Fitness Seller

Vissertje zijn blog

Vond ik ook, ze hebben me prima geholpen. Had aangegeven dat ik erg bang was maar daar gingen ze echt tof en vriendelijk mee om. Heb ze nadien daar ook een compliment voor gegeven.
Fijn is dat. Zelfde had ik in december met operatie. Nog nooit in een ziekenhuis gelegen of geopereerd dus vond het best eng. Maar echt super toffe mensen die er werken.

Hoop voor je dat je niet te veel pijn zal hebben. Ijsjes eten doet ook wel goed trouwens;)

• Topic Starter Topic Starter
Ijsjes eten doet ook wel goed trouwens;)

IMG_20190326_144235.jpg

Ik vermoed dat je andere ijsjes bedoelde maar het is al zo lang geleden dat ik b en j ijs heb gehad.... :p

Last van de kaak begint nu langzaam af te nemen gelukkig. Volgende week maandag maar weer trainen, i.v.m. werk kwam het alles met elkaar ff kut uit deze week. Heb inmiddels bericht van het ziekenhuis dat ik 12 april weer moet komen voor de verstandskiezen aan de andere kant.... Nou ja, dan ben ik er ook snel vanaf en hoeft het niet in mijn vakantie zoals het er in eerste instantie uit zou gaan zien.

Je kan er maar vanaf zijn Vissertje.....heb je er daarna nooit meer last van.....:p

Ben ik weer met de log van gister. M'n gebit voelt eindelijk weer een beetje normaal, hier en daar nog wat gevoelig maar kan het sinds gister weer zonder pijnstillers doen.

Daarom dus gister ook weer getraind en op de squat eens een 1RM gedaan van 140Kg. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat het wel wat dieper moet maar kreeg dat gewoon niet voor elkaar. Niet omdat het qua kracht niet wilde maar omdat ik gewoon niet verder omlaag kon komen met dit gewicht, net alsof de benen gewoon blokkeren en zeggen "verder gaan we niet" Heb in totaal 4 filmpjes er van gemaakt maar bij allemaal was de diepte gelijk en eigenlijk was ik niet tevreden dus ik ga voorlopig ook niet verder dan 140Kg, eerst trainen op meer diepte met zware gewichten en pas dan weer verder.

@61.3 Kg (ben de laatste tijd weer wat afgevallen maar ben wel erg blij met het resultaat in de spiegel)

Dit was de gehele training

OHP
10X20Kg
5X 30Kg
3X 40Kg
2X 45Kg
5X 50Kg (jemig was dat zwaar vandaag)
4X 50Kg
3X 50Kg (meer zat er ff niet in dit keer)

Chin up
10X bw (deze ging dan eens een keer erg lekker)
7X bw
5X bw

Squat
10X 20Kg
5X 60Kg
5X 90Kg
3X 110Kg
3X 120Kg
3X 130Kg
2X 135Kg
1X 140Kg
1X 140Kg
1X 140Kg
1X 140Kg

Dips
3X 12X bw (voor het eerst alle sets met 12 reps kunnen doen)

Face pull
3X 12X 21.5Kg

Tricep rope pull down (superset met facepull)
3X 12X 21.5Kg

Standing oblique crunch
3X 12X 18Kg

De squat is inderdaad echt wel een stuk te ondiep, maar ik vermoed dat dit vooral psychologisch is. Misschien wordt het ook tijd voor een riem?

De squat is inderdaad echt wel een stuk te ondiep, maar ik vermoed dat dit vooral psychologisch is. Misschien wordt het ook tijd voor een riem?

Ze hebben in de sportschool een riem liggen voor algemeen gebruik. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik me er bij voor moet stellen qua gevoel en wat zo'n riem exact voor winst moet bieden qua diepte maar het is het proberen waard. Qua bracen en gevoel is er niet zo veel aan de hand en kan het qua kracht ook gewoon goed doen maar kom gewoon niet dieper momenteel. Heb zelf bij één rep me bewust wat sneller laten zakken in de hoop dat ik dieper zou komen maar ook die rep was eigenlijk nagenoeg gelijk aan die ik hier laat zien.

Ze hebben in de sportschool een riem liggen voor algemeen gebruik. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik me er bij voor moet stellen qua gevoel en wat zo'n riem exact voor winst moet bieden qua diepte maar het is het proberen waard. Qua bracen en gevoel is er niet zo veel aan de hand en kan het qua kracht ook gewoon goed doen maar kom gewoon niet dieper momenteel. Heb zelf bij één rep me bewust wat sneller laten zakken in de hoop dat ik dieper zou komen maar ook die rep was eigenlijk nagenoeg gelijk aan die ik hier laat zien.
Ik kan beter bracen met een riem, dus voor zware squats merk ik zeker een verschil. Kan net even dat stukje meer vertrouwen geven. Je gebruikt wel meer je heupen/rug bij het omhoogkomen, dat zou er op kunnen wijzen dat je wat extra kracht in je benen nodig hebt.

Ik kan beter bracen met een riem, dus voor zware squats merk ik zeker een verschil. Kan net even dat stukje meer vertrouwen geven. Je gebruikt wel meer je heupen/rug bij het omhoogkomen, dat zou er op kunnen wijzen dat je wat extra kracht in je benen nodig hebt.

