel wat met het ander te maken...
Heftig!
Zoals je zelf al opmerkt, hier wordt je aanwezigheid zeker gewaardeerd. En dat perfectionisme is natuurlijk in principe een goede eigenschap, maar dat kan zich ook tegen jezelf keren, daar moet je inderdaad meer controle over proberen te krijgen.
Heb helemaal niet zwaar gesquat ofsow maar na de derde set waren m'n benen compleet uitgeput.