XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
zo zou het ook moeten gaan. volgens mij mag je als je 8 reps hebt gehaald. maximaal verhogen, ik zou persoonlijk als ik hem weer eens zou doen minimaal verhogen en de minimale reps doen en meer ook niet.

voor de rest vind ik dit wel 1 van de leukste schema's die ik heb gedaan. alleen met 4 dagen beetje te weinig voor mij

Ik ga hem ook in 4 dagen doen. Wat bedoel je precies met dat het te weinig is voor jou? Vind je dat er dan te weinig volume in zit?

Vermoedelijk zelfde redenen voor bijvoorbeeld FSQ en BSQ, variatie en andere (soms minder zware) belasting.
Variatie puur alleen voor de variatie vind ik een beetje apart als je een zo effectief mogelijk schema wilt hebben. Bij FSQ en BSQ spreekt de eerst genoemde meer de quads aan i.p.v. de glutes, maar weet niet of een dergelijk verschil ook aanwezig is bij sumo en conv DL? Belasting zou kunnen, maar daar staat tegenover dat als je 2x per week dezelfde oefening doet je je techniek ook meer kan aanscherpen.

Variatie puur alleen voor de variatie vind ik een beetje apart als je een zo effectief mogelijk schema wilt hebben. Bij FSQ en BSQ spreekt de eerst genoemde meer de quads aan i.p.v. de glutes, maar weet niet of een dergelijk verschil ook aanwezig is bij sumo en conv DL? Belasting zou kunnen, maar daar staat tegenover dat als je 2x per week dezelfde oefening doet je je techniek ook meer kan aanscherpen.
BSQ direct voor DL is vaak niet fijn.

Er zijn wel artikelen die de verschillen tussen Conv en Sumo omschrijven, een andere variatie of partial kan vaak ook.

• #1.806
Vandaag denk ik de laatste training op deze manier. Hoop vanaf volgende week over te gaan op nSuns...

Na nachtdiensten met weinig slaap toch een redelijke train. Bench was erg pittig maar ben opzich wel tevreden.

Dit was hem:

Ub

Bench press
10x 20kg
5x 40kg
3x 60kg
2x 65kg
1x 70kg
4x 75kg (durfde de 5de niet zonder spotter.)
5x 75kg (spotter gevraagd, was wel zwaar)
5x 75kg (kwam uit m'n tenen maar wel zelf gered)
6x 60kg
10x 40kg
25x 20kg

Landmine Row Hammer grip
12x 10kg
12x 20kg
12x 30kg
12x 35kg
12x 35kg
12x 35kg

Barbell curl ez
12x lege stang
12x plus 10kg
12x plus 15kg
12x plus 15kg
12x plus 15kg

Tricep pull down smal stangetje
12x 25kg
12x 25kg
12x 25kg

Facepull
12x 25kg
12x 25kg
12x 25kg

Sorry Visser maar ik kan dit tempo echt niet bijhouden...

Vandaag denk ik de laatste training op deze manier. Hoop vanaf volgende week over te gaan op nSuns...

Na nachtdiensten met weinig slaap toch een redelijke train. Bench was erg pittig maar ben opzich wel tevreden.

Dit was hem:

Ub

Bench press
10x 20kg
5x 40kg
3x 60kg
2x 65kg
1x 70kg
4x 75kg (durfde de 5de niet zonder spotter.)
5x 75kg (spotter gevraagd, was wel zwaar)
5x 75kg (kwam uit m'n tenen maar wel zelf gered)
6x 60kg
10x 40kg
25x 20kg

Landmine Row Hammer grip
12x 10kg
12x 20kg
12x 30kg
12x 35kg
12x 35kg
12x 35kg

Barbell curl ez
12x lege stang
12x plus 10kg
12x plus 15kg
12x plus 15kg
12x plus 15kg

Tricep pull down smal stangetje
12x 25kg
12x 25kg
12x 25kg

Facepull
12x 25kg
12x 25kg
12x 25kg
Voor weinig slaap toch weer geflikt! Als je zelf maar tevreden bent, dat is t belangrijkste. Ik voel me echt een amateur. Zal me even inlezen in jouw aankomende manier van trainen. Hoeveel dagen p/w?

Staat er een mooi weekend voor de deur?

• #1.809
Sorry Visser maar ik kan dit tempo echt niet bijhouden...

Hoeft ook niet, en als ik met nSuns ga beginnen ga ik ook proberen het een tikkie rustiger aan te gaan doen. ;)

Voor weinig slaap toch weer geflikt! Als je zelf maar tevreden bent, dat is t belangrijkste. Ik voel me echt een amateur. Zal me even inlezen in jouw aankomende manier van trainen. Hoeveel dagen p/w?

Staat er een mooi weekend voor de deur?

Wil het op 4 dagen per week houden als het kan, maar als het ene keer 3 dagen worden is het ook geen ramp.

Staat een prima weekend voor de deur. Zondag komt uuuuuu..... "ze" :D weer langs dus dat wordt sowieso een toffe dag. En morgen m'n ex nog even helpen met wat kleine dingen in huis. Maar gelukkig geen grote klussen meer.

Hoeft ook niet, en als ik met nSuns ga beginnen ga ik ook proberen het een tikkie rustiger aan te gaan doen. ;)

Wil het op 4 dagen per week houden als het kan, maar als het ene keer 3 dagen worden is het ook geen ramp.

Staat een prima weekend voor de deur. Zondag komt uuuuuu..... "ze" :D weer langs dus dat wordt sowieso een toffe dag. En morgen m'n ex nog even helpen met wat kleine dingen in huis. Maar gelukkig geen grote klussen meer.
Beetje freestylen dus, ik vind t zelf ook altijd prettig om niet 'te vast' aan een schema te zitten voor mn gevoel.

Daaaaaar doelde ik op😉 Heel fijn weekend! En geniet.
Succes morgen! Dat is wel fijn, de puntjes op de i nu zeg maar.

Mooie benches hoor!
Een weekend met je huidige ex en je aanstaande ex :D

Ik voel hier een lichte spanning

Nou @Aline ga je gang.

hey vissie,
kom nog even terug op je keuze voor nsuns,
is een prima keuze, en erg leuk om te doen, maar hou er wel rekening mee dat het schema zwaarder en meer belastend is dan de trainingen die je nu doet. dit zal niet gelijk zo zijn want je zal wat laag beginnen, maar nsuns knalt gewoon door hoor. :),, en het is echt een heeeele riedel sets iedere keer.
op de vorige pagina las ik wat over dat je wat te snel te zwaar wil en dat je je amraps wat wil beperken, maar kan je nu al vertellen dat dit niet gaat gebeuren.
heb het schema ook best een lange tijd gedaan, en toen het zwaarder ging worden had ik mij voorgenomen dit ook te doen, netjes 5-3-1, en dan echt 1 rep, en op de 5+ sets max 6 reps.
het is uiteindelijk nooit gebeurt :D
maar het is natuurlijk jou keuze, en ik wens je er veel succes mee.

Terug
Naar boven