XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Net op het moment dat ik toevallig je log tegenkomt verschijnen hier interessante dingen xD xD maar anders goeie weights!
In.

Dank jullie wel voor het mee denken.

Wellicht laat het feit dat ik na een pauze in eens weer beter lijk te presteren ook zien dat ik de neiging heb er te vol voor te willen gaan bij elke training (klopt dus wel wat je zegt @Mentat ), periodiseren is zeg maar niet mijn sterkste kant.
Je systemische vermoeidheid is elke keer gewoon te hoog. Waarom is periodiseren niet je sterkste punt? Weet je niet hoe je het toe moet passen of wil je het uberhaupt niet toepassen? Hou er rekening mee dat de dip waar je soms inkomt mogelijk te maken kan hebben met het langdurige te hoog willen presteren tijdens training dichtbij faillure.

Mocht je engels een beetje op peil zijn heb ik evt nog wel een e-book voor je over hoe te periodiseren...

Hou er rekening mee dat de dip waar je soms inkomt mogelijk te maken kan hebben met het langdurige te hoog willen presteren tijdens training dichtbij faillure.
Precies. Voortdurend tot/over het randje gaan is een aanslag op hormoonstelsel, zenuwstelsel en motivatie. O ja, en op het spierstelsel zelf natuurlijk.

Je systemische vermoeidheid is elke keer gewoon te hoog. Waarom is periodiseren niet je sterkste punt? Weet je niet hoe je het toe moet passen of wil je het uberhaupt niet toepassen? Hou er rekening mee dat de dip waar je soms inkomt mogelijk te maken kan hebben met het langdurige te hoog willen presteren tijdens training dichtbij faillure.

Mocht je engels een beetje op peil zijn heb ik evt nog wel een e-book voor je over hoe te periodiseren...
Ik denk dat ik dat ook wel kan gebruiken, dus als je wil mag je mij zeker een linkje bezorgen naar het e-book :engel: .

Mooie gewichten op de OHP, ook hier komt een Bubs press dichterbij :p (behalve vandaag want ben nog dik van zondag).

Op privé vlak hebben wij ons niet te moeien, maar ik sluit me aan bij @Aline . Hopelijk meent ze het met jou en zit je binnen dit en een jaar niet nog vast in de minnaar rol. Want zo kun je ook niet je hele leven door natuurlijk...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.785
Hallo allemaal,

Zie dat ik m'n laatste training nog helemaal niet heb gelogd. Wat betreft de liefde, ik zie wel hoe het allemaal loopt, op he tmonejt geniet ik er van en blijkt het later op niets uit te lopen... Tsja, wie dan leeft wie dan zorgt... Oké ik zeg het heel stoer maar weet van mezelf dat ik iets gevoeliger ben hiervoor maar het is niet anders....

Ik heb trouwens besloten om nSuns binnenkort te gaan volgen. Ben me er nu wat in aan het verdiepen. Zal me denk ik wel goed doen een schema te gaan volgen wat me dwingt niet steeds tot de max te willen gaan.

Maar goed, dit was de laatste training van eergister

Lb

Deadlift
5x 70kg
4x 100kg
3x 120kg
2x 130kg
1x 140kg
5x 145kg
5x 145kg
5x 145kg

Seated cable row
10x 60kg
10x 60kg
10x 60kg

Seated leg curls
10x 52,5kg
10x 52,5kg
10x 52,5kg

Cable cruches
10x 36,25kg
10x 40kg
10x 40kg

Calf raises in Smith devicit
10x 20kg
10x 50kg
10x 60kg
10x 70kg
10x 75kg
10x 75kg
10x 75kg

Heel sterke DL! Maar gezien de regelmatige terugslagen is de verdenking toch dat je erg vaak tot op, of over het randje van herstel gaat.....

Heel sterke DL! Maar gezien de regelmatige terugslagen is de verdenking toch dat je erg vaak tot op, of over het randje van herstel gaat.....
Je zou m een schema gunnen zonder al teveel amraps, als ze erin zitten dan gaat ie er toch wel helemaal voor.

• #1.789
Je zou m een schema gunnen zonder al teveel amraps, als ze erin zitten dan gaat ie er toch wel helemaal voor.

Daarom wil ik ook een schema waar die toestanden niet in zitten.. Ik kan daar slecht mee om gaan en zal dan toch weer tot het gaatje gaan. Ik wil een schema die me verplicht bepaalde gewichten te gebruiken (die dus niet tot de max gaan elke training) berekend aan de hand van mijn max 1RM, zal me dan ook netjes aan die gewichten houden... Kennelijk moet ik daar gewoon door een schema in geremd worden..... 3X5 met bijna 2.5X BW Is ook gewoon heftig maar kan mezelf daar zo slecht in remmen....

