XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Gister middag weer wezen trainen. Voorige week lukte helaas niet. Nachtdiensten en niet kunnen slapen door het warme weer... Had maar besloten m'n energie even te sparen en heb in huis wat dingen opgepakt.

Training ging boven verwachting en op de Ohp (blijft toch m'n favoriete oefening) wederom kunnen verhogen. En de 3x5 ging prima met een kleine 2 minuten rust tussen de sets.

Dit was hem :

Ub

Ohp
10x 20kg
5x 30kg
3x 35kg
2x 40kg
1x 45kg
5x 47kg (ging eigenlijk heel prima😀)
5x 47kg (pittig maar goed te doen)
5x 47kg (bam.... Wederom super trots)

Bb Row (rest was allemaal bezet)
10x 40kg
10x 50kg
10x 50kg
10x 50kg

Db curl hammer grip
10x 14kg
10x 14kg
10x 14kg

Tricep rope pull down
10x 17,5kg
10x 20kg
10x 22,5kg

Facepull
10x 20kg
10x 22,5kg
10x 22,5kg

Cable chest fly
10x 10kg per kant
10x 10kg
10x 10kg

Top weer! Ik dacht er toevallig gisteren aan, tijdje niets van Vissertje gelezen. En daar ben je dan alweer.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.764
Even een vraag trouwen aangaande het deadliften (staat voor vandaag op het programma)...

Inmiddels lopen de gewichten al weer lekker op die oefening (laatste keer 140Kg) en qua techniek gaat het gewoon lekker... Echter is 3X5 wel erg veel als het gewicht verder omhoog gaat.... Ben de laatste keer eigenlijk wat te lang door gegaan met 3x5 (voor corona bedoel ik dan, 3X5 met 160Kg was wel een beetje heftig) en zit er aan te denken om over te gaan naar een 5,3,1 methode op de deadlift en daarmee verder op te bouwen naar de 160 á 170 Kg.... Wat is jullie idee hieromtrent?

Even een vraag trouwen aangaande het deadliften (staat voor vandaag op het programma)...

Inmiddels lopen de gewichten al weer lekker op die oefening (laatste keer 140Kg) en qua techniek gaat het gewoon lekker... Echter is 3X5 wel erg veel als het gewicht verder omhoog gaat.... Ben de laatste keer eigenlijk wat te lang door gegaan met 3x5 (voor corona bedoel ik dan, 3X5 met 160Kg was wel een beetje heftig) en zit er aan te denken om over te gaan naar een 5,3,1 methode op de deadlift en daarmee verder op te bouwen naar de 160 á 170 Kg.... Wat is jullie idee hieromtrent?
een programmering gaan volgen op basis van je 1rm. dit helpt vaak met het volgen van je lifts in goede volgorde.
altijd als ik zelf plan loop ik ook keihard weer tegen hetzelfde plafond aan.

Toch heeft de ervaring me al vaker geleerd dat een kleine pauze soms best goed werkt.
Precies dit, een kleine pauze, van een langere pauze wordt het niet beter.

Wekelijkse LP komt een keer ten einde en dan ontkom je niet aan iets van een wave.

Dat als je alleen 1x pw 531 een DL doet dat dit te weinig volume zou kunnen zijn. Je kan ook kijken naar de eerste oefening van dat schema wat je al eens volgde dat je iedere 4 weken op zoek gaat naar een PR in een bepaalde reprange.

Als je dit combineert met op die dag of een andere dag wat volume met of een DL of iets wat daar voldoende op lijkt zou je dat probleem als je daar al last van hebt kunnen oplossen.

Voor zover ik je ken heb je nogal de neiging om iedere training er helemaal voor te willen gaan, zeker wat dat betreft is het advies van @Furryx94 helemaal niet verkeerd.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bubs
  • #1.767
Dank jullie wel voor het mee denken.

Wellicht laat het feit dat ik na een pauze in eens weer beter lijk te presteren ook zien dat ik de neiging heb er te vol voor te willen gaan bij elke training (klopt dus wel wat je zegt @Mentat ), periodiseren is zeg maar niet mijn sterkste kant.

Ik ga eens kijken naar schema's volgens het principe zoals aangehaald door @Furryx94 .

Vanmiddag maar even kijken want heb nu niet veel tijd meer, ben bijna vrij van mijn werk, snel naar huis en trainen en dan mijn vriendin ophalen. (heeft onverwacht gevraagd of ze langs kan komen en kan blijven slapen.... Tja, dan zeg ik geen nee :p)

Anders voorlopig 2x5 doen ipv 3x5.

Dank jullie wel voor het mee denken.

Wellicht laat het feit dat ik na een pauze in eens weer beter lijk te presteren ook zien dat ik de neiging heb er te vol voor te willen gaan bij elke training (klopt dus wel wat je zegt @Mentat ), periodiseren is zeg maar niet mijn sterkste kant.

Ik ga eens kijken naar schema's volgens het principe zoals aangehaald door @Furryx94 .

Vanmiddag maar even kijken want heb nu niet veel tijd meer, ben bijna vrij van mijn werk, snel naar huis en trainen en dan mijn vriendin ophalen. (heeft onverwacht gevraagd of ze langs kan komen en kan blijven slapen.... Tja, dan zeg ik geen nee :p)
Uit nieuwsgierigheid: is dat die getrouwde chick? Heeft zij haar man verlaten of is ze nog getrouwd en noem je haar jouw vriendin?

beetje zaad lossen! en weer weg sturen.

• #1.775
Helaas is het niet helemaal de meest nette manier hoe het gaat.....

Mijn mening daargelaten want dat heeft totaal geen toegevoegde waarde in deze; ik hoop echt dat je nu geen dikke tegenslagen op gebied van liefde gaat ervaren. Maar...dat had je zelf ook al lang bedacht. Ik ken je niet irl maar gun je sws een mooi en gelukkig leven. Nouja, ook dit heeft ws geen toegevoegde waarde. Maar hoop gewoon dat je niet keihard in de steek gelaten wordt..

Mijn mening daargelaten want dat heeft totaal geen toegevoegde waarde in deze; ik hoop echt dat je nu geen dikke tegenslagen op gebied van liefde gaat ervaren. Maar...dat had je zelf ook al lang bedacht. Ik ken je niet irl maar gun je sws een mooi en gelukkig leven. Nouja, ook dit heeft ws geen toegevoegde waarde. Maar hoop gewoon dat je niet keihard in de steek gelaten wordt..
En ook die hoop verandert niets. :grinny:

Je vriendin is een getrouwde chick met kinderen? Bro waar ben je mee bezig :o

Verbleef kameel zijn vrouw niet tijdelijk ergens anders? :thinking:

Terug
Naar boven