XXL Nutrition

Voorstellen + voeding & trainingsschema .. advies?

Waarom bereken je eerst 1750 kcal en eet je er toch dagelijks 1900?

Oplossing lijkt me nogal logisch dan ;)

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 14:39 ----------

Ik zou qua training iig zo zwaar mogelijk trainen, niet elke set en elke training met hetzelfde gewicht.
Het lijken me nogal veel apparaten, maar daar zal je je zelf even in moeten verdiepen. Zijn op dit forum genoeg voorbeelden van fullbody-schema's te vinden.

Ik zou iig je hele lichaam trainen -> meer kcal verbranden, etc etc

Oh haha, zie ik nu pas. Train je je rug, armen en schouders helemaal niet?

• Topic Starter Topic Starter
Oh haha, zie ik nu pas. Train je je rug, armen en schouders helemaal niet?

Af en toe! Rug probeer ik wel altijd te doen.

Er valt in ieder geval nog een hoop aan mijn trainingsschema te veranderen, ik weet alleen niet goed hoe.. Full body is sowieso mijn insteek zolang ik maar 3 keer in de week train, wanneer ik weer vaker ga trainen overgaan op split.

Waarom bereken je eerst 1750 kcal en eet je er toch dagelijks 1900?

Oplossing lijkt me nogal logisch dan ;)

ik wil er inderdaad naartoe om 1750 per dag te nemen, ik zit alleen nog te puzzelen wat ik er uit kan laten / kan vervangen ;) maar met 1900 kcal per dag en een energiebehoefte van 2191 per dag, zit er nog steeds (weliswaar langzamer) progressie in lijkt me? (correct me if i'm wrong)

Laatst bewerkt:
Als je onderhoud exact klopt en je niet teveel dingen extra pakt wel ja. Maar dat merk je vanzelf.

Dacht dat je het vroeg omdat je niet (genoeg) afviel; dan weet je waar het aan ligt.

10 kg in 7 a 8 maanden moet zo in theorie wel lukken.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 16:56 ----------

Je zou als eerste de suikerklontjes, muesli en banaan kunnen weglaten of vervangen.

begin eerst met een goed voedingchema EN je zal hiermee al veel afvallen.en juiste fullbody schema.geen cardio.
je las hier veel rond ,maar blijkbaar niet goed genoeg.
meusli als ontbbijt?suiker in koffie?das toch het erste wat je kan doen te vermijden?

Je zou als eerste de suikerklontjes, muesli en banaan kunnen weglaten of vervangen.

....geen cardio.
...
meusli als ontbbijt?suiker in koffie?das toch het erste wat je kan doen te vermijden?

Suiker zal ik per direct weg laten.. Koffie drink ik niet, ook geen alcohol of frisdrank.. teer de hele dag op water, groene thee en melk voor de eiwitshakes.. :) Zal even kijken voor wat ik de muesli kan vervangen..

Geen cardio? Ik dacht juist te lezen dat 20/30 minuten cardio na de KT perfect was op een lage hartslag.. wat is hiervan precies de reden? ???

Muesli kan toch in principe wel als afwisseling voor brinta? Zolang je niet de muesli met suiker (cruesli) pakt?

Muesli kan toch in principe wel als afwisseling voor brinta? Zolang je niet de muesli met suiker (cruesli) pakt?

Ik heb inderdaad muesli, 4 noten.. zitten nog steeds wel redelijk wat koolhydraten in, maar inderdaad nooit de cruesli met suiker!

Ben inmiddels al wel overgegaan op een broodje ei in de ochtend..

Ik heb inderdaad muesli, 4 noten.. zitten nog steeds wel redelijk wat koolhydraten in, maar inderdaad nooit de cruesli met suiker!

Ben inmiddels al wel overgegaan op een broodje ei in de ochtend..

Oh volgens mij zit die inderdaad ook vol suikers..
1broodje ei?

er is wel muesli waar geen suiker aan toegevoegd is. AH 4granen muesli komt qua voedingswaarden ongeveer overeen met havermout.

tuurlijk zitten en ook KH in... alle granen hebben KH
suikers zijn KH maar KH zijn geen suikers... of is het nou andersom ;)

boterhammetje ei is natuurlijk ook niks mis mee, als het in je schema past ;)

hi sharon,

ik gebruik zelf ook de afslank-eiwitshake van body...........behoefte 2230 kcal/dag

kom ook van de 82.4 naar nu 71.0.... doel 67 kg

misschien een tip....

waarom niet smorgens beginnen met een eiwitshake???