Ik ga er eens mee aan de slag, thanx voor de input :thumbs:

En hierbij de training van vandaag. Vannacht slecht geslapen omdat de wekker vandaag weer om 4.45 ging voor een vroege dienst, wat een ramp is dat zeg... Je ziet elk uur verstrijken en je gaat je steeds meer ergeren en uiteindelijk slaap je bijna helemaal niet, daarom heb ik dus zon t*ring hekel aan vroege diensten, ik kan er gewoon niet tegen en dan te bedenken dat er 3 achter elkaar heb deze week... Zal vrijdag wel naar de t*ring zijn:mad:

Maar goed, vanmiddag ff een tukkie gedaan op de bank en ondanks alles best een prima training gehad

Dit was hem:

Benchpress
15X 20Kg
10X 40Kg
5X 60Kg
5X 65Kg
5X 70Kg
5X 75Kg
5X 75Kg
5X 75Kg (ging best easy, spotter heeft niks gedaan dus volgende keer weer gewoon naar de 77.5)

Deadlift
5X 70Kg
5X 100Kg
3X 120Kg
3X 130Kg
3X 140Kg
3X 150Kg
2X 155Kg
1X 160Kg
1X 165Kg (Yessss PR!!!, deze lukte wel, baalde toch nog een beetje van de fail op 170 de vorige keer. dit is nu echt mn max)

One arm landmine row
10X lege stang
5X 15kg aan de stang
5X 25Kg aan de stang
6X 32.5Kg aan de stang

Cable chest fly
12X 7.5Kg
12X 10Kg
9X 10Kg (jemig wat was dit zwaar vandaag...)

Hamer curl
3X 12X 14Kg (Gaat echt lekker met dit gewicht. Pas de laatste reps op de laatste set zijn echt zwaar)

Hanging leg raises
12X
12X
8X

Dat was hem voor vandaag

Juist als je je gaat irriteren aan t niet slapen of gaat denken ik moet slapen lukt t niet. Dat is een mentaal dingetje... herkenbaar.
Maar juist het laten gaan en er niet zo aan denken kan je dan helpen. Dat is verdomd lastig dat weet ik.. maar door t los te laten kan je wel weer beter tot rust komen en mogelijk in slaap vallen. Al denk je gewoon... ach ik rust ... dus so what...
Ik weet wat slaapproblemen zijn... maar t zou kunnen helpen.

Evengoed een mooie training!

Vandaag een redelijke training gehad, na 3 vroege diensten was de fut er wel een beetje uit. Omdat de diepte van de 1X140 Kg squat me lang niet lekker zat was ik daar vandaag iets te veel op gefocust en dat kwam de concentratie niet ten goede op de squat. Was een beetje te geobsedeerd met diepte bezig...

Heb wel een filmpje gemaakt met 1X130Kg waarop te zien is dat er wel duidelijk winst zit in de diepte t.o.v. de 140Kg van maandag, maar moet eigenlijk nog wel iets dieper. Misschien moet ik het maar even bij 130Kg laten en niet eerder verhogen voordat die 130Kg echt lekker gaat. Lijkt me ook wel een stukje behoud van m'n lichaam als ik eerlijk ben.

Dit was de training:

Seated behind the neck press
10X 20Kg
10X 30Kg
5X 35Kg
5X 40Kg
5X 45Kg
5X 45Kg
5X 45Kg

Pull up
3X 6X BW

Squat (eigenlijk een beetje aangekloot dit keer)
10X 20Kg
5X 60Kg
5X 80Kg
3X 100Kg
3X 110Kg
3X 120Kg
1X 130Kg
1X 130Kg
1X 130Kg
1X 130Kg
2X 120Kg
2X 120Kg

Close grip bench
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
5X 60Kg
3X 5X 65Kg

Facepull
3X 12X 20Kg

Tricep rope pull down
3X 12X 20Kg

Standing oblique crunch
3X 12X 18Kg

Dat was hem.

Als ik jou was zou ik eens met heel veel minder (80-90 of zo) overdreven diep squatten en filmen. En dan kijken of het echt zo overdreven diep was, en dan weer 'goede' diepte. En met het gevoel van die goede diepte weer langzaam het gewicht opvoeren.

Misschien is dat helemaal niet zo'n gek idee Neet. Misschien dat ik ook weer eens wat trainingen voor de spiegel ga doen en mezelf zo meteen kan zien. Omdat dat squat rek regelmatig bezet is ben ik over gegaan op dit rek maar je kan jezelf er dus niet in zien, tenzij je gaat filmen. Mijn streven is om altijd tot iets onder parallel te squatten maar ongemerkt ben ik toch iets hoger gaan squatten de laatste tijd. Dus nu ff weer de techniek terug on point brengen en dan weer verder opbouwen.

Een maandje (of langer) alleen maar sets met minder gewicht en meer herhalingen doen lijkt mij ook een goed idee.

Datum 30-4-2018 vs 26-2-2019

Gewicht 60 > 63,5 +3.5
Bovenarm 32 > 33,5 +1.5
BovenBenen 50 > 53 +3
Borst 95 > 96,5 +1.5
Middel 78 > 82 +4
Nek 39,5 Niet eerder gemeten

Ben de laatste tijd trouwens redelijk wat afgevallen en zat vanochtend op 61.3 Kg. Heb me ook weer eens opgemeten en ben eigenlijk best wel blij met het resultaat.

Dit was de meting:
Gewicht 61.3 -2.2Kg
Bovenarm 33 -0.5
Bovenbeen 52 -1
Borst 97 +0.5
Middel 79 -3 (echt blij mee en is in de spiegel ook goed te zien)
Nek 36.5 -3 (wellicht de vorige keer niet goed gemeten, heb toen net onder de adamsappel gemeten en nu thv de adamsappel)

Gewicht grafiek.jpg

Gewicht niet veel naar beneden, maar middel wel. Dat is altijd een goed teken!
Jeetje, dat je met zulke beentjes zo zwaar kan skwatten. Wat doe ik fout? :o

Terug
Naar boven