XXL Nutrition

Voor de Belgen: welke partij heb jij gestemd?

Peiling Peiling Welke partij heb jij gestemd?

• [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/cdenv_ma

Stemmen: 8 19,5%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/vlaamsbl

Stemmen: 14 34,1%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/agalev.g

Stemmen: 2 4,9%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/spa-spir

Stemmen: 3 7,3%
  • [img]http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default2/verkiezingen2003/partijen/partij_matrix/VLDnew_m

Stemmen: 3 7,3%
  • Andere, namelijk...

Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ben geen Belg en heb niet gestemd vandaag...

Stemmen: 11 26,8%

• Totaal stemmers
    41
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
met to!

polarisatie rules!!!

maar ben blij dat ik er niet woon,

Dont flame me......ja ik ben blok stemmer......en neen ik heb niets tegen vreemdelingen zolang men zijn best doet zich aan te passen aan het land waar men gaat wonen.

het blok is te extreem, kijk inderdaad naar hun roots
MAAR er moet wel iets gebeuren vind ik (en door hen te negeren wat de regering al jaren doen zullen ze alsmaar meer stemmen halen)

ik stemde op NVA, die hebben naar mijn mening de goeie ideeen van het blok maar die gaan dan weer samen met cd&v waardoor je weer op iets totaal anders stemt

1 voorstel, weg met de kartels! en laat het blok maar eens meeregeren, dan zullen ze inzien dat het niks wordt (net zoals in oostenrijk, en dan zijn ze er ook vanaf) maar zo slim zijn ze hier natuurlijk nog niet!

ohja elke politicus doet weer alsof zijn neus bloedt en zoeken verklaringen achter de opmars van het blok
wel het is dood simpel: de meerderheid van de blokstemmers willen gewoon verandering en tonen dat ze niet akkoord zijn met het huidige politieke gehabbekrats

Het valt eerst weer op dat de meerderheid in de poll op het VB heeft gestemd maar te laf is om erover uit te komen. Want, laten we er maar eerlijk over zijn, een groot deel van de blok stemmers verschuilt zich nog steeds mooi achter het stemgeheim. Taboe doorbroken my ass.

Ik ben trouwens blij dat ik niet zo genuanceerd moet zijn als de politiekers. Zij respecteren de blok-kiezers, ik niet. Het valt toch op hoeveel mensen op het blok stemmen terwijl ze nog geen 2 partijvoorzitters uit de belgische politiek kennen. Een groot deel van de blok stemmers weet niets af van politiek, het is voor hen toch maar saaie boel. Sorry, maar die saaie boel bepaalt nu eenmaal ons dagelijks leven. En in plaats van blanco te stemmen gaan ze maar voor het blok, want 'het schijnt dat die wel goeie alternatieven bieden'. Want al die vreemdelingen, daar heb je toch ook geen plezier aan. Ze hebben allemaal wel ergens een verre kennis die door een vreemdeling lastiggevallen is. Ze voelen zich bedreigd door de multiculturele samenleving, maar zijn er vaak nog niet eens in aanraking mee gekomen. Perceptie is almachtig geworden.

Er zijn natuurlijk de 'intelligente' blok stemmers, die een hele resem argumenten om voor het blok te stemmen kunnen bovenhalen, die natuurlijk makkelijk kunnen verwijzen naar een vreemdelingenprobleem dat er duidelijk is. Maar, al leggen ze hun vinger op de juiste wonde, hun hele analyse van de oorzaak van die wonde, en vooral hun zogezegde oplossing om die wonde te genezen, slaat nergens op.

Je amputeert geen been omdat het gebroken is. Zelf al is het een complexe breuk en kan je ze alleen maar laten genezen door een moeilijke operatie, dat been ga je niet zomaar opgeven. Natuurlijk zal het niet vanzelf genezen, zal het alleen maar erger worden als je er nu niets aan doet. En misschien ben je niet zo happig naar die operatie, maar het uitzicht op een uiteindelijke amputatie (als je niet handelt) moet je maar overtuigen dat het nodig is.

Sorry voor de stevaertiaanse vergelijking, ik kon het me niet laten. Voor alle duidelijkheid, ik heb met m'n stem de CD&V en NVA de kans gegeven om aan de operatie te beginnen. Maar als ze het verknoeien zou de botte bijl van het VB wel dichterbij kunnen komen dan we wensen. En de nood aan drie partijen om een regering te vormen maakt het er zeker niet makkelijker op. Maar je moet toch kunnen hopen ?

