AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

En de derde training van deze week is ook een feit.

Dit was hem:

Seated behind the neck press
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 35Kg
5X 35Kg
5X 35Kg

Pull up
3X 5X BW

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 80Kg
3X 90Kg
3X 95Kg
3X 100Kg
3X 100Kg
3X 100Kg
3X 100Kg
3X 100Kg
3X 100Kg

Close grip bench
10X 20Kg
10X 40Kg
5X 50Kg
5X 55Kg (Voelde erg zwaar dit keer)
5X 50Kg (Om de techniek correct te houden even een stapje terug)

Facepull
3X 15Kg

Bulgarian split squat
3X 12X +12Kg

Standing oblique crunch
3X 12X 18Kg
 
Ziet er weer uit als een prima training hoor Vissertje! Lekker veel triples ook op die squats. Ga je die binnenkort weer verhogen?
 
Ziet er weer uit als een prima training hoor Vissertje! Lekker veel triples ook op die squats. Ga je die binnenkort weer verhogen?

Dat is wel de bedoeling. Nu ff focussen op het consequent blijven trainen en dan weer gewoon weer lekker opbouwen. Maar niet helemaal volgens de strakke richtlijnen van greyskull maar meer naar eigen inzicht want dat is me de laatste tijd erg goed bevallen.

Ik hoopte op een gegeven moment ooit 2X BW te kunnen squatten maar daar heb ik al heel dicht bij gezeten met zelfs 2 reps. Dus ik zie wel hoe ver ik kom.
 
Ga je wel weer redden joh! Je weet hoe je er moet komen want dat is je dus eerder gelukt! Lekker bezig zijn en doen waar je je goed bij voelt, maar dat zal je de afgelopen tijd wel geleerd hebben verwacht ik zo:thumbs:
 
Ik hoopte op een gegeven moment ooit 2X BW te kunnen squatten maar daar heb ik al heel dicht bij gezeten met zelfs 2 reps. Dus ik zie wel hoe ver ik kom.
Dan ben je wel een held hoor :cool:
 
Dan ben je wel een held hoor :cool:

Aan de andere kant, als je niet zo zwaar bent zijn naar verhouding met het lichaamsgewicht gewichten al snel imposant hé. Iemand die 80Kg weegt moet bij 2X bw 160 kilo in zn nek hebben met squatten. Ik hoef bij 2X BW "maar" 120 Kg te doen.
 
Aan de andere kant, als je niet zo zwaar bent zijn naar verhouding met het lichaamsgewicht gewichten al snel imposant hé. Iemand die 80Kg weegt moet bij 2X bw 160 kilo in zn nek hebben met squatten. Ik hoef bij 2X BW "maar" 120 Kg te doen.
Ja, maar hoe zwaarder hoe sterker (bij hetzelfde vet% natuurlijk). Je kan natuurlijk zo nazoeken bij olympische records van gewichtheffen hoe dat oploopt per gewichtsklasse.
 
Ben ik weer met de training van vanmiddag.

Squat
20X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 80Kg
3X 90Kg
3X 95Kg
3X 102.5Kg
3X 102.5Kg
3X 102.5Kg
3X 102.5Kg
3X 102.5Kg
2X 102.5Kg
10X 60Kg

Incline bench
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 55Kg
5X 55Kg
5X 55Kg

Seated cable row
12X 35Kg
12X 47.5Kg
12X 50Kg
12X 50Kg

Dumbbell chest fly
3X 12X 10Kg

Hanging leg raises
8x
8x
5x

Barbell curls
3X 12X 25Kg
 
Vandaag de training van woensdag gedaan (Gister een iets te lange dag gehad op het werk dus trok het gister niet meer (toespraak van het management over de visie van het bedrijf, dodelijk saai dus))

Hoewel ik me vandaag ook erg moe voel ben ik toch maar gaan trainen, de rest van de dag doe ik lekker niks meer behalve dan een hete douch nemen en lui zijn.

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
3X 40Kg
5X 45Kg
5X 45Kg
5X 45Kg (dat heeft wel eens lichter gevoeld)

Chin-up
5X
5X
7X

Deadlift
5X 70Kg
5X 100Kg
3X 110Kg
3X 120Kg
3X 132,5Kg
3X 132,5Kg
3X 132,5Kg
3X 132,5Kg
3X 132,5Kg
2X 132,5Kg

Dips
12X
12X
7X

Leg curls
3X 12X 50Kg

Facepull
3X 12X 15Kg

Standing oblique crunch
3X 12X 18Kg
 
Hoe gaat het trouwens op het werk? Weer 100% inzetbaar en draai je nu wat minder gekke diensten?
 