even in het kort wat ik nu doe

7.00 afslank-eiwitshake
10.30 2 boterhammen met vis (zalm) of pindakaas + appel
13.00 afslank-eiwitshake
trainen
15.00 banaan of ander fruit
17.30 rijst met kip, of pasta, groente of sla met vis
20.00 handje noten
22.30 casseine-shake (langzame eiwit) gaat de spijsvertering 7 uur door

dit helpt mij........... tis maar een idee

denk ook even aan je supp. zoals vitaminepillen en visolie pillen

dus laag in je kh iets hoger in je (goede)vetten en 1.5 tot 2 gr eiwitten p/kilo lichaamsgewicht

gaat helemaal goed komen

greetz

7.00 afslank-eiwitshake
10.30 2 boterhammen met vis (zalm) of pindakaas + appel
13.00 afslank-eiwitshake
trainen
15.00 banaan of ander fruit
17.30 rijst met kip, of pasta, groente of sla met vis
20.00 handje noten
22.30 casseine-shake (langzame eiwit) gaat de spijsvertering 7 uur door

Bedankt voor je advies! Bevat de afslank-eiwit niet de juiste casseine eiwitten voor de nacht? En waarom neem je eigenlijk geen eiwitten na je training als ik vragen mag?

Vandaag m'n training anders aangepakt, een full-body schema gehanteerd zoals die in het sticky staat :) geen cardio erachteraan omdat het al aardig laat werd en ik er morgen weer vroeg uit moet. Toch ben ik nog benieuwd naar jullie mening over wel/niet ca. 20min cardio (op een lage hartslag) na de KT in mijn schema.. Ik lees dat de meningen hierover op het forum verschillen per persoon..

de meningen over cardio zullen altijd verdeeld blijven. Er zijn mensen die het erg leuk vinden om te doen.... die zweren erbij
er zijn mensen die er een hekel aan hebben... die zullen het echt (bijna) nooit doen

en beiden zullen de motivatie vinden om hun methode te onderbouwen.
Denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat als je cardio/ krachttraining combineert, dan de cardio doen na de krachttraining (20-40min), of op rustdagen.
Cardio gebruik je voor de conditie en om onmiddelijk wat extra cal te verbranden.
Krachttraining doe je om kracht op te bouwen en spiermassa te kweken.
Ligt je nadruk op spiermassa kweken dan kan je beter niet te veel cardio doen, omdat dat eerder zou tegenwerken.
Ik weet wel dat bij mij de spiergroei veel duidelijker zichtbaar geworden is nadat ik de cardio geschrapt heb... maar je zou je kunnen afvragen als ik wel cardio was blijven doen en veel meer gaan eten, of het dan niet ook gelukt zou zijn.
En dat is natuurlijk altijd het geval. Mensen zien wat bij hen gewerkt heeft, maar weten niet wat er gebeurd zou zijn als ze een andere methode hadden gebruikt.
Mijn idee.... wil je graag cardio doen.... doe het
Staat het je tegen/ heb je er eigenlijk geen zin in... laat het

Mijn idee.... wil je graag cardio doen.... doe het
Staat het je tegen/ heb je er eigenlijk geen zin in... laat het

Ik vind krachttraining veel leuker dan cardio, maarja "wat moet dat moet" dus met die intentie heb ik altijd cardio er aan vast geplakt.. Ik snap dat met een grotere spiermassa mijn metabolisme in ruststand omhoog gaat, dus in die zin is spieropbouw mijn doel, maar anderzijds is de achterliggende reden daarvan dus om vet te verbranden.. Als ik het een zetje extra zou geven door er zo'n 20 min. cardio achteraan te doen, dan doe ik dat met liefde ;).

Ik vind krachttraining veel leuker dan cardio, maarja "wat moet dat moet" dus met die intentie heb ik altijd cardio er aan vast geplakt.. Ik snap dat met een grotere spiermassa mijn metabolisme in ruststand omhoog gaat, dus in die zin is spieropbouw mijn doel, maar anderzijds is de achterliggende reden daarvan dus om vet te verbranden.. Als ik het een zetje extra zou geven door er zo'n 20 min. cardio achteraan te doen, dan doe ik dat met liefde ;).

Zo bekijk ik het ook hoor.

Is nu, ook voor jou, even wat belangrijker om vet te verliezen. Dan kan je dat beetje extra gewoon goed gebruiken.

Daarnaast heeft t ook genoeg andere voordelen, voor je fysiek en algemene fitheid. En ik vind het wel fijn om niet nog minder te moeten eten, dat zou ik echt niet trekken :D

ik ben nadat ik gestopt ben met cardio, en me helemaal gaan concentreren op kracht, in 3 maand tijd in vetpercentage gezakt van 29% naar 25%

je zal mij niet horen zeggen dat je geen cardio mag doen, of dat dit niet mogelijk is zonder cardio... maar het is dus zeker ook mogelijk als je alleen kracht training doet.
En wat eten betreft.... zo weinig eet ik toch niet (1800-2000 cal)

:(
Wou dat het ook zo bij mij werkte.

Kwestie van uitproberen dus, Sharon!

Terug
Naar boven