Fitness Seller

Vissertje zijn blog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Lekkere squats.

Weeg je alleen op maandag?
 
Netjes hoor, ruim 2xBW squatten.
 
Wat is de gedachte daarachter precies?

Elke dag wegen zie ik geen meerwaarde in omdat ik er dan veel te zenuwachtig van wordt. Maar vind het wel fijn om mijn gewicht een beetje in de gaten te houden. Daarom ga ik elke maandag onder dezelfde conditie's (meteen na het opstaan) mezelf wegen om zo een goed gemiddeld beeld te krijgen over de wat langere termijn.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Elke dag wegen zie ik geen meerwaarde in omdat ik er dan veel te zenuwachtig van wordt. Maar vind het wel fijn om mijn gewicht een beetje in de gaten te houden. Daarom ga ik elke maandag onder dezelfde conditie's (meteen na het opstaan) mezelf wegen om zo een goed gemiddeld beeld te krijgen over de wat langere termijn.

Makes sense.

Wordt je snel zenuwachtig van gewicht? Te hoog of te laag dan?
 
Makes sense.

Wordt je snel zenuwachtig van gewicht? Te hoog of te laag dan?
Snap het wel. Ik weeg mezelf wel daily en het is echt frustrating als je in een cut zit en je ineens 3 dagen achtereenvolgend qua gewicht omhoog gaat.
Maarja, vetpercentage metingen (Die wel 1x / week) tonen dan weer aan dat vetmassa wel achteruit gaat.

Aan de andere kant is 1x / week wegen wel erg weinig. Zou op z'n minst 2 keer per week wegen.
 
Momenteel is mijn streven om het gewicht constant te houden en das de afgelopen tijd goed gelukt. Ik kan me voorstellen dat je tijdens een cut of bulk vaker gaat wegen om het nauwkeuriger in de gaten te kunnen houden maar omdat ik nu vooral rond onderhoud blijf zitten en ik merk dat ik nu al enkele weken exact gelijk blijf (totaal 200 gram geschommeld) voelt het wel goed zo.

Wel heb ik de voorgaande maanden weer een klein beetje vet aangezet op de onderrug/oblique (de zwembandjes zeg maar) en daar baal ik wel een klein beetje van, de omvang meting laat ook zien dat ik in de middel 4 cm ben gegroeid t.o.v. halverwege vorig jaar. Ik zit dus nu wel een beetje te dubben of ik niet een poosje iets onder m'n onderhoud zal gaan eten om toch bandjes van de zomer een beetje kwijt te zijn...


Wordt je snel zenuwachtig van gewicht? Te hoog of te laag dan?

Niet zo dat ik er wakker van lig hoor, maar geen dag is gelijk de ene keer heb je wat vocht vast gehouden en de andere keer weer niet. Zit dus per dag vaak wel 1 of 200 gram verschil in, en zoals gezegd, omdat ik nu rond onderhoud zit qua eten komt het niet zo super precies. Zolang ik elke maandag maar rond de 63,3 Kg zit is het goed, en dat lukt me goed.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Omdat ik gister niet kon trainen heb ik de woensdagse training vandaag gedaan.

Deadliften ging weer heerlijk maar was wel helemaal leeg na de 5de werkset.... Maar verder wel weer genoten van de training.

Dit was hem:

Bench press
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
5X 60Kg
3X 70Kg
6X 75Kg (PR op reps)
5X 75Kg
4X 75Kg

Deadlift
5X 70Kg
5X 100Kg
3X 120Kg
3X 140Kg
3X 150Kg (PR op reps)
3X 150Kg
3X 150Kg
3X 150Kg
2X 150Kg (overall PR met dit gewicht qua werksets)

Back extencions
3X 12X +kettelbell van 12Kg

Seated cable row
3X 12X 60Kg

Cable chest fly
3X 12X 7,5Kg per arm

Hammer curl
3X 12X 12Kg

Hanging leg raises
Geskipt, was echt helemaal leeg
 
Net weer thuis van de training van vandaag... Wat een kut training was dit zeg. Had vanochtend vroege dienst en aangezien de gym om 16:00 uur sluit ben na het werk meteen naar de gym gegaan hetgeen geen succes was... Geen energie, geen concentratie, geen focus en geen kracht.... Kon met het squatten de 130Kg nauwelijks omhoog krijgen dit keer, voelde gewoon alsof er veel meer aan de stang hing...

Maar goed, elke training wordt gelogd dus ook deze

Seated behind the neck press
10X 20Kg
10X 30Kg
5X 35Kg
5X 40Kg
5X 45Kg
5X 45Kg
5X 45Kg

Pull up
5X
5X
5X

Squat
10X 20Kg
5X 60Kg
5X 80Kg
3X 100Kg
3X 110Kg
3X 120Kg
2X 130Kg (3 keer gecontroleerd of het gewicht wel klopte)
2X 130Kg
Voelde zo kut dat ik het hierbij heb gelaten met de squat

Close grip bench
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg

Facepull
12X 20Kg
12X 20Kg
12X 20Kg

Hierbij gelaten, had totaal geen zin meer....

Nu douchen en helemaal niks meer doen vandaag.
 
De boog kan niet altijd gespannen staan he!

Je bent toch gegaan! en dat is wat telt! :thumb:

Lekker uitrusten nu en volgende trainig gaat vast weer beter!
 