Raistlin zei:
Het valt eerst weer op dat de meerderheid in de poll op het VB heeft gestemd maar te laf is om erover uit te komen. Want, laten we er maar eerlijk over zijn, een groot deel van de blok stemmers verschuilt zich nog steeds mooi achter het stemgeheim. Taboe doorbroken my ass.

Ik ben trouwens blij dat ik niet zo genuanceerd moet zijn als de politiekers. Zij respecteren de blok-kiezers, ik niet. Het valt toch op hoeveel mensen op het blok stemmen terwijl ze nog geen 2 partijvoorzitters uit de belgische politiek kennen. Een groot deel van de blok stemmers weet niets af van politiek, het is voor hen toch maar saaie boel. Sorry, maar die saaie boel bepaalt nu eenmaal ons dagelijks leven. En in plaats van blanco te stemmen gaan ze maar voor het blok, want 'het schijnt dat die wel goeie alternatieven bieden'. Want al die vreemdelingen, daar heb je toch ook geen plezier aan. Ze hebben allemaal wel ergens een verre kennis die door een vreemdeling lastiggevallen is. Ze voelen zich bedreigd door de multiculturele samenleving, maar zijn er vaak nog niet eens in aanraking mee gekomen. Perceptie is almachtig geworden.

Er zijn natuurlijk de 'intelligente' blok stemmers, die een hele resem argumenten om voor het blok te stemmen kunnen bovenhalen, die natuurlijk makkelijk kunnen verwijzen naar een vreemdelingenprobleem dat er duidelijk is. Maar, al leggen ze hun vinger op de juiste wonde, hun hele analyse van de oorzaak van die wonde, en vooral hun zogezegde oplossing om die wonde te genezen, slaat nergens op.

Je amputeert geen been omdat het gebroken is. Zelf al is het een complexe breuk en kan je ze alleen maar laten genezen door een moeilijke operatie, dat been ga je niet zomaar opgeven. Natuurlijk zal het niet vanzelf genezen, zal het alleen maar erger worden als je er nu niets aan doet. En misschien ben je niet zo happig naar die operatie, maar het uitzicht op een uiteindelijke amputatie (als je niet handelt) moet je maar overtuigen dat het nodig is.

Sorry voor de stevaertiaanse vergelijking, ik kon het me niet laten. Voor alle duidelijkheid, ik heb met m'n stem de CD&V en NVA de kans gegeven om aan de operatie te beginnen. Maar als ze het verknoeien zou de botte bijl van het VB wel dichterbij kunnen komen dan we wensen. En de nood aan drie partijen om een regering te vormen maakt het er zeker niet makkelijker op. Maar je moet toch kunnen hopen ?
totally agree with that :thumbs:

Ik denk dat de mensen eens moeten gaan nadenken. Mensen wijzen meteen op de blokkiezers dat die een schande zijn. Maar het is heus niet zo dat een kwart van de Belgen 'voor de lol' op het blok gaat stemmen. Het is ook vast niet zo dat jullie gewoon een stelletje racistische mafkezen zijn.

Kennelijk is er wat mis. Men kan beter daar een analyse van gaan maken en het proberen op te lossen dan gaan lopen janken dat je een ander land wilt.

Ze zijn niet te laf om er over uit te komen, maar verstandig genoeg om zich er niet over uit te laten. Als je rechts stemt ben je bij voorbaat al dom. Komt bij je verhaal ook duidelijk naar voren ookal is het verborgen achter die mooie woorden van je Raistlin. Ik ben geen belg, maar ik heb genoeg ervaring hiermee om te kunnen zeggen dat discussieren met mensen die zelf niet rechts zijn, geen optie is. Aangezien het mededelen dat je voor rechts hebt gestemd ALTIJD uitmond in een discussie, waarbij je als rechtsstemmer gewoon tegen een muur aan praat, totaal geen zin heeft.

Ik heb de ballen verstand niet van Belgische politiek. Maar als ik deze topic zo lees gaat het r daar ongeveer hetzelfde aan toe als in NL. Mensen worden gewoon ziek van alle probs die ze met 'buitenlanders' hebben. Alle andere patijen doen net of r niets aan de hand is en jah, als r dan een partij is die alle frustraties van mensen openlijk verwoord, dan krijgt die partij natuurlijk snel veel stemmen. Ook al heeft die partij geen oplossingen.

