AndroidHealthClinic

Voor de Belgen: welke partij heb jij gestemd?

Peiling Peiling Welke partij heb jij gestemd?

• [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/cdenv_ma

Stemmen: 8 19,5%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/vlaamsbl

Stemmen: 14 34,1%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/agalev.g

Stemmen: 2 4,9%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/spa-spir

Stemmen: 3 7,3%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/VLDnew_m

Stemmen: 3 7,3%
  • Andere, namelijk...

Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ben geen Belg en heb niet gestemd vandaag...

Stemmen: 11 26,8%

• Totaal stemmers
    41
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tony_V zei:
Wie zegt dat alle mensen uit protest voor VB stemmen? Kan jij gedachten lezen? Misschien vinden ze het programma wel aantrekkelijk! Ken genoeg ouderen én jongeren die goed genoeg weten waarom ze voor het blok stemmen hoor.

We leven idd in België, maar het gaat om de vlaamse/EU verkiezingen, daarom mijn aandacht op Vlaanderen in de eerste plaats. Bovendien is Wallonië er enkel op uit om Vlaams geld in handen te krijgen/ te houden.

Een simpel voorbeeld; de eerste 14 dagen van de maand werkt een Vlaming voor Wallonië. Dat moet ophouden!

Nog een interessante tekst over vooroordelen tov VB: [Link niet meer beschikbaar]

kijk, uit een dergelijk eenzijdig zicht over wallonië kan je gemakkelijk praten.

en hoe was het vroeger, toen wallonië sterker was dan vlaanderen? daar horen wij jullie niet over praten hé. dat verzwijgen jullie liever om beter te praten over hoe het kwaadaardige wallonië uit is op het geld der vlamingen, wat volgens jullie weer genoeg is om te pleiten voor een onafhankelijke vlaamse staat! misschien is het best om je te herinneren dat wallonië vlaanderen indertijd staande heeft gehouden, misschien wordt het tijd van wat solidariteit te tonen en wallonië verder helpen opdat dat niet meer zou moeten gebeuren!

en het gaat om REGIONALE en EU verkiezingen voor gans belgië.

ik kan idd niet gedachten lezen, maar ik weet het wel van veel mensen. en dat veel mensen het programma goed vindt, komt mede door de populistische methodes die gebruikt worden.

Tony_V zei:
Dat klinkt aardig, maar maak je geen illusies. CD&V/SPA (mogelijke nieuwe regering) zal niets doen aan die huidige situatie. NVA is zo klein dat ze amper wat kunnen inbrengen tegen de rest. Alleen het VB is groot genoeg hiervoor. Maar ja, die zijn niet "democratisch" genoeg. Ik vraag me af wat het woord "democratie" in België nog te betekenen heeft...

en vrije meningsuiting dan :rolleyes:

Tony V is hier volgens mij al een paar maanden geleden langsgeweest én geband.

Mods???

• Topic Starter Topic Starter
Deejay_Spike zei:
kijk, uit een dergelijk eenzijdig zicht over wallonië kan je gemakkelijk praten.

en hoe was het vroeger, toen wallonië sterker was dan vlaanderen? daar horen wij jullie niet over praten hé. dat verzwijgen jullie liever om beter te praten over hoe het kwaadaardige wallonië uit is op het geld der vlamingen, wat volgens jullie weer genoeg is om te pleiten voor een onafhankelijke vlaamse staat! misschien is het best om je te herinneren dat wallonië vlaanderen indertijd staande heeft gehouden, misschien wordt het tijd van wat solidariteit te tonen en wallonië verder helpen opdat dat niet meer zou moeten gebeuren!

en het gaat om REGIONALE en EU verkiezingen voor gans belgië.

ik kan idd niet gedachten lezen, maar ik weet het wel van veel mensen. en dat veel mensen het programma goed vindt, komt mede door de populistische methodes die gebruikt worden.
Wallonie was sterker dan Vlaanderen omdat ze de Vlamingen lieten werken in hun toen sterke economie!

Nadat hun economie peilsnel naar beneden gegaan is moet Vlaanderen nog altijd werken voor Wallonië. Wallonië Vlaanderen recht gehouden? Laat me niet lachen, ken je geschiedenis!
Regionale verkiezingen voor Vlaanderen zijn op dit moment het belangrijkst voor Vlaanderen! Federaal is het toch al 1 puinhoop.

Populisme? Is dat nu ook al een misdaad? Of mag de waarheid niet gezegd worden naar het volk toe? Dat 40 % van de gevangenen vreemdeling zijn? Dat de huidige regering er alles aan doet om de Vlaming te pesten en de vreemdeling te knuffelen?

Big Byron zei:

Mods???
WTF ik ben niet geband. Waarom zou ik geband moeten worden? Omdat jij niet tegen mijn mening kan?

Big Byron zei:

Mods???
Wij bannen vanaf nu pas na 7 waarschuwingen. Tony_v had 1 waarschuwing gekregen voor het schelden/provoceren in een thread... Echt racistische opmerkingen heb ik nog niet gelezen...

Tony_V zei:
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen? Het proces tegen VB was idd een nederlaag voor de vrije meningsuiting. Een schande voor heel België.
JEZUS.
Vrije meningsuiting heeft grenzen, en 1 van die grenzen is het aanzetten tot rassenhaat. Waar het Blok, keer of draai het zoals je wilt, voor veroordeeld is.
Maarja, daar zitten natuurlijk linkse komplotten achter, politieke druk etc. :rolleyes:

Net zoals ik een paar maand geleden al gezegd had: Bolt'em!!!

(leuk hé, die onverdraagzaamheid, weet je nu ook eens hoe dat voelt)

Big Byron zei:
JEZUS.
Vrije meningsuiting heeft grenzen, en 1 van die grenzen is het aanzetten tot rassenhaat. Waar het Blok, keer of draai het zoals je wilt, voor veroordeeld is.
Maarja, daar zitten natuurlijk linkse komplotten achter, politieke druk etc. :rolleyes:

:roflol: :cool:

TylW zei:
Wij bannen vanaf nu pas na 7 waarschuwingen. Tony_v had 1 waarschuwing gekregen voor het schelden/provoceren in een thread... Echt racistische opmerkingen heb ik nog niet gelezen...
Wel, dan was een gelijkaardige thread waar ie Blok-propaganda begon te spuien op z'n minst gesloten.

Feit is dat de man niets met bb'ing te maken heeft, en daar in de afgelopen maanden ook niets over gepost heeft. Voor politiek zijn er andere fora.

Tony_V zei:
Natuurlijk wel. Maar dat is geen reden om het land op te nemen in de EU. Als je landen in de shit wil steunen, stuur dan humanitaire hulp.
ik noem dat ook niet als criterium, ik noemde het enkel omdat je zo star EEN kant en dan ook nog eens kortzichtig kijkt.

egt hoor ik zou je bijna op elk punt van het extreem rechts kunnen aanvallen,
there's no use in it... de meesten zijn geen wijsheid aan te praten en al helemaal niet te overtuigen.

Tony_V zei:
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen? Het proces tegen VB was idd een nederlaag voor de vrije meningsuiting. Een schande voor heel België.

weet je dan wat de vrijheid van meningsuiting inhoudt?

kleine samenvatting uit mijn cursus toen ik nog recht had :

A.PRINCIPE
In 1830: grondwet gebaseerd op toenmalig situatie (na revoluties). Belgen hebben recht om op alle mogelijke domeinen en met alle mogelijke middelen de mening te uiten. Je MAG je mening aan anderen overbrengen. Dat kan handelen over wetensch.,soc., relig., cult., econ., politieke aangelegenheden, (zelfs op vlak van onderwijs).

ok? dat ken je wel..
het volgende stukje ook :

B.MIDDELEN
->gesproken woord
->geschriften
->radio, tv, mail, gazet,...
->body-language (vb: vuist in lucht steken-> macht uitdrukken)

maar weet je dat dit fundamenteel recht ook nog BEPERKINGEN INHOUDT ??? (het vrijheidsparadox ; vrijheid bestaat pas wanneer je bereid bent er een stukje van in te leveren)
lees maar :

C.Elke vrijheid kent zijn beperking, indien misbruik v vrijheid:
=>maatregel vd overheid: *REPRESSIEVE MAATREGEL: bestraffing achteraf, maar mag gn willekeur zijn vd overheid, dwz dat ze eerst moet ze schrijven wat dr de beugel kan (bestaande wetgeving)
vb: laster en eerroof tijdens meningsuiting, racisme en xeno-fobie,... MAAR de overheid kan niet preventief optreden.
Vb: persvrijheid : overheid mag gn censuur (macht die overheid zich toeëigent om wat voor publicatie bestemd is te onderzoeken en indien nodig te censureren of te boycotten) uitoefenen. Iem. aanzetten tot racisme via boek kan men niet censureren maar wel boycotten.

dus je kan niet zomaar wat zeggen, lees dit goed en je zal zien dat de uitspraken van het VB omtrent vrije meningsuiting een schande voor België is.

Big Byron zei:
JEZUS.

Dat iemand een ras gaat haten, daar kunnen wij niets aan doen. Wij zeggen enkel wat er gebeurd in Vlaanderen. Als iemand leest dat vreemdelingen vaker overgaan tot criminaliteit, dan is het zijn/haar keuze om dat om te zetten naar haat, of om zijn/haar conclusies daaruit te trekken en idd te stemmen voor een partij die daaraan daadwerkelijk iets wil doen. En dat hoeft niet door deze mensen terug te sturen naar land van herkomst (tenzij ze volharden in criminaliteit) maar dat kan ook door de integratie eindelijk eens fatsoenlijk aan te pakken.

Het blok is veroordeeld omdat de andere partijen teveel stemmen zagen overgaan van hun naar die partij. DAT is de echte reden, en geen andere! Dit is zelfs bewezen. De rechter was een Waal uit Gent die lid was van een Waalse club daar. men heeft verschillende grondwetten ed moeten wijzigen vooraleer men het VB kon vermoorden. Men heeft verschillende rechtzaken aangespannen en telkens verloren, men heeft net zolang gezocht tot men een rechter vond die maar al te graag het blok wilde veroordelen. Dit heeft niets met democratie, maar alles met vriendjespolitiek te maken.

Je kan dan nog tegen extreem rechts zijn, maar het blok is de enige partij die eerlijk is tegenover de kiezer. Al de andere partijen hebben voldoende bewezen dat ze hypocriet zijn, de kiezers bedriegen (denk aan de verschillende schandalen etc) en er zelf niets van terecht brengen.

DAAROM IS DIT WEER EENS EEN ZWARTE ZONDAG

Omdat de Vlaming het beu is!

Zoutzak zei:
Egt hoor ik zou je bijna op elk punt van het extreem rechts kunnen aanvallen,
there's no use in it... de meesten zijn geen wijsheid aan te praten en al helemaal niet te overtuigen.
Idem ditto. Helemaal gelijk jij, Zoutzak.

Zullen we over internationale economie en het nut van vrije handelszones icm overkoepelende regelgeving beginnen? Over solidariteit of federalisme? Maar nee hoor, daar kan ie niet over meepraten. Het enige wat hij dan kan is napraten; 'Turkjes moeten buiten!' 'Walen zijn slecht!'.

Zoutzak zei:
ik noem dat ook niet als criterium, ik noemde het enkel omdat je zo star EEN kant en dan ook nog eens kortzichtig kijkt.

egt hoor ik zou je bijna op elk punt van het extreem rechts kunnen aanvallen,
Kijk dat is jouw mening. Ik ben absoluut niet kortzichtig, maar je moet eerst je eigen problemen oplossen alvorens je je met de rest van de wereld gata bemoeien.

Big Byron zei:
Idem ditto. Helemaal gelijk jij, Zoutzak.

Zullen we over internationale economie en het nut van vrije handelszones icm overkoepelende regelgeving beginnen? Over solidariteit of federalisme? Maar nee hoor, daar kan ie niet over meepraten. Het enige wat hij dan kan is napraten; 'Turkjes moeten buiten!' 'Walen zijn slecht!'.
precies....

ghehe zo te horen heb jij het ook al meer dan eens geprobeerd ;)

:D

Wakaera zei:
http://www.fdw.be

o wat zijn ze toch vriendelijk die jongens van het VB :rolleyes:

ze kennen waarschijnlijk hun eigen programma niet :P
Och och, als zoiets bij het VB gebeurd dan is het ineens wereldnieuws. Moet ik je alle criminele feiten van andere parTeden eens voorleggen? Triestig hoe men het VB probeert aan ta vallen op deze feiten. Men zou beter eerst in eigen boezem kijken.

Tony_V zei:
Dat iemand een ras gaat haten, daar kunnen wij niets aan doen. Wij zeggen enkel wat er gebeurd in Vlaanderen. Als iemand leest dat vreemdelingen vaker overgaan tot criminaliteit, dan is het zijn/haar keuze om dat om te zetten naar haat, of om zijn/haar conclusies daaruit te trekken en idd te stemmen voor een partij die daaraan daadwerkelijk iets wil doen. En dat hoeft niet door deze mensen terug te sturen naar land van herkomst (tenzij ze volharden in criminaliteit) maar dat kan ook door de integratie eindelijk eens fatsoenlijk aan te pakken.

Het blok is veroordeeld omdat de andere partijen teveel stemmen zagen overgaan van hun naar die partij. DAT is de echte reden, en geen andere! Dit is zelfs bewezen. De rechter was een Waal uit Gent die lid was van een Waalse club daar. men heeft verschillende grondwetten ed moeten wijzigen vooraleer men het VB kon vermoorden. Men heeft verschillende rechtzaken aangespannen en telkens verloren, men heeft net zolang gezocht tot men een rechter vond die maar al te graag het blok wilde veroordelen. Dit heeft niets met democratie, maar alles met vriendjespolitiek te maken.

Je kan dan nog tegen extreem rechts zijn, maar het blok is de enige partij die eerlijk is tegenover de kiezer. Al de andere partijen hebben voldoende bewezen dat ze hypocriet zijn, de kiezers bedriegen (denk aan de verschillende schandalen etc) en er zelf niets van terecht brengen.

DAAROM IS DIT WEER EENS EEN ZWARTE ZONDAG

Omdat de Vlaming het beu is!

1. Beeldvorming. Al ooit van gehoord? Neem een West-Europees geschiedenisboek ter hand, sla open op 1940 en begin te lezen.
De mensen trekken helemaal geen conclusies op basis van hun eigen beeld - ze nemen gretig het racistische beeld over dat het Blok vormt en zien DAN overal bevestiging van de slechte vreemdeling. Selectieve beeldvorming heet zoiets.

2. Tuurlijk is het bewezen. Op www.aliens.com bewijzen ze ook dat ufo's bestaan.
Komaan gast, even serieus hé! De cd&v vormt een grotere bedreiging voor paars met 25-30%. Dan zouden ze toch veel beter die veroordelen?!

3. WAAR HAAL JIJ DE PRETENTIE VANDAAN TE BEWEREN VOOR 'DE VLAMING' TE SPREKEN?
Bij mijn weten stemt nog altijd 75-80% NIET voor het Blok.

Deejay_Spike zei:
weet je dan wat de vrijheid van meningsuiting inhoudt?

kleine samenvatting uit mijn cursus toen ik nog recht had :
...
Weer een persoonlijke maar gevaarlijke mening, de Vlaming denkt daar anders over vriend. Kijk maar naar de uitslagen. Die spreken voor zich.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven