Fitness Seller

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
Ik zou idd goed naar die signalen luisteren :)
Voor de lange termijn wel het beste he...

Ik denk trouwens ook dat ik mijn deload weken wat serieuzer moet gaan nemen en die week echt moet gaan gebruiken om het lichaam tot ruste te laten komen. Heb dan 3 weken om te knallen en 1 week om te rusten. Aangezien ik nu de meeste weken geheel tegen de verwachting in netjes 4 keer train ben ik qua volume best aardig omhoog gegaan tov de 3x per week trainen dus ik vermoed dat ik daardoor die deload week ook wel nodig ben, althans, das mijn gevoel.

Voor de lange termijn wel het beste he...

Ik denk trouwens ook dat ik mijn deload weken wat serieuzer moet gaan nemen en die week echt moet gaan gebruiken om het lichaam tot ruste te laten komen. Heb dan 3 weken om te knallen en 1 week om te rusten. Aangezien ik nu de meeste weken geheel tegen de verwachting in netjes 4 keer train ben ik qua volume best aardig omhoog gegaan tov de 3x per week trainen dus ik vermoed dat ik daardoor die deload week ook wel nodig ben, althans, das mijn gevoel.
Deze ff ergens inlijsten, digitaal mag ook!

Ouwe knaller :lifter:

• #1.565
Training van vanochtend.

Ging eigenlijk best wel lekker, front squat blijft een beetje stoeien en kloten met hoe ik de stang het beste kan houden maar geloof dat ik het nu wel in de smiezen heb. Af en toe deed de stang zeer an mn sleutelbeen, dan weer op de schouderbladen... Maar uiteindelijk had ik het op zo'n manier dat het nergens zeer deed en kon toen de 3X4 fatsoenlijk doen.

Dit was de train:

Deadlift
5X 70Kg
3X 100Kg
2X 120Kg
1X 130Kg
1X 140Kg
6X 147.5Kg
4X 147.5Kg
4X 147.5Kg
4X 147.5Kg

Front squat
10X 20Kg
5X 40Kg
3X 50Kg
1X 60Kg
1X 60Kg
1X 60Kg Beetje kloten met de positie van de stang
4X 60Kg
4X 60Kg
4X 60Kg

standing calf raises in smith
10X 20Kg
3X 10X 50Kg

Hip trust (zag vandaag in eens dat dat ding "booty builder" heette :roflol:
3X 10X 30Kg

Cable crunches
3X 10X 35Kg

En toen snel naar huis, eten en klaar maken voor het werk

Hip thrust is ook dé ultieme booty builder :peachy: !

Hip thrust is ook dé ultieme booty builder :peachy: !
Komt goed uit, ik wil ook een lekkere booty :p
In een stuk dat ik laatst las zou squat meer booty bouwen dan hiptrust, maar nog meer benen. Hiptrust bouwt beide minder, maar wel meer booty dan benen.

De conclusie was: vooral blijven squatten, maar hiptrust erbij helpt.

Ik denk dat het op de site van Henselmans was, geen idee.

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #1.569
Dat komt dat goed uit want stoppen met squatten doe ik maar zo niet (ook al heb ik er een haat liefde verhouding mee zolang als ik het al doe :p )

Voor de geïnteresseerden
Taken home messages
While it may be tempting to ditch hip thrusts as an overhyped fad and rethrone squats as the king of booty builders, this study does not mean you shouldn’t do hip thrusts. While squats may be better in isolation, they’re not mutually exclusive and because they stimulate the glutes maximally at different muscle lengths, they’re in fact complementary. Bret Contreras has always argued for this as well. Below are the take-home messages that I tell my clients.

Laatst bewerkt:
  • #1.571
Als ik dit zo lees beging ik me wel af te vragen waarom ik er hip trust bij doe... Ik squat redelijk veel en voor m'n BW en postuur best zwaar... Hoeveel zin heeft de hip trust eigenlijk voor mij in de zin van extra groei in quats en booty???

Als ik dit zo lees beging ik me wel af te vragen waarom ik er hip trust bij doe... Ik squat redelijk veel en voor m'n BW en postuur best zwaar... Hoeveel zin heeft de hip trust eigenlijk voor mij in de zin van extra groei in quats en booty???
Dat staat er: ze vullen elkaar aan, trainen dezelfde spieren op een andere manier, een verschillende lengte, had ik nog niet eerder gehoord.

Soms lees ik dingen en dan realiseer ik me hoe weinig ik weet.

• #1.573
Dat staat er: ze vullen elkaar aan, trainen dezelfde spieren op een andere manier, een verschillende lengte, had ik nog niet eerder gehoord.

I know maar als je het stuk leest heb ik wel het gevoel dat de toegevoegde waarde best beperkt is als je ook goed squat. Ik las in het laatste deel wel dat vooral de spanning in bepaalde spieren anders is bij de hip trust wat voor een extraatje kan zorgen. Ook geven ze aan dat als je hip trust doet dat je hem dan het beste wel deficit kan doen, de machine waar ik het op doe is dat gelukkig want je voeten staan een flink stuk hoger dan je kont als je er op gaat zitten.

Het is wel een fijne oefening om te doen moet ik zeggen, zeker als je de fantasieën de vrije loop laat als je met de oefening bezig bent :roflol:

• Like
Waarderingen: Bubs
Een spier op verschillende manieren trainen geeft een betere, een totale ontwikkeling. We doen toch ook wel meer dan alleen barbel curls met een rechte barbel.

Soms lees ik dingen en dan realiseer ik me hoe weinig ik weet.
Bij squats zijn glutes al een stuk verlengd en moeten ze om een hoek werken, bij hip thusts zijn ze al meer gecontraheerd en werken in de lengte richting. Ik voel ook altijd behoorlijk wat hamstring activiteit bij hip thrusts.

• #1.577
Training nummer 4 van deze week is ook weer een feit :D

OHP ging weer dikke prima, volgende cyclus ga ik maar eens microloaden. 2.5 omhoog op alle sets is denk ik wat te gek maar per 1Kg verhogen moet wel lukken denk ik op alle werksetjes.

Heb voor de bicep curls eens wee de EZ bar gepakt. Door de handen op het deel te doen waardoor ze iets naar binnen zijn gedraaid heb ik 0.0 last van de onder armen. Voelde erg goed en was ook gewoon lekker voor de biceps.

En de chin-up eindelijk 3X8, zat op de eerste setje misschien nog wel een rep extra in dus die gaan we binnenkort maar eens voorzichtig verhogen. Erg blij mee want deze BW oefeningen laat goed zien dat er progressie in de armen wordt geboekt waar ik erg blij mee ben.

Verder gewoon een prima training.

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 35Kg
3X 40Kg
1X 42.5Kg
6X 45Kg
4X 45Kg
4X 45Kg
4X 45Kg

Incline bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
3X 50Kg
1X 60Kg
4X 67.5Kg
4X 67.5Kg
4X 67.5Kg

Chin-up
8X BW
8X BW
8X BW (BAM!!! eindelijk 3X8)

One arm cable row
3X 10X 27.5Kg

Rear delt raises
3X 10X 6Kg

Bicep EZ curls
10X lege stang (9Kg, heb hem gewogen :p)
10X 19Kg
10X 24Kg
10X 24Kg
10X 24Kg (0.0 last van de onder armen, heerlijk)

Tricep rope pull down
10X 21.25Kg
10X 21.25Kg
9X 21.25Kg (lamme poten, 10de rep lukte niet meer)

Bandpulls aparts
3X 10X paarse elastiek

Nu naar huis en vanavond met m'n vriendin naar de bios en morgen een dagje samen lui doen. Ik ga het weekend geen hamer aan raken :p

giphy.gif

voor de chin-ups!

Heb voor de bicep curls eens wee de EZ bar gepakt. Door de handen op het deel te doen waardoor ze iets naar binnen zijn gedraaid heb ik 0.0 last van de onder armen. Voelde erg goed en was ook gewoon lekker voor de biceps.
Dat is het mooie, er is altijd een hoek te vinden die goed voor je polsen of ellebogen voelt....
nice chin ups!

• #1.580
Dat is het mooie, er is altijd een hoek te vinden die goed voor je polsen of ellebogen voelt....
nice chin ups!

Ben echt blij dat ik die EZ bar weer heb gepakt want baalde er flink van dat ik steeds minder kon curlen zonder dat het gevoelig werd. Maar eens zien hoe dit zich gaat houden over de wat langere termijn. Misschien als variatie de hammer curls er wel in houden maar dan met weinig gewicht ofsow. Of voorlopig gewoon alle curls met de EZ bar doen?

Terug
Naar boven