Ben nog lang niet volledig inzetbaar. Draai momenteel 3 dagen van 4 uurtjes (per dienst) en de bedoeling is dat ik vanaf volgende week 3 dagen van 6 uur ga doen. Qua rooster is er nog niks veranderd op het werk dus zodra ik weer volledig inzetbaar ben gaat dat weer gewoon lopen zoals het was. En omdat we een kleine club hebben valt daar ook niet veel mee te schuiven. Enige alternatief is dan een andere job zoeken...
 
Ben nog lang niet volledig inzetbaar. Draai momenteel 3 dagen van 4 uurtjes (per dienst) en de bedoeling is dat ik vanaf volgende week 3 dagen van 6 uur ga doen. Qua rooster is er nog niks veranderd op het werk dus zodra ik weer volledig inzetbaar ben gaat dat weer gewoon lopen zoals het was. En omdat we een kleine club hebben valt daar ook niet veel mee te schuiven. Enige alternatief is dan een andere job zoeken...

Als het je gezondheid in gedrang bent, doen!
Heb ik ook gedaan... Mijn burn out kwam (ook) door rare shiften (vaak vroeg, laat, dag en nacht shift in 5 dagen), na 5 jaar was ik psychisch en fysiek helemaal op.
Kon enkel nog huilend op de bank zitten, slapen lukte niet, huishouden lukte niet, niets kon me nog een h*l schelen,...
Heb mij er relatief snel doorgeworsteld, maar tijdens die worsteling een andere job gezocht met regelmatige uren.
Ik voel me nu stukken beter :)
Dus... Kan het enkel aanraden, hoe graag je ook je job doet of hoe fijn de collega's er ook zijn...
 
Jullie hebben dacht is geen vast rooster, maar heb je wel invloed op de dagen en/of diensten? En hoeveel uur werk je dan per week als je weer volledig werkt?
 
Dus... Kan het enkel aanraden, hoe graag je ook je job doet of hoe fijn de collega's er ook zijn...

Dankjewel voor je lieve bericht. Het is alleen helaas niet zo makkelijk... Wat ik nu verdien kan ik nergens anders verdienen en aangezien ik recent ben gescheiden en ik de hypotheek nu op mijn eigen naam heb kan ik m'n loon goed gebruiken... Een andere job betekend dus ook een ander huis en dat zie ik nu echt niet zitten. Ik heb dit huis met eigen handen en zonder hulp volledig verbouwd en wil dit levenswerk er niet ook nog bij kwijt raken... :treuren:

Aan de andere kant, wat heb je aan een mooi huis als je verder nergens meer van kan genieten, das wel een afweging natuurlijk... Ik vind het soms best wel moeilijk allemaal.

Jullie hebben dacht is geen vast rooster, maar heb je wel invloed op de dagen en/of diensten? En hoeveel uur werk je dan per week als je weer volledig werkt?

We hebben een basisrooster van 12 weken, dat rooster herhaalt zich dus elke 12 weken en ik weet dus welke diensten ik wanneer heb. Dat basisrooster is al verre van ideaal maar omdat er veel ziekte en onderbezetting is wordt er erg veel geschoven met de reserve diensten die in het rooster zitten. Deze reserve diensten worden 9/10 extra nachtdiensten en daar wordt het niet makkelijker van. We zitten nog net binnen de regels van de CAO en ATW maar het heeft niet veel meer over.
 
Ik heb tijdelijk ook zoiets meegemaakt, gelukkig was het van korte duur en draaien we nu al jaren een goed rooster zonder veel overwerk. Wat je inkomsten betreft herken ik, wij zeggen wel eens dat we opgesloten zitten in de mooiste en stevigste gouden kooi die er maar bestaat.
 
Wat je inkomsten betreft herken ik, wij zeggen wel eens dat we opgesloten zitten in de mooiste en stevigste gouden kooi die er maar bestaat.

Zo voelt het idd soms wel eens een beetje ja.

Er is trouwens wel een lichtpuntje v.w.b. roosters. Inmiddels liggen bepaalde zaken wel bij de OC en OR en zelfs bij juristen om te kijken of dit allemaal wel goed komt met onze diensten... We moeten steeds langer door werken en het bedrijf klopt zichzelf graag op de borst omdat ze het zo goed met de werknemers voor hebben en dat we allemaal gezond de eindstreep moeten halen... Echter getuigd ons rooster daar niet echt van... Dus wellicht dat er op termijn wel dingen gaan veranderen.
 
