Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
totally agree with thatRaistlin zei:Het valt eerst weer op dat de meerderheid in de poll op het VB heeft gestemd maar te laf is om erover uit te komen. Want, laten we er maar eerlijk over zijn, een groot deel van de blok stemmers verschuilt zich nog steeds mooi achter het stemgeheim. Taboe doorbroken my ass.
Ik ben trouwens blij dat ik niet zo genuanceerd moet zijn als de politiekers. Zij respecteren de blok-kiezers, ik niet. Het valt toch op hoeveel mensen op het blok stemmen terwijl ze nog geen 2 partijvoorzitters uit de belgische politiek kennen. Een groot deel van de blok stemmers weet niets af van politiek, het is voor hen toch maar saaie boel. Sorry, maar die saaie boel bepaalt nu eenmaal ons dagelijks leven. En in plaats van blanco te stemmen gaan ze maar voor het blok, want 'het schijnt dat die wel goeie alternatieven bieden'. Want al die vreemdelingen, daar heb je toch ook geen plezier aan. Ze hebben allemaal wel ergens een verre kennis die door een vreemdeling lastiggevallen is. Ze voelen zich bedreigd door de multiculturele samenleving, maar zijn er vaak nog niet eens in aanraking mee gekomen. Perceptie is almachtig geworden.
Er zijn natuurlijk de 'intelligente' blok stemmers, die een hele resem argumenten om voor het blok te stemmen kunnen bovenhalen, die natuurlijk makkelijk kunnen verwijzen naar een vreemdelingenprobleem dat er duidelijk is. Maar, al leggen ze hun vinger op de juiste wonde, hun hele analyse van de oorzaak van die wonde, en vooral hun zogezegde oplossing om die wonde te genezen, slaat nergens op.
Je amputeert geen been omdat het gebroken is. Zelf al is het een complexe breuk en kan je ze alleen maar laten genezen door een moeilijke operatie, dat been ga je niet zomaar opgeven. Natuurlijk zal het niet vanzelf genezen, zal het alleen maar erger worden als je er nu niets aan doet. En misschien ben je niet zo happig naar die operatie, maar het uitzicht op een uiteindelijke amputatie (als je niet handelt) moet je maar overtuigen dat het nodig is.
Sorry voor de stevaertiaanse vergelijking, ik kon het me niet laten. Voor alle duidelijkheid, ik heb met m'n stem de CD&V en NVA de kans gegeven om aan de operatie te beginnen. Maar als ze het verknoeien zou de botte bijl van het VB wel dichterbij kunnen komen dan we wensen. En de nood aan drie partijen om een regering te vormen maakt het er zeker niet makkelijker op. Maar je moet toch kunnen hopen ?
Het valt eerst weer op dat de meerderheid in de poll op het VB heeft gestemd maar te laf is om erover uit te komen. Want, laten we er maar eerlijk over zijn, een groot deel van de blok stemmers verschuilt zich nog steeds mooi achter het stemgeheim. Taboe doorbroken my ass.
Rechts of extreem-rechts, is verschil in kippie... Maar dat kan je niet uitleggen in 5 minuten. CD&V / N-VA is ook rechts, en ik kom er voor uit. Voor wie zou je je moeten inhouden trouwens, als je voor het Blok stemt. Het probleem is, dat de meesten mensen die ik ken idd voor het Blok stemmen om de redenen die Raistlin geeft. Sommigen durven dan wel zeggen dat ze alle vreemdelingen buitenwillen, maar wtf ga je er aan doen als ze hier geboren zijn... Het is gvd de ENIGE reden ook waarom ze dan voor het Blok kiezen, want ja, die vreemdelingen moeten toch buiten hébraadkip zei:Ze zijn niet te laf om er over uit te komen, maar verstandig genoeg om zich er niet over uit te laten. Als je rechts stemt ben je bij voorbaat al dom. Komt bij je verhaal ook duidelijk naar voren ookal is het verborgen achter die mooie woorden van je Raistlin. Ik ben geen belg, maar ik heb genoeg ervaring hiermee om te kunnen zeggen dat discussieren met mensen die zelf niet rechts zijn, geen optie is. Aangezien het mededelen dat je voor rechts hebt gestemd ALTIJD uitmond in een discussie, waarbij je als rechtsstemmer gewoon tegen een muur aan praat, totaal geen zin heeft.
En zeg niet dat het daar niet veel mee te maken heeft. Ik woon in de provincie Oost-Vlaanderen, een deel van die provincie noemt men het Waasland (begint eigenlijk knal naast m'n deur). Daar zitten er veel vreemdelingen en is in veel gemeenten/steden het Blok het meest gekozen. Andere voorbeelden zijn bv. Antwerpen, Mechelen...Voor jou misschien... Voor ons Belgen bepaald het wel deels onze toekomst, en dat is overal zo. Wat zijn we eigenlijk toch een bende sukkelsZoutzak zei:

Helemaal oneens.Vince zei:Iedereen die op het Vlaams Blok gestemd heeft moest BESCHAAMD zijn.