Waarom de squat niet verlaagd met een kg of 5?

Volgende keer beter;)
 
De boog kan niet altijd gespannen staan he!

Je bent toch gegaan! en dat is wat telt! :thumb:

Lekker uitrusten nu en volgende trainig gaat vast weer beter!

Zo is het ook, niet achterom kijken maar naar voren.

Waarom de squat niet verlaagd met een kg of 5?

Diezelfde vraag stelde ik mezelf op weg naar huis eerlijk gezegd ook... Ik was een beetje té geobsedeerd door die 130 kilo, meestal zie ik het wel maar had het nu in m'n hoofd dat het hoe dan ook 130Kg moest worden. Toen bleek dat het niet ging lukken deze training zoals ik het in gedachte had kreeg ik het een beetje zwaar met mezelf en werd ik chagrijnig en wilde het niet meer. Misschien de volgende keer toch even tot 10 tellen en hier wat verstandiger mee om gaan en gewoon een stapje terug doen.
 
Net weer thuis van de training van vandaag... Wat een kut training was dit zeg. Had vanochtend vroege dienst en aangezien de gym om 16:00 uur sluit ben na het werk meteen naar de gym gegaan hetgeen geen succes was... Geen energie, geen concentratie, geen focus en geen kracht.... Kon met het squatten de 130Kg nauwelijks omhoog krijgen dit keer, voelde gewoon alsof er veel meer aan de stang hing...

Maar goed, elke training wordt gelogd dus ook deze

Seated behind the neck press
10X 20Kg
10X 30Kg
5X 35Kg
5X 40Kg
5X 45Kg
5X 45Kg
5X 45Kg

Pull up
5X
5X
5X

Squat
10X 20Kg
5X 60Kg
5X 80Kg
3X 100Kg
3X 110Kg
3X 120Kg
2X 130Kg (3 keer gecontroleerd of het gewicht wel klopte)
2X 130Kg
Voelde zo kut dat ik het hierbij heb gelaten met de squat

Close grip bench
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg

Facepull
12X 20Kg
12X 20Kg
12X 20Kg

Hierbij gelaten, had totaal geen zin meer....

Nu douchen en helemaal niks meer doen vandaag.
Jammer van je training, maar die horen er ook bij.

Ook is het voor de gewone sterveling wel goed om te weten dat het bij mister 2x BW SQ ook wel eens niet lekker gaat, dat geeft hoop.

Volgende keer gewoon weer knallen!
 
Zoals je tegen mij zei: Je kunt het!
Een mindere train hoort er ook af en toe bij, gewoon doorgaan en niet achterom kijken :)
 
Ook is het voor de gewone sterveling wel goed om te weten dat het bij mister 2x BW SQ ook wel eens niet lekker gaat, dat geeft hoop.

Volgende keer gewoon weer knallen!

Het kan nu eenmaal niet altijd feest zijn hé, en ook de trainingen die niet lekker gaan worden gewoon gelogd... ;)

Zoals je tegen mij zei: Je kunt het!
Een mindere train hoort er ook af en toe bij, gewoon doorgaan en niet achterom kijken :)

Thanx, en idd, ze horen er gewoon bij maar op dat moment voelt het zo kut... Maar wat je ook zegt, niet achterom kijken en de volgende keer weer met frisse moed er tegen aan gaan :)
 
Ik zie het zo dat die zware squat en DL van jou top prestaties zijn die je alleen neer kunt zetten met goede slaap, rust en eet omstandigheden. Moet je niet iedere training willen. Zolang de regelmaat en progressive overload maar in de trainingen blijft zitten ga je toch wel vooruit.
 
mindere trainingen zijn helemaal niet erg, geen pieken zonder dalen.
wat nu wel naar voren komt is het feit dat je je progressie wat anders zal moeten gaan vorm geven
kon je nu nog steeds op regelmatige basis je gewichten verhogen, zal dit in de toekomst wat langzamer gaan, dit moet je volgens mij ook zachtjes aan gaan doen.
je kan niet op iedere lift iedere week je max opzoeken, dat hou je niet vol (lichamelijk en mentaal), je zal een percentage of rpe schema voor jezelf moeten gaan bedenken.
tot nu toe heb je in ieder geval een fantastisch resultaat neergezet
 
tot nu toe heb je in ieder geval een fantastisch resultaat neergezet

Dankjewel, das een erg tof compliment.

De snelle progressie op de grote compounds zal binnenkort wel op z'n einde gaan lopen denk ik, kan me niet voorstellen dat er op korte termijn nog heel veel kilo's bij gaan komen. Ik ga steeds meer werken (inmiddels ook weer weekenden, vroege, late en nachtdiensten en heb dus steeds minder vrije tijd wat ook invloed heeft op de hoeveelheid beschikbare energie voor het sporten. Daar zal ik de komende tijd ook weer een beetje mn draai in moeten gaan vinden denk ik.

Het schema wat ik draai vind ik wel fijn dus die kan ik nog wel een poosje volhouden maar misschien is het inderdaad wel een goed idee om de gewichten op de compounds een beetje te gaan managen. Ik zal me daar de komende tijd eens in gaan verdiepen hoe ik daar het beste mee om kan gaan.
 
Back
Naar boven