Daarom wil ik ook een schema waar die toestanden niet in zitten.. Ik kan daar slecht mee om gaan en zal dan toch weer tot het gaatje gaan. Ik wil een schema die me verplicht bepaalde gewichten te gebruiken (die dus niet tot de max gaan elke training) berekend aan de hand van mijn max 1RM, zal me dan ook netjes aan die gewichten houden... Kennelijk moet ik daar gewoon door een schema in geremd worden..... 3X5 met bijna 2.5X BW Is ook gewoon heftig maar kan mezelf daar zo slecht in remmen....
dan is n/suns geen goed idee :)
die is gebasseerd op amrap.

Maar je zei nSuns....

• #1.792
Had er vanacht tijdens de nachtdienst even naar gekeken en eens naar de exel bestanden gekeken. Zag daar zo geen amrap in staan.

Uiteindelijk moet het natuurlijk wel een schema zijn met een progressieve overload, daar ontkom je niet aan anders wordt je immers nooit sterker... Echter moet die overload op een verstandige manier worden geperiodiseerd en moet het schema me eigenlijk de gewichten voorkauwen aan de hand van ingevoerde max 1RM's. Dan weet ik dat ik train met gewichten die bij mijn kracht passen en weer ik ook dat er op termijn winst geboekt zal worden....

Had er vanacht tijdens de nachtdienst even naar gekeken en eens naar de exel bestanden gekeken. Zag daar zo geen amrap in staan.

Uiteindelijk moet het natuurlijk wel een schema zijn met een progressieve overload, daar ontkom je niet aan anders wordt je immers nooit sterker... Echter moet die overload op een verstandige manier worden geperiodiseerd en moet het schema me eigenlijk de gewichten voorkauwen aan de hand van ingevoerde max 1RM's. Dan weet ik dat ik train met gewichten die bij mijn kracht passen en weer ik ook dat er op termijn winst geboekt zal worden....
N/suns kan prima je moet alleen niet op de 1+ set en 5+ set. gek gaan als een mafkees. en op eens 20 reps gaat doen met een DL van 100kg bv.
of zoals ik 20 reps op bench als laatste set van de 9.

• #1.794
Ik zit er nog weer eens naar te kijken. Ik vind de opbouw op de compounds wel erg fijn zoals dat helemaal is uit gewerkt... De 1+ sets daar kan ik mezelf natuurlijk gewoon op gaan beperken en zeggen dat ik daar gewoon 3X ofsow van maak, dus eigenlijk mezelf beschermen om me daar helemaal op leeg te laten gaan... En op basis van hoe goed die 3X ging op dat gewicht bepalen of ik de TM de week er na wel of niet ga verhogen....

N/suns kan prima je moet alleen niet op de 1+ set en 5+ set. gek gaan als een mafkees. en op eens 20 reps gaat doen met een DL van 100kg bv.
of zoals ik 20 reps op bench als laatste set van de 9.
Okay, de eerste keer kwam ik er nog onderuit omdat het gewoon een feit is dat er amraps in nSuns zitten, maar nu niet langer: ik ben het met @Furryx94 eens.

Als je je een beetje in weet te houden op de "+" sets, dan zou het kunnen.

Succes!

Ik zit er nog weer eens naar te kijken. Ik vind de opbouw op de compounds wel erg fijn zoals dat helemaal is uit gewerkt... De 1+ sets daar kan ik mezelf natuurlijk gewoon op gaan beperken en zeggen dat ik daar gewoon 3X ofsow van maak, dus eigenlijk mezelf beschermen om me daar helemaal op leeg te laten gaan... En op basis van hoe goed die 3X ging op dat gewicht bepalen of ik de TM de week er na wel of niet ga verhogen....
zo zou het ook moeten gaan. volgens mij mag je als je 8 reps hebt gehaald. maximaal verhogen, ik zou persoonlijk als ik hem weer eens zou doen minimaal verhogen en de minimale reps doen en meer ook niet.

voor de rest vind ik dit wel 1 van de leukste schema's die ik heb gedaan. alleen met 4 dagen beetje te weinig voor mij

zo zou het ook moeten gaan. volgens mij mag je als je 8 reps hebt gehaald. maximaal verhogen, ik zou persoonlijk als ik hem weer eens zou doen minimaal verhogen en de minimale reps doen en meer ook niet.

voor de rest vind ik dit wel 1 van de leukste schema's die ik heb gedaan. alleen met 4 dagen beetje te weinig voor mij
Vind je het anders te belastend?

In het schema zag ik trouwens ook dat je op de dinsdag sumo deadlift moet doen en op de vrijdag de conventionele deadlift. Weet iemand waarom dit is?

• #1.798

In het schema zag ik trouwens ook dat je op de dinsdag sumo deadlift moet doen en op de vrijdag de conventionele deadlift. Weet iemand waarom dit is?

Goeie vraag,die stelde ik mezelf ook al... Heb nog nooit sumo gedaan en zie er de meerwaarde ook niet zo heel erg van in eigenlijk.

Vermoedelijk zelfde redenen voor bijvoorbeeld FSQ en BSQ, variatie en andere (soms minder zware) belasting.

Terug
Naar boven