XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.821
hey vissie,
kom nog even terug op je keuze voor nsuns,
is een prima keuze, en erg leuk om te doen, maar hou er wel rekening mee dat het schema zwaarder en meer belastend is dan de trainingen die je nu doet. dit zal niet gelijk zo zijn want je zal wat laag beginnen, maar nsuns knalt gewoon door hoor. :),, en het is echt een heeeele riedel sets iedere keer.
op de vorige pagina las ik wat over dat je wat te snel te zwaar wil en dat je je amraps wat wil beperken, maar kan je nu al vertellen dat dit niet gaat gebeuren.
heb het schema ook best een lange tijd gedaan, en toen het zwaarder ging worden had ik mij voorgenomen dit ook te doen, netjes 5-3-1, en dan echt 1 rep, en op de 5+ sets max 6 reps.
het is uiteindelijk nooit gebeurt :D
maar het is natuurlijk jou keuze, en ik wens je er veel succes mee.

Dankjewel voor je uitgebreide toevoeging. Kan me er wel in vinden maar vind de hele opbouw van nSuns wel erg interessant. Ik begin idd niet al te zwaar en zie wel hoe ik het ga opbouwen. Je kunt zelf de training Max per training aanpassen daarin heb je een zekere vrijheid vwb de snelheid van verhogen. En als ik kijk naar het schema hoef je er niet heel veel assistance bij te doen mocht het qua tijd krap zijn want met de grote compounds pak je feitelijk alles al. Ik ga het proberen vanaf komende week en dan maar zien of ik het vol hou.

• #1.822
Enige 2 oefeningen waar ik liever een alternatief voor zou willen zijn de frontsquat (krijg dat niet pijnloos voor elkaar, blijft me zeer doen op het sleutelbeen)

En de sumo deadlift zie ik niet zo veel voordeel in als variant op de gewone deadlift. Maa rdaar was al het een an ander over gezegd eerder in mijn log en meende dat @Steks al wat alternatieven had opgesomd dus daar ga ik nog even naar kijken.

Alleen voor de Front Squat heb ik nog geen passend alternatief.

• #1.824
Ik doe normaal high bar squat...

Enige 2 oefeningen waar ik liever een alternatief voor zou willen zijn de frontsquat (krijg dat niet pijnloos voor elkaar, blijft me zeer doen op het sleutelbeen)

En de sumo deadlift zie ik niet zo veel voordeel in als variant op de gewone deadlift. Maa rdaar was al het een an ander over gezegd eerder in mijn log en meende dat @Steks al wat alternatieven had opgesomd dus daar ga ik nog even naar kijken.

Zombie front squat :D

vanaf 6:00

Pin squats vind ik wel een goeie variatie. En voor deadlifts heb ik laatst voor het eerst snatchgrip deadlifts gedaan. Vond ik erg goed ook.

• #1.828

Volgens Alan Thrall Maakt high vs low niet veel uit

Goblet Squat is een redelijk alternatief voor Front Squat.

Daarnaast kun je op de Leg Press, Hack Squat, V-Squat of Smith Machine (indien ze een van deze apparaten hebben) d.m.v. voetpositie redelijk dezelfde focus op quads bereiken als met FS.

Goblet Squat is een redelijk alternatief voor Front Squat.

Daarnaast kun je op de Leg Press, Hack Squat, V-Squat of Smith Machine (indien ze een van deze apparaten hebben) d.m.v. voetpositie redelijk dezelfde focus op quads bereiken als met FS.
Even als citaat gezien ik er niet zo veel verstand van heb en jij wel. Heels elevated globe squat met dumbell? Zit @Vissertje1980 helemaal niet met die stang ..maar.. is het een redelijk alternatief?

Even als citaat gezien ik er niet zo veel verstand van heb en jij wel. Heels elevated globe squat met dumbell? Zit @Vissertje1980 helemaal niet met die stang ..maar.. is het een redelijk alternatief?
Ook een oprechte vraag voor iemand die het weet, waarom zou je het heels elevated willen doen als mobiliteit geen probleem is?

• Like
Waarderingen: BB_
Hoezo heels elevated? Ik dacht dat @Vissertje1980 een alternatief zocht zonder stang op z'n sleutelbeen. (Ik heb trouwens deze week voor het eerst Goblet Squat geprobeerd. :P)

Hoezo heels elevated? Ik dacht dat @Vissertje1980 een alternatief zocht zonder stang op z'n sleutelbeen. (Ik heb trouwens deze week voor het eerst Goblet Squat geprobeerd. :P)
Dat dus. Ik ben beginner. Weet je meteen waarom heels elevated. Ook weer iets geleerd. Zal de komende tijd als het om oefeningen gaat even niet bemoeien maar gewoon mee lezen 🙈

• #1.838
Heels elevated zou voor mij sowieso niet hoeven. Ben mobiel genoeg om diep genoeg te gaan.

Daar naast weet ik niet of ik de Globe Squat het beste alternatief vind aangezien je die denk ik niet echt met de gewichten kan van de front squat.

Misschien dat ik de frontsquat nog wel een kans ga geven hoor,maar heb er al eens eerder mee zitten te stoeien en kreeg het gewoon niet pijnloos voor elkaar. Maar aangezien het nSuns schema ook de gewichten er voor berekend vind ik het ook wel weer moeilijk er iets anders voor te gaan doen waarbij de gewichten heel anders zijn... Dan beging de autist in me weer wat te stuiteren

• #1.839

A oke, ging me niet zo zeer om dat het persé zonder stang moest, een volledig ander alternatief mag ook hoor...

Terug
Naar boven