Zo is het in Nederland ook. Het integratiebeleid heeft gewoon zwaar gefaald en dat moeten ze maar eens toe durven geven. Jah nu doen de meeste partijen dat ook wel, maar wel dankzij de LPF. Ook al heeft die partij dan misschien weinig sterke punten, zo'n partij is gewoon nodig om mensen wakker te schudden.

En wat Raistlin zegt; ik snap heel goed dat de VB stemmers hier stil zijn als je ziet hoe ze de grond in worden geboord hiero. Verder ben ik het wel redelijk eens met je post.

braadkip zei:
Ze zijn niet te laf om er over uit te komen, maar verstandig genoeg om zich er niet over uit te laten. Als je rechts stemt ben je bij voorbaat al dom. Komt bij je verhaal ook duidelijk naar voren ookal is het verborgen achter die mooie woorden van je Raistlin. Ik ben geen belg, maar ik heb genoeg ervaring hiermee om te kunnen zeggen dat discussieren met mensen die zelf niet rechts zijn, geen optie is. Aangezien het mededelen dat je voor rechts hebt gestemd ALTIJD uitmond in een discussie, waarbij je als rechtsstemmer gewoon tegen een muur aan praat, totaal geen zin heeft.
Rechts of extreem-rechts, is verschil in kippie... Maar dat kan je niet uitleggen in 5 minuten. CD&V / N-VA is ook rechts, en ik kom er voor uit. Voor wie zou je je moeten inhouden trouwens, als je voor het Blok stemt. Het probleem is, dat de meesten mensen die ik ken idd voor het Blok stemmen om de redenen die Raistlin geeft. Sommigen durven dan wel zeggen dat ze alle vreemdelingen buitenwillen, maar wtf ga je er aan doen als ze hier geboren zijn... Het is gvd de ENIGE reden ook waarom ze dan voor het Blok kiezen, want ja, die vreemdelingen moeten toch buiten hé :rolleyes: En zeg niet dat het daar niet veel mee te maken heeft. Ik woon in de provincie Oost-Vlaanderen, een deel van die provincie noemt men het Waasland (begint eigenlijk knal naast m'n deur). Daar zitten er veel vreemdelingen en is in veel gemeenten/steden het Blok het meest gekozen. Andere voorbeelden zijn bv. Antwerpen, Mechelen...
Hell yeah, tot enkele maanden geleden wou ik ook op het Blok stemmen, heb zelf soms ook problemen met vreemdelingen... Maar ben gelukkig nog tot inkeer gekomen.
Mijn voorkeur gaat trouwens uit van een controle van de geldstroom naar Wallonië elk jaar. Het Blok mag dit ook wel nemen als een standpunt, maar die zullen eerder toch die vreemdelingen aanpakken. En dat vind ik zelf geen prioriteit (meer).

whaha het is zo heerlijk :D

Ach jah, het is toch nooit voor iedereen goed te doen. Uiteindelijk zullen r altijd bepaalde mensen op vooruit en achteruit gaan. Mensen beweren sociaal te zijn maar uiteindelijk stemt toch (bijna) iedereen op een partij waar hij/zij het meeste baat bij heeft. De gene die het hardste roepen dat alles eerlijk verdeelt moet worden staan zelf met de hand open klaar om hun uitkering te ontvangen. En degene die vinden dat iedereen zijn eigen boontjes moet doppen zijn degene die een dikke bak centen verdienen. Er zal altijd misbruik gemaakt blijven worden van bepaalde voorzieningen. Er zal altijd een grote groep zijn die de kantjes r vanaf loopt en er zal altijd een groep blijven die op kan draaien voor de lakse instelling van andere.

Vince zei:
Iedereen die op het Vlaams Blok gestemd heeft moest BESCHAAMD zijn.
Helemaal oneens.

Je moet verder kijken dan dat. Mensen stemmen niet zomaar op een partij. Dit si een duidelijk teken van de kiezer dat men niet tevreden was over het huidige beleid. En geef toe, paars was 1 grote knoeiboel. Bovendien is het C.S. tegen het VB enkel kolen op het vuur gooien. VB speelt nu meer dan ooit een slachtofferrol. En door de 2 de grootste partij nu weer te negeren zal het nog erger worden.

Nee bro, de fou tligt NOOIT bij de kiezer, de kiezer oordeeld, en het oordeel was dat er vernieuwing moest komen.

