XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Gewicht niet veel naar beneden, maar middel wel. Dat is altijd een goed teken!
Jeetje, dat je met zulke beentjes zo zwaar kan skwatten. Wat doe ik fout? :o

Dankjewel voor je compliment.

Ik weet ook niet hoe het kan, kennelijk zit er toch redelijk wat spierkracht in die kleine beentjes. :lifter:
 
Goed bezig man, echt berensterk!
Idd echt veel kracht in de benen, je bent zo even sterker als mij in de benen :)
 
Goed bezig man, echt berensterk!
Idd echt veel kracht in de benen, je bent zo even sterker als mij in de benen :)

Dankjewel man,en welkom in m'n log :)
 
pas je wel een beetje op dat je niet iedere training gaat lopen maxen ?
zoals neet61 en Steks ook al aangeven, zou ik het wat meer gaan zoeken in wat meer reps met lager gewicht
je gaat dit niet leuk vinden, maar die 140 en ook die130 kg squat zijn gewoon echt niet goed, je techniek is way off, onvoldoende diepte en voor nu te zwaar.
wat je nu doet is steeds je max opzoeken, maar trainen doe je in de 70-80% range van je max, en dat met meer reps
als je sterker wilt worden, moet je meer werk gaan verzetten in deze range.
 
pas je wel een beetje op dat je niet iedere training gaat lopen maxen ?
zoals neet61 en Steks ook al aangeven, zou ik het wat meer gaan zoeken in wat meer reps met lager gewicht
je gaat dit niet leuk vinden, maar die 140 en ook die130 kg squat zijn gewoon echt niet goed, je techniek is way off, onvoldoende diepte en voor nu te zwaar.
wat je nu doet is steeds je max opzoeken, maar trainen doe je in de 70-80% range van je max, en dat met meer reps
als je sterker wilt worden, moet je meer werk gaan verzetten in deze range.


I know, i know... Ik ben denk ik ook een tikkie door geslagen met squatten. Ik ga de komende periode met lagere gewichten hoger in de reps weer ff meer focussen op techniek. Ook ga ik weer kijken of ik vaker weer kan squatten in het rek voor de spiegel zodat ik mezelf kan controleren.
 
Als ik jou was zou ik eens met heel veel minder (80-90 of zo) overdreven diep squatten en filmen. En dan kijken of het echt zo overdreven diep was, en dan weer 'goede' diepte. En met het gevoel van die goede diepte weer langzaam het gewicht opvoeren.
Precies dit! Het gewicht ligt nu te hoog Vissertje1980 . 130 zag er wel beter uit maar zou echt flink verlagen.

Wel nice squatrek in je gym. Toch maar eens keer checken. Kan je evt wel keer helpen bij je lifts.
 
I know, i know... Ik ben denk ik ook een tikkie door geslagen met squatten. Ik ga de komende periode met lagere gewichten hoger in de reps weer ff meer focussen op techniek. Ook ga ik weer kijken of ik vaker weer kan squatten in het rek voor de spiegel zodat ik mezelf kan controleren.
Weg met die spiegel . Doet vaak níet goed voor je houding. Beter film je vanaf de zijkant en leer je t aan voelen.
 
Kan je evt wel keer helpen bij je lifts.

Dat zou wel heel erg tof wezen. Maar niet voor de spiegel dus, ga ik dat niet doen en blijf ik filmen vanaf de zijkant. :thumbs:
 
Dat zou wel heel erg tof wezen. Maar niet voor de spiegel dus, ga ik dat niet doen en blijf ik filmen vanaf de zijkant. :thumbs:

Idd. Dat kun je al gelijk doen.
En zou t gewicht gewoon flink verlagen.

Kunnen binnenkort wel even afspreken. Even afwachten wat mn schema doet anders help ik jou alleen en doe ik mijn assistence bijv

Wat kost een keer trainen daar ?
 
Weg met die spiegel . Doet vaak níet goed voor je houding. Beter film je vanaf de zijkant en leer je t aan voelen.
Precies, het zo mooi zijn als je het gevoel van een bepaalde diepte kan relateren aan filmpjes of mondelinge aanwijzingen van iemand (met verstand van zaken :P ).
 
Kunnen binnenkort wel even afspreken. Even afwachten wat mn schema doet anders help ik jou alleen en doe ik mijn assistence bijv

Wat kost een keer trainen daar ?

Die kosten hoef jij je geen zorgen om te maken, vind het super tof als je me een keer tijdens een training wilt helpen dus dat regel ik wel.

Vrijdag gaan m'n linker verstandskiezen er uit dus moet het daarna ook weer even kalm aan doen. Je laat maar weten als je tijd en zin hebt dan vinden we vast wel een keer datum en tijdstip.
 
Die kosten hoef jij je geen zorgen om te maken, vind het super tof als je me een keer tijdens een training wilt helpen dus dat regel ik wel.

Vrijdag gaan m'n linker verstandskiezen er uit dus moet het daarna ook weer even kalm aan doen. Je laat maar weten als je tijd en zin hebt dan vinden we vast wel een keer datum en tijdstip.

Thnx!
Had nog wel even op de website gekeken maar zag t ook nergens staan.

Gym ziet er nice uit.

Denk na aankomende week wel ergens tijd hoor. Inderdaad verstandig dat je je goed genoeg voelt om te trainen.
 
Bij deze de eerste log van deze week.

Heb naar jullie geluisterd vwb de squat en ben dit keer flink hoger in de reps gaan zitten met veel minder gewicht en heb veel gefilmd, ben dan ook erg benieuwd wat jullie van de filmpjes vinden, zelf heb ik het gevoel dat het er een stuk beter uit ziet dan lage reps en de zware gewichten. Ik zie wel eens filmpjes van mensen die nóg dieper gaan maar dieper als dit kom ik echt niet. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat voor mijzelf dit keer wel goed voelde qua oefening en m'n lichaam is er ook niet rauwig om dat er even geen 130Kg+ in m'n nek lag.

Edit: Gewicht was vanochtend na het opstaan gedropt naar 60.4.. Gaat iets te gek dus moet mezelf even gaan verplichten weer wat meer te gaan eten en niet onder de 2000Kcal te gaan zitten.

Dit was de training:

Squat
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 60Kg

Seated cable row
3X 12X 60Kg

Dumbell chest fly
3X 12X 10Kg

Barbell curl
12X
12X
10X

Hanging leg raises
12X
12X
10X




Edit: De getallen bij de filmpjes klopten niet helemaal, heb de juiste getallen nu in de spoiler knoppen gezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch maar meer werken aan je enkel flexibiliteit en misschien schoenen met een hak nemen, want als dit echt het diepst mogelijke is dan houd dat niet over.
 
Ik zou toch maar meer werken aan je enkel flexibiliteit en misschien schoenen met een hak nemen, want als dit echt het diepst mogelijke is dan houd dat niet over.

Momenteel krijg ik het echt met geen mogelijkheid voor elkaar om dieper te gaan. Ik probeer het wel regelmatig zonder stang en dan komt mijn kont weliswaar dieper maar dat komt enkel omdat de onderbenen dan meer rechtop blijven waarder de hele bovenkant verder omlaag kantelt. Zou ik dat met stang doen komt de stang recht boven of zelfs achter de knie op het laagste punt en dan is ook niet de bedoeling.
 
Diepte is al velen malen beter ! Kan nog iets verder maar had eerlijk gezegd slechter van je verwacht :p

Je ziet wel dat je elke set ( elke keer zwaarder ) minder diep squat .
Zou ook zeker niet zwaarder gaan komende tijd.
 
Zou ik dat met stang doen komt de stang recht boven of zelfs achter de knie op het laagste punt en dan is ook niet de bedoeling.

Wat ik hier zeg klopt niet helemaal, heb het net even weer geprobeerd met een stuk buis. Ik kom juist te ver naar achteren waardoor ik achterover dreig te vallen als ik met een stang zo diep ga.

Diepte is al velen malen beter ! Kan nog iets verder maar had eerlijk gezegd slechter van je verwacht :p

Je ziet wel dat je elke set ( elke keer zwaarder ) minder diep squat .
Zou ook zeker niet zwaarder gaan komende tijd.

Thanx, en gelukkig is er verbetering te zien, dat geeft moed :p Wat natuurlijk niet weg neemt dat ik beter wil leren squatten dus tevreden ben ik nog niet.

Wel stom eigenlijk want ik was er echt van overtuigd dat ik veel dieper squatte en zit eigenlijk best stom naar m'n filmpjes te kijken omdat ik me niet kan voorstellen dat ik dat ben, het voelt veel dieper... Stomme is ook dat iedereen in de gym me altijd complimenten geeft waardoor ik ook serieus dacht dat ik het goed deed... Baal daar best wel een beetje van want het voelt nu een beetje als een domper, maar ben wel erg blij dat ik de filmpjes heb geplaatst want anders dacht ik nog steeds dat ik het goed deed

Zwaarder was ik voorlopig ook niet van plan, vind het wel even fijn zo en door de hogere aantallen reps is het volume ook een stukje hoger wat de spiergroei denk ik wel ten goede komt. Nu hopen dat er op termijn wat winst is te halen aan diepte..
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ik zou inderdaad eens gaan kijken naar een goede squat schoen, dat heeft mij veel geholpen.
 
Binnenkort deze dan maar bestellen??? Eens een keer wat anders dan een standaard kleurtje :p

Power perfect 3.jpg


Of toch maar gewoon voor een setje zwarte schoenen gaan :cool:... Maar eens ff zien wat ik ga doen qua schoenen.
 
Back
Naar boven