MusclePumper
Novice
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Elke keer als ik ga trainen doe ik minstens 45 min tot 60 min aan cardio. Ik gebruik dan de loopband, fiets, crosstrainer en de steps. Ik probeer de laatste tijd op hartslag te trainen en af en toe doe ik er wel eens een intervalletje erbij.

over gewichtstoename kun je heel wat vinden in de link in mijn signature

Heey,,
Ik Ben over 1 week 17..
weeg 60kg , ben 1,68
Train iets meer als 7 maanden
Rond de 3/4 keer in de week traine..
Mijn doel is , Gewichts Toenamen, Kracht En Massa, Maar Vooral kracht
aangezien je dus al wat ervaring hebt met trainen geef ik je niet het beginnersschema van 3xl....dit is meer een gewnningsschema maar ik denk niet dat het voor optimale spiergroei zorgt. ik raad eerst aan dit schema te doen, daarna kun je eventueel een kracht gericht schema volgen als bijvoorbeeld de bill stars 5x5 routine.
eey heb hier een intervalschema voor 10 weken gemaakt.
aangezien ik niet kan voelen hoe het gesteld is met jouw conditie en of je de gegeven niveau's veel te licht of te zwaar vind zul je dit dus zelf moeten aanpassen.
het apparaat = de crosstrainen
herhalingen betekent hoevaak je zwaar en licht achter elkaar doet
bv training 1 van week 1 doe je 6 x [1 minuut zwaar/2minuten langzaam]
je doet 5-10minuten warmin up totdat je hartslag tussen de 130 en 140 zit
je moet dus voor jezelf bepalden op welke rpm en niveau je dat doet.
verder als je het lekkerder vind iets zwaarder nieveau en iets minder rpm of omgekeerd kun je dat ook doen.
dit is alleen een voorbeeld hoe het zou kunnen....
hier is het schema te downloaden:
cardio interval schema.doc
als je verder nog vragen hebt laat het me weten
verder nogmaals ga lezen in het voedingssectie voor optimale prestatiewinst en herstel
tot die tijd kun je tijdens de inspanning AA isotone of aqaurius etc en eventueel wat extra water![]()
Maar krachttraining kan ik toch beter wel doen? Dit lees ik bijna overal als het gaat om afvallen. Ik ben geen beginner dus ik weet al het een en ander over krachttraining. Maar goed, wat denk jij?Schema ziet er goed uit, al train ik liever op de fiets en loopband maar dat maakt niet uitMaar krachttraining kan ik toch beter wel doen? Dit lees ik bijna overal als het gaat om afvallen. Ik ben geen beginner dus ik weet al het een en ander over krachttraining. Maar goed, wat denk jij?
Ow, en dit is mn eetschema dat ik wil gaan volgend:
Maaltijd 1:
Bambix of brinta 75 gram en 35 gram proteïne met water of magere melk
Maaltijd 2:
2 snee bruin brood met kipfilet en 1 stuk fruit
Maaltijd 3:
2 snee bruin brood met 125 gram tonijn en een paar stukjes augurk, 1 stuk fruit.
Maaltijd 4:
Bambix of brinta 75 gram met water of magere melk en 30gram whey, 3 gekookte eieren zonder dooier met wat sla.
Maaltijd 5:
75 gram zilvervliesrijst of 4 aardappelen met 100 gram kipfile en 150 gram groente.
Maaltijd 6:
250 gram magere kwark met ananas( niet uit blik maar verse ananas)
heel goed.Ik ben geen beginner maar zou graag eens een HST cyclus gaan doen, en dan liefst verdeeld over 6 dagen waarbij iedere spiergroep 3 keer aan de beurt komt, dus in 2 dagen alle spiergroepen.
Zou je me kunnen/willen helpen bij het samenstellen van een schema?
(ben deze weke een deload aan het doen en wil er eigenlijk zondag mee starten)

ik kijk er morgen ff na
kun je het volgende nog even geven?
gewicht
lengte
leeftijd
vetpercentage/vetmassa of vetvrijemassa
en hoelang ben je al met afvallen bezig?

aangezien je nog maar net begint met trainen. neem voldoende tijd alle oefeningen onder de knie te krijgen.
ga niet te hard van stapel en kies gewichten waarmee je het makkelijk kunt volhouden, dit omdat je pezen eerst moeten wennen aan de belasting. ga je te snel hoge gewichten gebruiken zullen je spieren dit eerst nog wel aan kunnen maar zul je je pezen overbelasten en kun je blessures krijgen.
verder ben ik benieuwd wat je bedoeld met gewoon eten is het voor mij praktisch niet onmogelijk om zwaarder te worden..
er staat een tegenstrijdigheid in nameleijk: niet onmogelijk....
wat dat betekent dus dat het mogelijk zou zijn, maar dan snap ik weer niet waarom je het vermeld. als je daar dus nog even wat uitleg over zou willen geven
wat voor jou het beste gaat werken is een full body schema
ik gebruik dit nu zelf ook en het bevalt me uitstekend
op deze manier train je 3 keer per week
mocht je echt zon motivatie hebben dat je vaker per week wilt trainen. kun je ook het upper body/lower body split pakken die i aan het begin van dit topic gemaakt heb.
het schema is als volgt
dag 1 - trainen 1 set van alle oefeningen
dag 2 - rust
dag 3 - trainen 2 sets van alle oefeningen
dag 4 - rust
dag 5 - trainen 3 sets van alle oefeningen
dag 6 - rust
dag 7 - rust
oefeningen:
squat
wide pulldown naar de borst
bench press
deadlift
seated row of als die niet beschikbaar is de dumbbell row
shoulder dumbbell press
standing calf raise
triceps dip
barbell curl
buikspiermachine [die met gewicht te verzwaren is]
doe steeds van alle oefeningen 10 herhalingen.
aangezien je nog maar net begint met trainen. neem voldoende tijd alle oefeningen onder de knie te krijgen.
ga niet te hard van stapel en kies gewichten waarmee je het makkelijk kunt volhouden, dit omdat je pezen eerst moeten wennen aan de belasting. ga je te snel hoge gewichten gebruiken zullen je spieren dit eerst nog wel aan kunnen maar zul je je pezen overbelasten en kun je blssures krijgen.
houd de hele week hetzelfde gewicht aan en verzwaar eventueel de volgende week
succes ermee![]()