Het is allemaal zo herkenbaar... wat Bubs ook zegt.. je gezondheid is zoveel meer waard dan een baan of inkomen. Ik heb in het verleden ook altijd alles boven mijn eigen gezondheid gezet. Ook werk en mezelf letterlijk en figuurlijk bijna de dood in gejaagd qua gezondheid. Maar het maar door willen en niet eraan toe willen geven nekt je wel met de tijd. Het is gewoon struisvogelen wat je doet. Als het nu gaat dan ga ik door en komt het wel goed. Tot je tegen een muur aanloopt. Bij mij was het andersom. Fysiek kon ik niets meer... niet meer lopen/staan of uberhaupt nog bewegen... geestelijk maak je dan ook een enorme knaller als je dan in ene zo slecht bent dat je alles in 1 klap moet laten vallen en van alles naar niets gaat. Het is een drama om toe te geven aan jezelf dat het zo niet gaat en je zover terug moet stappen wat je eigenlijk niet wil.
Terugkomen is dan ook lastig.. je denkt in het begin ach het gaat wel en wil vaak te snel. Maar eenmaal bezig met terug komen merk je dan toch hoe zwaar het echt is. Het besef dat het veel langzamer gaat dan je wil zit je gewoon dwars. Je werk maakt je niet gelukkig... de afleiding is gewenst maar de kans op weer in het struisvogelen duiken is er ook. Dus als het werk je nekt... pas op. Ik snap je heel goed met financieel... je wil je eigenhandig opgebouwde huis niet kwijt. Zo begrijpelijk en dus is ander werk zoeken ook lastig gezien je er niet op vooruit gaat of zelfs achteruit. Het zijn moeilijke situaties maar denk er goed over na.

Geld... werk... huis en alles eromheen.. het maakt je niet gelukig als je gezondheid je laat zitten. Ik meen serieus dat als ik alles op zou moeten geven voor mijn gezondheid dan zou ik desnoods in een doos onder een brug gaan wonen... en dat meen ik met heel mijn hart.

Pas op jezelf Vissertje. Er is er maar 1 van jou en jij moet voor jezelf zorgen. Jij bent prio nummer 1. :kiss:
 
Lastige situatie, ik snap dat alles: werk, rooster, personeelstekort, overspannen, gezondheid, vastzitten in een te hoog salaris, duur huis, huis met hoge emotionele waarde, ..... als een klont te gare spaghetti aan elkaar vastzit. Sterkte met dit op te lossen :)
 
Echt, ik weet dat jullie zo ongelooflijk gelijk hebben... Maar tussen dat te weten en er naar te handelen is nog wel even een heel groot dingetje... Ik ben me nu wel weer aan het verplichten om te gaan slapen als ik moe word, ongeacht het tijdstip. En dan niet op de bank maar gewoon echt even op bed gaan, rolluiken dicht zodat het compleet donker is en gewoon gaan slapen... Heb dat nu 3 dagen gedaan en bevalt me goed, voel me alweer een tikkie fitter en heb zelfs wat geknutseld in huis. Dit eerst maar eens zien vast te houden zodat ik weer meer kan genieten van de momenten dat ik wakker ben.

Was vanochtend best optijd wakker (lag er gister ook al iets na 10en in) Dus ben vanochten na het ontbijt meteen nar de gym gegaan en lekker gesport. Sochtends geniet niet mijn voorkeur maar heb vanmiddag en leuke afspraak met iemand dus had vandaag niet veel keuze :p

Dit was de training, die overigens best wel prima was.

Squat
20X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 80Kg
3X 90Kg
3X 95Kg
3X 100Kg
3X 105Kg
3X 105Kg
3X 105Kg
3X 105Kg
3X 105Kg

Bench press
20X 20Kg
10X 40Kg
5X 50Kg
5X 60Kg
5X 72,5Kg (damn, dat voelde een stuk zwaarder dan de 70Kg van de voorgaande keren)
5X 72,5Kg
3X 72,5Kg
10X 50Kg (2sec omlaag en in 1 sec omhoog)

Seated cable row
3X 12X 50Kg

Cable chest fly
3X 12X 5Kg

Hammer curls
3X 12X 12Kg

Hanging leg raises
10X
8X
5X
 
Training is helemaal on point..... de rest, gewoon 1 stapje tegelijk.
 
Back
Naar boven