Cd&v-NVA was een goede optie om de strijd tegen het VB aan te gaan. Alleen jammer dat men niet met groen kon samenwerken, want nu krijgen we weer die 3 partijen waarvan 2 gewoon geen enkel recht hebben om in de regering te zitten :)

Cd&V heb ik nooit afgekunnen ... vind ik boerkes ; zeker leterme .. OMFG :/

N-VA is nog zo een "leute voor de meute" groep

VB ehb ik niet op gestemd , veeeel te extreem maar ik vind sommige dingen dan wel goed.

Ja de VLD heeft overdreven en heeft sommige punten niet kunnen oplossen of waarmaken maar dan vind ik dat je rekening moet houden met het feit dat de CVP (nu CD&V) wel 50 jaar alles naar de kloten heeft geholpen en nu moet de VLD dat in 4 jaar oplossen ???

Ik wou ze toch nog een dikke kans geven voor een 2de termijn.

Ben benieuwd wat ze gaan doen nu... :)

ciao

het is aanpassen of buiten zo simpel is het,hier willen wonen is onze regels naleven
wil je dat niet get the **** out,je zou in die andere landen ook je goesting niet moeten doen,heb je de belgische nationaliteit beheers je onze taal en leef je als een vlaming blijf gerust hier wonen ongeacht je kleur

Volgens mij liggen de verschillende meningen niet zo ver meer uit elkaar tegenwoordig hoor. Bijna iedereen is het er wel over eens dat als je je niet wenst aan te passen, dat je kunt vertrekken.

Wat ik echter persoonlijk weer niet vind kunnen is het wegsturen van mensen die hier al 5 jaar in afwachting zitten, die redelijk tot goed nederlands kunnen spreken, die hier een sociaal leven hebben opgebouwd [ook veel kinderen dus]. En die worden dan nu opeens het land uitgekieperd. Dat gaat mijn verstand te boven, die mensen moeten boeten voor een falend overheidsbeleid.

Maar volgens mij ga ik offtopic, wilde gewoon ook wat posten om bij de grote politieke jongens op dit forum te horen ;)

He! Jongens!
Raad eens, ik heb al teveel gediscussieerd en gesproken over het Blok met iedereen vandaag. Dus tenzij ik hier dingen lees die écht niet kunnen (warrior komt dichtbij) laat ik ze maar zo.

Toch nog wat links die ik jullie niet wil onthouden;
* Uitspraak Vermeersch tijdens de verkiezingsuitzending
* Bedenk wel, de man is een gerespecteerd filosoof én kan bovendien bewijzen wat hij zegt: Vermeersch
(weet dat het niet simpel geschreven is, maar het lezen ervan zou heel wat verhelderen)
* Een ander Bloklid (verkozen) op een congres; Anke
* Tenslotte, Enkele foto's.

Ow, en de vergelijking met Pim Fortuin in Nederland gaat belange niet op. Dewinter en consoorten zitten al van 1987 in het parlement (eerst federaal, dan Vlaams). Ze hebben dus heel wat ervaring, een hoop 'bekwame' mandatarissen die de bevelen van de kopstukken opvolgen (let wel, het partijbestuur van het Blok is GEEN democratie, luisteren of buitenvliegen).

Ze zullen het dus zeker niet direct verknoeien, en bovendien ook nooit in een regering stappen zonder de garantie dat ze een aantal xenofobe standpunten zullen doorvoeren ('Aanpassen of opkrassen.'). Algemene uitspraken hieromtrend zijn dus niet helemaal correct, en de redenering dat ze zichzelf zullen opblazen zit grotendeels fout.

Moeilijk te volgen voor Nederlanders, weet het, maar vraag maar raak als je iets wilt verduidelijkt zien... :cool:

Laatst bewerkt:
hele mooie foto's en zeer mooi gesproken van anke
the blok is growing with the minute :D

lol die clip van anke... ze zegt de volgende verkiezingen gaan over de 3 volgende v's : vlaanderen, veiligheid en (terwijl ze dit zegt haalt ze haar middelvinger omhoog) vreemdelingen... hahaha dat is lacheeeeeeee :D

woohoooo vermeersch is MY MAN!! Damn ik heb respect voor die gast, wat die allemaal zegt klopt als een bus.

Laatst bewerkt:
haha dom blondje's alert :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven