AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Ik zou het geld voorlopig lekker in je portefeuille houden en eerst focussen op techniek ipv hopen dat dit door de schoenen ineens veel beter gaat worden.

Zie ook onderstaand artikel;

https://www.bell-coaching.com/training/squat-schoenen-noodzaak-dure-grap/

Je hebt vermoed ik de laatste periode teveel focus gehad op de kilo's ipv de techniek en daadwerkelijk nadenken over hoe je de oefening exact dient uit te voeren. Laat iemand met verstand van zaken je irl advies geven voor het geld waarmee je ook schoenen kan kopen, daar heb je voorlopig veel meer profijt van verwacht ik!
 
I
Je hebt vermoed ik de laatste periode teveel focus gehad op de kilo's ipv de techniek en daadwerkelijk nadenken over hoe je de oefening exact dient uit te voeren.

Hier sla je ook de spijker wel aardig op z'n kop hoor denk ik. De focus is teveel op gewichten komen te liggen dan op techniek. Ik was ook niet direct van plan om schoenen te kopen maar was gewoon ff aan het rond kijken, wil eerst kijken wat meer focus op techniek me gaat brengen.
 
Goed dat je de filmpjes hebt gemaakt, misschien niet leuk om te zien en de commentaren te horen, maar dat is allemaal goed bedoeld.
Wat ik hier zeg klopt niet helemaal, heb het net even weer geprobeerd met een stuk buis. Ik kom juist te ver naar achteren waardoor ik achterover dreig te vallen als ik met een stang zo diep ga.
Dit is denk ik wel teken van slechte dorsiflexie in de enkels (te stijf). Je kan idd cheaten met hogere hakken, maar je gaat veel meer profijt hebben van goede stretch oefeningen hiervoor en het van de bodem af weer opbouwen. Misschien ook iets spelen met de wijdte van je knieen (iets naar buiten drukken, of iets breder staan), alles met heel weinig gewicht zodat je alleen op de uitvoering hoeft te letten.
 
mooi aanbod van Natty87 .:)
je bent in ieder geval in goede handen
filmpjes zien er een stuk beter uit, niks wat niet te fixen valt lijkt me
 
Gewoon kopen die squatschoenen. Ze gaan jaren mee en zijn naast squats ook heerlijk voor overhead press en wanneer je ooit eens powercleans gaat doen. Een goede belt en goede lifting shoes zijn investeringen die je zonder bezwaren kunt maken.
 
Goed dat je de filmpjes hebt gemaakt, misschien niet leuk om te zien en de commentaren te horen, maar dat is allemaal goed bedoeld.

Ik waardeer de hulp en feedback ook ontzettend hoor, kan beter over mn schaduw heen stappen en m'n trots even opzij zetten dan dat ik blijf aankloten en daardoor misschien m'n lichaam wel de vernieling in help... Soms zijn dit soort dingen gewoon even nodig, niet achterom kijken en gelukkig zijn de reactie's op de laatste filmpjes al een stuk positiever dus dat geeft me wel moed. En als ik kijk dat ik een jaar geleden met moeite 5X70 kon doen en dat ik nu weinig moeite heb met 10X90 is er wel degelijk flink progressie geboekt.

mooi aanbod van Natty87 .:)
je bent in ieder geval in goede handen
filmpjes zien er een stuk beter uit, niks wat niet te fixen valt lijkt me

Thanx man, het samen training lijkt me ook echt super tof, kan ik een hoop van leren en daar heb ik erg veel zin in :)

Gewoon kopen die squatschoenen. Ze gaan jaren mee en zijn naast squats ook heerlijk voor overhead press en wanneer je ooit eens powercleans gaat doen. Een goede belt en goede lifting shoes zijn investeringen die je zonder bezwaren kunt maken.

Zo veel mensen zo veel mening merk ik :p Schoenen koop je idd niet voor 1 jaartje, je hebt gelijk dat ze vele jaren mee gaan en dat het feitelijk een investering is in jezelf. Ik wacht even de training samen met Natty87 af en aan de hand van haar bevindingen bepaal ik wat ik ga doen de komende tijd...

Het is wat... Ben ik na 12 jaar weer vrijgezel, kan ik doen en laten wat ik wilt en toch laat ik een vrouw bepalen wat ik het beste kan doen :roflol:
 
Zo veel mensen zo veel mening merk ik :p Schoenen koop je idd niet voor 1 jaartje, je hebt gelijk dat ze vele jaren mee gaan en dat het feitelijk een investering is in jezelf. Ik wacht even de training samen met Natty87 af en aan de hand van haar bevindingen bepaal ik wat ik ga doen de komende tijd...

Het is wat... Ben ik na 12 jaar weer vrijgezel, kan ik doen en laten wat ik wilt en toch laat ik een vrouw bepalen wat ik het beste kan doen :roflol:
Laten we ons maar geen illusies maken: vrouwen bepalen altijd wat we moeten doen, ook al geven ze ons het idee dat dat niet zo is. ;)
 
Nog ff over die schoenen, ik kan van mijn werk 250 euro per jaar bruto besteden aan vitaliteitsdoeleinden. Vorig jaar heb ik een deel van m'n sportschoolabonnement daar van betaald en zou nu de schoenen er van kunnen kopen, netto kan ik er dan ongeveer 125 euro besteden zonder dat het met iets kost... Dat maakt het natuurlijk wel heel aantrekkelijk om daar dan een paar schoenen van te kopen :D
 
Binnenkort deze dan maar bestellen??? Eens een keer wat anders dan een standaard kleurtje :p

Bekijk bijlage 452213

Of toch maar gewoon voor een setje zwarte schoenen gaan :cool:... Maar eens ff zien wat ik ga doen qua schoenen.
Vind deze nog vrij duur voor dat model Adidas. Of zou dat alleen om de kleur zijn:p
 
Wat ik hier zeg klopt niet helemaal, heb het net even weer geprobeerd met een stuk buis. Ik kom juist te ver naar achteren waardoor ik achterover dreig te vallen als ik met een stang zo diep ga.



Thanx, en gelukkig is er verbetering te zien, dat geeft moed :p Wat natuurlijk niet weg neemt dat ik beter wil leren squatten dus tevreden ben ik nog niet.

Wel stom eigenlijk want ik was er echt van overtuigd dat ik veel dieper squatte en zit eigenlijk best stom naar m'n filmpjes te kijken omdat ik me niet kan voorstellen dat ik dat ben, het voelt veel dieper... Stomme is ook dat iedereen in de gym me altijd complimenten geeft waardoor ik ook serieus dacht dat ik het goed deed... Baal daar best wel een beetje van want het voelt nu een beetje als een domper, maar ben wel erg blij dat ik de filmpjes heb geplaatst want anders dacht ik nog steeds dat ik het goed deed

Zwaarder was ik voorlopig ook niet van plan, vind het wel even fijn zo en door de hogere aantallen reps is het volume ook een stukje hoger wat de spiergroei denk ik wel ten goede komt. Nu hopen dat er op termijn wat winst is te halen aan diepte..

Begrijpelijk dat dat zo voelt. Vaak zijn het wel mensen die er weinig tot geen verstand van hebben en met 60kg squatten al indrukwekkend vinden.
Regelmatig filmen en dat terug kijken.
 
Vanochtend een lekkere training gehad. Heb besloten ook de OHP en Deadlift te verlagen in gewicht en te verhogen in reps en dat bevalt goed. Ondanks dat het schema hetzelfde is voelt het als een andere training is dat is fijn, voelt als extra afwisseling.

De enige compound die ik nog niet meteen ga verlagen is de Bench want die gaat wel aardig lekker nog steeds. Maar de rest wordt dus qua gewicht verlaagd.

Gewicht gister en vanochtend 61Kg

Dit was de training:
OHP
10X 20Kg
10X 30Kg
10X 35Kg
10X 40Kg (@RPE9... Wilde op voorhand niet verder gaan dan 10 reps, had ff niet aan zien komen dat het zou lukken met 40Kg:p)
8X 40Kg (@RPE10)
7X 40Kg (@RPE10) Hele dikke PR op volume, dit maakt de hoeveelheid progressie wel duidelijk en dat voelt voor mezelf wel ff fijn na de domper op de squat)

Deadlift (geen straps gebruikt i.v.m. lager gewicht)
10X 70Kg
10X 90Kg
10X 110Kg
10X 120Kg (@RPE8) PR op reps)
8X 120Kg (@RPE8,5... lichaam nog 2 reps maar qua grip twijfel ik of er nog twee volledige in hadden gezeten)
5X 120Kg (@RPE8 Hadde sowieso nog 2 in gezeten maar wilde niet gaan maxen)

Dips
12X
12X
8X

Facepull
3X 12X 21.5Kg

leg curls
13X Oeps, te teller van de machine bleek op 13 te staan, kennelijk een rep mis geteld)
12X
12X

Standing oblique crunch
3X 12X 18Kg

Chin up
3X 8X BW

En dat was hem weer voor vandaag, voelde als een lekkere training, ben tevreden en voldaan
 
Laatst bewerkt:
De eerste oef. was OHP denk ik. Goed plan hoor dit, het is zwz goed om af te wisselen tussen meer reps en meer gewicht....
 
Squat schoenen waren mij beste fitness investering.
Heb ze in 2015 gekocht en ze doen het nog altijd prima, voor 60 euro is dat echt prima value.

Mijn techniek ging er ook meteen op vooruit en daardoor kracht ook.
 
De eerste oef. was OHP denk ik. Goed plan hoor dit, het is zwz goed om af te wisselen tussen meer reps en meer gewicht....

Was idd de OHP, meteen ff aangepast.

Squat schoenen waren mij beste fitness investering.
Heb ze in 2015 gekocht en ze doen het nog altijd prima, voor 60 euro is dat echt prima value.

Mijn techniek ging er ook meteen op vooruit en daardoor kracht ook.

Ik denk ook dat een set schoenen ga kopen hoor, zie er de meerwaarde wel van in, zeker als je enkels niet al te veel flexibiliteit hebben.
 
Afspraak bij de kaakchirurg is niet door gegaan... Bleek een fout te zijn en de afspraak zoals ik hem op papier had gekregen stond helemaal niet in het systeem... Heb nu een nieuwe afspraak gemaakt voor 9mei... Lekker dan, heb er speciaal vrij voor geregeld op het werk...
 
Afspraak bij de kaakchirurg is niet door gegaan... Bleek een fout te zijn en de afspraak zoals ik hem op papier had gekregen stond helemaal niet in het systeem... Heb nu een nieuwe afspraak gemaakt voor 9mei... Lekker dan, heb er speciaal vrij voor geregeld op het werk...
pfff... dat valt dan tegen....
Je stelt je er ook op in.... maar iig kan je dan nu wel trainen :o

maar.... kaakchirug met zoiets krijg je toch vrij voor?
 
Zomaar even bijna 2XBW deadlift, en dan nog best veel reps.
Netjes hoor :)
 
maar.... kaakchirug met zoiets krijg je toch vrij voor?

Kost me ook geen verlof maar moet wel van alles geschoven worden in het rooster om mijn dienst weg te kunnen regelen, iemand anders moet immers mijn dienst draaien. En dat is nu voor niks geweest.
 
Squat training dus binnenkort :evil:
 
Back
Naar boven