AndroidHealthClinic

Voor de Belgen: welke partij heb jij gestemd?

Peiling Peiling Welke partij heb jij gestemd?

• [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/cdenv_ma

Stemmen: 8 19,5%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/vlaamsbl

Stemmen: 14 34,1%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/agalev.g

Stemmen: 2 4,9%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/spa-spir

Stemmen: 3 7,3%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/VLDnew_m

Stemmen: 3 7,3%
  • Andere, namelijk...

Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ben geen Belg en heb niet gestemd vandaag...

Stemmen: 11 26,8%

• Totaal stemmers
    41
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou nog verschieten, die zijn bijlange niet zo dom als ze zich voordoen. Meestal advocaat of 1 of andere hoge studie gedaan.

Racisme of extreem rechts (voor sommigen hetzelfde) is niet perse iets voor niet- inteligente (domme) mensen hoor. Je hebt Vlaams blok stemmers die dokter zijn, chirurg, noem maar op. Een politieke mening is iets wat in je zit. Sommigen worden rechts door persoonlijke ervaringen met buitenlanders, die dan meestal slecht zijn, anderen willen gewoon een meer rechtse aanpak van bepaalde problemen (bijvoorbeeld splitsing van S.Z.).

Het probleem met het blok is hun imago uit het verleden. De reden dat ze nu meer stemmen winnen is o.a. omdat ze veel minder extreem overkomen in hun folders en affiches. Waar vroeger stond "Eigen volk eerst" en "Grote kuis" staat er nu "Minder lasten, meer vlaanderen" en "Minder immigratie, Meer Vlaanderen".

Je kan duidelijk zien dat ze hun best doen om in het centrum te geraken. Of dat echt zo is, en of dit hun gaat helpen om in de regering te geraken, is dan weer iets anders.

Persoonlijk vind ik een centrum rechtse (kartel) partij als NVA veel beter, ze komen met reëele voorstellen die geen haat en agressie uitlokken bij veel mensen...

sloeber zei:
Dont flame me......ja ik ben blok stemmer......en neen ik heb niets tegen vreemdelingen zolang men zijn best doet zich aan te passen aan het land waar men gaat wonen.

Helaas past het merendeel zich niet aan, althans niet in NL.
Zolang ik dat Turkse/Marokaanse gebrabbel nog overal moet horen is het integratiebeleid imo mislukt.

Leviathan zei:
Zolang ik dat Turkse/Marokaanse gebrabbel nog overal moet horen is het integratiebeleid imo mislukt.
Idd en dat is vooral de schuld van de regering, geen verplichting van taalcursussen bijv. :)

Nuja, het zijn niet alleen mensen uit de lagere sociale klasse, al is dat niet steeds gelinkt aan het al dan niet politiek onwetend zijn. En het klopt dat het VB zich wel erg gematigd voordoet, z'n programma op de website heeft herleid tot een samenraapsel van weinig originele stellingen met een paar vreemde uitschieters en zich graag profileert als de nieuwe partij van het volk. Waardoor er natuurlijk nogal wat mensen denken dat ze zo erg wel niet zullen zijn. Maar het punt is : je kan ze niet geloven. Wat een blokker zegt en wat een blokker denkt ligt volgens mij vaak ver van elkaar verwijderd. Misschien is het bij andere partijen ook soms wel zo, maar daar zijn de risico's die je neemt door ze op hun woord te geloven minder verregaand.

Wat dat programma betreft trouwens, het toont nog eens aan dat ze geen oplossingen hebben. Ze willen een hele resem aan uitgaves doen (zelfs deels gratis openbaar vervoer ! ) en willen dat financieren door de miljardenstroom naar wallonie te stoppen. Alleen is het een gangbare zaak eerst te kijken waar je je geld haalt en het DAN uit te geven. De splitsing van de sociale zekerheid is nog niet echt voor morgen.

Zelfs voor het vreemdelingenprobleem geven ze eigenlijk geen concrete oplossingen. Eigenlijk is het gewoon een sloganeske partij die teert op het ongenoegen van de bevolking. Misschien moet ik ook maar een partij oprichten ?

Slogan van Rob Verreycken:
Code:
Islam: stop. Stem Rob

Racistisch of niet? :rolleyes:

Leviathan zei:

daar ben ik het niet mee eens.

als je spreekt over integratie dan heb je het toch niet over het verloochenen van je eigen roots?? ?? ?? ??
je bent met een bepaalde taal opgegroeid, en je zou willen dat ze die taal zouden stoppen met spreken eens ze in een ander land te gast zijn? dat kan moeilijk.

waar ik WEL tegen ben is dat ze de moeite niet doen! maar ze moeten haast wel, want wij spreken hun taal niet. maar je kan hen moeilijk verbieden om onder elkaar hun moedertaal te praten.

de grootste struikelblok inzake integratie is de religieuze opvatting. daarmee bedoel ik dat voor velen, de wetten van hun religie voorgaan op de rest. in europa geldt heden een scheiding van kerk en staat. dat wil zeggen dat de mensen EERST de regels opgelegd door de staat moeten volgens, en dat de religieuze regels daar aan onderschikt zijn. en daar zit het grootste probleem imo, omdat bij de meeste moslims geen duidelijke scheiding is van kerk en staat. en dit vertaalt zich in problemen zoals een hoofdoek willen dragen op eender welk moment, ook op school of op werk of ook erger; abductie van de clitoris (ja dit gebeurt spijtig genoeg nog, ook in belgië en nedermand). en daar ben ik niet mee akkoord. dat je het op straat of thuis draagt daar heeft niemand iets op te zeggen, maar wanneer je school loopt of gaat werken laat je al je overige overtuigingen achterwege. dat geldt trouwens voor iedereen, katholiek, protestant, jood, moslim etc

Deejay_Spike zei:
daar ben ik het niet mee eens.

als je spreekt over integratie dan heb je het toch niet over het verloochenen van je eigen roots?? ?? ?? ??
je bent met een bepaalde taal opgegroeid, en je zou willen dat ze die taal zouden stoppen met spreken eens ze in een ander land te gast zijn? dat kan moeilijk.
Bro, akoord als het gaat over familiale kring, zelfs op straat tegen elkaar zou ik er niet altijd veel om geven.

Toch kan je moeilijk stellen dat het bevorderend werkt voor de integratie. Wil je dat volkeren kunnen samenleven, dan moet je toch tenminste elkaar kunnen verstaan.

Als jij nederlands praat dan zal je veel sneller sociaal contact leggen met iemand die ook nederlands spreekt dan wanneer die persoon een voor jouw onverstaanbare taal spreekt.

Idem voor de Walen, die zullen over het algemeen niet snel moeite doen om vlaams te spreken, zelfs engels is hun nog teveel. Ik vind dit een beetje egoïstisch en asociaal. Integratie moet van 2 kanten komen.

Zolang ik dat Turkse/Marokaanse gebrabbel nog overal moet horen is het integratiebeleid imo mislukt

Je kan moelijk de eerste genaratie dat nu gaan aan leren, iemand in de 60 zal niet zo 1,2 een taal leren.
Wat wel echt moet gebeuren is om op een school af te leren een andere taal te spreken of op het werk.
Buiten is het gewoon niet te doen om iemand te dwingen Nederlands te praten.
Je kan moelijk van elke straat een wijk agent zetten die daar op let.

Waar ik mij echt aan erger is dat Turken en Marokanen een man of vrouw uit huwelijken waar de groutouders zijn geboren.
Dan komt de stomste reden deze zouden wel nog maagd zijn en hebben nog nooit alcohol gedronken, donder alsjeblieft op met zo'n smoes.
Dus wat zeggen ze eigenlijk, ze vinden elkaars kinderen in N.L niet goed voor hun eigen kinderen maar wel een wild vreemden.

TylW zei:
Bro, akoord als het gaat over familiale kring, zelfs op straat tegen elkaar zou ik er niet altijd veel om geven.

Toch kan je moeilijk stellen dat het bevorderend werkt voor de integratie. Wil je dat volkeren kunnen samenleven, dan moet je toch tenminste elkaar kunnen verstaan.

idd ik hoor het zelfs op mijn werk :mad:,in de refter brabbelen ze ook terwijl er gewone belgen bij zitten

beetje laat maar heb op groen gestemd..... :roflol: Nee echt niet heb op het blok gestemd :D

Ik vind de islam zoals ze (mis)bruikt word de grootste bedreiging is van deze tijd. Dat is mijn mening.
Je spreekt over mensen die het doden van ongelovige mensen als wet van God zien, zij zien zichzelf als de uitverkorenen van Allah, dit word hun aangeleerd telkens zij de koran lezen. ze hoeven onze wetten niet te respecteren zij hebben maar één wet nl de islam.
De vreemdelingen in ons land hebben niets om bang voor te zijn. niet voor de politie en niet voor de wet. kleine criminaliteit word toch getollereerd.
De regering spreekt telkens maar over het onveiligheids GEVOEL bij de mensen, nu ik vind dat iemand die al twee maal is overvallen, of iemand die in elkaar is geslagen, of wat dan ook, dan spreekt men niet over een onveiligheids gevoel maar over onveiligheid, over gevaar en over ellende.

en het zijn in tegenstelling dan wat sommige denken niet de mensen die niets te maken gehad hebben met criminele vreemdelingen die op het blok stemmen, nee het juist die mensen die in een veilige wijk wonen ergens waar (tot nu toe) die multieculturele sameleving nog niet heeft toegeslagen die NIET op het blok stemmen, maar wacht op het moment dat de migranten in die wijken hun intrede doen en dat het moment daar is dat de mensen daar na 20h niet meer buiten kunnen, idd meer stemmen voor het blok...

Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die na een verkrachting door een vreemde durven zeggen dat de reden is dat hij zich genegeerd voelde door dat meisje omdat ie "anders" is, je kan zulke zaken gewoon niet goedpraten.
je kan niet blijven zeggen dat die "jongens" een slechte jeugd hebben gehad.
Groepsverkrachtingen in brussel gebeuren door marrokaanse jongeren, dit is een feit... je mag het niet zeggen....

en nee niet alleen in belgie:

Harde cijfers over zedenzaken met minderjarigen ontbreken, omdat dergelijke strafzaken zoveel mogelijk buiten de publiciteit worden gehouden. Maar uit gesprekken met deskundigen op dit gebied, bij de rechtbank het OM en de advocatuur in Rotterdam, blijkt dat de daders en slachtoffers van groepsverkrachtingen steeds jonger worden.

Zowel kinderrechter S. de Pauw Gerlings, officier van justitie L. Bonsel (belast met jeugdzaken) en advocaten in Rotterdam zien steeds vaker daders van 14 jaar of nog jonger. In de havenstad spelen verschillende zaken waarbij meisjes van 12 jaar slachtoffer zijn geworden van groepsverkrachting of aanranding. In zeker één geval zijn alle 10 verdachten minderjarig. In een ander recente zaak was een van de daders een 11-jarig jongentje

daders

De daders zijn in bijna alle gevallen allochtone jongens uit achterstandswijken. Bijna alle slachtoffers zijn autochtone meisjes. Blanke jongens die een meisje verkrachten zijn soloverkrachters. Vrijwel altijd gaat het dan om een trieste sukkel.

Jeugdige zedendelinquenten kunnen slechts beperkt door het strafrecht worden aangepakt. Verkrachters tot 16 jaar kunnen veroordeeld worden tot één jaar. Verkrachters onder de 12 vallen buiten het strafrecht in Nederland.

Brond: de volkskrant.

Nu weet ik dat hand in hand terug naar eigen land geen "haalbare" oplossing is maar er moet dringend en hard tegen deze misdadigers worden opgetreden, en zolang de regering blijft zeggen dat het allemaal niet zo erg is blijf ik op het blok stemmen, een inbraak, overval, verkrachting...t'is allemaal wel erg!
en als dat zelfde slachtoffer dan nog een verklaring moet afleggen tegen een flik die achmed heet dan is het niet alleen erg maar ook nog is triestig en bangelijk!

Dit is mijn eigen mening, niet uit een vlaamsblok boekje of zo, nee mijn eigen mening.

Silva zei:
Je kan moelijk de eerste genaratie dat nu gaan aan leren, iemand in de 60 zal niet zo 1,2 een taal leren.

De 1e generatie is hier ook ooit in hun jonge jaren gekomen en toen hebben ze er blijkbaar ook niet veel moeite voor willen doen om Nederlands te leren.

Maar dat vindt ik nog niet eens t probleem: Wat ik wel een probleem vindt zijn de 3e en 4e generatie Turkjes en Marokaantjes die op Nederlandse/Belgische scholen hebben gezeten, dus prima nederlands kunnen spreken, het gewoon vertikken. Bij me in de gym bv praten ze in groepsverband zelden Nederlands, als ze alleen zijn moeten ze wel.

Kinders die tolk moeten spelen voor de ouders, die hier inmiddels in n aantal gevallen ook al n jr of 20 wonen, heb ik geen (Nederlandse) woorden voor.

Ik heb geen hekel aan Turken/Marokanen in zn algemeen, maar wel aan hun aanpassingswil en vermogen.

De 1e generatie is hier ook ooit in hun jonge jaren gekomen en toen hebben ze er blijkbaar ook niet veel moeite voor willen doen om Nederlands te leren.

Maar dat vindt ik nog niet eens t probleem: Wat ik wel een probleem vindt zijn de 3e en 4e generatie Turkjes en Marokaantjes die op Nederlandse/Belgische scholen hebben gezeten, dus prima nederlands kunnen spreken, het gewoon vertikken. Bij me in de gym bv praten ze in groepsverband zelden Nederlands, als ze alleen zijn moeten ze wel.

Bij de eerste generatie was het de bedoeling dat ze weg zouden gaan, maar doordat de Nerlandse regering ze toch langer wou hebben bleven ze.
De regering heeft ze nooit Gedwongen om Nederlands te leren en vonden dit ook onzin.

Het 2e punt klopt wat je zegt, maar ook voor een deel niet.
Bij mij op de sportschol praat een deel wel Nederlands met elkaar en een deel niet.
Maar de meeste praten wel Nederlands met elkaar.

Het hangt ook van de stad af, Rotterdam kan je het bijna wel vergeten.

Leviathan zei:

Kinders die tolk moeten spelen voor de ouders, die hier inmiddels in n aantal gevallen ook al n jr of 20 wonen, heb ik geen (Nederlandse) woorden voor.

Ik heb geen hekel aan Turken/Marokanen in zn algemeen, maar wel aan hun aanpassingswil en vermogen.

idd :thumbs:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven