MuscleMeat

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Vandaag weer in Zwolle getraind en het ging super, daar waar de OHP maandag een teleurstelling was ging het nu helemaal super en de 47.5Kg gehaald vandaag. Ook de Squat ging lekker hoewel het nu wel serieus zwaar wordt. Volgende keer 110Kg squat en misschien een goed moment weer eens te gaan filmen om de uitvoering te controleren op diepte en techniek.

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
2X 40Kg
1X 45Kg
5X 47.5Kg
5X 47.5Kg
5X 47.5Kg

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
3X 80Kg
2X 90Kg
1X 100Kg
5X 107.5Kg
5X 107.5Kg
5X 107.5Kg

Close bench bench press
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
10X 60Kg

Facepull
3X 12X 21.25Kg

Pull up
3X 5X BW

Tricep pull down smalle stang
12X 28.75Kg
12X 28.75Kg
8X 28.75Kg (heavy)

Standing oblique crunch
3X 12X 20Kg

Vandaag weer in Zwolle getraind en het ging super, daar waar de OHP maandag een teleurstelling was ging het nu helemaal super en de 47.5Kg gehaald vandaag. Ook de Squat ging lekker hoewel het nu wel serieus zwaar wordt. Volgende keer 110Kg squat en misschien een goed moment weer eens te gaan filmen om de uitvoering te controleren op diepte en techniek.

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
2X 40Kg
1X 45Kg
5X 47.5Kg
5X 47.5Kg
5X 47.5Kg

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
3X 80Kg
2X 90Kg
1X 100Kg
5X 107.5Kg
5X 107.5Kg
5X 107.5Kg

Close bench bench press
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
10X 60Kg

Facepull
3X 12X 21.25Kg

Pull up
3X 5X BW

Tricep pull down smalle stang
12X 28.75Kg
12X 28.75Kg
8X 28.75Kg (heavy)

Standing oblique crunch
3X 12X 20Kg
Lekker man, je kan die 2xBW squat en BW ohp gewoon al ruiken...

Vandaag weer in Zwolle getraind en het ging super, daar waar de OHP maandag een teleurstelling was ging het nu helemaal super en de 47.5Kg gehaald vandaag. Ook de Squat ging lekker hoewel het nu wel serieus zwaar wordt.
Lekker man!
Volgende keer 110Kg squat en misschien een goed moment weer eens te gaan filmen om de uitvoering te controleren op diepte en techniek.
Zeker. Vorig jaar viel dat een beetje tegen op film, toch?

• #1.144
Zeker. Vorig jaar viel dat een beetje tegen op film, toch?

Klopt, had naar singels van 130/140Kg gewerkt echter bleek op film dat de diepte eigenlijk nergens meer op sloeg. Aangezien 5 reps met 107.5 toch wel als serieus zwaar gaan voelen wil ik voorkomen dat ik verder ga en onbewust ga compenseren door minder diep te gaan. Wil zeg maar niet nog een keer in die valkuil stappen

• #1.145
Ben ik weer met zoals beloofd een filmpje van de 5X 110Kg squat. Vond het best spannend mezelf terug te gaan zien want was in m'n achterhoofd toch een beetje bang voor een teleurstelling. Het tegendeel bleek gelukkig minder zwaar en ben best trots op het resultaat, kan merken dat ik ongemerkt meer heb gewonnen de laatste lange tijd dan ik had verwacht qua kracht.

Bij deze het filmpje en aansluitend de log van de training:

5X 110Kg Squat:

Low incline bench (wat lage gewichten i.v.m. gevoelige schouders na al het slopen en breken in het huis van m'n vriendin)
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 50Kg
10X 50Kg
10X 50Kg

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
3X 80Kg
2X 90Kg
1X 100Kg
1X 105Kg
5X 110Kg
5X 110Kg
5X 110Kg

Seated cable row
12X 70Kg
10X 70Kg
8X 70Kg

Dumbbell chest fly
12X 14Kg
10X 14Kg
10X 14Kg

Barbell curl (weer eens verhoogd van 25 naar 27.5, ging lekker)
3X 12X 27.5Kg

Tricep rope pull down
12X 25Kg
12X 25Kg
8X 25Kg

Dat was hem, erg voldaan weer naar huis :)

Mooie squatjes vis!

Ziet er mooi uit hoor, diepte, voetjes stabiel op de grond :thumb:
We have progression :p

yup, prima squat
vlotte en pittige uitvoering

• #1.151
Vandaag de training van woensdag gedaan. Woensdag flink bezig geweest in het huis van m'n vriendin en was compleet naar de kloten aan het einde van de dag... Wat een drama is die woning zeg, het is een schattig schipperswoninkje uit 1902 echter is er ook sinds 1902 geen onderhoud meer gepleegd (bij wijze van spreken) Veel is verrot en er is ontzettend veel geknutseld aan de woning maar werkelijk niks is fatsoenlijk gedaan cq afgewerkt. Gevolg is dat de woning eigenlijk compleet gestript moet worden, alle lekkages verhelpen en dan weer opbouwen. Ik had besloten, nadat ik de woning waar ik nu woon volledig te hebben verbouwd, dit never nooit weer te willen doen... Nu zit ik er weer midden in en misschien nog wel erger :treuren:.

Omdat ik al een inschatting had gemaakt dat de OHP vandaag niet met 3x5 zou gaan lukken heb op voorhand al besloten de 50 te gaan pakken zoals het gaat, verdeeld over 2 trainingen pakte dat met 47.5Kg ook erg goed uit. Heb in totaal zelfs de 15 reps gehaald echter wel over wat meer sets verdeeld.

De deadlift ging trouwens weer gruwelijk lekker, voel me steeds sterker worden op die oefening, nog even en de 3X5 met 150Kg is in de pocket. Ik kan me nog heugen dat ik nog niet zo lang geleden blij was dat ik 1X2 met 150Kg kon doen :D

Dit was de training:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
2X 40Kg
1X 45Kg
4X 50Kg
3X 50Kg
2X 50Kg
2X 50Kg
2X 50Kg
2X 50Kg

Deadlift
5X 70Kg
3X 100Kg
2X 120Kg
1X 130Kg
1X 140Kg
5X 145Kg
5X 145Kg
5X 145Kg

Dips
3X 12X

Facepull
3X 12X 21.25Kg

Goodmornings
10X 20Kg
3X 10X 40Kg

Was door vermoeidheid wel een beetje leeg dus heb het hier bij gelaten.

Waarom zo inzetten? Je gaat toch niet die hele woning voor haar verbouwen? Zij heeft er toch voor gekozen zo'n woning te kopen:dunno:

Nice training wel weer!

Schuldgevoel?

Of misschien gewoon uit oprechte vriendschap willen helpen?

Iig een lekkere training gehad waar je zeker niet over kan klagen! :thumb:

• #1.156
Dit zal ik wel nooit begrijpen......
Maar prima training :thumb:

Tsja, ik ben zelf technisch geschoold als elektro monteur en heb in m'n leven al veel bijgeklust in alles waar je handig voor moet zijn. Dan is de keuze om je eigen huis volledig te gaan verbouwen en te maken zoals je dat graag wilt een voor de hand liggende keus. Heb me er alleen wel eens een beetje verkeken op de hoeveelheid werk, tijd en geld die er in is gaan zitten. Een jaar of 5 á 6 is elk vrije uur en elke verdiende cent in het huis gaan zitten. Zo'n project hoef ik nooit weer in m'n leven, een badkamer of keuken verbouwen vind ik prima maar een compleet huis renoveren hoeft voor mij niet meer zo nodig

Waarom zo inzetten? Je gaat toch niet die hele woning voor haar verbouwen? Zij heeft er toch voor gekozen zo'n woning te kopen:dunno:

Ik denk dat jullie beide wel gelijk hebben. Ik voel me nog steeds wel eens schuldig om hoe het allemaal gelopen is en vind het sneu dat ze nu met dit huis zit opgescheept. Het is geen slimme actie van haar geweest maar er zit wel een verhaal achter en het is eerlijk gezegd een niet zo'n leuk verhaal. Dit huis is een uitvlucht geweest en ze is redelijk blind gegaan op dit huis en dacht dat het allemaal wel mee viel. Nu wil ik mn best doen er het beste van te maken maar heb wel eens m'n zorgen over hoe het allemaal moet...

Of misschien gewoon uit oprechte vriendschap willen helpen?

Dit is absoluut op dit moment wel de primaire reden.

Tsja, ik ben zelf technisch geschoold als elektro monteur en heb in m'n leven al veel bijgeklust in alles waar je handig voor moet zijn. Dan is de keuze om je eigen huis volledig te gaan verbouwen en te maken zoals je dat graag wilt een voor de hand liggende keus. Heb me er alleen wel eens een beetje verkeken op de hoeveelheid werk, tijd en geld die er in is gaan zitten. Een jaar of 5 á 6 is elk vrije uur en elke verdiende cent in het huis gaan zitten. Zo'n project hoef ik nooit weer in m'n leven, een badkamer of keuken verbouwen vind ik prima maar een compleet huis renoveren hoeft voor mij niet meer zo nodig

Ik denk dat jullie beide wel gelijk hebben. Ik voel me nog steeds wel eens schuldig om hoe het allemaal gelopen is en vind het sneu dat ze nu met dit huis zit opgescheept. Het is geen slimme actie van haar geweest maar er zit wel een verhaal achter en het is eerlijk gezegd een niet zo'n leuk verhaal. Dit huis is een uitvlucht geweest en ze is redelijk blind gegaan op dit huis en dacht dat het allemaal wel mee viel. Nu wil ik mn best doen er het beste van te maken maar heb wel eens m'n zorgen over hoe het allemaal moet...

Dit is absoluut op dit moment wel de primaire reden.
Het enige wat ik me afvraag en zorgen over maak is of er geen gebruik, danwel misbruik van je wordt gemaakt.

Dit is overigens geen stelling waar je op hoeft, misschien niet eens zou moeten reageren.

Het belangrijkste is dat het voorkomt uit sympathie voor jou en een redelijk beperkte informatiepositie.

Wat je ook doet, vergeet jezelf niet!

• #1.159
Hallo allemaal, ben ik weer.

Vandaag stond de derde training van deze week op het programma. Omdat ik midden in een reeks van 4 nachtdiensten (en de eerder genoemde zaken die spelen) vroeg mijn lichaam om de training over te slaan, mijn hoofd was het daar echter niet mee eens. Ik heb daarom de compromis gesloten met mezelf om zonder schema naar de gym te gaan en er ff lekker een vrije training van de te maken.

Dan ff een kleine update rond het huis van mijn vriendin. Ik heb gister mijn zorgen geuit rond de hele situatie, ik vrees namelijk dat wanneer ik vol voor haar woning ga ik mezelf over de kop ga werken en ik bang ben tzt weer in dezelfde situatie te belanden waarin ik een dik jaar geleden ook zat. Omdat ik dat never nooit meer wil heb ik aangegeven haar graag te willen helpen maar niet ten koste van mezelf. Dat begreep ze volledig en zij vond ook dat ik er erg fanatiek voor ging met haar woning. We hebben besloten een dakdekker in te huren om alle lekkages te laten herstellen en een timmerman in de arm te nemen om een kozijn te laten vervangen. Dan is de woning weer wind en water dicht en kan ik op m'n gemak de eerste slaapkamer en badkamer netjes maken. Daarna gaan we in alle rust verder en nergens is haast mee, het komt zoals het komt. Moet eerlijk zeggen dat haar positieve reactie een enorme opluchting voor me is en ik me er nu een heel stuk relaxter onder voel.

Dan de training:

Seated cable row
3X 12X 60Kg

Bicep cable pull up (met smal stangetje)
12X 15Kg
12X 17.5Kg
3X 12X 21.25Kg

Tricep cable pull down (met smal stangetje)
12X 21.25Kg
12X 25Kg
12X 28.75Kg
12X 28.75Kg
10X 28.75Kg

One arm cable shoulder raises
3X 12X 5Kg

Decline crunches
3X 12X BW

Cable chest fly
12X 5Kg
12X 7.5Kg
2X 12X 10Kg

Leg press (ding zelf is 53Kg)
10X +40Kg
10X +80Kg
10X +120Kg
10X +120Kg

Klein beetje misselijk van vermoeidheid gestopt en naar huis gegaan. Wel blij dat ik gegaan ben.

Verstandig. Rust creeren en in alle openheid de impact van de diverse opties benoemen is het beste wat je kan doen.

Terug
Naar boven